Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Cuba, achterstallig mbt andere caribische landen.

<<

Anoniem91

Bericht 07 Feb 2014 11:42

Re: Cuba, achterstallig mbt andere caribische landen.

Zwilling schreef:
caribbeanlover schreef:
Weetjewel schreef:Kijk Nick en Simon maar eens terug, misschien wordt er dan het een ander duidelijk. Ik zal er een link voor je bij zetten omdat zoeken ook niet jouw beste eigenschap is… http://www.uitzendinggemist.nl/programm ... bean-dream


Doet niet zo alsof je heel wat weet. Ik hoef echt niet te zoeken naar hun programma, want er zijn tig andere filmpjes. Ik weet heus wel dat zij daar geweest zijn, maar daarom hoef ik niet te kijken!


Ik denk dat je het moet kijken omdat zij wat uitleggen over de geschiedenis en situatie van de mensen die er wonen. Dit geeft je denk ik betere informatie over je beslissing om daar wel of niet naar op vakantie te gaan.


Precies dit dus, ze laten dingen zien die er daar gebeuren en hoe ze daar (moeten) leven, ik wist dat er een hoop toestanden waren daar, maar eigenlijk nooit verwacht dat het nog steeds zo extreem is.
Maar wil je echt op een resort gaan zitten of wil je ook wat van het land zelf zien?
<<

caribbeanlover

Bericht 07 Feb 2014 12:30

Re: Cuba, achterstallig mbt andere caribische landen.

Banana, Mexico is vrij corrupt, maar dat zijn veel landen die kant op. Denk niet dat Cuba erger is, maar anders.
<<

caribbeanlover

Bericht 07 Feb 2014 12:32

Re: Cuba, achterstallig mbt andere caribische landen.

Believe schreef:Mijn ouders zijn er geweest 3 jaar terug en die hebben inderdaad ervaren dat alles er veel minder is qua luxe dan in de andere eilanden waar ze geweest zijn (Dom. Rep., Aruba, Curacao). Maar, de mensen proberen wel erg hun best te doen om iets te maken met wat ze hebben, ze hadden een vrij nieuw hotel destijds, dus dat zag er allemaal goed uit, de mensen waren erg vriendelijk.
Maar wat ik van hen hoorde kun je Cuba idd niet vergelijken met eerdergenoemde eilanden.

Wij gaan er dit jaar heen en zullen het zelf ervaren. Het ligt er ook enorm aan wat je verwachtingen zijn denk ik.
Als je je instelt op wat minder luxe, maar dat je gaat genieten van al het moois, dan neem ik aan dat je een prima vakantie hebt en dat het een mooie ervaring is :yes: .


Ga jij rondtrekken of is het een strandvakantie. Wij gaan altijd all in dus als jij dat ook gaat doen, dan hoor ik graag in welk hotel je verblijft.
<<

Anoniem 43

Bericht 07 Feb 2014 13:18

Re: Cuba, achterstallig mbt andere caribische landen.

.
Laatst gewijzigd door Anoniem 43 op 15 Apr 2014 14:57, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem285

Bericht 07 Feb 2014 13:55

Re: Cuba, achterstallig mbt andere caribische landen.

:D

Ik vind het voornamelijk grappig hoe je niet ziet dat jouw opmerkingen grappig zijn. Dat je je er niet in hebt verdiept is duidelijk hoor, dat hoef je er niet bij te melden! En of jij je inleest over je vakantiebestemming of niet zal mij een worst wezen, ik vind het juist wel vermakelijk op deze manier :D

Fijne vakantie alvast!
<<

caribbeanlover

Bericht 07 Feb 2014 14:31

Re: Cuba, achterstallig mbt andere caribische landen.

Believe schreef:Wij gaan all in, maar ook kort rondtrekken, dus een combi.
We gaan zelf naar H10 Ocean Varadero El Patriarca, een vrij nieuw hotel, in najaar 2012 geopend. Goede ervaringen met de H10 keten :) .
Mijn ouders zaten in Iberostar Laguna Azul, dat beviel hen ook erg goed.


caribbeanlover schreef:Banana, Mexico is vrij corrupt, maar dat zijn veel landen die kant op. Denk niet dat Cuba erger is, maar anders.


Mijn ouders ervaarden Cuba juist als niet corrupt..


Nou veilig is het niet, zoals vaak in die landen. Wij zijn vorig jaar naar Ocean Turquesa geweest, idd een goede keten, zou er zo weer voor kunnen kiezen. Wanneer ga je? Jouw hotel ziet er mooi uit. Toevallig alle Iberostars in Cuba bekeken en Laguna Azul lijkt mij de minste van allemaal.
<<

Anoniem 43

Bericht 07 Feb 2014 14:39

Re: Cuba, achterstallig mbt andere caribische landen.

.
Laatst gewijzigd door Anoniem 43 op 15 Apr 2014 14:57, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:20

Bericht 07 Feb 2014 15:03

Re: Cuba, achterstallig mbt andere caribische landen.

Ik wou net zeggen, volgens mij is Cuba vele malen veiliger dan de Dominicaanse republiek!
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 07 Feb 2014 15:17

Re: Cuba, achterstallig mbt andere caribische landen.

Polly Dot schreef::D

Ik vind het voornamelijk grappig hoe je niet ziet dat jouw opmerkingen grappig zijn. Dat je je er niet in hebt verdiept is duidelijk hoor, dat hoef je er niet bij te melden! En of jij je inleest over je vakantiebestemming of niet zal mij een worst wezen, ik vind het juist wel vermakelijk op deze manier :D

Fijne vakantie alvast!

Wat denigrerend. Heb je er last van dat cbl haar vakanties anders aanpakt dan jij?
#teammaple🍁
<<

caribbeanlover

Bericht 07 Feb 2014 15:34

Re: Cuba, achterstallig mbt andere caribische landen.

Believe, Ik dacht dat het een beetje gelijk was. Zal wel eens googlen. Dat H10 hotel waar jij heen gaat is niet mis, heb nogmaals gekeken, er staan nu meer foto's op dan een tijdje geleden. Zeer strak en modern in vergelijking met andere hotels. Die gebouwen waar de kamer zich in bevinden doen me denken aan amerikaanse huizen. Zal echt ook wat voor ons zijn. Wie weet?

Polly Dot, Ik heb nooit gezegd dat ik mij er niet in wil verdiepen en overigens weet ik geen eens of we er heen gaan dus.

Urban Naked, Tja het is jammer als zulke mensen zo denken ach ja. Wij zijn beide nou eenmaal niet van het rondtrekken en veel zien bovendien word ik gauw wagenziek wat ook niet echt handig is dan. Wil me heus wel een beetje inleven, niet volledig hoor. Als we naar een nieuw land gaan, dan wil ik niet de hele tijd op het resort zijn en vind het leuk om excursies te doen, maar hooguit 3 aangezien ze best duur zijn.
Ook heb ik regelmatig aan de inwoners gedacht door soms wat dingen te geven voor hun kids en op de DR dmv dingen uit te delen aan de velen kids die je onderweg altijd ziet daar. Iets wat de meeste toeristen doen. Zo gingen we een schooltje bezoeken en van te voren werd er gevraagd of men schoolspulletjes wilde mee nemen omdat die daar vrij moeilijk te vinden zijn. Nou tuurlijk wilde wij dat. Wat eenvoudige pennen, pak stiften en de meeste eenvoudige schriftjes daar waren ze reuze blij mee. Het geluk straalde van die kinderen af. Onderweg waren ze zelfs blij met die mini zeepdingetjes uit ons hotel en cakejes. Het is niet veel, maar zo hoop ik wat bij te kunnen dragen.
Laatst gewijzigd door caribbeanlover op 07 Feb 2014 17:41, in totaal 2 keer gewijzigd.
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:20

Bericht 07 Feb 2014 15:44

Re: Cuba, achterstallig mbt andere caribische landen.

Als je besluit naar een all-inclusive resort in Varadero te gaan, dan zou ik je zeker een excursie naar Havana aanraden, leuk om daar ook iets van mee te krijgen. Het is wel eventjes rijden, dus misschien voor de zekerheid reistabletje innemen, maar zeker de moeite waard!
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2813

Geregistreerd: 19 Okt 2013 10:39

Bericht 07 Feb 2014 16:06

Re: Cuba, achterstallig mbt andere caribische landen.

Wat een kinderachtige reacties toch weer. Ik denk dat het op dit forum bijna een feit is van algemene bekendheid dat Cbl altijd voor all inclusive vakanties gaat. Prima toch. En als je voornamelijk in het ressort zit en niet rondreist waarom zou zij zich dan moeten verdiepen in de politieke situatie en geschiedenis van het land? Ik zie die noodzaak ook niet hoor. Daarbij erg leuk om dat te roepen, maar leg dan ook concreet uit waarom dat belangrijk is als Cbl dat vraagt.
<<

Smooch

Kwebbel

Berichten: 479

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:37

Bericht 07 Feb 2014 16:19

Re: Cuba, achterstallig mbt andere caribische landen.

Ik ben in 2009 naar Cuba geweest met een vriendin, was toen net 22 jaar.
We zaten ook in een all in hotel die echt super was, ben alleen de naam kwijt. Wel hebben we veel excursies gepland o.a. naar Havana en de waterfallen, rondrijden op scooters en naar een aantal dorpjes. We zijn regelmatig op stap geweest bij lokale "clubs" en gedanst met Cubaanse mannen, alles was echt leuk, heb me er nooit onveilig gevoeld.

Zou er graag nog eens naar toe willen. Alleen waren we geen fan van het eten, we hebben 1x gegeten bij een goed restaurant buiten het resort en dat was super.
Afbeelding
<<

caribbeanlover

Bericht 07 Feb 2014 16:25

Re: Cuba, achterstallig mbt andere caribische landen.

iloverocknroll1984 schreef:Als je besluit naar een all-inclusive resort in Varadero te gaan, dan zou ik je zeker een excursie naar Havana aanraden, leuk om daar ook iets van mee te krijgen. Het is wel eventjes rijden, dus misschien voor de zekerheid reistabletje innemen, maar zeker de moeite waard!


Dank je voor de tip, maar dan moeten we er niet te lang er vandaan zitten. Pilletjes helpen bij niet helaas.
<<

caribbeanlover

Bericht 07 Feb 2014 16:32

Re: Cuba, achterstallig mbt andere caribische landen.

Zwilling schreef:
caribbeanlover schreef:
Weetjewel schreef:Kijk Nick en Simon maar eens terug, misschien wordt er dan het een ander duidelijk. Ik zal er een link voor je bij zetten omdat zoeken ook niet jouw beste eigenschap is… http://www.uitzendinggemist.nl/programm ... bean-dream


Doet niet zo alsof je heel wat weet. Ik hoef echt niet te zoeken naar hun programma, want er zijn tig andere filmpjes. Ik weet heus wel dat zij daar geweest zijn, maar daarom hoef ik niet te kijken!


Ik denk dat je het moet kijken omdat zij wat uitleggen over de geschiedenis en situatie van de mensen die er wonen. Dit geeft je denk ik betere informatie over je beslissing om daar wel of niet naar op vakantie te gaan.


Over ieder land,met namen die kant op zijn er wel negatieve dingen te vertellen ivm armoede. Op die manier zou ik nergens heen kunnen en kan ik beter naar Hal gaan (dat ligt meestal achter de voordeur). Geloof mij nou maar dat vind ik heel erg, maar zulke landen leven van het toerisme en zijn blij met iedere toerist. Zo zijn wij al 5x op de DR en 5x in Mexico geweest. We weten dat ze daar slecht verdienen en hopen dus op fooien die wij dan ook regelmatig geven. We hebben respect voor het personeel,wachten netjes op onze beurt voordat we drinken kunnen bestellen. Iets wat ik elk jaar wel anders mee maak bij gasten, gaan ze fluiten zo van ''kom jij eens ff hier ik wil wat drinken/eten en wel heel snel''. Dat vind ik heel naar zulke mensen en wil daar dan wat van zeggen.
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:20

Bericht 07 Feb 2014 16:42

Re: Cuba, achterstallig mbt andere caribische landen.

caribbeanlover schreef:
iloverocknroll1984 schreef:Als je besluit naar een all-inclusive resort in Varadero te gaan, dan zou ik je zeker een excursie naar Havana aanraden, leuk om daar ook iets van mee te krijgen. Het is wel eventjes rijden, dus misschien voor de zekerheid reistabletje innemen, maar zeker de moeite waard!


Dank je voor de tip, maar dan moeten we er niet te lang er vandaan zitten. Pilletjes helpen bij niet helaas.

Hmm ik geloof dat het iets van 2 uur rijden was als ik het me goed herinner. Balen dat die pilletjes niet goed helpen!
<<

caribbeanlover

Bericht 07 Feb 2014 16:48

Re: Cuba, achterstallig mbt andere caribische landen.

Ik ben daar vrij gevoelig voor denk ik dan maar.
<<

Anoniem38

Bericht 07 Feb 2014 16:59

Re: Cuba, achterstallig mbt andere caribische landen.

Ik heb ooit een ruime maand door Cuba gereisd. Prachtig land met veel armoede, maar ook lieve temperamentvolle mensen. De laatste paar dagen waren all in in Varadero. De plek voor de all in vakanties. Ik zou niet zo ver weg gaan voor alleen all in, hoewel de stranden bij varadero prachtig zijn.
<<

Zwilling

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 596

Geregistreerd: 03 Sep 2013 09:49

Bericht 07 Feb 2014 17:38

Re: Cuba, achterstallig mbt andere caribische landen.

als je 2 uur reizen te ver vindt voor Havana, zou ik naar Guadalavaca gaan, daar is strand mooier en resorts beter dan in Varadero.
Ik wil best geloven dat jij te doen hebt met de inwoners van Cuba hoor, daar gaat het me ook niet om.
Alleen moet je goed rekening houden dan Cuba een schijthekel heeft aan Amerika en dat dus Amerikaanse spullen, eten en drinken er niet of moeilijk te verkrijgen zijn. (al valt dit in de resorts mee, maar betaal je er veel voor in verhouding)
Daarnaast en dat ga je misschien wel merken is dat er vaak een hoop dingen op zijn, dit heeft ook met de handel te maken. Maar als je lekker in je all in zit, zal je daar niet veel van merken!

Lees of kijk maar eens wat over Cuba, dan begrijp je meer over wáárom Cuba heel anders is dan andere caribische landen.
Afbeelding
<<

Zwilling

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 596

Geregistreerd: 03 Sep 2013 09:49

Bericht 07 Feb 2014 17:40

Re: Cuba, achterstallig mbt andere caribische landen.

Zwilling schreef:als je 2 uur reizen naar Havana te ver vindt / niet haalbaar voor jou, zou ik naar Guadalavaca gaan, daar is strand mooier en resorts beter dan in Varadero.
Ik wil best geloven dat jij te doen hebt met de inwoners van Cuba hoor, daar gaat het me ook niet om.
Alleen moet je goed rekening houden dan Cuba een schijthekel heeft aan Amerika en dat dus Amerikaanse spullen, eten en drinken er niet of moeilijk te verkrijgen zijn. (al valt dit in de resorts mee, maar betaal je er veel voor in verhouding)
Daarnaast en dat ga je misschien wel merken is dat er vaak een hoop dingen op zijn, dit heeft ook met de handel te maken. Maar als je lekker in je all in zit, zal je daar niet veel van merken!

Lees of kijk maar eens wat over Cuba, dan begrijp je meer over wáárom Cuba heel anders is dan andere caribische landen.


Guadalavaca ligt dus nog verder af van Havana.
Afbeelding
<<

caribbeanlover

Bericht 07 Feb 2014 17:46

Re: Cuba, achterstallig mbt andere caribische landen.

Jip83 schreef:Ik heb ooit een ruime maand door Cuba gereisd. Prachtig land met veel armoede, maar ook lieve temperamentvolle mensen. De laatste paar dagen waren all in in Varadero. De plek voor de all in vakanties. Ik zou niet zo ver weg gaan voor alleen all in, hoewel de stranden bij varadero prachtig zijn.


Wij zijn het gewend, zeker na 10x en vinden het dus niet erg. Heb ook wel eens naar Egypte gekeken of ergens anders wat dichterbij is, maar dan heb je toch minder voor ongeveer dezelfde prijs. Dan ga ik liever voor ongeveer hetzelfde bedrag verder weg waar wij het wat beter vinden. Ik vind dat als je bijv. voor Turkije een 5 sterren all in hotel kiest, dat zelfs de begrippen/faciliteiten aardig tegenvallen en de prijs is nog hoog ook. Heb dat wel vaker gezien, dan konden we voor minder all in naar de caribbean waar je meer luxe hebt wat wij graag willen op vakantie.
<<

caribbeanlover

Bericht 07 Feb 2014 17:48

Re: Cuba, achterstallig mbt andere caribische landen.

Zwilling schreef:als je 2 uur reizen te ver vindt voor Havana, zou ik naar Guadalavaca gaan, daar is strand mooier en resorts beter dan in Varadero.
Ik wil best geloven dat jij te doen hebt met de inwoners van Cuba hoor, daar gaat het me ook niet om.
Alleen moet je goed rekening houden dan Cuba een schijthekel heeft aan Amerika en dat dus Amerikaanse spullen, eten en drinken er niet of moeilijk te verkrijgen zijn. (al valt dit in de resorts mee, maar betaal je er veel voor in verhouding)
Daarnaast en dat ga je misschien wel merken is dat er vaak een hoop dingen op zijn, dit heeft ook met de handel te maken. Maar als je lekker in je all in zit, zal je daar niet veel van merken!

Lees of kijk maar eens wat over Cuba, dan begrijp je meer over wáárom Cuba heel anders is dan andere caribische landen.


Jip, zegt wat anders dan jij mbt de stranden. Bedoelde je daar ook de zee mee die helder is? Wat is het verschil dan? Ik weet idd dat Cuba een hekel heeft aan Amerika, maar ik heb begrepen dat dat nu een beetje gaat aantrekken zodat zij er ook heen gaan. Als ik amerikaanse zou zijn, dan zou ik geen eens gaan, voor hun tig andere landen.

Op de DR en in Mexico komt veel voedsel idd uit Amerika, vandaar dat het altijd goed geregeld is van wat wij hebben gezien en gegeten.
<<

Anoniem285

Bericht 07 Feb 2014 18:02

Re: Cuba, achterstallig mbt andere caribische landen.

Urban Naked schreef:
Polly Dot schreef::D

Ik vind het voornamelijk grappig hoe je niet ziet dat jouw opmerkingen grappig zijn. Dat je je er niet in hebt verdiept is duidelijk hoor, dat hoef je er niet bij te melden! En of jij je inleest over je vakantiebestemming of niet zal mij een worst wezen, ik vind het juist wel vermakelijk op deze manier :D

Fijne vakantie alvast!

Wat denigrerend. Heb je er last van dat cbl haar vakanties anders aanpakt dan jij?


Ik vond haar manier van praten over de "achterstand" in Cuba juist denigrerend. En ja, ook lachwekkend - en ik weet dat ik niet de enige ben die wel eens moet lachen om haar opmerkingen (al dan niet in dit topic).
Maar goed, ik vermijd politieke discussies, zowel in het dagelijks leven als hier op het forum - dat haar opmerkingen juist als belediging kunnen worden opgevat, dat is vast en zeker on-be-grijpelijk.

Verder heb ik uiteraard geen problemen met hoe wie dan ook ervoor kiest om op vakantie te gaan, waarom denk je dat? Had ik erbij moeten vertellen dat ik zelf ook geniet van all-inclusive vakanties?
<<

Anoniem38

Bericht 07 Feb 2014 18:29

Re: Cuba, achterstallig mbt andere caribische landen.

Ik ken de plek van Zwilling niet! Ik zou ff plaatjes kijken of googlen op beide om het verschil te zien of lezen.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 07 Feb 2014 19:05

Re: Cuba, achterstallig mbt andere caribische landen.

Polly Dot schreef:Verder heb ik uiteraard geen problemen met hoe wie dan ook ervoor kiest om op vakantie te gaan, waarom denk je dat? Had ik erbij moeten vertellen dat ik zelf ook geniet van all-inclusive vakanties?
Dat denk ik omdat ik niet snap waarom je zo overduidelijk moet laten merken hoe grappig je het vindt. Dat vind ik denigrerend, pesterig gedrag in dit geval.
#teammaple🍁
VorigeVolgende

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers