Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Haarlem tips

<<

Anoniem27

Bericht 30 Jan 2014 12:46

Haarlem tips

Het lijkt me leuk om binnenkort naar Haarlem en omgeving te gaan. Heeft iemand leuke tips voor deze stad? Hotels, musea, winkels (aparte winkeltjes etc). Wat moeten we echt doen of zien?
<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4823

Geregistreerd: 22 Nov 2013 08:57

Bericht 30 Jan 2014 12:49

Re: Haarlem tips

Pfoe, vooral lekker door de kleine zijstraatjes struinen, i.p.v. door de Grote Houtstraat.
Hier zitten allemaal leuke winkeltjes 'verstopt'.

Ik zelf ga vaak lunchen bij 'De Overkant'. In het weekend kan het geen kwaad om hier al om 11.30u te gaan voor je lunch, aangezien het vaak erg snel vol is!
Een wijntje drink ik graag bij Viqh, een superleuke wijnbar met heeeeerlijke wijnen.

Verder in de omgeving vind ik het heerlijk om uit te waaien op het strand.

Wat betreft hotels heb ik geen tips voor je, ik doe altijd alles vanuit huis ;)
<<

Anoniem119

Bericht 31 Jan 2014 12:54

Re: Haarlem tips

Haarlem is zooo leuk!

Ik ken het nog niet zo goed, want ik woon er nog niet in de buurt, maar intussen weet ik al wel dat al die kleine straatjes echt super leuk zijn. Kleine straatjes zijn o.a. de Kleine Houtstraat, de Anegang, Koningsstraat, Gierstraat, en dan heb je daar rondom allemaal lieve kleine hofjes enzo.

Viqh is inderdaad leuk, maar er is ook een nieuwe(re) wijnbar aan de andere kant van de Grote Markt: http://www.wijnenko.nl/

Qua musea heb je er meerdere waar van de twee grote: Het Frans Hals museum en het Teylers Museum. (En De Hallen voor moderne kunst)

De Grote of St Bavo Kerk is ook een aanrader, of de Bavo Kathedraal net buiten het centrum.

Hotels... Mijn moeder slaapt wel vaker in Haarlem en die heeft wel vaker in Hotel Joop of de Ambassador geslapen. Prima hotelkamers voor niet te duur. Grand Hotel Frans Hals zit er ook in de buurt, maar is wel stuk duurder.

Stempels is ook super mooi hotel, maar ook duur denk ik. Wel aan te raden om lekker op het terras (zal nu wel te koud zijn) wat te drinken, of binnen te lunchen. Ik vind het daar altijd erg leuk.

Verder nog tips:

Anne & Max koffie: http://www.annemax.nl/

Specktakel als je van experimenteel eten houdt

Jopenkerk aan de Raaks (modern stukje Haarlem met ook de Pathé), een oude kerk waarin bier (echt Haarlems bier, wat allerlei prijzen heeft gewonnen) geschonken wordt. Echt leuk! Restaurant is niet zo super, maar we komen er vaak voor even een biertje.
<<

Anoniem27

Bericht 31 Jan 2014 18:29

Re: Haarlem tips

Jeuj we hebben geboekt!
<<

Anoniem119

Bericht 31 Jan 2014 18:30

Re: Haarlem tips

Leuk! Waar?
<<

Monte

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 854

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:04

Bericht 31 Jan 2014 21:03

Re: Haarlem tips

Dessertbar heeft echt de lekkerste desserts van heel Haarlem (in de warmoesstraat en daar vindt je ook een super leuke kookwinkel, de huismuis)
En verder inderdaad de straatjes rond het centrum en de jopenkerk zijn heel leuk.
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3403

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 31 Jan 2014 21:10

Re: Haarlem tips

Ik vind Teylers museum wel heel speciaal om een keer gezien te hebben, gewoon heel speciaal qua gebouw/de ovale zaal uit 1784.

http://www.hetdolhuys.nl/ Het Dolhuys staat nog steeds op mijn lijstje. In is het weekend pas 's middags open dus dat hield me de laatste keer dat ik in Haarlem was tegen omdat ik bij voorkeur 's ochtends een museum doe.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers