Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Londen

<<

Anoniem 42

Bericht 02 Jan 2014 00:53

Londen

Binnenkort ga ik weer naar Londen. Heb daar niet echt wat met de grote toeristische trekpleisters zoals het reuzenrad en de wisseling van de wacht en zo.

Ik had al gehoord van een apart museumpje: Ripleys believe it or not (of iets dergelijks). Wie heeft er nog meer tips voor wat apartere dingen in Londen?

Ik heb ook wel eens gehoord van een wijk met allemaal leuke tweedehands winkeltjes, weet iemand waar ik die kan vinden? Andere tips?
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:55

Bericht 02 Jan 2014 01:04

Re: Londen

Ik hou er van om gewoon lekker rond te struinen. Plattegrond erbij zodat je weet waar je ongeveer bent en gewoon lekker rondlopen.
Ripley's zit op Piccadilly Circus, genoeg theaters daar in de buurt, ik hou er van om daar naar een musical te gaan (Phantom zit in zo'n echt oud theater).
Ben je er langere tijd? Je kan ook heel gemakkelijk een halve dag trip doen naar Stonehenge.
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:55

Bericht 02 Jan 2014 07:30

Re: Londen

Die wijk met tweedehands winkels is nothing hill, portobello road. Inderdaad een aanrader!
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3403

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 02 Jan 2014 13:49

Re: Londen

Ik vond dit best wel leuk/apart om eens te zien: Soane Museum http://www.soane.org/museum. Hier wil ik nog steeds naar toe: http://www.museumofchildhood.org.uk/collections/.

Ging je alleen of met je dochter? Want op zich zijn de (gratis) en grote museums juist wel erg leuk met speciale dingen voor kinderen (Natural History Museum/Science Museum) en je kunt er lekker lunchen/thee drinken met wat lekkers.

O, ik wil ook weer eens naar Londen: dit wil ik ook wel eens zien: http://www.horniman.ac.uk/ Horniman Museum

En ik zou ook eens kijken of er in de Royal Albert Hall net een optreden is (die je aanspreekt) als jij er bent, ik vond dat de laatste keer echt een hoogtepunt.
Laatst gewijzigd door rapa nui op 02 Jan 2014 13:55, in totaal 1 keer gewijzigd.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Anoniem119

Bericht 02 Jan 2014 13:50

Re: Londen

De andere kant van de Thames is tegenwoordig helemaal hip. Southbank & Southwark heten die wijken en je hebt er echt leuke dingen. Sowieso de Tate Modern Museum (gratis) en de Shakespeare Globe Theatre, maar je hebt er ook leuke markten (Borough Market!). Het is een plek die ik een beetje ken, maar erg graag nog eens beter zou willen ontdekken. Ik vond deze websites met hotspots, wie weet heb je er wat aan:

http://southbanklondon.com/
http://www.visitbankside.com/
<<

Anoniem 42

Bericht 04 Jan 2014 21:10

Re: Londen

Bedankt voor de tips!

Ik ga zeker even in die buurtjes rondstruinen Marin, de sites zien er leuk uit. Horniman museum lijkt me ook erg leuk.

Ik ga ook naar 'the mousetrap' van Agatha Christie, een theatervoorstelling die al 62 jaar onafgebroken loopt. En al sinds mijn jeugd ben ik gek op de boeken Agatha Christie, dus daar verheug ik me ook ontzettend op.
<<

Anoniem 42

Bericht 04 Jan 2014 21:10

Re: Londen

Mijn dochter gaat trouwens de volgende keer mee en dan gaan we zeker naar het Natural History Museum. Weet zeker dat ze van het dinosaurusskelet in de hal al diep onder de indruk zal zijn.
<<

Roos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1664

Geregistreerd: 09 Sep 2013 09:59

Bericht 05 Jan 2014 23:44

Re: Londen

Twellie schreef:Binnenkort ga ik weer naar Londen. Heb daar niet echt wat met de grote toeristische trekpleisters zoals het reuzenrad en de wisseling van de wacht en zo.

Ik had al gehoord van een apart museumpje: Ripleys believe it or not (of iets dergelijks). Wie heeft er nog meer tips voor wat apartere dingen in Londen?

Ik heb ook wel eens gehoord van een wijk met allemaal leuke tweedehands winkeltjes, weet iemand waar ik die kan vinden? Andere tips?



Camdem, idd portabello road( niet altijd markt, dan wel het leukste), borough market : lekker eten
<<

Anoniem119

Bericht 06 Jan 2014 00:04

Re: Londen

Ripley is trouwens gewoon een toeristen ding. Zit in meerdere grote steden.
<<

Anoniem 42

Bericht 27 Jan 2014 20:43

Re: Londen

Ik ben naar Borough Market geweest en heb in de omgeving rondgestruind. Wat een lekkere spullen daar zeg! Heb een superlekkere groente-omelet met sausjes en rauwkost erbij gegeten voor drie pond.

Ook naar Portobelloroad geweest: leuke spulletjes, wel te duur :).

En verder naar het Natural History Museum, rondgestruind in wat parken (het was zo'n mooi weer dat het wel Juni leek) en naar het theater geweest.

Was geslaagd weekendje weg!
<<

Anoniem 42

Bericht 27 Jan 2014 20:44

Re: Londen

Ripley leek me trouwens heel stom, na een blik in de hal (en op de kaart met entreeprijzen) heb ik er maar van afgezien. Dacht dat het meer een sprookjesachtig gebeuren was.
<<

Anoniem119

Bericht 27 Jan 2014 23:28

Re: Londen

Leeeeuk! En ja zei ik toch van ripley! Toeristen ding.

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron