Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Mirena Spiraal

<<

Anoniem144

Bericht 23 Jan 2014 14:41

Mirena Spiraal

Ik heb gisteren een Mirena spiraal laten plaatsen en dit was tegen verwachting in gelukkig helemaal niet pijnlijk.
Wat zijn jullie ervaringen met de spiraal op de korte en langere termijn? Bleven jullie menstruaties helemaal uit, slechte ervaringen, bijwerkingen etc?
<<

Anoniem23

Bericht 23 Jan 2014 14:47

Re: Mirena Spiraal

Ik heb nu 3,5 jaar een spiraal en ik ben nog steeds helemaal happy! Ik ben niet meer ongesteld geworden sinds het plaatsen. Voor zover ik weet heb ik geen bijwerkingen maar eigenlijk zou ik dat pas met zekerheid kunnen zeggen als hij er een tijd uit is denk ik.
<<

Annemie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1380

Geregistreerd: 03 Sep 2013 16:01

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 23 Jan 2014 15:31

Re: Mirena Spiraal

Ik heb hem sinds 22 oktober en 6 dec voor het laatst minimaal ongesteld geweest, daardoor ben ik nu wel steeds bang dat ik zwanger ben ofzo, maar zal vast niet.
Bij mij deed het plaatsen wel ontzettend veel pijn, maar daarna ook nergens meer last van gehad, alleen af en toe last van spotting, maar dat dus ook niet meer sinds 6 dec.
Tot nu toe ben ik tevreden.
Zoon: 26-06-2010
Zoon: 25-08-2013
<<

Pippin

Kwebbel

Berichten: 434

Geregistreerd: 19 Sep 2013 14:18

Bericht 23 Jan 2014 15:38

Re: Mirena Spiraal

Ik heb m een paar maanden geleden laten vervangen. De eerste zat er toen 5 jaar in. Ik moet zeggen dat ik er echt helemaal geen last van heb gehad. Tja het zetten was niet heel comfortabel en de dag zelf had ik ook nog wel wat buikkrampen, maar ik ben eigenlijk al ruim 5 jaar niet meer ongesteld. Ik ben er echt heel tevreden mee.
<<

Annemie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1380

Geregistreerd: 03 Sep 2013 16:01

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 23 Jan 2014 15:43

Re: Mirena Spiraal

Ik dacht trouwens dat je na een half jaar pas niet meer ongesteld word, maar het kan dus al meteen?
Zoon: 26-06-2010
Zoon: 25-08-2013
<<

Artemis

Bericht 23 Jan 2014 15:47

Re: Mirena Spiraal

Ik heb hem gisteren laten vervangen, en waar ik de vorige keer het alleen maar een beetje pijnlijk vond ging ik nu door de grond, ik dacht echt dat ik van mijn stokje zou gaan, zo zeer. En ik ben er ook de hele dag een beetje naar van geweest.

De vorige heb ik 6 jaar gehad, en ik werd netjes elke 30 dagen ongesteld, op de klok af. In de bijsluiter staat dat je cyclus zo wordt als tijdens de periode van borstvoeding, en dat klopt wel, want toen bleef het ook niet weg. Is kennelijk niet stil te leggen bij mij.

Maar afgezien daarvan vind ik het ideaal, ik hoef nergens aan te denken en ik heb geen noemenswaardige bijwerkingen opgemerkt. Misschien nu wel weer even omdat deze nieuw is.

Maar dit is wel mijn laatste, man wat een hel.
<<

Anoniem57

Bericht 23 Jan 2014 15:48

Re: Mirena Spiraal

Ik heb hem laten zetten midden in mijn menstruatie, was gelijk niet meer ongesteld. Ik heb een jaar nergens last van gehad, tot ik na een jaar elke maand een goede week buikpijn had (eisprong). Ook werd ik er ontzettend neerslachtig van en was mijn libido 0. Ik heb hem er nu een maand of 7 uit, dat deed ook geen pijn.
<<

Artemis

Bericht 23 Jan 2014 15:50

Re: Mirena Spiraal

Als mijn libido nog hoger wordt zonder dan laat ik hem mooi zitten, :smile:
<<

Anoniem144

Bericht 23 Jan 2014 15:57

Re: Mirena Spiraal

Ik ben ook erg benieuwd wat het met mijn libido gaat doen. Met de pil werd deze altijd erg laag.
<<

Anoniem144

Bericht 23 Jan 2014 15:57

Re: Mirena Spiraal

Artemis schreef:Als mijn libido nog hoger wordt zonder dan laat ik hem mooi zitten, :smile:

Ter bescherming van je man haha :razz:
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 23 Jan 2014 16:33

Re: Mirena Spiraal

Star007 schreef:Ik ben ook erg benieuwd wat het met mijn libido gaat doen. Met de pil werd deze altijd erg laag.


Is bij mij een stuk hoger geworden ivm de pil. Die van mij zit er sinds september in en heb nog wel een beetje vage bloedingen. Zat regelmaat in maar ineens 2 keer kort na elkaar. Ofwel geen touw aan vast te knopen. Ga zien of er over een paar maanden regelmaat in zit.
2015 💙
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:43

Bericht 23 Jan 2014 17:57

Re: Mirena Spiraal

Ik heb er een sinds eind december. Ben er tot nu toe wel tevreden over. Plaatsen was niet fijn maar niet dramatisch of zo. En merk er sindsdien helemaal niks van (geen bloedverlies etc).
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
<<

Anoniem144

Bericht 24 Jan 2014 10:39

Re: Mirena Spiraal

Ik heb sinds gisteren soms best flinke menstruatie achtige krampen . Normaal toch?
<<

Anoniem29

Bericht 24 Jan 2014 10:54

Re: Mirena Spiraal

Artemis schreef:Ik heb hem gisteren laten vervangen, en waar ik de vorige keer het alleen maar een beetje pijnlijk vond ging ik nu door de grond, ik dacht echt dat ik van mijn stokje zou gaan, zo zeer. En ik ben er ook de hele dag een beetje naar van geweest.

De vorige heb ik 6 jaar gehad, en ik werd netjes elke 30 dagen ongesteld, op de klok af. In de bijsluiter staat dat je cyclus zo wordt als tijdens de periode van borstvoeding, en dat klopt wel, want toen bleef het ook niet weg. Is kennelijk niet stil te leggen bij mij.

Maar afgezien daarvan vind ik het ideaal, ik hoef nergens aan te denken en ik heb geen noemenswaardige bijwerkingen opgemerkt. Misschien nu wel weer even omdat deze nieuw is.

Maar dit is wel mijn laatste, man wat een hel.


Hier ben ik heel benieuwd naar! Dat houdt mij tegen om in mei misschien een nieuwe te laten plaatsen.

Ik had het eerste half jaar ineens last van pukkeltjes terwijl ik dat nooit had. Eigenlijk wil ik dat niet weer opnieuw. En met zo'n dosis nieuwe hormonen is dat misschien wel zo.

Ik ben er gewoon nog steeds niet uit of ik een nieuwe laat plaatsen in mei of dat ik een tijdje zonder ga proberen.
<<

Anoniem26

Bericht 24 Jan 2014 12:05

Re: Mirena Spiraal

Zijn jullie er ook van aangekomen? Ik kwam van de pil wel aan namelijk.
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4488

Geregistreerd: 11 Sep 2013 17:02

Bericht 24 Jan 2014 19:30

Re: Mirena Spiraal

Ik heb m sinds september. Heb een paar keer per week vervelende krampen maar verlies geen bloed meer. Word alleen gek van m'n stemmingswisselen, het is hier echt jantje lacht, jantje huilt.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 24 Jan 2014 20:58

Re: Mirena Spiraal

Ik heb hem 4 jaar nu. Ook al die tijd niet meer ongesteld geweest. Geen bijwerkingen ook, perfect ding voor mij!
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Anoniem40

Bericht 24 Jan 2014 21:09

Re: Mirena Spiraal

Ik wil er ook 1 laten plaatsen, met de hoop dat ik niet meer ongesteld word. Ik ben alleen bang dat het pijn doet. En het kost hier 150 euro om er 1 te laten plaatsen, dus het is zonde om hem er snel weer uit te halen. Maandag maar gelijk de dokter bellen, ik ben de pil wel echt zat!
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:38

Bericht 24 Jan 2014 21:45

Re: Mirena Spiraal

Ik heb er ook één. Af en toe wel menstruatieklachten gehad tussendoor en ben tot vorige maand ook nog steeds ongesteld geweest, nu ben ik er nog op aan het wachten.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Anoniem168

Bericht 25 Jan 2014 13:46

Re: Mirena Spiraal

Puggle schreef:Zijn jullie er ook van aangekomen? Ik kwam van de pil wel aan namelijk.


Ik ben daar eigenlijk ook heel benieuwd naar. Ik had dat ook en wil dat echt niet meer.

Mij is ook geadviseerd om een Mirena Spiraal te laten plaatsen, ik mag absoluut niet meer aan de pil van de artsen. Maar ik denk er nog even over na.
<<

Kiwi

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 480

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:20

Bericht 25 Jan 2014 14:30

Re: Mirena Spiraal

Brooke schreef:
Puggle schreef:Zijn jullie er ook van aangekomen? Ik kwam van de pil wel aan namelijk.


Ik ben daar eigenlijk ook heel benieuwd naar. Ik had dat ook en wil dat echt niet meer.

Mij is ook geadviseerd om een Mirena Spiraal te laten plaatsen, ik mag absoluut niet meer aan de pil van de artsen. Maar ik denk er nog even over na.



Als ik al ervan ben aangekomen, dan is het maximaal een kilo of 1à2...
<<

Anoniem29

Bericht 25 Jan 2014 15:24

Re: Mirena Spiraal

Ik ben niet aangekomen van het spiraal.

Ben de afgelopen 5 jaar alleen maar afgevallen.
<<

Anoniem168

Bericht 27 Jan 2014 15:25

Re: Mirena Spiraal

Oja ik heb nog een vraag hierover, dus ik maak even gebruik van dit topic als het niet erg is.

In het informatieboekje die ik van de gynaecoloog heb meegekregen stond dat je de Mirena het beste kan laten plaatsen als je ongesteld bent. Nu vroeg ik me af of dat echt nodig is om het dan te laten doen, want het lijkt me zo smerig en vind het geen prettig idee.
<<

Annemie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1380

Geregistreerd: 03 Sep 2013 16:01

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 27 Jan 2014 15:31

Re: Mirena Spiraal

Ik heb hem laten toen ik niet ongesteld was, volgens de ha hoefde dat niet. (Ook omdat ik 8 weken daarvoor bevallen was).
Als je ongesteld bent staat de baarmoedermond ofzo wat meer open, waardoor het minder pijnlijk is, wat ik er van begreep en dan weten ze ook zeker dat je niet zwanger bent.
Zoon: 26-06-2010
Zoon: 25-08-2013
<<

Anoniem168

Bericht 27 Jan 2014 15:46

Re: Mirena Spiraal

Ah zo, dank voor je uitleg!
Volgende

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers