Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Rondtrekken Noorwegen

<<

Anoniem256

Bericht 13 Jan 2014 11:28

Rondtrekken Noorwegen

Deze zomer willen we misschien een keer wat anders dan zon, zee en strandvakantie. Nu opperde vriend gisteren om naar Noorwegen te gaan en daar wat rond te trekken. Of misschien nog andere delen van Scandinavië. Iemand ervaringen/tips/etc?
Bedoeling lijkt nu om met een kleine tent op vakantie te gaan in de eerste drie weken van Augustus
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17368

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 13 Jan 2014 21:44

Re: Rondtrekken Noorwegen

Jaaaaa kamperen in Scandinavie is geweldig. Noorwegen vind ik persoonlijk het mooiste land in Europa maar vanwege de wisselvalligheid van het weer is kamperen wel best tricky… wij hebben vorig jaar erg veel regen gehad. Zweden is wat dat betreft veiliger en ook echt prachtig. Zo divers en mooi en leuk. Denemarken is ook wel leuk, maar echt een heel stuk minder spectaculair :)
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem100

Bericht 14 Jan 2014 11:40

Re: Rondtrekken Noorwegen

Ik heb in 2005 met m'n ouders en broertje 3,5 week rondgereisd door Noorwegen. Van hutje naar hutje, met de eigen auto mee. Was zooo gaaf! Is alweer even geleden, maar zou het zo weer doen!
<<

Anoniem40

Bericht 14 Jan 2014 12:29

Re: Rondtrekken Noorwegen

Ik woon in Noorwegen en het is inderdaad het mooiste land van Europa :angel:
Ook 1 van de duurste, daar moet je wel rekening mee houden. Augustus is trouwens aan de late kant voor Noorwegen, maar t zou nog net kunnen. Qua weer is het inderdaad afwachten, maar als het echt heel slecht is kun je of een groot stuk rijden op een dag richting goed weer, of gewoon in een hutje overnachten een keertje. Het nationale motto is hier: Er is geen slecht weer, alleen slechte kleding. Dat klopt, als je gewoon je regenkleding aan doet kun je prima buiten zijn :thumbup:
<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4823

Geregistreerd: 22 Nov 2013 08:57

Bericht 14 Jan 2014 16:44

Re: Rondtrekken Noorwegen

Ik heb in 2011 samen met mijn vriend 2 weken door Zweden en Noorwegen getrokken (zijn erg zuidelijk gebleven).
Hadden ook een kleine tent bij ons, zal een linkje plaatsen met de foto's :)

Hebben echt geboft met het weer, heel goed weer gehad!!

https://www.facebook.com/rianne.prins1/ ... 735&type=3
<<

Huppekee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1429

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:26

Bericht 14 Jan 2014 16:56

Re: Rondtrekken Noorwegen

Wij hebben in zuid zweden delen van de Sörmlandsleden trail gelopen!
Steun Loua's strijd voor tijd en liefde ❤️
https://www.gofundme.com/f/louas-strijd ... -en-liefde

Ik loop voor Loua en stichting metakids.
https://supporta.cc/p9je/36wzho
<<

Zoethout

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 702

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:43

Bericht 16 Jan 2014 15:36

Re: Rondtrekken Noorwegen

Wij gaan aanstaande zomer trekken door Noorwegen met een caravan.
We gaan via Denemarken en Zweden naar Oslo. Vanuit daar trekken we richting het Lærdal, dan buigen we af naar Voss, Bergen, Stavanger en vanuit dat rijden we via de zuidkust weer terug naar Oslo.
Leven en laten leven
<<

Anoniem256

Bericht 16 Jan 2014 18:26

Re: Rondtrekken Noorwegen

Mooie foto's snirp!

Het weer vind ik ook wel een beetje een twijfelpunt. Ik ben dol op zon in de zomer, veel regen zal niet echt een vakantiegevoel bevorderen. Maar juist met kamperen ben je idd flexibel dus kan je altijd nog beter weer opzoeken. Nog maar even goed over nadenken!
<<

Ysa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1028

Geregistreerd: 08 Dec 2013 13:23

Bericht 16 Jan 2014 19:03

Re: Rondtrekken Noorwegen

Als je de kans krijgt, echt doen!!

Mijn vriend en ik hebben afgelopen zomer ook rond getrokken van hutje naar hutje (al hadden we wel steeds een standplaats voor 2 of 3 nachten). Wij zijn van Hirtshals naar Stavanger gevaren met nachtboot. Vervolgens hebben we overnacht in Stranda-Roldal-Vossestrand-Eidsdal-Hemsedal- Oslo Gardermoen en vervolgens met de boot van Oslo naar Kiel terug. We hebben in vier weken 5000 km afgelegd. Het was echt een super ervaring! Het is dat mijn vriend komende zomer niet zoveel weken vrij krijgt, anders waren we weer naar Scandinavië gegaan (maar dan Zweden, Lapland, Finland en via de Noordkaap en Noorwegen terug.
<<

Ysa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1028

Geregistreerd: 08 Dec 2013 13:23

Bericht 16 Jan 2014 19:13

Re: Rondtrekken Noorwegen

Wij hebben overigens maar 2 dagen echt slecht weer had (dat we niets konden). Verder hebben we eigenlijk echt veel geluk gehad met het weer. Soms was het wat minder, maar daar plan je dan gewoon omheen. We hebben vrijwel alle dagen in korte broek gelopen. Wij waren er trouwens in juli en het was er tussen de 16-24 graden.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17368

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 16 Jan 2014 21:06

Re: Rondtrekken Noorwegen

In Noorwegen hebben wij in 2012 het mooie weer helaas niet kunnen vinden, terwijl we echt veel hebben gereden. Op een gegeven moment was het 6 graden haha :D maar goed, wij vonden het niet zo erg hoor, hadden ons erop ingesteld. Was een geweldige vakantie, en als afsluiter zijn we nog weer even een weekje naar warmer Zweden gegaan :)

Mooie route Ysa! (En leuke naam heb je :) ) Wij rijden idd in 3 weken ook echt duizenden kilometers, heerlijk! Zijn jullie met de Colorline van Oslo naar Kiel gegaan??
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Ysa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1028

Geregistreerd: 08 Dec 2013 13:23

Bericht 16 Jan 2014 22:24

Re: Rondtrekken Noorwegen

Het is net wat je zegt Zora, je stelt je in op de temperatuur. Je weet nu eenmaal dat je geen 3 weken 25 graden hoeft te verwachten. Al is 6 graden wel erg frisjes!

Wij zijn inderdaad met de Colorline van Oslo naar Kiel gevaren. Vertrek om 14.00 en aankomst om 10.00 in Kiel.Maar wat een ellende om die terminal te vinden, dus op het nippertje gehaald. In plaats een van binnenhut kregen we een buitenhut, erg fijn! Het was een mooie afsluiting van onze reis en wel zo relaxt.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17368

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 16 Jan 2014 22:29

Re: Rondtrekken Noorwegen

Ohhh wat relax dat jullie een buitenhut kregen!! Zoveel fijner dan die binnenhut, al is een binnenhut natuurlijk ook al leuk. Wat een ervaring die boot he :) supergaaf!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem40

Bericht 16 Jan 2014 22:35

Re: Rondtrekken Noorwegen

Zoethout; het wordt toch zuid-Noorwegen? Goede keus hoor en dan een andere keer terugkomen voor de andere route :)

Punto; als je hulp nodig hebt met plannen mag je me een pm sturen, ik weet wel wat over Noorwegen ;)

En je hebt inderdaad iets meer geluk nodig om mooi weer te hebben, maar bij 15 graden kun je ook in de fjord zwemmen :)
<<

Ysa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1028

Geregistreerd: 08 Dec 2013 13:23

Bericht 16 Jan 2014 22:40

Re: Rondtrekken Noorwegen

Jaa heel relax inderdaad! Met boeken dachten we dat we het ook wel zonder raam afkonden, naar achteraf was het toch wel fijn! Het weer was matig, dus we zijn nauwelijks op het dek geweest. Oh en die bedden, na al die dunne matrasjes in de hutjes was dat echt het einde, haha. Na al dat reizen was het boottripje echt een fijn rustmoment. Het was wel erg druk op de boot, dus we hebben wat winkeltjes gekeken, de theatershow bezocht en wat gegeten en de rest van de tijd hebben we lekker films gekeken in onze hut. Ik zou het zo weer doen!
<<

Anoniem328

Bericht 17 Jan 2014 12:17

Re: Rondtrekken Noorwegen

Noorwegen is echt een aanrader! Wij zijn twee jaar geleden met een geleende camper in Noorwegen geweest en hebben daar rondgetrokken 2 weken lang. Wat een prachtig land.
Wij gingen ook begin augustus maar als ik weer naar Noorwegen zou gaan zou ik juni of begin juli gaan. In augustus wordt het alweer vrij vroeg donker, kouder en wat ik vooral vond is dat het al aardig uitgestorven was. Wij zaten op campings waar je met een caravan of camper terecht kon, maar waar ze ook hutten hadden. Soms waren we gewoon de enige die er stonden. Beetje creapy was dat soms wel haha. Maar ik zou het zo weer doen.

Wij zijn via zweden naar noorwegen gereden en begonnen dus bij Oslo. Zijn toen westwaarts getrokken, mede door het nationaal park Jotumheimen, dat was zooo mooi! Langs Flam gegaan. Daar met een treintje de berg op en vervolgens 22 kilometer teruggelopen naar het beginpunt. Heel zwaar maar heel mooi! Toen langzaam aan richting Bergen (Bergen is erg mooi voor 1 dag) en toen was de bedoeling om langs de kust weer af te zakken. Alleen toen begon het slechte weer. Regen regen regen en het zou een week lang ook niet meer ophouden met regenen zeiden ze. Dus toen zijn we om onze vakantie af te sluiten in 1 dag naar Noord-Duitsland gereden waar het wel heel mooi weer was en hebben we daar nog een weekje in de zon doorgebracht.

Ik vond het wel verschrikkelijk duur in Noorwegen, niet normaal. Gelukkig hadden wij de camper volgepakt met eten en drinken en hebben wij niets hoeven kopen, want dat is echt niet te doen daar. En een terrasje pakken is er al helemaal niet bij. Daar moet je je wel even op instellen. Verder zou ik zo weer gaan!
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17368

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 17 Jan 2014 21:14

Re: Rondtrekken Noorwegen

Ohja duur idd Olijfje, was ik alweer vergeten haha!!! Wij vinden het altijd heerlijk op vakantie gewoon wat hapjes te eten, stokbroodje, vleesje, salade, etc. Maar na 5 dagen kwamen we erachter dat dat echt niet kon als we nog drie weken wilden rondreizen. Hebben we gewoon serieus pasta gekocht om 3 dagen hetzelfde te eten. Buhhh, dat voelde echt even niet als vakantie :D
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem40

Bericht 17 Jan 2014 23:13

Re: Rondtrekken Noorwegen

Ja, het is hier wel duur, maar daar ben ik inmiddels wel aan gewend. En je kunt het zelf gezellig maken met een minder budget, er zijn echt wel wat goede goedkope opties, zeker in de grote steden. Alcohol wel zelf meenemen, dat is nergens goedkoop.
<<

Anoniem328

Bericht 19 Jan 2014 14:38

Re: Rondtrekken Noorwegen

Zora schreef:Ohja duur idd Olijfje, was ik alweer vergeten haha!!! Wij vinden het altijd heerlijk op vakantie gewoon wat hapjes te eten, stokbroodje, vleesje, salade, etc. Maar na 5 dagen kwamen we erachter dat dat echt niet kon als we nog drie weken wilden rondreizen. Hebben we gewoon serieus pasta gekocht om 3 dagen hetzelfde te eten. Buhhh, dat voelde echt even niet als vakantie :D


Wij waren er gelukkig op voorbereid dus wij hadden de hele koelkast en vriezer volgepakt met vlees, salades, vis en andere lekkere dingen. Verder zaten de kastjes vol met afbakstokbrood, pasta, groenten in blik, wijn en bier :thumbup:
Dus genoeg lekkers gehad maar wel dus allemaal uit eigen camper en niet uit een supermarkt of op een terras. Wij zijn ook wel in grotere supermarkten geweest, maar ook daar is alles veel duurder dan in Nederland. Dus als je de mogelijkheid hebt, dan alles zelf meenemen!
We hebben trouwens in Bergen 1 x koffie gedronken op een terras. Twee papieren bekertjes voor omgerekend 11 euro :razz: Ook wouden we eigenlijk nog een wijntje en biertje daarna, maar dat kostte omgerekend 20 euro dus toen hebben we later terug in de camper maar een fles losgetrokken haha.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17368

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 19 Jan 2014 16:17

Re: Rondtrekken Noorwegen

Haha ja da's wel slim idd! Drank hadden wij ook maar in de tent helaas geen koelkastje tot onze beschikking. Eigenlijk leent een camper zich ook veel beter voor Scandinavie!

Wij hebben trouwens ook altijd best wat eten enzo mee hoor, maar ik vind shoppen bij buitenlandse supermarkten juist zo leuk haha!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers