Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vraag kosten kind in vliegtuig

<<

Anoniem85

Bericht 11 Jan 2014 16:28

Vraag kosten kind in vliegtuig

Als wij van de zomer op vliegvakantie gaan is ons zoontje nog net geen 2 en kan hij gratis mee.
Heeft iemand enig idee hoe ik erachter kan komen wat de extra kosten zullen zijn als we voor hem wel een aparte vliegtuigstoel willen?
Als ik op internet bij zoek en boek doe, krijg ik die optie niet. Moet ik hiervoor dan naar het reisbureau?
<<

Anoniem20

Bericht 11 Jan 2014 16:45

Re: Vraag kosten kind in vliegtuig

Volgens mij 70-80% van ticketprijs. Wij betalen dit iig voor de oudste komende vakantie, terwijl hij al ouder is dan 2.
De jongste is 90euro geloof ik (zonder stoel).
<<

Anoniem29

Bericht 12 Jan 2014 11:57

Re: Vraag kosten kind in vliegtuig

Volgens mij ligt dat ook aan de maatschappij. Kun je het niet vinden op de website van de maatschappij waarmee je wilt vliegen?
<<

Anoniem80

Bericht 12 Jan 2014 17:16

Re: Vraag kosten kind in vliegtuig

Op de meeste sites van ticketaanbieders moet je de geboortedatum van het kind invullen en dan kan je daarna kiezen voor een eigen stoel. Op welke site kijk je?
<<

Anoniem119

Bericht 12 Jan 2014 17:20

Re: Vraag kosten kind in vliegtuig

Dit hangt inderdaad af van de luchtvaartmaatschappij. Hij wordt toch niet toevallig twee tijdens de reis? Want dan moet je de kind prijs betalen ipv baby (infant) prijs. Overigens kan ik je aanraden gewoon te boeken bij de website van de luchtvaartmaatschappij zelf, en niet zo'n prijsvergelijker of reisbureau. Als er dan iets is met je boeking, kan de maatschappij het namelijk zelf aanpassen.
<<

Anoniem85

Bericht 13 Jan 2014 08:56

Re: Vraag kosten kind in vliegtuig

Thnx voor de antwoorden, maar het gaat om een pakketreis. Dus vlucht en hotel bij bijvoorbeeld arke of neckermann.
Hij is op de terugweg ook nog 1 jaar.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 13 Jan 2014 09:36

Re: Vraag kosten kind in vliegtuig

Gewoon bij zijn leeftijd niet zijn geboortejaar invullen maar een jaar ouder?
<<

Anoniem119

Bericht 13 Jan 2014 11:59

Re: Vraag kosten kind in vliegtuig

Lejow schreef:Gewoon bij zijn leeftijd niet zijn geboortejaar invullen maar een jaar ouder?

En riskeren dat ie niet mee mag omdat z'n paspoort informatie niet overeen komt? Waarom zou je dat riskeren?
Oh, je bedoelt om te testen! ;)

Ik zou het gewoon even bij Arke of Neckermann vragen. Het zal vast een percentage rond de 70-90% zijn van de volwassen prijs als je ook een stoel voor hem wilt.
<<

Anoniem85

Bericht 13 Jan 2014 16:47

Re: Vraag kosten kind in vliegtuig

Slim lejow! Ik moet denk ik sowieso boeken via het reisbureau als we dat willen, anders klopt het inderdaad niet wat marin zegt met de gegevens van zijn paspoort.
Maar bij 90% houd ik m wel op schoot, met een beetje mazzel blijft de stoel naast ons leeg, hebben wij al geregeld gehad.
<<

Anoniem113

Bericht 13 Jan 2014 18:46

Re: Vraag kosten kind in vliegtuig

Het verschilt enorm

Vorig jaar naar thailand hadden we geen stoel maar wel de beschikking tot een babybedje. Waren toen 400 euro incl tax kwijt.

In feb gaan we weer en heeft Ties een eigen stoel. Kosten zijn 630 euro, verschilt maar 90 euro met mijn ticket. Hij mocht ook nog op schoot dat was dan 75 euro..... Zo zuur dat verschil :thumbdown:
<<

Anoniem119

Bericht 13 Jan 2014 20:53

Re: Vraag kosten kind in vliegtuig

Tja je betaalt voor die stoel dan, Clapperdie. Als je T op schoot zou nemen, zou iemand anders die stoel kunnen kopen, daarom doen ze dat. Maar hij zal met z'n bijna 2 wel niet meer in een bedje passen, dat zal niet meer mogen, dus dan kan ik me voorstellen dat je 'm liever op een stoel zet, ipv op schoot. Dus wat dat betreft snap ik helemaal hoor! :)
<<

Anoniem113

Bericht 13 Jan 2014 22:19

Re: Vraag kosten kind in vliegtuig

Marin schreef:Tja je betaalt voor die stoel dan, Clapperdie. Als je T op schoot zou nemen, zou iemand anders die stoel kunnen kopen, daarom doen ze dat. Maar hij zal met z'n bijna 2 wel niet meer in een bedje passen, dat zal niet meer mogen, dus dan kan ik me voorstellen dat je 'm liever op een stoel zet, ipv op schoot. Dus wat dat betreft snap ik helemaal hoor! :)


Ja ik snap het heel goed hoor maar om zwart op wit zo het verschil te zien was best zuur :silent: bedje gaat niet meer lukken nee, vorig jaar paste het nog maar net!
<<

Anoniem85

Bericht 13 Jan 2014 22:30

Re: Vraag kosten kind in vliegtuig

Is inderdaad een erg groot verschil clapperdie. Kan me voorstellen dat het even schrikken is. Maar ik vind het echt leuk voor je en stoer, zo ver weg alleen met een kleintje.
Ik heb het nu opgezocht op d'e manier zoals lejow zei, en dan betalen we denk ik 70 procent van de prijs.

Andere vraag, als je online incheckt en je hebt een vliegtuig met 2 rijen van drie stoelen, en je kan zelf de stoelen kiezen en je kiest de middelste en de buitenste (aan het gangpad) is de kans de groter dat die ene stoel leeg blijft als het vliegtuig niet is volgeboekt? Of kan je alleen aansluitend aanklikken?
<<

Anoniem119

Bericht 13 Jan 2014 22:41

Re: Vraag kosten kind in vliegtuig

Sun, je kunt gewoon apart van elkaar aanklikken hoor, maar je hebt nooit garantie dat die stoel leeg blijft. Dat zou ik dan dus niet doen. Ga je alleen met je kleintje? Wel kan je aangeven dat je met een infant reist, dan heb je meer recht op de stoelen vooraan en kunnen ze die voor je reserveren (ook daar geen garantie, maar ze houden dan wel sneller rekening met je). Indien je via een reisbureau boekt, zou ik zeker aangeven dat je met een kleine reist, dan zetten ze dat wel in de boeking voor je. Je reisbureau kan je daarin denk ik ook wel adviseren welke stoelen het beste zijn.
<<

Anoniem20

Bericht 14 Jan 2014 15:58

Re: Vraag kosten kind in vliegtuig

Je kunt waarschijnlijk niet kiezen, omdat je met een kind reist wijzen ze een plek toe.
Wij hebben met de oudste 2x Transavia gevlogen, en 1 keer United...alle keren bij online inchecken niet mogelijk om te wijzigen. Ze houden hier niet altijd rekening mee is mijn ervaring.

Als dit bij jullie ook het geval is, zou ik op tijd naar de incheckbalie gaan, en daar aangeven dat je met kind reist etc.. Waarschijnlijk moet je dit dan doorgeven aan de gate en daar zoeken ze wellicht nog een ander plekje. Laatste vlucht hebben ze een alleenreizende man ergens anders geplaatst, zodat wij meer plek hadden. Er waren ook nog genoeg lege plekken, dus ze hebben er echt geen rekening mee gehouden. Sommige plekken houden ze bewust vrij ivm late boekingen/passagiers, en aan de gate weten ze de meeste actuele status.

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers