Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Ik ga naar New York!

<<

Anoniem13

Bericht 07 Jan 2014 11:45

Re: Ik ga naar New York!

Ik heb ook veel gehaald van de website: www.joycesintnicolaas.nl Zij woont in NY en schrijft vaak leuke artikelen over bepaalde wijken in NY, eetgelegenheden, activiteiten etc etc.
<<

Anoniem19

Bericht 07 Jan 2014 12:12

Re: Ik ga naar New York!

Laced schreef:Ik heb ook veel gehaald van de website: http://www.joycesintnicolaas.nl Zij woont in NY en schrijft vaak leuke artikelen over bepaalde wijken in NY, eetgelegenheden, activiteiten etc etc.


Oh wat een leuke vrouw! Ik ga lezen.
<<

Anoniem173

Bericht 07 Jan 2014 14:09

Re: Ik ga naar New York!

Ik vond de highline niet heel bijzonder eigenlijk. Meatpacking wel leuk!

Wij hadden een smart pass van new york. Hadden 5 attracties gekocht. Uiteindelijk gedaan:
-top of the rock
-empire State building
-shopping tour woodburry Commons outlet
-statue of liberty cruise met Eli's island
-entrepid air and space museum

Hebben we veel plezier van gehad!

Voor de rest zijn we 2 nachten naar washington geweest.

Ik ben 4 jaar geleden ook geweest toen hebben we een gospel dienst gedaan en coney island. Ook aanraders!

Zou sowieso het 100% boekje meenemen.
<<

Sushi

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 449

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:15

Bericht 07 Jan 2014 16:37

Re: Ik ga naar New York!

Hee dat klinkt leuk! Ik zal het eens voorstellen aan mijn vader, misschien dat dat ook iets voor ons is.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 07 Jan 2014 16:56

Re: Ik ga naar New York!

Ik ga ook weer dit jaar, en ook met m'n vader! Ik ga jou net missen Sushi, maar Poubelle kan ik wel tegenkomen want ik vertrek de 25e april :)
#teammaple🍁
<<

zonneschijn

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4886

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:28

Bericht 07 Jan 2014 17:14

Re: Ik ga naar New York!

Wat leuk! Ik ben er nooit geweest dus heb ook geen tips voor je.
Trots op mijn stoere ventje!
<<

Anoniem173

Bericht 07 Jan 2014 17:43

Re: Ik ga naar New York!

Sushi schreef:Hee dat klinkt leuk! Ik zal het eens voorstellen aan mijn vader, misschien dat dat ook iets voor ons is.


Ik vond het ideaal omdat je dus niet verplicht bent om heel hard te rennen omdat je de pas eruit moet halen. Je hebt geloof ik 3 soorten passen. Explorer pass, new york pass en nog eentje die vooral gericht is op musea.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 07 Jan 2014 17:50

Re: Ik ga naar New York!

Ohja, wat ik o.a. ga doen: elke dag hardlopen in Central Park :) Ons hostel zit er vlakbij dus dat is makkelijk.
Fietsen door de stad heb ik al eens gedaan en de belangrijkste dingen heb ik al gezien, dus ik ga me ook nog even oriënteren op wat ik wil gaan doen en zien daar.
#teammaple🍁
<<

Sushi

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 449

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:15

Bericht 07 Jan 2014 18:07

Re: Ik ga naar New York!

UN: wat leuk dat jij ook met je vader gaat!
En wat cool dat je gaat hardlopen in Central Park, lijkt me een bijzondere ervaring. Ik ben niet zo goed in hardlopen dus ik doe dat maar niet ;)
<<

Anoniem152

Bericht 07 Jan 2014 20:08

Re: Ik ga naar New York!

Voor iedereen die naar NY gaat: gaaf!
Zelf ben ik er in 1999 en 2008 geweest. Hoog tijd voor een nieuw bezoekje dus.
<<

ekiaam87

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1500

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:38

Bericht 07 Jan 2014 20:20

Re: Ik ga naar New York!

Darcy schreef:
Sushi schreef:Toen ik 12 was kwamen we ook rond 9 uur 's ochtends thuis en toen ben ik om 7 uur 's avonds gaan slapen. Maar goed dat is 14 jaar geleden, ik ben benieuwd hoe ik me nu voel. Ik denk dat ik me zo moe voel dat het lijkt alsof ik dronken ben haha.

Wat is een NY City Pass?


Dat vind ik knap! Ben je toch vrijwel de hele dag wakker gebleven. Ik denk ook niet dat ik kan slapen in het vliegtuig (heb vliegangst en zit altijd stijf van de spanning in mijn stoel) maar misschien ga ik daar nog melatonine voor halen.

Een CityPass is een kortingsboekje waarin je een aantal grote attracties met korting krijgt. Je betaalt er 80 euro voor en het is dacht ik 9 dagen geldig. Je koopt het online en dan bij de eerste attractie waar je heengaat laat je je email zien en krijg je het boekje. Het grootste voordeel vind ik dat je niet in de rij hoeft te staan bij dingen. Wij hebben gekeken wat we van die attracties toch al wilden bezoeken en zo berekend of het voordelig was. Als je bijv. Empire State, Top of the Rock en het MoMA bezoekt heb je de korting er al uit, maar wij vonden het "geen-rij-voordeel" al genoeg :P Je hebt ook nog een duurdere pass maar dat vonden we niet nodig, we kunnen toch niet alles zien.


Wij hadden een pas die 3 dagen geldig was. Met daarbij een gratis boekje met alle attracties en (wat ik heel handig vond, een metrolijnenkaart :)
http://www.newyorkpass.com/En/what-you-get/ hier kwam onze vandaan geloof ik (vriend heeft het allemaal geregeld)
In die 3 dagen hebben we ontzettend veel gedaan, 9/11 tribute center (niet het monument zelf, hadden niet gereserveerd), een cruise van 3 uur (wilden naar Statue of Liberty, maar was dicht omdat Sandy? net langsgewaaid was en alles dus nog overhoop lag.
Empire state building & Rockefeller center
Intrepid Sea, Air & Space Museum wilden we doen, maar was door de storm ook dicht
Madame Tussauds & hoe heet dat ook alweer met al die gekke dingen (zat er naast?)
En naar de Harry Potter tentoonstelling (die was gaaf!!)
<<

Pippin

Kwebbel

Berichten: 434

Geregistreerd: 19 Sep 2013 15:18

Bericht 07 Jan 2014 21:31

Re: Ik ga naar New York!

Ik had een New York City Pass, http://www.citypass.com/new-york

Die heb ik bij de eerste attractie gekocht. Leuke is dat je bij het Empire State Building 's avonds gratis terug mag. Dus toen hebben we om half 12 nog van het uitzicht by night genoten, echt een aanrader!
Ik was er 10 dagen en heb twee keer een weekpas voor de metro gedaan, want dat was uiteindelijk goedkoper dan een week en drie losse dagen.
<<

Anoniem187

Bericht 07 Jan 2014 21:48

Re: Ik ga naar New York!

Ohhh NY, daar kan ik alleen maar van dromen! Wil ik zo graag heen, maar mijn vriendinnen/ouders niet. Te duur, te lang vliegen enzo.. Jammerr :( En daar durf en wil ik niet in mijn uppie naar toe. New York wil ik echt samen met iemand beleven.
<<

Anoniem66

Bericht 12 Jan 2014 00:40

Re: Ik ga naar New York!

Serendipity schreef:Ohhh NY, daar kan ik alleen maar van dromen! Wil ik zo graag heen, maar mijn vriendinnen/ouders niet. Te duur, te lang vliegen enzo.. Jammerr :( En daar durf en wil ik niet in mijn uppie naar toe. New York wil ik echt samen met iemand beleven.


Nou +1 dus..

Misschien krijg ik ooit de moed om in mijn uppie te gaan ;).

Leuke blogs zeg!
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 12 Jan 2014 09:29

Re: Ik ga naar New York!

Ik vind NY júist een stad om in je eentje te doen. Supermakkelijk qua openbaar vervoer, je redt je goed qua taal, het is zo lekker druk dat je snel aanspraak hebt. Genoeg te zien dus vervelen hoeft niet.
Het is dat m'n vader me geeft uitgenodigd maar ander zou ik echt net zo lief in m'n uppie gaan, misschien nog wel liever.
#teammaple🍁
<<

Anoniem29

Bericht 12 Jan 2014 11:59

Re: Ik ga naar New York!

Er zijn weer tickets met Delta via Brussel voor €399,- !!! (Retour!)

Reizen t/m april 2014. Voor iedereen die nog wil. Ik zag net de aanbieding voorbij komen op Ticketspy.nl
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6123

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 12 Jan 2014 12:03

Re: Ik ga naar New York!

Ja hoor, NYC kan prima alleen. Voel me daar heel veilig. Ik wil binnenkort ook weer.
Vorige

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers