Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


kruidnootjes bakken

<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 01 Dec 2013 14:35

kruidnootjes bakken

Ik dacht gisteren even wat kruidnootjes te bakken, maar helaas! De kruidnootjes blijven slof en zacht. Wat doe ik verkeerd? En heeft iemand een goed recept? :sint: :paard :sdans:
<<

Sneeuwwitje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1342

Geregistreerd: 05 Sep 2013 19:33

Bericht 01 Dec 2013 17:11

Re: kruidnootjes bakken

INGREDIËNTEN
150 g boter
125 g bruine basterdsuiker
10 g speculaaskruiden
250 g zelfrijzend bakmeel
4 el melk

BEREIDEN
Verwarm de oven voor op 160 °C. Kneed de boter, de suiker, de speculaaskruiden, het zelfrijzend bakmeel en zout naar smaak goed door elkaar. Voeg lepel voor lepel de melk aan het beslag toe, zodat het een lekker soepel deeg wordt. Bekleed de bakplaat met bakpapier. Maak van het deeg kleine balletjes, leg ze op de bakplaat en druk ze iets plat. Bak ze in de oven in 15-20 min. gaar en lichtbruin.

Erg lekker!
Zoon 08.2010 Zoon 02.2013
Dochter 03.2016 Zoon 06.2018
<<

Anoniem273

Bericht 01 Dec 2013 22:43

Re: kruidnootjes bakken

Ik heb met m'n klas kruidnootjes gebakken met zo'n mix van Koopmans, waar alleen nog maar water bij hoeft. Waren echt hele lekkere kruidnootjes!
<<

Dropveter

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1919

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:44

Bericht 02 Dec 2013 07:40

Re: kruidnootjes bakken

Aziraphale schreef:Ik heb met m'n klas kruidnootjes gebakken met zo'n mix van Koopmans, waar alleen nog maar water bij hoeft. Waren echt hele lekkere kruidnootjes!



Die hebben wij ook op het dagverblijf gebruikt. Lekker waren ze zeker :) Ze komen zacht uit de oven maar worden dan wel harder bij het afkoelen.
<<

PeperMunt

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 209

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:15

Bericht 02 Dec 2013 15:51

Re: kruidnootjes bakken

Dit recept heb ik vorig jaar gebruikt, was een groot succes!

• 250 gr zelfrijzend bakmeel
• 125 gr donkere basterdsuiker
• 100 gr zachte boter
• 2 eetlepels speculaaskruiden
• 3 eetlepels melk
Bereidingswijze
• Verwarm de oven voor op 150 graden. Vet de bakplaat in.
• Zeef het bakmeel boven een kom en maak een kuiltje in het midden. Voeg in het kuiltje de suiker, de boter, de speculaaskruiden, wat zout en de melk toe, en verkruimel die met de vingers door het meel. Kneed dit snel tot een soepel deeg.
• Vorm kleine balletjes van het deeg, leg die op de ingevette bakplaat en bak de kruidnootjes in ongeveer 20 minuten bruin en gaar.
<<

Kreeft

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4227

Geregistreerd: 04 Sep 2013 02:06

Bericht 03 Dec 2013 01:52

Re: kruidnootjes bakken

Het recept wat pepermunt beschrijft, heb ik vanmiddag ook gebruikt. Ze waren heel lekker!

Afbeelding
<<

PeperMunt

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 209

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:15

Bericht 03 Dec 2013 20:27

Re: kruidnootjes bakken

Kreeft schreef:Het recept wat pepermunt beschrijft, heb ik vanmiddag ook gebruikt. Ze waren heel lekker!

Afbeelding



Die zien er lekker uit! Ik ga morgen ook maar eens aan de slag :)

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers