Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Gezond, puur en bewust eten

<<

Blij

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 167

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:09

Woonplaats: Zwaag

Bericht 04 Sep 2013 11:47

Gezond, puur en bewust eten

Nu ik tijdelijk weer thuis zit heb ik al mijn gezond en puur eten boeken weer uit de kast getrokken, en heb ik de smaak helemaal weer te pakken.
Ik denk echt dat je je beter voelt als je goed eet. En kan me dus helemaal vinden in de boeken van Amber Albarda.
Ik vind het wel leuk om ervaringen en recepten te delen, dus wie doet er mee?
<<

Kitty

Noob

Berichten: 41

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:59

Bericht 04 Sep 2013 12:30

Re: Gezond, puur en bewust eten

Mag ik mee schrijven?

Ik ben hier totaal niet in thuis.
Maar hoe ik nu leef, daar voel ik me niet goed bij.
Het is ook echt iets van de laatste jaren. Zal niet teveel in details treden, maar heb veel tegenslagen gehad.
Daardoor ben ik ook meer gaan eten. Nou ja vooral slechter. Ik heb me door de stress echt super beroerd gevoeld en ben eindelijk een beetje aan het opkrabbelen.
Daar hoort beter eten natuurlijk ook bij.

Dus ik hoop dat veel mensen hier gaan meeschrijven zodat ik onder andere hier veel inspiratie opdoe.
Ik probeer nu vooral veel te lezen en informatie in te winnen over gezond voedsel.

Wel heb ik 2 kinderen en eigenlijk ben ik niet van plan om apart te gaan koken, maar er zullen genoeg dingen zijn die zij ook gewoon kunnen eten toch?
<<

Anoniem80

Bericht 04 Sep 2013 12:54

Re: Gezond, puur en bewust eten

Als het echt gezond en puur is kunnen kinderen het zeker eten. Sowieso is roomboter heel goed voor kinderen, daar zitten stoffen in die heel goed zijn voor de hersentjes. Dat zit niet in andere soorten boter en margarine enzo.
<<

Kitty

Noob

Berichten: 41

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:59

Bericht 04 Sep 2013 12:59

Re: Gezond, puur en bewust eten

Nee dat is zo, maar wat hoorde ik laatst nou....
Was op de televisie en gewoon een gezond product, maar kinderen konden dat beter niet eten.
Weet nu alleen niet meer even wat. En waarom raad een diëtiste dan halverine aan bij kinderen en geen roomboter?

Dit soort vragen houden me gewoon bezig.
Net als roomboter bevat toch veel meer vet enzo dus dat is dan toch heel slecht voor je cholesterol?
Ik dacht vroeger altijd alles te weten over eten, maar tegenwoordig weet ik niks meer lijkt wel...
<<

Anoniem186

Bericht 04 Sep 2013 13:28

Re: Gezond, puur en bewust eten

Hier wordt ook veel gepraat over gezond eten.
viewtopic.php?f=8&t=65
<<

Blij

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 167

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:09

Woonplaats: Zwaag

Bericht 04 Sep 2013 14:03

Re: Gezond, puur en bewust eten

Zo'n topic zocht ik Jans. Over heen gelezen dus.
Ga daar eens meeschrijven!
Roomboter bevat de goede vetten Kitty. Is veel beter dan halvarine.
<<

Anoniem80

Bericht 06 Sep 2013 10:28

Re: Gezond, puur en bewust eten

Kitty hier raadt de diëtiste waar ik kom juist roomboter aan voor kinderen. Hierin zitten bouwstenen voor de hersenen zodat ze beter ontwikkelen. In halvarine zitten die stoffen niet omdat ze eruit gehaald zijn. Volgens haar heeft het ook geen zin halvarine bij kids te smeren, omdat dat helemaal geen stoffen bevat waar het kinderlijf iets aan heeft.
<<

Kitty

Noob

Berichten: 41

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:59

Bericht 06 Sep 2013 11:33

Re: Gezond, puur en bewust eten

Bedankt skywise.

Dat wist ik inderdaad wel. Maar weet je wat nu zo raar is?
Ze is niet te dik ofzo, maar wel stevig. Dus wat krijg je voor adviezen? Onder andere halvarine smeren.
En ik ben nog steeds benieuwd naar dat cholesterolgehalte. Weet jij daar toevallig wat van af?

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers