Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Peuterbed opmaken, wat op het matras

<<

Anoniem162

Bericht 05 Sep 2013 11:32

Peuterbed opmaken, wat op het matras

Mijn zoontje ligt nu nog in zijn ledikant. Op het matras ligt een aerosleepmatje en een hoeslakentje.
Zijn peuterbedje staat al klaar om in elkaar te zetten maar wat leg ik dan op het matras? weer een aerosleepmatje? of moet daar wat anders op?
<<

Anoniem91

Bericht 05 Sep 2013 11:33

Re: Peuterbed opmaken, wat op het matras

Wij hebben dan geen peuterbed, maar ik heb gewoon een waterdichte molton op het bed liggen, hoeslaken en dan gewoon een dekbed erbij.
<<

Anoniem162

Bericht 05 Sep 2013 11:38

Re: Peuterbed opmaken, wat op het matras

aha ok dat is wel slim ja een waterdichte molton.
Zou het nog nodig zijn om een aerosleep van deze maat aan te schaffen of niet meer? (hij wordt bijna 2 jaar)
<<

Anoniem331

Bericht 05 Sep 2013 11:41

Re: Peuterbed opmaken, wat op het matras

Daar zou ik geen aerosleep meer voor aanschaffen.
Wij hebben een waterdichte molton, en voor de rest gewoon een hoeslaken.
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2655

Geregistreerd: 02 Sep 2013 13:28

Bericht 05 Sep 2013 11:41

Re: Peuterbed opmaken, wat op het matras

Wij hebben in elk geval bewust geen aerosleep gekocht toen ons dochtertje met 1,5 jaar naar het peuterbed ging. Ook geen waterdichte molton trouwens, dus hopelijk maakt ze het matras niet te vies!
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Anoniem91

Bericht 05 Sep 2013 11:41

Re: Peuterbed opmaken, wat op het matras

Ik vind het persoonlijk geldklopperij in die maat, maar je moet doen waar jij je goed bij voelt.
<<

Anoniem75

Bericht 05 Sep 2013 11:47

Re: Peuterbed opmaken, wat op het matras

Hier ook een waterdichte molton en hoeslaken. We hebben nog geen dekbed voor hem. Hij slaapt nu onder een los dekbedovertrek en als het wat kouder is stop ik er een ledikantdeken in. Hij slaapt ook nog in een slaapzak.
<<

Anoniem162

Bericht 05 Sep 2013 11:52

Re: Peuterbed opmaken, wat op het matras

En waar halen jullie een betaalbare waterdichte molton voor een peuterbed (formaat 70*150)
Ik heb er wel 1 liggen in 1 persoonsformaat, misschien moet ik die maar kleiner maken :)
<<

Anoniem33

Bericht 05 Sep 2013 12:11

Re: Peuterbed opmaken, wat op het matras

Wij hebben gewoon een moltonzeiltje, ze slaapt helemaal bovenin het bedje en op die plek ligt het zeiltje. Ze heeft nu 3 keer in bed geplast (langs luier heen dus geen volledige plas) en dat kwam keurig op het moltonzeiltje terecht.
<<

Anoniem272

Bericht 05 Sep 2013 12:24

Re: Peuterbed opmaken, wat op het matras

Die waterdichte moltons zijn echt ideaal bij bedplassen! Die van ons komt van Hema. Was niet duur geloof ik. Ze hebben ze daar op peuterbedformaat.
<<

Anoniem272

Bericht 05 Sep 2013 12:26

Re: Peuterbed opmaken, wat op het matras

Weet iemand trouwens vanaf welke leeftijd een waterdichte molton verantwoord is? Bij t volgende kindje wil ik er zo snel mogelijk aan, maar bij baby's mag vast niet ivm wiegendood. Wanneer zou het oke zijn?
<<

Anoniem162

Bericht 05 Sep 2013 12:36

Re: Peuterbed opmaken, wat op het matras

Ik kan ze niet vinden op de website van Hema maar het is dus wel te krijgen in peuterformaat. dan kijk ik daar eens naar, mijn zoontje lekt nu ook veel door 's nachts met plassen.

pien een moltonzeiltje heb ik misschien nog wel liggen, toen gekocht maar toen mocht het niet van de kraamhulp.
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 05 Sep 2013 12:58

Re: Peuterbed opmaken, wat op het matras

Hier staat het peuterbed (meegroeibed) op de tweede stand en ik heb er een gewoon 1 persoons waterdichte molton omheen. Bij de ikea vandaan. Maar hoeslaken en dekbed zijn ook gewoon 1 persoons. Wat over is zit onder het matras.

Ik heb dacht ik eerst een gewone molton, dan de waterdichte en dan nog een hoeslaken.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem33

Bericht 05 Sep 2013 13:12

Re: Peuterbed opmaken, wat op het matras

Ik kon dus nergens een waterdichte molton vinden due helemaal om het matras heen ging vandaar nu deze oplossing.
<<

Anoniem272

Bericht 05 Sep 2013 13:23

Re: Peuterbed opmaken, wat op het matras

Die van Hema gaan helemaal om het matras heen. Ze hebben ze wel alleen bij de grotere vestigingen en vast ook niet op de website inderdaad. Maar misschien is Ikea nog wel goedkoper hoor!
<<

Anoniem91

Bericht 05 Sep 2013 13:45

Re: Peuterbed opmaken, wat op het matras

Pien schreef:Ik kon dus nergens een waterdichte molton vinden due helemaal om het matras heen ging vandaar nu deze oplossing.


In 90x200 heb je ze gewoon bij de Action.
<<

Anoniem162

Bericht 06 Sep 2013 06:55

Re: Peuterbed opmaken, wat op het matras

bedankt allemaal.
ik heb een moltonmatje wat waterdicht is. en ik heb een 1 persoons waterdichte molton (voor als ik thuis zou bevallen), die kan ik ook wel om het peutermatrasje doen.
Een aerosleep is dus wat overdreven omdat niemand die meer heeft op een peuterbed.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Bloom, Taeda