Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Nooit goed genoeg.

<<

Joan

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1330

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:24

Bericht 03 Sep 2013 13:43

Nooit goed genoeg.

Een aantal jaar geleden ging het niet zo goed met mij. Er speelde ontzettend veel binnen mijn thuissituatie waar ik eigenlijk geen invloed op had en dat vond ik vreselijk. Nu ik uit deze situatie ben en samen met mijn vriend een eigen plek heb, wil ik altijd alles perfect en onder controle houden. In het ouderlijk huis was dit namelijk niet zo. Ik heb het gevoel dat het nooit goed genoeg is, ik wil altijd beter. Niet alleen in m’n huis maar ook mezelf als persoon en met mijn studie.

Ik ga nu weer een paar dagen naar school en ik word gek. Ik vergelijk mezelf constant met anderen en kom tot de conclusie dat ik minder ben dan zij. Ik heb namelijk geen geld voor dure kleding of spraytans, dus ik zie er niet leuk uit. Het is zo oppervlakkig en ik zou willen dat ik er boven stond maar toch word ik er onzeker en verdrietig van. Ik wil niet eens een spraytan!

Omdat ik zo onzeker ben over mezelf, heb ik het gevoel dat ieder meisje leuker is dan ik. Ik ben heel gelukkig met mijn vriend en heel blij met ons leven op dit moment, dat ik het bijna krampachtig wil vasthouden. Mijn vriend studeert en er zitten een aantal meisjes in zijn klas die dus een interesse met hem delen. Hierdoor voel ik mij minder want ik deel die interesse niet met hem. Ik ben gewoon heel bang dat hij ooit tot de conclusie komt dat ik eigenlijk helemaal niet zo tof ben als hij denkt en er vandoor gaat met een ander. Als hij met een aantal klasgenoten iets is gaan drinken, dan steekt het me. Ik wil het gewoon leuk voor hem vinden, maar het enige wat ik me afvraag is wie er bij zijn en of het toevallig een meisje is. Ik probeer hem vaak niet lastig te vallen met mijn onzekerheden en achterdochtige gedrag maar ik ga er naar handelen. Ik sluit me af en neem onbewust toch afstand omdat ik bang ben dat hij mij uiteindelijk kwetst en me verlaat. Dit gedrag werkt het alleen maar in de hand, dat weet ik heel goed. Ik creëer m’n eigen angst.

Ik besef me echt heel goed dat dit gedrag ontzettend puberaal is. Ik ben bijna 24 en ik laat me zo vreselijk van de wijs brengen. Waarom ben ik niet tevreden? Waarom wil ik altijd meer en beter? Ik moest het even kwijt want vandaag was echt een stomme dag.
<<

Anoniem66

Bericht 03 Sep 2013 13:48

Re: Nooit goed genoeg.

Het heeft niks te maken met puberaal, maar met jouw gebrek aan zelfvertrouwen. Weet je ook waarom je de behoefte voelt om 'beter' te zijn dan je nu bent? Ooit met een professional gepraat?
<<

Joan

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1330

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:24

Bericht 03 Sep 2013 13:55

Re: Nooit goed genoeg.

Ik heb altijd het gevoel gehad om me te willen bewijzen, waar dat vandaan komt weet ik echt niet. In het verleden heb ik wel eens gesproken met een maatschappelijk werker, toen het thuis echt niet goed ging. Dat was een fijne uitlaatklep. Voor mijn nervositeit en angsten heb ik later nog eens gesproken met een psycholoog. Het klinkte jammer genoeg niet echt en vroeg niet echt verder dan mijn klachten. Ik denk namelijk zelf dat mijn klachten/angsten/onzekerheden een gevolg zijn van mijn verleden en dat ik eerst shit moet gaan verwerken. Ik wil gewoon tevreden zijn met wie ik ben.
<<

Anoniem4

Bericht 03 Sep 2013 13:59

Re: Nooit goed genoeg.

He dat vind ik echt heel naar om te lezen, volgens mij ben jij zo leuk!
Ik herken het ook wel maar dan in mindere mate. Maar dat vergelijken met anderen doe ik ook af en toe.
Misschien is het prettig voor je om eens met een therapeut te praten?
<<

Anoniem17

Bericht 03 Sep 2013 14:03

Re: Nooit goed genoeg.

Lieve Joan, wat rot dat je je zo voelt! Je bent zo'n leukerd, je moet echt niet denken dat jij minder bent dan een ander hoor. Dat is echt niet zo. Je bent hartstikke lief en stoer! Ik mis de hug-smiley..
<<

Jeanette

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 955

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:31

Bericht 03 Sep 2013 15:19

Re: Nooit goed genoeg.

Joan, dit had ik nooit achter je gezocht. Je bent zo'n mooie vrouw! Jij hoeft echt niet onzeker te zijn hoor, je bent hartstikke leuk (van hoever ik het kan mee krijgen op het forum ;) ) Wel klote dat je dit wel zo voelt. Heb je het er al met je vriend over gehad dat dit weleens speelt?
<<

Nina

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 653

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:13

Bericht 03 Sep 2013 15:36

Re: Nooit goed genoeg.

Ach meisje toch! Wat naar dat je je zo voelt.

Ik kan je niet zo helpen momenteel, want zit zelf ook behoorlijk in een crisis.
Misschien moet je de hulpverlening nog een kans geven, kun je niet met iemand praten via school?

Anders kom je binnenkort hier even een bakje thee halen en dan kletsen we even.
<<

Blij

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 167

Geregistreerd: 04 Sep 2013 10:09

Woonplaats: Zwaag

Bericht 04 Sep 2013 10:39

Re: Nooit goed genoeg.

Wow wat een herkenning! Ik heb het ook, en ik denk dat het een gebrek aan zelfvertrouwen is inderdaad.
Ik voel me nooit goed genoeg. Niet als moeder, niet in mijn relatie, en niet in mijn werk.
En als anderen zeggen dat dat wel zo is, geloof ik het niet helemaal. Het dringt niet echt door ofzo.
Sterkte, het is niet leuk je zo te voelen...
<<

Koko

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3069

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:23

Bericht 04 Sep 2013 14:43

Re: Nooit goed genoeg.

Ahw Joanie! Ik herken het wel een beetje, maar je bent zó leuk!
<<

Joan

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1330

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:24

Bericht 04 Sep 2013 18:00

Re: Nooit goed genoeg.

Ahw, wat een lieve reacties! Vervelend voor de mensen die zich hier in herkennen. Ik heb gelijk maar aangepakt en me aangemeld bij een psycholoog. Ze hebben een wachtlijst van 2 tot 3 weken wat ik erg mee vond vallen. Hopelijk kan ik snel terecht! Bedankt voor jullie reacties!
<<

Anoniem 52

Bericht 04 Sep 2013 18:04

Re: Nooit goed genoeg.

Ik stel hoge eisen aan mensen.. Maar jij bent wel één van m'n beste vriendinnen. Dus..

Goed van je dat je je hebt aangemeld bij psycholoog! Maar je moet 't ook overleggen met je vriend..
<<

Koko

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3069

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:23

Bericht 04 Sep 2013 21:13

Re: Nooit goed genoeg.

Wat knap van je! Ik denk dat het een goede zet is. En mocht je het niks vinden, ben je zo weer weg!
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25047

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 05 Sep 2013 20:27

Re: Nooit goed genoeg.

Erg herkenbaar, ik ben ook enorm onzeker en heb ook vaak het idee dat ik niet goed genoeg ben, op verschillende vlakken. Goed dat je meteen de daad bij het woord hebt gevoegd, hopelijk heb je er wat aan!
❤ 7 juni 2018

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers