Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Afvaltopic 2020

<<

Anoniem317

Bericht 24 Mrt 2019 20:34

Re: Afvaltopic 2018

Inderdaad niet te zwaar aan tillen. Het is geen wereld ramp. Het is gebeurd. Heb je er wel van genoten?
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3479

Geregistreerd: 11 Apr 2017 10:46

Bericht 24 Mrt 2019 20:55

Re: Afvaltopic 2018

Je hebt geen 10 boterhammen op, gewoon 1, dat kan echt prima een keer hoor, extra genieten op zo'n moment! En je hebt gewoon goed bewogen, dus dat zul je helemaal niet merken :)
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3479

Geregistreerd: 11 Apr 2017 10:46

Bericht 24 Mrt 2019 20:56

Re: Afvaltopic 2018

Ik heb bij mijn ouders gelogeerd, dus dagen liepen beetje anders en iets minder naar mijn zin. Niet super slecht, maar het zou wat beter naar mijn zin kunnen. Morgen weer lekker verder met normale schema!
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3479

Geregistreerd: 11 Apr 2017 10:46

Bericht 25 Mrt 2019 22:52

Re: Afvaltopic 2018

En dat werd heerlijk een stuk appelgebak bij de thee vanmiddag! Was in de stad met schoonmoeder en zoon. Maar heb verder geen tussendoortjes op en gewoon normaal avondeten, en ruim 5 km gewandeld, dus het zal wel loslopen. Ik ben ook nog een beetje (te) streng voor mezelf, vind dat lastig loslaten. Mijn vriend zei gisteren ook, je bent (was al) prachtig, geniet ook gewoon een beetje van je vakantie, neem lekker een stukje taart, of een handje chipjes als je er zin in hebt, wees er niet téveel mee bezig, dus dat probeer ik :) wo t.m vr niet thuis, dus dat is sowieso lastig met ontbijt, lunch én diner buiten de deur, maar komt vast wel goed. En vanaf maandag weer werken, dus dan weer strak in regime!

En eerst nam ik dan bv. verse jus d'orange én taart, of én én én, en nu neem ik dan gewoon alleen thee of water. Dus merk wel dat je er toch altijd wel mee bezig bent.
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25048

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 26 Mrt 2019 07:15

Re: Afvaltopic 2018

Ik vind jou inderdaad ook wel erg streng voor jezelf nu je al zo veel afgevallen bent! Het is nu vooral op gewicht blijven toch?

Ik heb gisteren gelukkig weer een goede dag gehad. Vandaag weer verder, maar vanavond alweer een etentje op de planning. En komend weekend twee nachtjes in een hotel met ontbijt en natuurlijk uit lunchen en uit eten. Ik ga wel proberen lekker te bewegen deze week.

Van de 2.3 die ik al kwijt was zat er gisteren weer een kilo aan, dus die moet er zsm weer af.
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem279

Bericht 26 Mrt 2019 07:25

Re: Afvaltopic 2018

Minx schreef:Vandaag eigenlijk een slechte dag. Ik had zo’n enorme zin in een boterham met hagelslag. Dus tussen de middag 1 boterham genomen icm de nodige eiwitten en groente. Daarna nog ruim 44 minuten hard gelopen. 2x 2 minuten daarvan gewandeld. Het ging echt super lekker vandaag dus ik was er wel blij mee. Morgen weer ff compenseren door dan wat strenger te eten.

Ik zou wel proberen op te passen zo streng voor jezelf te zijn door één boterham net hagelslag, terwijl je het verder zo bewust hebt gedaan, als slechte dag te bestempelen. Dat kunnen gevaarlijke uitspraken worden in de toekomst. Nee, je hebt geen slechte dag gehad, je hebt juist een hele goede dag gehad! Want kijk eens hoe bewust je met je keuzes bezig bent geweest?

Ik heb hier de (spelt)boterhammen weer terug geïntroduceerd. Ik ben na vier jaar lang lunchen met crackers op dietiste advies echt zó klaar met de crackers. Ook nog eens allemaal met nul resultaat dus de motivatie om koolhydraatbeperkt te eten is even onder het vriespunt gezakt. Ik lunch nu met drie boterhammen, eet verder heel bewust, extra eiwitten en veel groenten, en ga de komende twee weken eens kijken wat dat met mijn lichaam doet. 10 jaar geleden kon ik zo ook 20 kilo afvallen dus wie weet. En zo niet dan verzin ik wel wat anders. Ik ben een broodmens en snakte er gewoon naar. En ik denk dat m’n lichaam even een reset nodig heeft.
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3479

Geregistreerd: 11 Apr 2017 10:46

Bericht 26 Mrt 2019 09:25

Re: Afvaltopic 2018

Bliss, ja ik ben sowieso gewoon op gewicht, nu week later weeg ik gewoon hetzelfde (of minder, wisselt per dag) dus lichaam kan dit prima hebben als ik gevarieerd blijf eten, maar ik wil nog een kilo of 5 eraf hebben, ben nog steeds gewoon vrij zwaar, echt slank zal ik sowieso nooit worden, en dat is prima :)

Beetje lastige week ook voor je dus, nja gewoon beetje gezonde keuzes kan al hoop schelen! En idd lekker bewegen.
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3479

Geregistreerd: 11 Apr 2017 10:46

Bericht 26 Mrt 2019 09:26

Re: Afvaltopic 2018

Flo, klinkt als een goed plan. Hopelijk krijg je het resultaat wat je wil, you can do it!
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25048

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 26 Mrt 2019 09:50

Re: Afvaltopic 2018

Pippa schreef:Bliss, ja ik ben sowieso gewoon op gewicht, nu week later weeg ik gewoon hetzelfde (of minder, wisselt per dag) dus lichaam kan dit prima hebben als ik gevarieerd blijf eten, maar ik wil nog een kilo of 5 eraf hebben, ben nog steeds gewoon vrij zwaar, echt slank zal ik sowieso nooit worden, en dat is prima :)

Beetje lastige week ook voor je dus, nja gewoon beetje gezonde keuzes kan al hoop schelen! En idd lekker bewegen.


Ik was vandaag alweer iets lichter dan gisteren gelukkig!
❤ 7 juni 2018
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:06

Bericht 26 Mrt 2019 09:59

Re: Afvaltopic 2018

wat zijn jullie allemaal lekker bezig hier!

Minx: 1 boterham vind ik ook zeker geen slechte dag hoor! Als je jezelf van alles ontzegt, wordt het denk ik alleen maar lastiger. Het is inderdaad niet zo dat je er gelijk 10 met een heel pak hagelslag naar binnen hebt gewerkt, haha.

Pippa: Lijkt me ook best lastig hoor. Je hebt natuurlijk een hele tijd wel wat strenger opgelet. Om dan op een gegevens moment dat wat los te laten, kan dan best moeilijk zijn. Maar hé, in een appeltaart zit natuurlijk allemaal gezond fruit ;)

Flo: Klinkt prima! Ik eet ook gewoon brood, kan echt niet zonder. Mijn lijf ook niet trouwens, haha, dan zijn m'n darmen helemaal van slag.

Pannetoet: Wat ben je lekker aan het sporten!

Bliss: Gelukkig kun je ook veel gezonde keuzes maken met een weekendje weg. En anders is het gewoon even zo toch? Dan pak je het daarna weer helemaal goed op!

Marin: Vervelend zeg, dat opgeblazen gevoel en zo.. Hier niet echt bekend, maar je zou inderdaad wel even kunnen proberen uit te zoeken waar je op reageert. Is voor iedereen weer iets anders, heel lastig! Ik kan bijvoorbeeld niet tegen zwarte thee, andere soorten gaan wel goed.

Ik heb nu twee weken doordeweeks zo goed als niet gesnoept (in het weekend mag het wel, gewoon met mate) en er is al ongeveer een kilo af, yay! Probeer ook iig doordeweeks elke dag die 10.000 stappen te zetten, maar met die regen steeds vind ik dat wel lastig hoor. Dan ben ik net weer een beetje opgedroogd en zou ik weer de regen in moeten.. Dat sla ik nu dus ook wel eens over. Hopelijk snel beter weer, dan ga ik wel weer steeds wandelen.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Pannetoet

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1551

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:10

Bericht 26 Mrt 2019 11:49

Re: Afvaltopic 2018

@ Minx: Ik dacht ook meteen aan 4 boterhammen met hagelslag oid :P Maar 1 boterham zou ik inderdaad niet meteen van in de stress schieten, je moet niet doorslaan ook al eet je koolhydraat beperkt.. Is dat iets wat je je hele leven wil gaan doen? Aan de andere kant snap ik je ook wel weer want je eet nu volgens een bepaald patroon waar je ook echt vol voor gaat en dan kan die boterham je hele ‘gevoel’ in de war gooien. Al is het ook weer zo dat je vaker zoiets zult tegenkomen, feestdagen bijv zijn ook van die rare dagen en er is niks aan de hand als je gewoon weer verder gaat waar je gebleven was :)

@ Pippa: Ik denk dat er niks mis is met ‘streng’ zijn voor jezelf, je bent je gewoon bewust van wat je in je mond stopt en dat vind ik echt heel goed! Je moet de ‘slechtere’ keuzes ook niet af laten hangen van iemand anders vind ik.. je moet zelf de keus maken of je iets neemt of niet maar dat is mijn mening :) Mijn vriend wou mij zondag ook wel een muffin aansmeren ‘omdat ik zo goed bezig was’, die heb ik niet genomen omdat ik dat niet wil haha

@ Bliss: Wat goed dat het weer beter gaat! Haal daar ook je motivatie uit, kijk vooral naar de positieve dingen en niet alleen naar de dingen die niet zo lekker gaan.. Ja, je was 2.3kg kwijt en nu weer 1kg meer MAAR er is nog altijd 1.3kg af, dat is ook goed!

@ Flo: Wowie heb je echt 4 jaar lang geluncht met crackers? Dan snap ik wel dat je er helemaal klaar mee bent haha ik zie vrij veel collega’s hier ook altijd met crackers lunchen.. ik moet er niet aan denken haha! Ik denk dat het inderdaad veel beter is om bewust met eten bezig te zijn dan bijv. koolhydraatbeperkt te eten.. In principe kun je gewoon alles eten (mits het gezond is haha) maar gewoon met mate en gezonde keuzes maken.

@ Arwyn: Jeej wat fijn! Ik vind het altijd zo bijzonder om te zien wat kleine aanpassing al kunnen doen.. lekker zeg dat er al een kilo af is! Haha ja, als het lekker weer is ga je ook sneller lekker naar buiten wandelen maar als het regent is het dan geen optie om naar de sportschool te gaan en daar 30min te wandelen op de loopband?

@ All: Ik ben ook zo lekker bezig! Wat klinkt dat gek haha maar ik ben best trots op mezelf :) Gisteren gewogen en er was ‘ineens’ 1.2kg af ipv die 700gr wat ik zaterdag aangaf.. voelt goed! Zaterdagavond wel een verjaardag gehad en daar heb ik de taart/hapjes/nootjes overgeslagen maar wel wat stokbroodjes met beleg gegeten. En gisteren hadden we een hele dag vergadering op het werk wat altijd betekend VEEL eten: koeken bij de koffie (mergpijpen, gevulde koeken en chocolate chip cookies), speculaasjes, paaseitjes, drop.. ik heb alles afgeslagen :palm: Heel erg weinig gelopen/bewogen gisteren door de vergadering dus toen ik thuis was (18.15) heb ik nog 40min met de hond gelopen om zo toch nog iets van beweging te krijgen. Vanmorgen had mijn collega 3 (DRIE!!) speculaasjes op mijn bureau gelegd want iedereen at er 3.. ik heb ze meteen weggegooid :palm: Ik wil het allemaal wel hoor maar ik weet gewoon dat ik er spijt van krijg, ben gewoon net zo lekker bezig en dan vind ik al die extra dingen zo zonde.. Anyway vanmiddag weer lekker sporten o.a. 30min loopband om aan mijn 10.000 stappen te komen, zin in! Ik hoop echt dat ik deze flow vasthoudt!
Wat als het lukt
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3479

Geregistreerd: 11 Apr 2017 10:46

Bericht 26 Mrt 2019 14:48

Re: Afvaltopic 2018

Ik beslis het ook zelf hoor Pannetoet, maar hij bedoelde het goed, dat ik er gewoon niet téveel mee bezig moet zijn, en daar heeft ie gelijk in. Ik neem niks wat ik echt niet wil, maar ontzeg mezelf nu alles en dat is ook niet altijd nodig, vooral niet nu ik gewoon vakantie heb :)
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3479

Geregistreerd: 11 Apr 2017 10:46

Bericht 26 Mrt 2019 14:49

Re: Afvaltopic 2018

Pannetoet, jeetje wat een hoop dingen op werk haha! Ik zou gewoon 1 speculaas nemen dan, en verder niet, 3 weer overdreven zeg gelijk hahaha. Goed bezig dus!
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 26 Mrt 2019 16:56

Re: Afvaltopic 2018

Goed bezig Arwyn! Mooie balans om in het weekend wel wat lekkers te nemen.

Pippa, ik snap dat het voor jou een nieuwe balans zoeken is nu. Dat zal af en toe ook weer met een klein beetje erbij en weer eraf zijn, maar daar vind je vast je weg in.

Pannetoet, het lijkt me lastig als ongezonde dingen in zulke hoeveelheden normaal zijn op de werkvloer. Maar goed dat je daarin keuzes maakt. Je had de speculaasjes ook terug kunnen geven ipv weggooien :wink:

Flo, mijn lunch bevat vaak veel groente, daar is veel mee te variëren. Groentesoepen (van die verspakketten) salades, wraps, crackers met komkommer/tomaat/sla. Naast een groentesoep of salade eet ik vaak wel een cracker of boterham.

Bliss, succes met keuzes maken! Buiten de deur eet ik vaak ook grotere en ongezondere porties dan thuis.


Hier gaf de weegschaal vanochtend 69.9kg aan, een mooie mijlpaal. Ik wil nu nog iets eraf, zodat ik niet na een vakantie of etentje weer boven die zeventig uitkom. Ik ben best trots en ook tevreden met hoe ik er nu uitzie. Mijn BMI is weer gezond, kleren zitten fijn en qua voeding is het vooral een gezonder patroon (eerst groenten, fruit, eiwitten en daarnaast ook 'ongezonde' dingen) ipv een dieet.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Anoniem317

Bericht 26 Mrt 2019 18:59

Re: Afvaltopic 2018

Pippa, gezellig dat je bij je ouders was. Lekker van genieten! Je vriend heeft gelijk: niet te streng zijn voor jezelf. Op een gegeven moment kan dat tegen je werken. Het is net wat je zegt. Het is of of en niet en en. Je bent goed bezig!

Bliss, leuk vooruitzicht! Naar elk hotel gaan jullie? Hebben jullie iets te vieren of ga je er zomaar even tussenuit?

Flo, crackers zijn wel lekker. Maar 4 jaar crackers als lunch lijkt me niks. Ik had de boterham alweer eerder terug geïntroduceerd. Natuurlijk gaat het je (weer) lukken!

Arwyn, jij bent ook al goed bezig. Hou vol!

Pannetoet, fijn dat je lekker bezig bent. Goed dat je niet al het lekkers maar in je mond stopt.

Taeda, mooi getal! Fijn dat je tevreden bent.

Hier gaat het nog steeds z’n gangetje. Ik kom nog steeds elke dag aan minimaal 10.000 stappen en let op m’n eten. Ik moet alleen zorgen dat ik voldoende eet en drink. Door de drukte schiet het allebei er nog wel eens bij in.
<<

Pannetoet

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1551

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:10

Bericht 27 Mrt 2019 11:58

Re: Afvaltopic 2018

@ Pippa: Maar als jij je daar fijn bij voelt om (op dit moment) niets extra’s te nemen dan is daar niks mis mee toch? Of is het meer dat je misschien doorslaat?

@ Taeda: Wat goed dat je onder de 70kg zit! Ik heb het waarschijnlijk gemist maar hoeveel ben je nu in totaal afgevallen? Ik mag nog wel even wil ik onder de 70 komen maar dat komt vast goed:) In ieder geval mag (moet) je daar zeker trots op zijn! Goed bezig hoor!

@ Liv: Jij bent ook lekker bezig!

@ All: Weet je wat het is.. hier op kantoor is ALTIJD eten :palm: Ik heb een baas die van lekker eten houdt en de meeste collega’s idem dito, ze hebben -bijna- allemaal een hartstikke slank figuur. Er zijn hier ook altijd 2 soorten koekjes, een grote pot met drop en nog een pot met snoepjes (tumtum of iets van celebrations/toffees) dus ik ben het wel gewend haha. Al is het soms wel lastig, eind van de ochtend bijv vlak voor de lunch zoals nu (Ik ben nu vrij maar op kantoor zit je dan echt met een ik-heb-trek gevoel)
Wat als het lukt
<<

Pannetoet

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1551

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:10

Bericht 31 Mrt 2019 09:20

Re: Afvaltopic 2018

Joehoee leven we nog? Geen bericht, goed bericht of gaat het niet zo lekker en vermijden we dit topic?

Hier gaat ‘ie heel goed! Ik ben echt een gelukkig mens :) Nu precies 2 weken bezig en vanmorgen gaf de weegschaal 2.4kg minder aan! Vrijdag hadden we een feestje, daar heb ik 5 van die gesuikerde aardbeien gehad (die in zo’n zakje van redband zitten) en wat pindapepsels.. verder niets genomen:) En vandaag hebben we een familiedag waarbij we straks gaan brunchen en vanavond wokken, het middagprogramma is een verrassing maar ik merk wel dat ik het lastig vind dat ik vandaag geen invloed heb op het eten en dat het onmogelijk wordt om dit in te voeren in MFP haha. Dus ik eet maar gewoon normaal, geen gekke grote porties etc.. ik ga er maar vanuit dat ik daar niet van aan zal komen.
Wat als het lukt
<<

Anoniem317

Bericht 31 Mrt 2019 17:32

Re: Afvaltopic 2018

In mijn geval is geen bericht goed bericht. Ben de afgelopen dagen lekker druk geweest (de badkamer is af). Gister zijn we met de opa en oma van m’n vriend wezen lunchen en een ijsje wezen eten. Het was natuurlijk prachtig weer, dus heb er van genoten. Vandaag weer een gewone dag.

Heb je een leuke familiedag gehad? Inderdaad gewoon normaal eten en niet gaan overeten. Voer je alles in in MFP?

Hoe gaat het met de andere meiden?
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3479

Geregistreerd: 11 Apr 2017 10:46

Bericht 31 Mrt 2019 20:26

Re: Afvaltopic 2018

Pannetoet, ik zou beetje op je gevoel afgaan inderdaad, gewoon “normaal” eten.

Ik had lekker vakantie & we waren op mini vakantie, dus was lekker met het gezin! Zijn heerlijk uit eten geweest, ontbeten in het hotel en een ijsje op, gewoon lekker genoten ervan.

Morgen begin ik bij mijn nieuwe baan, super spannend! Maar wel weer ritme qua eten en gezond verder!
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11504

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 31 Mrt 2019 21:23

Re: Afvaltopic 2018

Spannend pippa wat ga je doen? En lekker die vakantie.

Liv wat fijn dat de badkamer af is.

Pannekoek goed bezig, dat eten op kantoor ken ik. Ons kantoor is relatief klein. De organisatie is groot (<1200 medewerkers) maar wij werken met max 30 mensen op het kantoor. En het gaat echt de hele dag over eten. Overal staan ook potten met snoep. En bijna niemand is te zwaar. Geen idee hoe ze dat doen.

Flo, er viel hier net ff een kwartje wie je eerst was. Leuk :) hoe gaat het met je reset?

Tessa mooie mijlpaal.

Arwyn hoe gaat het met de 10k stappen?

Hier gaat het weer super. Mijn menstruatie is weer voorbij en ik begin weer te zakken qua gewicht. Was echt wel ff een flinke struggle. Vandaag weer goed aan het voorbereiden geweest voor deze week. Ik heb lekker crackers gemaakt. En er ligt zalm, eisalade en gekookte eieren in de koelkast. Ik kan dus snel alles uit de koelkast grijpen. Morgen een beetje een gekke dag. Ons kantoor is afgelopen weekend verhuisd en ik heb echt geen idee waar ik terecht kom. Als het goed is werkt alles maar het is toch wel een beetje spannend. Dit weekend weer echt lekker gegeten. Gister hadden we de BBQ weer aangezet en hebben we zelf pizza’s gemaakt die echt heel goed gelukt waren. Een hele lekkere dunne bodem. We hebben nu bijna het perfecte recept alleen de tomatensaus moeten we nog verbeteren. Vandaag was het Thai beef salad. Een salade met biefstuk en mango. Overdag geen koolhydraten en ‘s avonds in de goede verhouding.
2015 💙
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3479

Geregistreerd: 11 Apr 2017 10:46

Bericht 31 Mrt 2019 21:40

Re: Afvaltopic 2018

Klinkt lekker je eten Minx!
Laatst gewijzigd door Pippa op 01 Apr 2019 20:00, in totaal 1 keer gewijzigd.
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Pannetoet

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1551

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:10

Bericht 01 Apr 2019 12:22

Re: Afvaltopic 2018

@ Liv: Ja, de familiedag was heel leuk! Ik voer inderdaad altijd alles in in MFP (alleen bakboter niet haha) maar verder wel en ik weeg ook bijna alles af.. dit doe ik sinds 2 weken en ik merk gewoon dat dit mij inzicht geeft en ik vind het echt heel fijn om te weten wat ik in mijn mond stop :) Maar wat lekker dat de badkamer af is! Kun je iig al iets afstrepen:)

@ Pippa: Wat fijn dat je een lekkere vakantie hebt gehad, nu weer helemaal opgeladen? Spannend een nieuwe baan! Heel veel succes :)

Minx schreef: En bijna niemand is te zwaar. Geen idee hoe ze dat doen.

Dat is hier ook zo! Oneerlijk verdeeld..
Maar wat ontzettend fijn dat je menstruatie voorbij is en dat daardoor je gewicht ook weer zakt! Ik ben nu aan de pil (cerazette, geen stopweek, niet meer ongesteld) maar daarvoor schommelde ik ook altijd ontzettend vlak voor en tijdens mijn menstruatie..gewoon niet grappig. Wat goed van je dat je alles klaar hebt gelegd in de koelkast!

@ All: Familiedag was echt heel leuk! Qua eten ook goed maat kunnen houden dus dat is fijn! Als toetje bij de wok wel twee bolletjes ijs gehad maar dat zet vast geen zoden aan de dijk.. ze waren wel heel lekker! Vanmiddag weer sporten, zin in! Ik hoop dat ik dit ritme volhoudt qua eten/bewegen/sporten.. ik ben soms gewoon bang om weer de 'verkeerde' kant op te gaan, herkennen jullie dat?
Wat als het lukt
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15901

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 01 Apr 2019 13:46

Re: Afvaltopic 2018

Wat fijn dat het zo goed gaat bij jullie allemaal!

Ik heb een onwijs gezellig vriendinnenweekend achter de rug met véél wijn, chips, chocola etc. Afgelopen week gelukkig wel vijf keer gesport: drie keer hardgelopen en twee keer getraind in de sportschool. Dus de schade is wel beperkt gebleven, ondanks dat mijn gewicht wat hoger was vanochtend. Nu weer met frisse moed een normaal eetpatroon herstarten en dan zal het allemaal wel los lopen.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3479

Geregistreerd: 11 Apr 2017 10:46

Bericht 01 Apr 2019 20:01

Re: Afvaltopic 2018

Klinkt wel als heerlijk weekend Lady!
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 02 Apr 2019 06:18

Re: Afvaltopic 2018

Leuk Lady! Het was lekker weer voor een weekend weg :)
Wij waren met de familie weg. Qua eten prima gegaan. Mijn nichtje heeft coeliakie, dus het eten was gewoon bij het huisje en daardoor niet heel uitgebreid.

Pannetoet, leuk dat jullie familiedag gezellig was! Ik herken die onzekerheid van terugvallen wel, dat is me vaak ook overkomen. Al sta ik er nu wat zekerder in, omdat ik niet het idee heb een dieet te volgen. Ik heb langzaam wat dingen in mijn eetpatroon veranderd (bijv. lunchen met groenten en ontbijten met fruit+kwark ipv brood met zoet beleg). Dit voelt nu als de standaard en dat maakt bij mij het verschil. Ik ben in september ofzo gestopt met WW, daarna gaat het ook langzaam eraf (nog geen kilo per maand gemiddeld). In totaal ben ik nu 11 kilo kwijt, waarvan ongeveer 6-7 zwangerschapskilo's.

Minx, klinkt lekker een zelfgemaakte pizza! Dat doe ik nooit, best leuk om eens met de oudste te doen.

Pippa, hoe is het bij je nieuwe baan?

Liv, wat heerlijk dat de badkamer af is!
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
VorigeVolgende

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers