Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Ontstoken gaatje in oor

<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8451

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 24 Mrt 2019 11:11

Ontstoken gaatje in oor

Eind december heb ik tweede gaatjes laten schieten. Ik heb de zweerknopjes er nog in, meer omdat ik nog op zoek ben naar leuke kleine knopjes van zilver of staal. Één gaatje is goed geheeld maar de ander ontsteekt steeds. Nu weer; er komt wat troep uit, mijn oorlel is dik en het is een beetje pijnlijk met slapen. Ik durf de oorbel er niet uit te doen omdat ik bang ben dat ‘ie weer dicht groeit maar dit is ook niks. Wie heeft dit ook gehad en hoe heb je dat opgelost?
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:42

Bericht 24 Mrt 2019 12:17

Re: Ontstoken gaatje in oor

Ik had dit met mijn gaatjes die ik als 4 jarige liet schieten. Oorbellen dragen, ook simpele ringetjes, resulteerde altijd in dikke rode oorlellen en pus wat eruit kwam. Ik heb het opgegeven en draag geen oorbellen meer, dus heb helaas geen tips.
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Anoniem331

Bericht 24 Mrt 2019 17:22

Re: Ontstoken gaatje in oor

Mijn dochter had dit ook. Die heb ik de knopjes er uit gehaald. Ringetjes er in gedaan en ze heeft nooit meer ergens last van gehad.
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 04 Okt 2017 08:46

Bericht 24 Mrt 2019 17:31

Re: Ontstoken gaatje in oor

Ik krijg direct ontstekingen als ik geen zilver of goud draag. Waar zijn de knopjes van gemaakt die je draagt?
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8451

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 24 Mrt 2019 20:10

Re: Ontstoken gaatje in oor

Ze zijn van staal volgens mij. Het wordt maar niet beter dus ik ga ‘m er toch maar uithalen, ontsmetten in soda en dan óf opnieuw in doen of mijn oor een paar dagen rust gunnen en het dan weer doorprikken.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 24 Mrt 2019 20:13

Re: Ontstoken gaatje in oor

June schreef:Ik krijg direct ontstekingen als ik geen zilver of goud draag. Waar zijn de knopjes van gemaakt die je draagt?

Ik ook. En vroeger had ik er nooit last van, maar het kan opeens ontstaan. Ik zou dus zilveren knopjes proberen als ik jou was.
<<

Oreo

Kletskop

Berichten: 790

Geregistreerd: 24 Mei 2018 21:22

Bericht 25 Mrt 2019 10:28

Re: Ontstoken gaatje in oor

Toen ik mijn gaatjes liet schieten had ik dat ook. En toen ik een piercing liet zetten was het nog veel erger. Ik blijk allergisch voor nikkel en veelal ook voor zilver. Alleen echt goud kan ik verdragen. Dus na 4 weken zweerknopjes ben ik over gegaan op gouden knopjes. En als ik toch zilver wil dragen, smeer ik de oorbellen ij met doorzichtige nagellak.
22112014 / 10042019
<<

Reva

Yipyapper

Berichten: 1960

Geregistreerd: 18 Nov 2013 20:57

Bericht 04 Sep 2019 16:33

Re: Ontstoken gaatje in oor

Iemand advies? Stiefdochter heeft sinds februari gaatjes in haar oren (geschoten). Moeder heeft dit zonder overleg gedaan, mijn vriend wilde het eigenlijk niet maar goed zelf was ze er blij mee. Afijn, inmiddels is het september en nog steeds ellende. Opgedroogde stukjes, meerdere ochtenden per week bloed op dr kussen, krijsen als ze schoongemaakt worden etc. Moeder zegt dat de juwelier blijft zeggen gewoon doorgaan met het flesje (van dat doorzichtige desinfect). Ik ben er meer dan klaar mee (maar ga er uiteraard niet over) en mijn vriend ook, maar dochterlief blijft blèren dat mama roept dat ze er absoluut niet uit mogen en papa dat niet bepaald (...). We zijn zelf een maand of 2 terug langs een andere juwelier gegaan en die gaf calendulan als advies en zodra de ontsteking weg is ringetjes ipv knopjes. Maar het blijft maar ellende.

Dit is toch geen doen? Wat zouden jullie doen? Je kan toch niet vanaf februari met gedoe aan je oren lopen door gaatjes in je oorlellen? Mag je überhaupt als er een ontsteking zit ze eruit halen of is dat absoluut geen optie omdat het dan ontstoken dichtgroeit ofzo?
Laatst gewijzigd door Reva op 05 Sep 2019 07:15, in totaal 1 keer gewijzigd.
June schreef:Kruiden naar beschikbaarheid en emotie.
<<

Anoniem315

Bericht 04 Sep 2019 16:38

Re: Ontstoken gaatje in oor

Niet er aan zitten, niet er uit halen. Dat is de beste remedie.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 04 Sep 2019 16:46

Re: Ontstoken gaatje in oor

Ik zou ze er dus wel uit halen, snap niet dat die moeder hiermee door blijft gaan!

Heb zelf vorig jaar een derde gaatje laten schieten aan één kant, maar dat ging ook ontsteken na een paar weken. Heb 'm eruit gehaald en nu is hij dichtgegroeid. Jammer, maar beter dan die ellende steeds.
❤ 7 juni 2018
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:08

Bericht 04 Sep 2019 17:51

Re: Ontstoken gaatje in oor

Als je/ze wil houden, schoonmaken met Unicura zeep, verder niet aankomen. Anders eruit en klaar ermee!
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

dreams

Noob

Berichten: 13

Geregistreerd: 04 Sep 2016 16:39

Bericht 04 Sep 2019 22:23

Re: Ontstoken gaatje in oor

Ik had dat in het begin ook. Het heeft bij mij ook wel een halfjaar geduurd denk ik voordat de oorbellen normaal begonnen te voelen.

Ik deed toen iedere ochtend en avond dat doorzichtige spul van de juwelier op de voor en achterkant van mijn oorbel en dan daarna even aan de oorbel draaien, zodat het spul zich verspreid en je oor loskomt van de oorbel (als je het spul erop hebt gedaan, doet het draaien ook minder zeer dan zonder). De rest van de dag (of in ieder geval als de oorbel droog is) proberen er niet aan te zitten. En de oorbellen er inderdaad niet uithalen, want dat doet ontzettend pijn en je krijgt ze er dan bijna niet meer in.
<<

ChiQ

Bericht 05 Sep 2019 06:34

Re: Ontstoken gaatje in oor

Gewoon niet aan zitten. Ook niet met sterilon, als t gaat etteren 1x per dag met een zeezoutoplossing met een watje en schone handen aanpakken. Het geneest gewoon langzaam. En eigenlijk geneest goud bij mij het snelst.
<<

NerdChic

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 813

Geregistreerd: 20 Sep 2013 09:49

Bericht 11 Sep 2019 08:58

Re: Ontstoken gaatje in oor

Ik ben zelf overigens allergisch voor het materiaal van die zweerknopjes. Ik kan echt niet tegen 'nep'. Groot kans dus dat het met echt zilveren knopjes of ringetjes wel over gaat. Als die er nog niet in zitten natuurlijk, want tegenwoordig mag je volgens mij kiezen.
Don't let the fear of striking out keep you from playing the game!
<<

Reva

Yipyapper

Berichten: 1960

Geregistreerd: 18 Nov 2013 20:57

Bericht 11 Sep 2019 10:17

Re: Ontstoken gaatje in oor

Thanks dames! Ik vind het maar een lang en irritant proces.
June schreef:Kruiden naar beschikbaarheid en emotie.
<<

Anoniem301

Bericht 11 Sep 2019 10:21

Re: Ontstoken gaatje in oor

Snap wel dat het meisje ze er niet uit wil halen. Maar ik zou ze inderdaad ook laten zitten. Mijn 3e geschoten oorgaatje heeft er ook meer dan 1.5 jaar over gedaan om te genezen. Misschien wel langer.
<<

Sugar

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 195

Geregistreerd: 03 Sep 2013 13:08

Bericht 30 Sep 2019 20:42

Re: Ontstoken gaatje in oor

Hier hielpen ringetjes ook echt. Omdat er dan geen knopje of achterkantje direct op het oor drukt krijgt het lucht om te drogen en herstellen.
Dus misschien even vervelend, maar toch de moeite waard om te wisselen.

Al hoop dat ik het ondertussen beter gaat, nu weer 2 weken verder.
Mijn mooiste kadootjes
Oktober 2010 & April 2014

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers