Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kinderschoenen

<<

Mickey

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1533

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:20

Bericht 23 Mrt 2019 12:14

Kinderschoenen

Ja hoor... wéér een topic over kinderschoenen. Ik moet ook eerlijk bekennen dat ik niet heb gezocht op het forum naar een topic met deze specifieke vraag, dus mijn excuses als het wel al bestaat :wink:

Mijn oudste zoon heeft de voeten en algehele houding van mijn vriend: benen enorm overstrekt, voeten met de tenen naar binnen en dan ook nog eens doorgezakt naar binnen. Hij heeft hiervoor orthopedische steunzolen wat hem goed helpt de juiste houding aan te nemen. Maar de juiste schoenen zijn natuurlijk ook heel belangrijk. De orthopeed heeft ons een plaatselijke schoenwinkel geadviseerd, waar we geslaagd zijn voor een paar schoenen, maar ik wil graag nog een 2e paar erbij. Alleen kostte dit ene paar me al €126, en daar was dan al 10% korting vanaf :omg: Nu wil ik niet beknibbelen op de juiste schoenen, maar als iemand goede merken weet, die iets minder prijzig zijn, ben ik je eeuwig dankbaar. Om het nog even wat ingewikkelder te maken, moeten het ook nog eens schoenen zijn met breedtematen, want die gup van ons heeft dus ook nog eens heel smalle voeten.. Hij heeft nu schoenen van Piedro, maat 31 en breedtemaat 3,5. Wie kan me nog wat goede merken adviseren, die vooral een heel stevige hielkuip hebben en bij voorkeur een voetbed wat eruit gehaald kan worden (ivm zijn steunzolen). Trackstyle ken ik al qua maat, zit in dezelfde prijscategorie. Als je ergens een van deze merken in de sale vindt, ben ik ook al geholpen!
07.12.2011
11.12.2014
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 23 Mrt 2019 12:47

Re: Kinderschoenen

E heeft ook een aantal keer Piedro's gehad, ze zijn ook wel eens in de uitverkoop. Als je even zoekt op Piedro kinderschoenen sale dan zie je al aardig wat.

Hier bijvoorbeeld, ik weet natuurlijk niet wat je smaak is.

https://www.to-be-dressed.nl/piedro-750 ... KQQAvD_BwE
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem272

Bericht 23 Mrt 2019 15:03

Re: Kinderschoenen

Onze dochter heeft vergelijkbare issues. Smalle voeten, platvoeten, ze moet van de fysio extra steungevende schoenen hebben. Voor haar hebben we vorige week deze roodleren (jongens)schoenen gevonden in de uitverkoop in een winkel in de stad hier. Van €100 voor €50. Ze vallen iets klein, dus het is maat 32 geworden terwijl ze eigenlijk maat 31 heeft. Maar echt heel smalle schoenen en lekker stevig rond de hiel. De veters kunnen lekker strak voor extra steun. Zool is uitneembaar.

Afbeelding

https://www.fashionforher.nl/jongenssch ... ood__Kobe/
<<

-Ieniemienie-

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1477

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:23

Bericht 23 Mrt 2019 16:50

Re: Kinderschoenen

Ohh heel herkenbaar. Onze zoon heeft platvoeten. En de beschrijving is exact zoals de smalle voeten van jou zoon. En ook hier steunzolen voor gekregen.

Nu raadde onze orthopeed schoenen aan met een stevige hiel, flexibele zool en er moet een 'hak' in zitten. Dus bij de tenen moet hij platter zijn dan bij zijn hiel.
De allerbeste schoenen volgens onze orthopeed zijn Nike air maxx voor kinderen met platvoeten.
Altijd hebben we geïnvesteerd in dure merk schoenen, en ineens moesten we aan de nike air maxx :palm:

Afbeelding

Onze zoon heeft nu dus al jaren een paar nike air maxx. Dit zijn altijd veter schoenen. En hij loopt hier echt fantastisch op. Sinds hij deze draagt is zijn 'afwijking' ook al een paar graden vooruit gegaan.
Voor de dagen dat hij gym heeft, heeft hij liever klittenband. Dus dan moeten we elke keer opnieuw zoeken naar klittenband schoenen met hak, stevige hiel en flexibele zool. Nu heeft hij naast zijn nikes een paar Adidas. Die van het plaatje hieronder. Zijn E35 bij de van haren. Dus is goed te doen.
Afbeelding

Dit model hebben we ook al eens gehad als klittenband schoen. Zijn ook smal en goed kwa model.
Afbeelding

De klittenband varianten zijn allemaal wel minder stevig als de nike's. Maar voor die twee dagen gym in de week wel prima.
Laatst gewijzigd door -Ieniemienie- op 23 Mrt 2019 17:13, in totaal 1 keer gewijzigd.
Insta: klippies_haarspeldjes

♡ 2009 ♡ & ♡ 2011 ♡
<<

Anoniem272

Bericht 23 Mrt 2019 17:06

Re: Kinderschoenen

Wat grappig van die Nike Air Maxx, had ik nog nooit gehoord!
<<

-Ieniemienie-

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1477

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:23

Bericht 23 Mrt 2019 17:11

Re: Kinderschoenen

Filoria schreef:Wat grappig van die Nike Air Maxx, had ik nog nooit gehoord!


Haha nee ik ook niet hoor. Vond het maar raar. Maar bij onze zoon werkt het dus echt heel goed haha.
En dat ik het niet mooi vind, laat ik dan maar even los.
Insta: klippies_haarspeldjes

♡ 2009 ♡ & ♡ 2011 ♡
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6196

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 23 Mrt 2019 17:34

Re: Kinderschoenen

Toen ik zwanger was en m'n voet doorgezakt was door hormonen, waren Nike Air Max ook de enige schoenen die wat lekker zaten!
<<

Mickey

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1533

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:20

Bericht 23 Mrt 2019 18:55

Re: Kinderschoenen

Bedankt voor de reacties tot nu toe!
Susan: de sale ben ik al op aan't zoeken inderdaad, maar vaak is het niet de goede maat. Die van jouw link vind ik leuk! Maar ze lijken heel erg op het paar dat we net hebben gekocht :wink:
Filoria: wat grappig, die schoenen heb ik in het donkergroen voor de jongste. Zijn hem alleen te klein, nog bijna niet gedragen..
Ieniemienie: wat toevallig! Dat heeft de orthopeed laatst ook geadviseerd aan mijn moeder, die hielspoorklachten heeft. Maar eens even langs Van Haren gaan. Klittenband is wel handig inderdaad. Hij heeft nu veterschoenen, maar strak strikken is soms nog wel lastig..
07.12.2011
11.12.2014
<<

Annemieke

Noob

Berichten: 9

Geregistreerd: 23 Dec 2014 09:35

Woonplaats: Noord-Nederland

Bericht 14 Apr 2019 17:17

Re: Kinderschoenen

Onze dochter van net 9 heeft platvoeten en loopt behoorlijk met haar voeten naar binnen. Waardoor ze erg met haar voeten in-, door- en uitzakt. De medici zijn verdeeld. Het consultatiebureau zei vroeger altijd de voetjes goed in de gaten houden, maar met eventueel steunzolen beginnen we pas nadat ze minimaal 7/8 jaar is. De huisarts zegt, ze groeit er wel overheen. De schoolarts daarentegen heeft haar (toen ze 6 was) doorverwezen naar de orthopeed. Zij vond dat ze wel erg platte voeten, een vreemd loopje had en je haar hoorde lopen. De orthopeed vond uiteindelijk dat steunzooltjes wel zéér gewenst waren. En net zoals jullie al hebben geschreven hele dunne en zeer smalle voeten.

Halfjaarlijks op controle bij de "steunzolendokter", de inderdaad "goede" (maar vooral dure) kinderschoenen van Piedro, Rentra e/o Bunnies (met los en uitneembaar voetbed, stevige en dichte hiel en een hak). Deze voornoemde merken hebben ook smalle wijdtes (breedtes) die we voor dochter nodig hadden. In de uitverkoop kan je altijd wel een beetje redelijk slagen, gewoon dan al eens kijken voor een maatje groter.

Hebben jullie kids ook die 3/4 steunzooltjes (van hak tot onder de voorvoeten), of juist die lange tot onder de tenen?
Bij jullie nooit het probleem dat de steunzolen aan de brede kant zijn gemaakt voor de schoenen, hier bijna altijd wel. Zeg er bij het aanmeten ook altijd uitdrukkelijk bij, smalle, smalle, smalle en nog eens smalle. Bij het uitzoeken neem ik altijd wel de dunnere zooltjes en nooit die dikke dingen.

Waar laten jullie de steunzooltjes aanmeten, direct bij de aan de orthopeed verbonden orthopedisch-instrumentenmaker in het ziekenhuis? One stop shopping doen we hier altijd. Z'n meisje van de orthopediesch-instrumentenmaker heeft gelijktijdig zitting bij en met de orthopeed. Kan wel ietsje duurder zijn, maar anders moet je ergens in de stad weer een vervolg afspraak maken. Dus aanmeten en afdrukken maken wordt gelijktijdig gedaan in een naastgelegen kamertje.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 14 Apr 2019 21:48

Re: Kinderschoenen

Mijn oudste heeft hele smalle voeten en paste daarom (godzijdank) geen sketchers die hij zo graag wilde. Advies in de schoenwinkel was Nike Air Max en hij loopt er inderdaad fantastisch op.
R. 2013
D. 2016

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers