Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Slecht slapende dreumes

<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3478

Geregistreerd: 11 Apr 2017 10:46

Bericht 21 Mrt 2019 22:56

Slecht slapende dreumes

HOE krijg ik mijn allerliefste zoon ooit normaal slapend? :palm:

Sinds hij in het ziekenhuis heeft gelegen en alles mee heeft gemaakt gaat slapen niet zo lekker meer. Nja, niet zo lekker, gewoon niet. Hij is onrustig, wordt steeds huilend wakker & is compleet in paniek. Door afbouw medicatie wordt dit alleen maar erger, helaas. 2 weken geleden heeft ie 1x week doorgeslapen (zonder huilen in avond tot uur of 5). Eerst ging die zelf lief slapen en kwam die 1x in de nacht en lag die uiteindelijk bij ons.

Nu sinds 1,5 week is het met naar bed gaan al drama, dikke paniek als wij weggaan & niet stil te krijgen.... en vervolgens continu huilend wakker. Hij slaapt nu in de nacht meestal bij ons na meerdere pogingen, als die ons voelt wordt hij rustig(er), en hij zoekt ook steeds contact bij ons, onze wang aaien, kusjes geven en tegen ons aan kruipen. Maar zelfs dan is die onrustig, slaat om zich heen, huilt, gaat rechtop zitten ineens...

De Neuroloog geeft aan dat het best goed kan komen door de afbouw van sommige medicatie waardoor prikkels nu (meer) bijgekomen en hij dat na 7 maanden moet leren verwerken. Ook heb je een rampzalige 15 maanden sprong lees je overal en G is sowieso een drukte maker...

Maar... ik weet het niet meer. Zien wij dan toch iets over het hoofd, moeten we iets anders doen, of maar gewoon zo doorgaan? Hij moet sowieso de komende 3 maanden nog met saturatie meter slapen, dus die gaat ook op alarm door al het huilen & draaien natuurlijk.

Wij zijn doodmoe, maar het gaat me vooral om zoon, want hij slaapt nog 1x overdag en ook dan hebben we momenteel sinds 1,5 week dit probleem, dus echt uitrusten doet hij niet. Ja, bij ons. Na 45 minuten in eigen bed heeft zoon vanmiddag nog ruim 2,5 uur naast / boven / op mij geslapen.

Niet quoten alsjeblieft.
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 21 Mrt 2019 23:41

Re: Slecht slapende dreumes

Ik zou lekker een co-sleeper naast jullie bedje zetten (ledikantje ombouwen) zodat hij lekker dichtbij kan slapen en als dat niet werkt bij jullie in bed. Ik zelf slaap slecht met een kind in bed, maar nog altijd beter dan als ik wakker ben omdat ik moet troosten. Hij heeft niet alleen medicatie gehad die langere tijd zijn prikkels gedempt heeft waardoor de wereld nu misschien ineens best beangstigend is, ook heeft hij al veel meegemaakt in zijn leventje. Hij moet denk ik eerst weer vertrouwen opbouwen dat hij veilig kan gaan slapen. Daarna kun je dan denk ik gaan proberen om hem weer in zijn eigen bed te laten slapen, maar voor nu zou ik vooral rust inbouwen.
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3293

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:20

Bericht 22 Mrt 2019 06:58

Re: Slecht slapende dreumes

Ik zou hem de veiligheid geven die hij vraagt. Als prikkels harder binnen komen of als hij in paniek is om andere dingen is het enige goede in mijn ogen om hem jullie rust en warmte gegeven en dat hij via jullie zijn rust weer kan hervinden. Hij heeft al zoveel meegemaakt in zijn korte leven dat die stress er ook weer uit komt. Probeer het jullie zelf zo gemakkelijk mogelijk te maken in bed en laat hem lekker tegen je aan liggen, hopelijk lukt het dan om steeds meer slaap te pakken.
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 22 Mrt 2019 07:27

Re: Slecht slapende dreumes

Zoon heeft dit indirect een beetje hetzelfde, alleen heeft hij natuurlijk niks meegemaakt. (Hoewel dit begon de nacht voordat ii ingeleid werd). Maar t begon ook met wakker worden (vaak laat in de avond), troost zoeken. Het was dan een acht aapje wat zich vast plakte. Later was weer terug leggen geen optie, dan was t huilen. Omdat dit niet iedere avond was, en we dachten dat t idd echt veiligheid was, namen we hem ook wel eens mee. De ene x was t 3x per week, andere keren 2 weken niet. Totdat hij steeds meer meteen naar de overloop begon te wijzen (ofwel ik wil in jullie bed), en hij dit idd ook om 19 uur meteen ging doen. Toen begon ik me af te vragen of t idd geborgenheid was, of toch niet iets met aandacht. Dat in combi met t feit dat ik gewoon niet goed slaap met hem bij me in bed, maakte dat ik hem niet meer uit bed haalde, maar er heen bleef gaan. Om 19 uur kan dat ook beter dan snachts ;) hij doet t nu veel minder. En we hebben een matras met als intentie dat als hij snachts huilt wij bij hem kunnen liggen,maar niet Hij bij ons. Dan heeft hij wel de geborgenheid
(En nogmaals, ik weet dat onze zoontjes niet te vergelijken zijn, de jouwe heeft meer meegemaakt, maar ze zijn wel ongeveer even oud en deels herken ik t dus waardoor ik t even wilde schrijven)
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 22 Mrt 2019 09:49

Re: Slecht slapende dreumes

Wat ingewikkeld Pippa. Hij heeft samen met jullie ook heel veel meegemaakt.
Misschien is het voor jullie een idee om via het CB hulp in te schakelen bijv met een peutercoach of zo.

Hoe gaat het wanneer je overdag weg moet? Kan dat wel of raakt hij dan ook in paniek?
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Pollepel

Kwebbel

Berichten: 298

Geregistreerd: 25 Okt 2018 18:14

Bericht 23 Mrt 2019 07:40

Re: Slecht slapende dreumes

Jeetje wat een lastige situatie, en dat met onvoldoende nachtrust maakt het er niet makkelijker op. Staan jij en je partner hierin op één lijn?
Ik weet niet helemaal het achtergrond verhaal van je zoon. Maar ik begrijp dat jullie een intensieve periode achter de rug hebben.

Terugkomend bij je vraag, wat fijn dat jullie hem de geborgenheid geven die hij zoekt. Ik zou dat vooral blijven doen.
Het idee is al geopperd, om een cosleeper te kopen/maken.
Verder zou ik hem overdag veel voorspelbaarheid bieden, dus in ritmes werken. En daarin hem afgebakende keuzes en regie geven. Zo leert hij door het ritme vertrouwen op zijn omgeving, en door de keuzes leert hij weer regie te krijgen.
Ik zou het ritme voor visualiseren. Door het bijvoorbeeld samen te tekenen, hoe de dag eruit komt te zien.
Hopelijk heeft dit een positieve uitwerking op de nacht.
Sterkte.
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4395

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:16

Bericht 23 Mrt 2019 14:44

Re: Slecht slapende dreumes

Ik wilde ook zoiets als Jip adviseren. Ik denk dat door alles wat hij heeft meegemaakt, hij inderdaad opnieuw moet leren slapen met alles wat erbij hoort. Dus ook prikkels verwerken, papa en mama die weggaan, wakker worden en weer verder slapen, vertrouwen in zijn omgeving enzo. Een coach zou mee kunnen kijken en kan dan hopelijk adviseren in waar het probleem nu zit en dan wat handvaten geven hoe het aan te pakken. Het lijkt me dat het voor G (en voor jullie) nu ook een beetje een cirkel is, om goed te kunnen slapen, heeft hij rust nodig, maat die krijgt hij nu niet (met regelmaat). Die cirkel doorbreken, daar zou ik hulp bij zoeken. Heel veel sterkte!
december 2016
juli 2019

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers