Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Liefde, seks & relatie biechttopic #3

<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4578

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:53

Bericht 11 Mrt 2019 10:37

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #2

Dank je wel voor je reactie, Bergkristal! De keuze (voor mijn vriend) heb ik echt al gemaakt, en daar sta ik ook echt helemaal achter. Maar daar vervolgens mee omgaan blijft helaas nog wel even lastig.

Ik heb veel gehad aan alle reacties hier. Omdat ik denk dat ik er nu niet veel extra meer uit kan halen ga ik m’n bericht weer verwijderen, omdat ik toch wel bang ben herkend te worden door eventuele meelezers. Veel dank aan iedereen die de tijd heeft genomen om mijn lange berichten te lezen en reageren, op welke manier dank ook!
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3726

Geregistreerd: 01 Jan 2015 13:05

Bericht 11 Mrt 2019 18:47

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #2

Geen probleem biechtje, gelukkig kan je mijn felheid (eerlijkheid) waarderen ;-). Hopelijk kom je er voor jezelf uit. Ik wil je echt nog meegeven wees eerlijk naar jezelf, je partner en vriend. Kan deze vriendschap nu nog of moeten jullie nu echt even afstand nemen ondanks dat dit heel pijnlijk is voor je.
<<

Bergkristal

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 605

Geregistreerd: 10 Feb 2019 15:50

Bericht 12 Mrt 2019 11:31

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #2

Sterkte biechtje en succes je mag ook altijd een berichtje sturen als je een luisterend oor nodig hebt!
Carpe Diem
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4578

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:53

Bericht 20 Mrt 2019 21:25

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #2

.
Laatst gewijzigd door Biechtje op 09 Apr 2019 04:22, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3726

Geregistreerd: 01 Jan 2015 13:05

Bericht 20 Mrt 2019 23:58

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #2

Hebben jullie hier al weleens een goed gesprek over gehad? Zonder verwijten maar echt over hoe jullie in jullie relatie zitten? Was het altijd al zo dat jij meer organiseerde en plande qua uitjes en samen dingen doen of is dit veranderd? Want als dit altijd al zo is geweest, dan zal dit echt niet anders worden omdat jij dit nu van hem verwacht. Het komt op mij over alsof je de datenights aan hem oplegt omdat jij dit leuk vindt. Jullie behoeftes lijken erg uit elkaar te liggen op dit gebied.

Ik zou er ook niet altijd zin in hebben wanneer mijn vriend steeds maar dingen plant. Overleg en bespreek je dit hem of verwacht je dat hij leuk doet omdat jij weer iets verzint en daarbij verwachtingen hebt van hem? Hoe was dit eerder in jullie relatie?

1x per maand zou niet erg hoeven zijn wanneer jullie dit beide prima vinden. Het gaat erom vinden jullie dit ok? Zo ja, dan is het toch ook ok?
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 21 Mrt 2019 00:34

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #2

Een man die geen zin in seks heeft?
Nu kan dat natuurlijk als hij moe is, maar elke keer lijkt mij raar...

Zijn er kinderen in het spel?
Doet hij wel zijn taken in het huishouden etc?

Het is denk ik ook belangrijk dat je daar naar kijkt en wat je gevoel daar bij is voordat je de knoop door gaat hakken.
<<

Huppekee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1429

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:26

Bericht 21 Mrt 2019 10:26

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #2

Fred schreef:Een man die geen zin in seks heeft? Nu kan dat natuurlijk als hij moe is, maar elke keer lijkt mij raar...

Zijn er kinderen in het spel?
Doet hij wel zijn taken in het huishouden etc?

Het is denk ik ook belangrijk dat je daar naar kijkt en wat je gevoel daar bij is voordat je de knoop door gaat hakken.


Wat heeft een man zijn hiermee te maken?

Verder: praat met je man. Waar komen de verschillende vandaan, hoe staat hij hier in? Is hij tevreden? Hoe kunnen jullie je behoeften weer op elkaar afstemmen?
Steun Loua's strijd voor tijd en liefde ❤️
https://www.gofundme.com/f/louas-strijd ... -en-liefde

Ik loop voor Loua en stichting metakids.
https://supporta.cc/p9je/36wzho
<<

Misoe

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 633

Geregistreerd: 22 Jun 2017 13:15

Bericht 21 Mrt 2019 11:29

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #2

Als hij aangeeft zin te hebben, waar wacht je dan op? Als het jou zo tegenstaat dat hij weinig zin heeft, zou ik die kans meteen grijpen en alles uit handen laten vallen.
Laatst gewijzigd door Misoe op 22 Mrt 2019 10:55, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Pitty

Bericht 21 Mrt 2019 13:51

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #2

Wellicht is je man overspannen?
<<

Anoniem282

Bericht 21 Mrt 2019 14:01

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #2

Weet je zeker dat hij ook niet meer blij is in jullie huwelijk, of gaat hij juist snauwen omdat je zo graag samen dingen wilt doen en hoeft dat van hem niet zo op de manier hoe jij daar behoefte aan hebt? Ervaart hij het ook dat dit huwelijk anders eindig is, of heb je dat niet uitgesproken naar hem met woorden van die strekking?

Vinden jullie elkaar nog wel aantrekkelijk en kan hij ook uitleggen waarom hij chagrijnig wordt vlak voordat jullie seks zouden hebben?

En waarom denk je dat je man niet positief staat tegenover een relatietherapeut? Ik heb allerlei vragen als ik je biecht lees, waardoor ik eerst een completer beeld probeer te krijgen, voordat ik inhoudelijk iets kan roepen.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4578

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:53

Bericht 22 Mrt 2019 04:27

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #2

.
Laatst gewijzigd door Biechtje op 09 Apr 2019 04:22, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4578

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:53

Bericht 22 Mrt 2019 04:28

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #2

misoe zou jij mijn quote kunnen verwijderen? Wil het niet te lang hier hebben staan.
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3297

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:20

Bericht 22 Mrt 2019 07:50

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #2

Ik vind het wel echt een heftig iets dat de seks alleen gaat zoals hij dat wil en dat jouw plezier daarin totaal ondergeschikt is. Dat klinkt totaal niet liefdevol en daar is echt wel winst te behalen. Dat zou zoveel schelen qua je erkend en geliefd voelen. Ik hoop echt voor je dat hij openstaat voor wat verandering.
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3726

Geregistreerd: 01 Jan 2015 13:05

Bericht 22 Mrt 2019 10:32

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #2

Pfoe biechtje, mijn enige advies zou zijn het gesprek aan gaan met hem en volhouden om het gesprek ook daadwerkelijk aan te gaan. Is hij altijd zo geweest met de seks? Dan zal dat echt niet ineens anders worden omdat jij nu niet tevreden bent.

Ik denk dat jouw man niet kan bedenken wat jij dan nodig heb als ik het zo lees. Heb je het weleens concreet gemaakt? Bijvoorbeeld, zullen we minstens 1 avond in de week tegen elkaar aan zitten op de bank. Ik noem maar iets hoor.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4578

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:53

Bericht 05 Apr 2019 10:42

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #2

Hoe ga je om met een partner die niet zichzelf is?
De mijne is al een hele lange periode (maanden) niet zichzelf. Hij is vaak lusteloos, niet vooruit te branden, negatief en ook wel depressief. Dit ervaart hij zelf ook.
Zelf heb ik het idee dat hij mogelijk iets heeft als een burn-out, overspannen of depressiviteit of iets in die richting.
Ik probeer hem op te beuren, leuke dingen met hem te gaan doen, te motiveren voor wat dan ook of hem gewoon met rust te laten.

Maar ik vind het lastig en heel erg moeilijk om mee om te gaan. Vooral omdat ik geen vooruitgang merk. Ook weet ik gewoon niet wat ik er precies mee aan moet.
Nu ik dit typ bedenk ik me dat ik dit nooit zo letterlijk tegen hem gezegd heb. Dat ik dit zo lastig vindt en niet weet wat ik nog kan doen. Dat is sowieso wel een goede stap om te zetten denk ik.

Ik heb weleens geopperd om eens met iemand erover te gaan praten, dat het misschien wel kan helpen. Maar dat is echt uit den boze en Not Done. Hij lost het allemaal zelf wel op, hij heeft niks nodig en zeker geen psycholoog of wat dan ook.

Ik merk dat ik vast loop en niet meer weet wat de juiste weg is.
Misschien dat iemand dit herkent en wat tips heeft voor mij of me verder aan het denken kan zetten.
<<

Anoniem282

Bericht 05 Apr 2019 11:45

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #2

Wat rot dat zijn gemoedstoestand zo'n stempel drukt op jullie relatie/samenzijn. Weet je ook waarom hij niet openstaat voor professionele hulp? En weet je hoe hij zelf denkt het te kunnen oplossen? Ik denk namelijk als dat een optie was, dat er dan nu al wel sprake was geweest van enige vooruitgang. Het uitzitten kan wel, maar dat duurt vaak een lange periode met alle gevolgen van dien. Ik kan me zo voorstellen dat de laatste optie jullie relatie kan kosten en ik vind eigenlijk dat je je alleen die keus kunt permitteren als je niet in een relatie zit en daarmee automatisch de ander belast. De passieve houding van nu gaat hem hoogstwaarschijnlijk op korte(re) termijn niet verder helpen en daar zou ik op den duur een grens aan stellen als ik er zelf te veel last van krijg.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4578

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:53

Bericht 10 Apr 2019 12:59

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #2

Biechtje schreef:Zijn jullie in je relatie wel eens verliefd geweest op een ander? Pff jeetje ik voel mij net een puber. Hahaha. Ik ga er ook helemaal niks mee doen. Ik zie hem ondertussen al 11 jaar. Nooit is dit in mij opgekomen. Maar sinds een paar weken heb ik er "last" van. Hahaha Hoe kan dit zo opeens veranderen? :wtf:


En al ruim een jaar verder en nog niet over he. Er is niks gebeurt hoor. Maar het wordt nog steeds niet minder. Wat erg dit.
<<

Reva

Yipyapper

Berichten: 1966

Geregistreerd: 18 Nov 2013 21:57

Bericht 10 Apr 2019 13:20

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #2

Maar zou je er ook niks mee willen dan? Of ben je wel blij met je relatie?
June schreef:Kruiden naar beschikbaarheid en emotie.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4578

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:53

Bericht 10 Apr 2019 13:59

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #2

Ik kan dit mijn gezin niet aan doen. Dus ik hoop zo dat het over gaat.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17373

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 10 Apr 2019 14:24

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #2

Wat vervelend joh! Is de situatie er ook niet naar wat afstand van hem te nemen?
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4578

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:53

Bericht 10 Apr 2019 15:35

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #2

Jawel, dat gebeurt ook regelmatig. Soms zien we elkaar weken niet en dan in één week elke dag. Maar dat maakt het er gewoon niet minder op.


Even het verliefde biechtje weer. Ondertussen één vriendin in vertrouwen genomen. In de hoop dat het minder werd. Zij moest er overigens erg om lachen. Niet op een vervelende manier. Maar ze vond het wel schattig.

Er is ook niks gebeurd, er gaat ook niks gebeuren. Maar we kunnen zo leuk praten met elkaar. Ontzettend lachen met elkaar. Ondertussen merk ik wel dat ik in de dagen dat ik thuis ben heel onrustig ben. Zodra hij weer in beeld is zakt dat af. Dadelijk hebben we allebei vakantie. Hopelijk kan ik dan wel gewoon rustig thuis zitten. Nou ja, hopelijk gaat het ooooooooooit over. hahaha. :love:
Laatst gewijzigd door Biechtje op 11 Jul 2019 13:58, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17373

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 10 Apr 2019 22:01

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #2

Moeilijk hoor.. en je zou zeker niet willen overwegen het op te biechten? Misschien helpt dat... en anders zit er niks anders op dan het uit te zitten denk ik. Sterkte!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4578

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:53

Bericht 12 Apr 2019 20:14

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #2

Nee dat durf ik niet. Heb geen idee hoe mijn man reageert. Ik vind het nu vooral zwaar omdat ik het zo graag met iemand wil delen maar durf dit totaal niet te vertellen tegen een vriendin terwijl ik het qua gevoel wel van de daken wil schreeuwen.
<<

Pollepel

Kwebbel

Berichten: 298

Geregistreerd: 25 Okt 2018 19:14

Bericht 12 Apr 2019 22:07

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #2

Hoe zou je de relatie die je hebt met je partner willen omschrijven?
Wat zou er gebeuren als je het opbiecht?
Zou je partner het herkennen bij zichzelf: houden van je partner, verliefd op een ander

Wat betekend deze verliefdheid voor jou? Wil je lekker dromen en fantaseren, mis je spanning, wil je weer gezien worden, wil je je laten verassen, of wil je een relatie?
En hoe zou die relatie er dan uit moeten zien. Waar zou dan je partner staan?
<<

Lovely

Kwebbel

Berichten: 497

Geregistreerd: 04 Jan 2019 17:03

Bericht 12 Apr 2019 23:38

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #2

Ik geloof dat ik vaker verliefd ben op andere mannen/vrouwen terwijl ik zielsgelukkig ben in mijn huidige relatie.

Bij mij helpt het echt om te praten met mijn vriend erover. Dat haalt de druk eraf en dan gaan we weer vrolijk verder samen. We zien het ook niet als bedreiging van onze relatie. Ik houd gewoon van mensen en ben snel onder de indruk zeg maar.
VorigeVolgende

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers