Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


HaakBrei&Borduur Topic

<<

Sublimo

Yipyapper

Berichten: 1612

Geregistreerd: 20 Jul 2015 12:32

Bericht 07 Nov 2018 11:08

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Wat er mis is gegaan weet ik niet precies. Dat is het nadeel van nog weinig ervaring hebben met breien: het breien zelf lukt wel, maar zodra er iets niet goed gaat weet ik het meteen niet meer. Maar m’n moeder heeft er via Skype even naar gekeken en die zegt dat het iig zeker op te lossen is, maar dat t lastig uit te leggen is via Skype. Dus ik laat t nu liggen en ga alvast beginnen met het achterpand, dan neem ik het voorpand mee als ik weer naar m’n moeder ga.

Bimbam O ja, je kunt natuurlijk dunne wol en dunne naalden pakken en dan worden de sokken ook best dun. Niet aan gedacht. Lijkt me best lastig!

Tom, wat leuk een gebreide kerststal!
<<

Bimbam

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1061

Geregistreerd: 15 Sep 2013 13:10

Bericht 07 Nov 2018 11:56

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Fijn dat je moeder het voor je op kan lossen. Zou jammer geweest zijn als je alles voor niks had gedaan. Ik brei de sokken op naalden 2,5. Die zijn idd best dun ja. Ik denk trouwens niet dat sokken breien moeilijker is dan een trui, je moet alleen leren rondbreien maar verder is het evengoed een kwestie van gewoon het patroon volgen.
19-12-2012
04-07-2015
<<

Anoniem304

Bericht 12 Feb 2019 08:58

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Ik ben maar weer eens gaan borduren!
<<

Bergkristal

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 605

Geregistreerd: 10 Feb 2019 15:50

Bericht 01 Mrt 2019 22:01

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Op advies van Cotton hier een kijkje genomen. Ik ga dit weekend weer verder borduren het is een cadeau als het af is zal ik een foto plaatsen.
Carpe Diem
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:20

Bericht 01 Mrt 2019 22:06

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Ik borduur ook af en toe. Alleen kleine projectjes hoor, want grote heb ik (tot nu toe) het geduld niet voor:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Bergkristal

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 605

Geregistreerd: 10 Feb 2019 15:50

Bericht 03 Mrt 2019 19:12

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Die hanger is erg mooi Lookie. Hou zelf ook meer vab de kleinere projecten. Sneller resultaat en heb toch geen ruimte voor grote schilderijen ofzo.
Carpe Diem
<<

Oreo

Kletskop

Berichten: 790

Geregistreerd: 24 Mei 2018 22:22

Bericht 10 Mrt 2019 21:41

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Wat tof Lookie! Ik heb het geduld niet voor borduren.
Ik heb de afgelopen weken 2 dekentjes gehaakt in de granietsteek. Lekker makkelijk, hoef je niet over na te denken :)

De groene is gemaakt met 2 bollen (van die ‘cakes’) van de action.
De geel/groen/roze is met Stylecraft gemaakt (1 bol van elke kleur)

Afbeelding

Afbeelding



Nu wil ik mijn voorraad weer laten afnemen. Maar ik heb nog geen inspiratie wat te maken, helaas. Heb onlangs 6 bollen uitgehaald van een project omdat ik niet tevreden was. Maar geen idee wat ik er nu van moet maken...
22112014 / 10042019
<<

Bergkristal

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 605

Geregistreerd: 10 Feb 2019 15:50

Bericht 11 Mrt 2019 08:23

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Heel leuk mooie dekentjes!
Carpe Diem
<<

Bimbam

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1061

Geregistreerd: 15 Sep 2013 13:10

Bericht 14 Mrt 2019 19:55

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Wat mooi die groene Oreo. Hoe groot is hij uiteindelijk geworden?
19-12-2012
04-07-2015
<<

Oreo

Kletskop

Berichten: 790

Geregistreerd: 24 Mei 2018 22:22

Bericht 15 Mrt 2019 00:31

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Bimbam schreef:Wat mooi die groene Oreo. Hoe groot is hij uiteindelijk geworden?


Oei geen idee eigenlijk. Vrij groot voor een babydekentje, dat wel :)
22112014 / 10042019
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:20

Bericht 20 Mrt 2019 21:06

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Mooi Oreo, die groene vind ik qua kleur ook super!
<<

Anoniem304

Bericht 26 Aug 2019 16:34

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Die groene vind ik erg mooi Oreo!

De dagen worden helaas weer korter, het wordt weer eerder donker. Is iemand nog/alweer aan het handwerken?
<<

Bergkristal

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 605

Geregistreerd: 10 Feb 2019 15:50

Bericht 26 Aug 2019 19:45

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Heb 2 truitjes gebreid (patroon wat ik zolangzamerhand kan dromen) in de zomervakantie voor een zwangere vriendin maar verder nog geen grote projecten. Zijn jullie alweer begonnen?
Carpe Diem
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4411

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:16

Bericht 26 Aug 2019 20:09

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Ik kom er nu vrijwel niet aan toe, maar ik ben bezig met een pop met kleertjes (van het boek my crochet doll) en ik hoop een leuke set bij elkaar te hebben als M 3 wordt in december. De pop is er al en ik heb al wel wat kleertjes, maar er staat zoveel leuks in het boekje!

Ik heb voor N ook nog een knuffelpop en een knuffeldoekje gehaakt in mijn verlof voor ik beviel.

En nog een heel pinterest bord vol met dingen die ik nog eens hoop te maken :palm:
december 2016
juli 2019
<<

Anoniem277

Bericht 22 Jan 2020 18:32

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Waar kan ik mooie borduurpakketten kopen? Ik wil er voor mijn dochter op haar kamer maken dus ben op zoek naar een mooi borduurwerk. Vroeger veel gedaan, geleerd van mijn oma en niet meer gedaan. Lijkt mij ideaal om in bed te doen.
<<

Anoniem304

Bericht 22 Jan 2020 21:51

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Er zijn best veel websites met borduurpakketten.

Als je op Google 'borduurpakket kopen' zoekt vind je al super veel winkels.
https://www.borduurpakkettenwinkel.nl/ is een prima site

En bol.com komt ook bij mij naar boven.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 22 Jan 2020 22:30

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Ik ga vaak naar een handwerkwinkel waar ze ook wil voor breien etc verkopen of naaimachines. Zij hebben vaak ook de betere borduurpakketten liggen. Ik vind Pipoos daarin beperkt qua keuze. Nu heb ik zelf meestal pakketten van Lanarte. Deze vind ik qua garen (en) en qua linnen het prettigste. Plus ze zijn compleet.
Nadeel van de huidige pakketten is wel dat ze compleet geleverd worden. Dus je weet de kleur nummers niet meer.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1964

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:58

Bericht 23 Jan 2020 00:15

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Ik ben fan van deze shop: https://doityourfamily.com
<<

Anoniem277

Bericht 23 Jan 2020 01:33

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Bedankt!
Ik ga eens kijken. Ik kwam ook veel sites tegen maar zoek echt een mooi borduurwerk en een betrouwbare site.
Nou nog verzinnen wat ik precies wil.
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1964

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:58

Bericht 23 Jan 2020 19:26

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Die site heeft geen DMC als je een pakket bestelt, maar je kunt ook losse patronen bestellen en dan zelf aida en DMC kopen, scheelt ook weer flink wat geld, want het wordt verzonden uit Vietnam. Ik vind vooral de patronen daar heel leuk, niet zo truttig en klassiek.
<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1830

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:06

Bericht 23 Jan 2020 19:35

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Ik bestel gewoon via Ali en wish ?goed genoeg en mooi genoeg.
Heb nu bijna een draak af voor een van de gastkindjes, hierna een antroposofische pop afmaken en daarna mag ik van mezelf verder aan een gigantisch stuk met zijdedraad. Is echt super mooi, wordt 1,30 bij 1,50m. Daar ben ik wel een paar jaar zoet mee haha
Allemaal borduurwerk trouwens
<<

Anoniem277

Bericht 23 Jan 2020 22:00

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Ik heb van mijn oma een hele koffer borduurgaren gekregen dus ik kan zonder draad bestellen. Doek heb ik ook liggen dus bedankt voor de tip. Ik ga eens zoeken.
<<

Anoniem277

Bericht 23 Jan 2020 22:03

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Ayla schreef:Ik bestel gewoon via Ali en wish ?goed genoeg en mooi genoeg.
Heb nu bijna een draak af voor een van de gastkindjes, hierna een antroposofische pop afmaken en daarna mag ik van mezelf verder aan een gigantisch stuk met zijdedraad. Is echt super mooi, wordt 1,30 bij 1,50m. Daar ben ik wel een paar jaar zoet mee haha
Allemaal borduurwerk trouwens


Mag ik vragen welke antroposofische pop je hebt gemaakt?
En wat een groot project! Ben benieuwd naar een foto, hoe lang ben je ermee bezig geweest?
<<

Anoniem304

Bericht 23 Jan 2020 22:05

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Leuk ben erg benieuwd straks Anelisan!
<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1830

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:06

Bericht 26 Jan 2020 09:26

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Ooh dat scheelt veel geld Anelisan, patronen kosten niet zoveel.
Ik heb via bibipakketten besteld, en dan poppetje pip en bengel. Bengel is nu bijna af ? poppetje pip moet alleen nog kleertjes aan maar daarvoor heb ik naaimachine garen nodig, en die heb ik nog niet haha.
Dat hele grote borduurstuk is nog niet af, ik ben er net mee begonnen!
VorigeVolgende

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers