Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Week zonder vlees

<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17374

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 11 Mrt 2019 21:53

Re: Week zonder vlees

Vandaag voor het eerst vega gehakt gegeten, door de tortilla-lasagne die ik had gemaakt. Echt dikke prima!

Ik heb ook mijn organisatie (groot universitair zh) aangesproken op het feit dat de restaurants niet meedoen deze week (en dan serieus op het menu vandaag ook echt sukadelappen, gehaktballen etc!). Ik kreeg supersnel een heel net en verontschuldigend bericht terug. Ik vind het wel leuk iets bewuster met duurzaamheid/milieu/verspilling bezig te zijn zo! Mijn baby heeft ook gewoon zijn niet opgegeten boterham vanochtend bij het avondeten weer op zijn bord gekregen (en opgegeten) :lol:
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 15:55

Bericht 11 Mrt 2019 21:57

Re: Week zonder vlees

Zora schreef:Vandaag voor het eerst vega gehakt gegeten, door de tortilla-lasagne die ik had gemaakt. Echt dikke prima!

Ik heb ook mijn organisatie (groot universitair zh) aangesproken op het feit dat de restaurants niet meedoen deze week (en dan serieus op het menu vandaag ook echt sukadelappen, gehaktballen etc!). Ik kreeg supersnel een heel net en verontschuldigend bericht terug. Ik vind het wel leuk iets bewuster met duurzaamheid/milieu/verspilling bezig te zijn zo! Mijn baby heeft ook gewoon zijn niet opgegeten boterham vanochtend bij het avondeten weer op zijn bord gekregen (en opgegeten) :lol:


Jammer dat 'jouw' ziekenhuis niet mee doet. 'Mijn' ziekenhuis doet wel mee (ziekenhuis in dezelfde stad als jouw ziekenhuis).
Het was ook grondig aangepakt in het restaurant, alle vleeswaren uit de schappen, ook alle salades met vlees waren weg en veel nieuwe alternatieven lagen er. Leuk en goed om te zien!
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17374

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 11 Mrt 2019 21:59

Re: Week zonder vlees

Jaa goeie zaak! Ik wist idd ook dat andere huizen meedoen. Dat, en de reden dat er dus wél een oproep op intranet stond om vooral mee te doen met deze week, was aanleiding voor mij om even te rellen haha

Goed van het M!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 12 Mrt 2019 22:39

Re: Week zonder vlees

De kantine bij mij op het werkt doet ook mee.
Voor de mensen die dit echt niet willen, liggen er nog wel vleeswaren voor op brood ed in de koeling en volgens mij ook een paar andere uitzonderingen met vlees/vis. Het staat wel groot aangegeven.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

caribbeanlover

Bericht 12 Mrt 2019 22:42

Re: Week zonder vlees

Op mijn mans werk doen ze er ook aan, maar er is niks aan vlees/vis te krijgen anders is het hele idee weg dus zou nergens op slaan. Vorig jaar deden ze het ook en toen was er iemand die zei ''moet dat nou nou heb ik niks wat ik kan eten jullie leggen mensen dingen op''. Ja hoor en ook deze keer waren er weer zeikerds! Kom op zeg je gaat er niet dood van en anders neem je je boterham met ham oid maar lekker zelf mee!
<<

caribbeanlover

Bericht 13 Mrt 2019 15:33

Re: Week zonder vlees

https://www.youtube.com/watch?v=qh5WTRkaa3A

Misschien leuk om te kijken voor de geinteresseerde. Dit is het vegetarisch chinees restaurant waar ik het wel eens over gehad heb.
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2525

Geregistreerd: 04 Okt 2017 09:46

Bericht 13 Mrt 2019 16:09

Re: Week zonder vlees

Ik was goed bezig deze week, maar we gaan eten proeven voor de bruiloft vanavond en dat kan ik even niet skippen.

Ik ga het inhalen, want ik vind het een goed idee. Ik heb ook weleens een maand vegetarisch gegeten. Dat kan ik ook wel weer eens doen.
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

caribbeanlover

Bericht 14 Mrt 2019 10:50

Re: Week zonder vlees

Erg flauw van van AH, want het is weer hamstertijd met 1 + 1 gratis zoals jullie wel weten. De vegaproducten zijn dat niet, maar met 25% korting. Jammer dat ze het niet stimuleren.
Gelukkig doet Hoogvliet er wel aan en is het bij hun wel 1 + 1 gratis en staat erbij nationale week zonder vlees. Jammer is dat de shoarma van Vivera niet meedingt, want die is zwaarder en alleen kleine verpakkingen doen mee.
<<

Anoniem279

Bericht 14 Mrt 2019 10:55

Re: Week zonder vlees

Maar daar staat wel tegenover dat AH die 25% geeft op álle producten van A-merken. De Hoogvliet heeft maar een kleine selectie van de producten in de aanbieding. Zo is voor beiden wel wat te zeggen. In de folder van de AH staat trouwens ook dat ze het initiatief steunen.
<<

caribbeanlover

Bericht 14 Mrt 2019 11:02

Re: Week zonder vlees

Flo schreef:Maar daar staat wel tegenover dat AH die 25% geeft op álle producten van A-merken. De Hoogvliet heeft maar een kleine selectie van de producten in de aanbieding. Zo is voor beiden wel wat te zeggen. In de folder van de AH staat trouwens ook dat ze het initiatief steunen.


Dat is natuurlijk ook per filiaal wat het aanbod is. Ik zag dat vegashoarma van Vivera bij AH ook mee doet dus niet alleen lichtere verpakkingen zoals bij HV dus ga ik vandaag even kopen.
<<

Anoniem279

Bericht 14 Mrt 2019 11:08

Re: Week zonder vlees

Ik bedoel meer dat bij de AH dus ook het broodbeleg meedoen enzo. Dus in die zin is de aanbieding wel uitgebreider dan bij de Hoogvliet, waar alleen bepaalde verpakkingen meedoen, en dat zijn eigenlijk alleen maar de burgers, schnitzels en kruimgehakt, en dan ook nog maar eens van twee merken.
<<

caribbeanlover

Bericht 14 Mrt 2019 11:19

Re: Week zonder vlees

Flo schreef:Ik bedoel meer dat bij de AH dus ook het broodbeleg meedoen enzo. Dus in die zin is de aanbieding wel uitgebreider dan bij de Hoogvliet, waar alleen bepaalde verpakkingen meedoen, en dat zijn eigenlijk alleen maar de burgers, schnitzels en kruimgehakt, en dan ook nog maar eens van twee merken.


Da's wel jammer van HV.
Ik zie in de bonus van AH niet dat ze vleewaren ook in de aanbieding hebben of bedoelde je niet in de bonus? Waar heb je dat gezien?
<<

Anoniem279

Bericht 14 Mrt 2019 11:36

Re: Week zonder vlees

In de folder: 25% korting op alle A-merk vegetarische vleesvervangers, en op de site: https://www.ah.nl/zoeken?query=vegetari ... merk=bonus
<<

Catnip

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 528

Geregistreerd: 11 Jan 2015 19:40

Bericht 14 Mrt 2019 12:07

Re: Week zonder vlees

Wij eten al het grootste gedeelte van de week vleesloos, dus deze week is niet anders. Ik vind vis ook onder vlees vallen trouwens, het zijn toch ook dieren?

Deze salade vind ik erg lekker https://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R ... geitenkaas

en deze https://chickslovefood.com/recept/5-or- ... tomaatjes/ met gnocchi

Onze AH heeft een zeer klein assortiment vegetarisch en een heel uitgebreide vleesafdeling, echt stom!
De vega smeerworst en filet américain (met knoflook inderdaad) van kips hebben ze gelukkig wel, deze vind ik zelfs lekkerder dan die met vlees erin.
<<

caribbeanlover

Bericht 14 Mrt 2019 12:28

Re: Week zonder vlees

Catnip schreef:Wij eten al het grootste gedeelte van de week vleesloos, dus deze week is niet anders. Ik vind vis ook onder vlees vallen trouwens, het zijn toch ook dieren?

Deze salade vind ik erg lekker https://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R ... geitenkaas

en deze https://chickslovefood.com/recept/5-or- ... tomaatjes/ met gnocchi

Onze AH heeft een zeer klein assortiment vegetarisch en een heel uitgebreide vleesafdeling, echt stom!
De vega smeerworst en filet américain (met knoflook inderdaad) van kips hebben ze gelukkig wel, deze vind ik zelfs lekkerder dan die met vlees erin.


Tuurlijk is een vis een dier. Tja vlees/viseters zullen altijd in de meerderheid blijven dus vandaar het grote aanbod. Die kips file americain wil ik ook.
<<

caribbeanlover

Bericht 14 Mrt 2019 12:37

Re: Week zonder vlees

https://www.youtube.com/watch?v=pobmvow7tDw

Op hetzelfde kanaal van het filmpje hierboven vond ik deze. Een vegetarisch indiaas restaurant waar je kan ontbijten, lunchen en dineren wat een feest!
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 17 Mrt 2019 20:56

Re: Week zonder vlees

De terugblik:
We hebben een week geen vlees/vis gegeten bij de avond maaltijd. (Ik heb helemaal geen vlees op, vriend en kinderen wel op brood) en het is goed bevallen.
We zijn het er over eens dat we echt minder vlees kunnen gaan eten.
Het is voor mij een beetje omschakelen, maar het kostte veel minder moeite dan ik had gedacht. En dan bedoel ik het boodschappen doen, de recepten maken ect.
Een mooi experiment, dat voor ons goed heeft uitgepakt.
<<

caribbeanlover

Bericht 17 Mrt 2019 22:24

Re: Week zonder vlees

Soleil schreef:De terugblik:
We hebben een week geen vlees/vis gegeten bij de avond maaltijd. (Ik heb helemaal geen vlees op, vriend en kinderen wel op brood) en het is goed bevallen.
We zijn het er over eens dat we echt minder vlees kunnen gaan eten.
Het is voor mij een beetje omschakelen, maar het kostte veel minder moeite dan ik had gedacht. En dan bedoel ik het boodschappen doen, de recepten maken ect.
Een mooi experiment, dat voor ons goed heeft uitgepakt.


Waarom heb je het niet met het hele gezin volgehouden?
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17374

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 17 Mrt 2019 22:39

Re: Week zonder vlees

Voor ons ook Soleil! We gaan echt vaker de vega-keuze maken. Leuk!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem313

Bericht 18 Mrt 2019 12:23

Re: Week zonder vlees

Tof om te horen Soleil en Zora!
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 19 Mrt 2019 23:29

Re: Week zonder vlees

Ik heb hier niet aan meegedaan, maar kook vanaf januari bewust twee keer per week zonder vlees. In combinatie met mijn voornemen om nieuwe recepten te proberen, gaat dit heel goed. We varieren nu juist veel meer in type eten, groenten, bijgerecht dan we deden zonder bewust te kiezen voor vegetarisch.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

caribbeanlover

Bericht 20 Mrt 2019 10:06

Re: Week zonder vlees

Voor diegene die het nog niet wisten bij de oosterse toko's kan je ook alternatieven vinden, nepkip, eend en varkensvlees zit in een blauw blikje.
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3729

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:43

Bericht 20 Mrt 2019 18:40

Re: Week zonder vlees

Thanks voor de tip CBL, dat wist ik niet :) Heb er wel jackfruit gehaald en wil daar eens vegan 'stoofvlees' van maken.

Wat tof Soleil, Zora en Taeda!
If you cannot do great things, do small things in a great way.
<<

caribbeanlover

Bericht 20 Mrt 2019 18:52

Re: Week zonder vlees

Sayhtia schreef:Thanks voor de tip CBL, dat wist ik niet :) Heb er wel jackfruit gehaald en wil daar eens vegan 'stoofvlees' van maken.

Wat tof Soleil, Zora en Taeda!


Dat zag ik laatst op tv, maar wist er wel vanaf dat ze van Jackfruit pulled ''pork'' maken. Iemand die het proefte geloofde niet dat het geen vlees was dus ik ben wel nieuwsgierig. Stuur je wat deze kant op als je het gemaakt hebt?
Leuk om te zien dat er na die week nog over door gepraat wordt.

https://amazingoriental.com/

Hier wil ik eens heen, want ze hebben een breed aanbod ook nepgarnalen alhoewel ik daar niet zo weg van ben. Toch wil ik ze weer eens gaan proberen.

Er schijnt ook zo'n grote toko in Den Haag te zitten die als ik het moet geloven nepkip hebben zoals je dat kent met echte in de vriezer dus vrijwel heel zonder kop. Vraag me af of het waar is.

https://www.siesan.nl/
Laatst gewijzigd door caribbeanlover op 20 Mrt 2019 22:17, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 20 Mrt 2019 20:18

Re: Week zonder vlees

Sayhtia schreef:Thanks voor de tip CBL, dat wist ik niet :) Heb er wel jackfruit gehaald en wil daar eens vegan 'stoofvlees' van maken.

Wat tof Soleil, Zora en Taeda!

Ben benieuwd naar je bevindingen dus keep us posted. Ik heb het twee keer gedaan en had wel wat moeite om het zure er uit te krijgen. Is wel gelukt met flink suiker maar dat los ik liever op een andere manier op.
M’n man heeft er wel eens pulled jackfruit van gemaakt ja met barbecuesaus.
#teammaple🍁
VorigeVolgende

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers