Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kinderverjaardag probleempje :-)

<<

Anoniem266

Bericht 20 Mrt 2019 08:59

Kinderverjaardag probleempje :-)

Maar wel een luxe probleempje.

Mijn kindje wordt binnenkort 5 en is zelf ook al bij 4 kinderfeestjes geweest.
Hij doet het super goed op school en heeft volop vriendjes waar ik heeeel trots op ben want zelf heb ik dit totaal niet en ik ben niet zo sociaal.

Nu zitten we met de hoeveelheid kindjes te tubben. Ik weet dat normaal is 5 kindjes met hem erbij maar dat gaat niet lukken als we het er zo over hebben met zoontje.

1 vriendje is van de peuterspeelzaal nog dus die moet zeker komen (beste vriend)
Dan 3 kindjes uit de klas waar hij geweest is (en je dus naar mijn mening zeker terug moet vragen) dan zitten we al op 4 kindjes maar die 3 kindjes uit de klas zijn niet eens zijn 2 beste vriendjes (uit de klas) dus die 2 moeten er zeker bij.
Dan zitten we al op 7 kindjes met hem erbij.
En dan heb je nog 2 moeders op school waarvan de kindjes gelijk zijn gestart met de mijne en waar ik een hele goede band mee heb en de kindjes spelen ook samen (die gaan hem ook uitnodigen)

Dan zitten we dus op 9 kindjes incl hem zelf en ik zou niet weten waar ik moet gaan snijden. Hij vindt eigenlijk nog meer kindjes heel erg leuk.

Hoe doen/deden jullie dit ? En oh ja hij wil graag naar circus city :smile:

Bij de gewonen verjaardag komen er maar +-10 personen dus dat is heel klein.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 20 Mrt 2019 09:03

Re: Kinderverjaardag probleempje :-)

Wat leuk dat hij zo sociaal is en dat zelf duidelijk ook leuk vindt. :)

Wat betreft de ongeschreven regels van het uitnodigen en terug uitnodigen kan ik geen advies geven. Daar zit ik nog niet zo in dus ik weet niet wat gebruikelijk is. Het klinkt wel alsof het veel kindjes worden. Maar als je denkt dat je dat aan kan, is dat toch ook leuk? Die vijf van de leeftijd is toch ook maar een richtlijn en geen verplichting, zou ik zeggen.

Logistiek gezien kan ik wel advies geven. Denk je dat je de mogelijkheid hebt dat één van die moeders met wie je zelf zo goed op kunt schieten bijvoorbeeld kunnen komen helpen? Dan heb je al extra volwassenen op de grotere groep kinderen (en heb jij waarschijnlijk ook nog een gezelligere middag). Misschien is dat een idee om het wat behapbaarder voor jezelf te maken?
Let's discover the world together.
<<

Anoniem266

Bericht 20 Mrt 2019 09:05

Re: Kinderverjaardag probleempje :-)

Goed idee Marin dat zou ook nog kunnen.

We zijn zoiezo met 2 volwassenen ik en mijn man.
<<

Anoniem281

Bericht 20 Mrt 2019 09:08

Re: Kinderverjaardag probleempje :-)

Gewoon doen wat jij wil, waar jij je goed bij voelt. Zelfs als dat betekent dat er niet wordt 'terug uitgenodigd'. Wij zullen waarschijnlijk onze zoon zijn verjaardag komende tijd vieren in een speeltuin die we afhuren. Daar kan ie straks de hele klas wel uitnodigen.
<<

Anoniem304

Bericht 20 Mrt 2019 09:09

Re: Kinderverjaardag probleempje :-)

Hoezo is 5 normaal? Wie zegt dat?
<<

Anoniem266

Bericht 20 Mrt 2019 09:11

Re: Kinderverjaardag probleempje :-)

Dat dacht ik altijd.
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 20 Mrt 2019 09:12

Re: Kinderverjaardag probleempje :-)

Hier een beetje hetzelfde probleem. Vorig jaar heb ik daarom 6 kindjes uitgenodigd ipv 5 (de leeftijd).
Dit jaar zou 1 extra ook geen probleem zijn, alleen kwamen we al uit op 2 extra. Dus 8 in totaal, terwijl er maar 11 kindjes in de klas 2 zitten (combi met groep 1), dus vond dat ook niet fait tegen over de overige 3.
Daarnaast speelt dochter ook best veel met kindjes uit groep 1, en die zitten nog niet eens bij de kindjes die we nu hebben uitgenodigd. De ongeschreven regel je moet kindjes terug vragen voeren we hier daarom ook niet uit
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11204

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 20 Mrt 2019 09:13

Re: Kinderverjaardag probleempje :-)

Dat aantal mag je natuurlijk helemaal zelf bepalen :) Het wordt alleen wel duurder als je ergens heen wil met meer kindjes, maar als dat voor jullie geen probleem is en er wil misschien nog en extra volwassene mee, zou ik de kinderen gewoon gezellig allemaal uitnodigen.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Anoniem266

Bericht 20 Mrt 2019 09:17

Re: Kinderverjaardag probleempje :-)

Zijn zeg maar zeker met 2 volwassenen op 9 kindjes.
Ja wel duurder ja maar dat maakt dan ook niet meer uit verder 11,50 per kind.
<<

Anoniem272

Bericht 20 Mrt 2019 09:30

Re: Kinderverjaardag probleempje :-)

Onze zoon heeft ook zo'n grote vriendenclub. Superleuk! Wij nodigen ze altijd allemaal uit. Elke partijtje wel zo'n 8 tot 10 kinderen. Dat is dan maar zo.

Er zit ook een drieling tussen met wie hij bevriend is. Dat tikt lekker aan...
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9734

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 20 Mrt 2019 09:31

Re: Kinderverjaardag probleempje :-)

Hier zijn we vaak met 4 auto's vol. Minimaal 3 auto's. En al helemaal als je naar een speeltuin gaat is dat prima te doen! Zolang er genoeg volwassenen mee zijn idd.

Ik heb trouwens ook nog nooit gehoord van die regel..
<<

Anoniem294

Bericht 20 Mrt 2019 09:39

Re: Kinderverjaardag probleempje :-)

Ik doe niet aan terug uitnodigen, dan blijven we bezig. Ze worden soms uitgenodigd door kinderen waarvan ik het bestaan niet wist en waar ze verder ook nooit mee afspreken.

Afgelopen feestje van de tweeling waren we naar een 7+ indoor en waren er 19 kinderen mee, heb toen ook 3 moeders/vriendinnen meegenomen voor wat ondersteuning en gezelligheid. Eerste feestje hadden we er rond de 20 thuis, dat was wel eens maar nooit meer :D

Ik heb overgens ook nog nooit gehoord van de 5 regel.

Oudste dochter mag er dit jaar 6 mee omdat ze de stad uit wil. Meer krijg ik er niet mee met de auto's.
Zoon wil voetballen aan het einde vd straat, die zal wel rond de 12 uitnodigingen zitten.
Jongste speelt echt met veel kinderen dus dat worden er vast ook veel, dus dat zal wel de plaatselijke indoor worden omdat mij dat thuis te chaotisch wordt of we doen het in 2 keer. Ik vind, vooral met 5 jarigen, de thuis feestjes toch vaak wel het leukst.
Laatst gewijzigd door Anoniem294 op 20 Mrt 2019 09:50, in totaal 2 keer gewijzigd.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 20 Mrt 2019 09:45

Re: Kinderverjaardag probleempje :-)

Onze oudste is ook pas 5 geworden en zij nodigde 8 kindjes uit.

2 beste vriendinnen van het kinderdagverblijf, een vriendje uit een andere klas en 5 kindjes uit haar eigen klas.
Ze heeft daarbij niet gekeken naar het feit of zij al eerder uitgenodigd was op feestjes maar puur naar wie zij graag op haar feestje wilde.
Dat we uiteindelijk met 10 kindjes eindigde (incl onze eigen kinderen) maakt me dan niet zoveel uit.

De regel dat ze aantal kindjes naar leeftijd uit moet nodigen leeft hier ook niet.

Mijn man en ik waren samen om alles te organiseren maar had wel een vriendin (moeder van 1 van de uitgenodigde kindjes) achter de hand voor extra hulp. Maar dat was niet nodig.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Viva

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:42

Bericht 20 Mrt 2019 09:56

Re: Kinderverjaardag probleempje :-)

Wij begonnen wel met die leeftijd "regel". Wij doen niet perse aan terug uitnodigen. Onze kinderen mogen zelf uitkiezen wie ze willen en als daarbij niet diegene zitten waar ze wel bij uitgenodigd waren dan is dat jammer maar helaas.

Tot nu toe hebben we wel max 10 kids gehad.
<<

Tompouce

Kletskop

Berichten: 509

Geregistreerd: 17 Jan 2019 19:39

Bericht 20 Mrt 2019 10:01

Re: Kinderverjaardag probleempje :-)

Ik heb maar 1 regel en dat is dat ze uitnodigen met wie ze ook "iets" hebben.
Mijn dochter speelt op de BSO met een meisje van school, dat meisje had aan mijn dochter gevraagd of ze op haar feestje mocht komen. Mijn dochter roept meteen ja maar als mijn dochter buiten de BSO aan dat meisje vraagt om af te spreken dan is het altijd: Nee, ik spreek liever met mijn vriendinnen af. :12:
Dus jammer maar helaas, dat meisje komt niet.

Terugvragen doen wij ook niet aan en ook niet aan een bepaald aantal kindjes.
<<

Dot

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 223

Geregistreerd: 29 Dec 2015 14:26

Bericht 20 Mrt 2019 11:36

Re: Kinderverjaardag probleempje :-)

Mijn kinderen mogen zoveel kinderen vragen als in de auto's passen. In mijn geval dus 6. Mijn oudste is het afgelopen jaar naar 18 kinderfeestjes geweest. Dus terugvragen doe ik ook niet meer aan.
<<

Mickey

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1533

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 20 Mrt 2019 11:42

Re: Kinderverjaardag probleempje :-)

Hier mogen de jongens zelf kiezen wie ze uitnodigen, max 5, want dat past in de auto's. En ook al zijn ze 4 dagen na elkaar jarig, ze krijgen ieder hun eigen kinderfeestje. Terug uitnodigen doen we niet aan, tenzij de jarige dat zelf graag wilt. Het is niet iets wat ze van ons moeten "omdat het zo hoort".
07.12.2011
11.12.2014
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1953

Geregistreerd: 19 Jan 2015 12:10

Bericht 20 Mrt 2019 13:01

Re: Kinderverjaardag probleempje :-)

Dat terug uitnodigen zou ik persoonlijk loslaten. Als het kan is het leuk hoor, maar wellicht niet altijd haalbaar. Qua aantal kinderen had ik ook de leeftijd in aantal kinderen in mijn hoofd maar niet echt als vaststaande regel waarvan niet wordt afgeweken.

Ik zou meer kinderen op zich niet erg vinden, als zoon of dochter ook echt met alle kinderen wat heeft. En toen mijn dochter 5 werd heeft ze ook 8 kinderen uitgenodigd uiteindelijk. Zoon juist maar drie omdat hij alleen zijn allerbeste vriendjes wilde uitnodigen en dat leek me dan ook helemaal prima.

Wat ik zelf wel altijd doe is zorgen dat er genoeg vervoer is, heb gelukkig wel mensen in de omgeving (met name familie) die wel even mee willen rijden. En ik vind het handig om met twee volwassenen te zijn, dat is toch net wat relaxter. Ik kan me voorstellen dat het een probleem kan worden als je niet genoeg vervoer hebt of teveel kinderen in je eentje, en de kosten kunnen verder oplopen met meer kinderen. Maar je moet zelf de afweging maken daarin.
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5084

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:19

Bericht 20 Mrt 2019 17:56

Re: Kinderverjaardag probleempje :-)

Ik doe niet aan terug uitnodigen. Soms worden ze door iemand uitgenodigd waar ze nooit mee spelen en na die verjaardag ook niet mee gaan spelen dan hoeft die van mij niet uitgenodigd te worden alleen omdat zij dat ook heeft gedaan. Zijn ook wel dingen die ik op het schoolplein hoor, ik heb jouw uitgenodigd dan moet jij mij uitnodigen. Nou zo werkt dat bij mij niet.

Hier kijk ik wat ze willen doen wat de kosten daarvan zijn.. maar ook wat past in de auto. Mijn vriend en ik kunnen allebei 4 kinderen in de auto kwijt..dus dan ben je in totaal met 8. Dit jaar bleven we thuis dus heb ik mijn moeder gevraagd of zij ook vanaf school wat kinderen mee kon nemen naar ons huis dus dan kun je wat meer uitnodigen.

Dus als het financieel te doen is en je het met vervoer kan regelen zou ik niemand niet uitnodigen.
:heart: :heart: 2011

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers