Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 19 Mrt 2019 18:32

Re: Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

Die heb ik 2 weken geleden al af gedaan.

Best een gek idee, dat het nu rond is, of niet?
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 19 Mrt 2019 18:33

Re: Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

Lookie schreef:Oh wat vervelend Lejow, ik kan me voorstellen dat dit allemaal heel confronterend is en dat het dan ook allemaal zo lang moet duren..


Nou dat... we zijn meewerkend met alles en nu de knoop door gehakt is wil ik ook gewoon door..
<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2197

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:49

Bericht 20 Mrt 2019 07:42

Re: Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

Lejow schreef:Die heb ik 2 weken geleden al af gedaan.

Best een gek idee, dat het nu rond is, of niet?


Ja toch best wel eigenlijk...
Terwijl alles al helemaal geregeld was en ik al 3 maanden ergens anders woon enzo...
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 20 Mrt 2019 17:39

Re: Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

Ja, het is dan toch écht écht definitief..


Mijn ex heeft, als we ergens even wat geld kunnen lenen, ineens een huis gevonden.
Hij was opgeroepen voor een huis in S.chiedam. Aan deze kant, dus vanaf hier zo'n 20 minuten...
Nu moeten we zsm de aanbetaling doen, en de borg betalen, dan is het echt voor hem.
Alleen aangezien de spaarrekening echoot door het betalen van de mediator.. moeten we even kijken of we het kunnen lenen (en terug betalen van het vakantiegeld en belastinggeld dat eind mei komt).

Maar damn.. ik vind dit best gek. Enerzijds opluchting, anderzijds verdrietig: weer een stap definitiever.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 20 Mrt 2019 20:57

Re: Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

Lijkt me idd heel dubbel Lejow. Uiteindelijk moet het toch gebeuren en het zal altijd wel slikken zijn denk ik.
Is het wel een leuke woning?
30-04-2017
<<

kerel

Lady-post-a-lot

Berichten: 1384

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:24

Bericht 20 Mrt 2019 21:56

Re: Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

Hmm, dat is dan ineens definitief.. aan de andere kant: Het moet toch gaan gebeuren. Kun je via zijn werk misschien geen voorschot krijgen op het vakantiegeld, zeker in de huidige situatie?
<<

Stuiterbal

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 306

Geregistreerd: 29 Dec 2018 18:08

Bericht 21 Mrt 2019 09:05

Re: Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

Inderdaad wat Kerel zegt, ik heb dat toen ook gehad. Opeens had ik heel snel een appartement en geen geld. Ik heb destijds een voorschot op mijn vakantiegeld gekregen en dat was erg fijn.

Bizar voelt dat he als het ineens definitief is. Pijnlijk omdat dat hoofdstuk ook definitief sluit en langzaam een nieuwe open gaat. 1 waarvoor jij liever niet had gekozen. Het is je opgelegd geworden. Waarschijnlijk is je ex ook al wat verder in dat stadium. Jouw rouw komt nu heel dicht bij.

Sterkte lieverd :hug:
For evigt, måske for evigt
Skal vi sammen, samme vej
Og når I morgen får øjne, og natten hviler sig
Skal vi for evigt måske samme vej
<<

Misoe

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 633

Geregistreerd: 22 Jun 2017 12:15

Bericht 21 Mrt 2019 10:09

Re: Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

Het blijft lastig dat soort gebeurtenissen.
Hier is het nu ruim een jaar geleden dat we uit elkaar zijn gegaan en nog steeds kan ik het mij af en toe wel aantrekken bij sommige dingen. Zoals opruimen en nog wat tegenkomen, post wat nog binnenkomt, in de wachtkamer in het ziekenhuis en geroepen worden met mijn getrouwde naam. Dat soort gekke dingen.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 21 Mrt 2019 13:34

Re: Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

Ja, dat ben ik meteen overal gaan aanpassen. Moest toevallig naar de huisarts, en naar de tandarts.. Hoppa, daar vast aangepast.

Voorschot op zijn vakantiegeld heeft geen zin, dat is niet genoeg voor de huur en 2x de huur als borg ;)
Vanavond gaat hij in gesprek met zijn ouders.. hoop dat die wat kunnen betekenen.
<<

Misoe

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 633

Geregistreerd: 22 Jun 2017 12:15

Bericht 21 Mrt 2019 13:58

Re: Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

Hoop ook voor jullie dat het lukt. Dan kun je wat dat betreft ook verder.

Op mijn ID-kaart en Rijbewijs staat nog ev *achternaam-ex-man* Nu was ik vorige week met spoed in het buitenland in het ziekenhuis en moest mijn ID-kaart afgeven. En toen werd ik dus met ex-man aangesproken, terwijl mijn vriend erbij was. Echt niet tof. Een nieuw rijbewijs en ID-kaart kost weer zo 100,- bij elkaar.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 21 Mrt 2019 14:25

Re: Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

Oh blegh... ja die dingen moeten ook vervangen :/
Echt.. trouwen is goedkoper hoor!

Hopelijk was er niets ernstigs!
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4015

Geregistreerd: 26 Okt 2013 18:21

Bericht 21 Mrt 2019 15:42

Re: Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

Lejow, je kunt eventueel kijken of er bijzondere bijstand kan worden verstrekt in deze situatie. Dat is in sommige situaties misschien wel mogelijk.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 21 Mrt 2019 16:37

Re: Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

Winegum schreef:Lejow, je kunt eventueel kijken of er bijzondere bijstand kan worden verstrekt in deze situatie. Dat is in sommige situaties misschien wel mogelijk.


Daar ga ik even naar kijken, die kende ik niet!
<<

Biscotti

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 116

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:11

Bericht 21 Mrt 2019 16:44

Re: Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

Hopelijk kunnen zijn ouders iets betekenen met dat geld en kan hij zsm. verhuizen. Dan kun jij met je dochter een nieuwe start maken en dit eindelijk afsluiten en verwerken. Hou vol!
<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2197

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:49

Bericht 21 Mrt 2019 20:39

Re: Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

Ik duim voor jullie, Lejow!

Vraagje:
Je kan ervoor kiezen om het hele jaar nog fiscaal partners te zijn mbt de belastingaangifte over 2019 (duurt dus nog een jaar!). Wat hebben/doen jullie? Ik weet echt niet wat wijsheid is...
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 21 Mrt 2019 21:28

Re: Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

Uh.. ik zou het niet weten eigenlijk.


Het geld is geregeld. Het huis is voor hem.
<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2197

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:49

Bericht 21 Mrt 2019 21:39

Re: Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

Wat ‘fijn’!
Heel dubbel, maar ook fijn dat jullie nu verder kunnen.

Hoe ben je er zelf onder?
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3480

Geregistreerd: 11 Apr 2017 10:46

Bericht 21 Mrt 2019 21:42

Re: Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

Wat “fijn” Lejow. Of nee, dat is het helemaal niet, maar ik denk wel dat het een goede stap is in deze verschrikkelijke situatie. Dat je een huis voor B en jou kan maken, eigen leven gaan leiden. Je bent een topper.
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Anoniem282

Bericht 21 Mrt 2019 21:49

Re: Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

Winegum schreef:Lejow, je kunt eventueel kijken of er bijzondere bijstand kan worden verstrekt in deze situatie. Dat is in sommige situaties misschien wel mogelijk.


Bijzondere bijstand is toch voor mensen die al WWB hebben of een dusdanig laag inkomen dat het echt niet zelf is op te hoesten? Dat is bij Lejow toch niet het geval? Ik begrijp dit advies niet zo goed, geloof ik.
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4015

Geregistreerd: 26 Okt 2013 18:21

Bericht 22 Mrt 2019 08:28

Re: Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

Guattari schreef:
Winegum schreef:Lejow, je kunt eventueel kijken of er bijzondere bijstand kan worden verstrekt in deze situatie. Dat is in sommige situaties misschien wel mogelijk.


Bijzondere bijstand is toch voor mensen die al WWB hebben of een dusdanig laag inkomen dat het echt niet zelf is op te hoesten? Dat is bij Lejow toch niet het geval? Ik begrijp dit advies niet zo goed, geloof ik.

Nee hoor. Je hoeft niet per se in de participatiewet te zitten om voor bijzondere bijstand in aanmerking te komen.
De regels zijn ook per gemeente verschillend.
De ex van lejow heeft, als ik het goed heb onthouden, geen mega hoog inkomen. Dus wellicht waren er wel opties vanuit de bijzondere bijstand voor hem.
Het was het bekijken waard als verder alle andere opties niet mogelijk waren.
Maar gelukkig is het toch nog zelfstandig gelukt.
Sterkte lejow! Nu wordt het toch wel heel erg echt!
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 04 Okt 2017 08:46

Bericht 22 Mrt 2019 08:57

Re: Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

Winegum schreef:
Guattari schreef:
Winegum schreef:Lejow, je kunt eventueel kijken of er bijzondere bijstand kan worden verstrekt in deze situatie. Dat is in sommige situaties misschien wel mogelijk.


Bijzondere bijstand is toch voor mensen die al WWB hebben of een dusdanig laag inkomen dat het echt niet zelf is op te hoesten? Dat is bij Lejow toch niet het geval? Ik begrijp dit advies niet zo goed, geloof ik.

Nee hoor. Je hoeft niet per se in de participatiewet te zitten om voor bijzondere bijstand in aanmerking te komen.
De regels zijn ook per gemeente verschillend.
De ex van lejow heeft, als ik het goed heb onthouden, geen mega hoog inkomen. Dus wellicht waren er wel opties vanuit de bijzondere bijstand voor hem.
Het was het bekijken waard als verder alle andere opties niet mogelijk waren.
Maar gelukkig is het toch nog zelfstandig gelukt.
Sterkte lejow! Nu wordt het toch wel heel erg echt!

In Utrecht kan in het inderdaad ook met een laag inkomen en staan borgkosten als specifiek voorbeeld van een mogelijkheid om bijzonder bijstand (al dan niet als lening) aan te vragen.

Gelukkig is het opgelost nu, Lejow. Sterkte met deze stap!
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Misoe

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 633

Geregistreerd: 22 Jun 2017 12:15

Bericht 22 Mrt 2019 09:56

Re: Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

"Fijn" dat het gelukt is Lejow.
Per wanneer kan hij erin?
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 22 Mrt 2019 11:19

Re: Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

Hij krijgt waarschijnlijk 1 april de sleutel, kan ook eerder zijn.
Ligt een beetje aan de verhuurder geloof ik.
Maar goed, 1 april is ook al over 1.5 week.
Eind april ga ik met mijn dochter een midweekje weg, wellicht kan hij die week over oid...

Bedankt dat jullie zo meedenken trouwens!


Ik ben er redelijk onder, hij gedroeg zich woensdag echt als een lul tegen me, en dan besef ik me weer dat dit gewoon de goede keuze is. Ook al is dit nu wel nog weer een stap richting het echt definitieve.
<<

Anoniem331

Bericht 22 Mrt 2019 11:32

Re: Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

Op een gegeven moment moet je dan ook zonder elkaar verder en je eigen leven opbouwen. Het zal wel even slikken zijn en toch denk ik dat je straks je draai wel vind. Ik weet niet hoe jij er in staat, maar ik zou je huis straks aanpassen naar je eigen. Misschien ander kleurtje op de muur, frisse start. Volgens mij red jij het straks prima Lejow!
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 22 Mrt 2019 12:37

Re: Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

Popcorn schreef:Op een gegeven moment moet je dan ook zonder elkaar verder en je eigen leven opbouwen. Het zal wel even slikken zijn en toch denk ik dat je straks je draai wel vind. Ik weet niet hoe jij er in staat, maar ik zou je huis straks aanpassen naar je eigen. Misschien ander kleurtje op de muur, frisse start. Volgens mij red jij het straks prima Lejow!


Dat heb ik me ook al zitten bedenken. Alleen.. het is eigenlijk écht al zoals ik het wil :D
Ik hou van de kleur op de muur, ik hou van de vloer, ik hou van de meubels, ik hou van mijn bank en bed :banaan:

Ik zal alleen wat foto's veranderen. Daar waar mijn ex nog op staat, die mogen wieberen. Of desnoods bij dochter op de kamer.
VorigeVolgende

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers