Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoe noemen jullie je kind(eren)?

<<

Roodkapje

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 363

Geregistreerd: 14 Sep 2013 22:05

Bericht 15 Mrt 2019 01:28

Re: Hoe noemen jullie je kind(eren)?

1. M.ystie, als we haar naam vroeger smste op old school telefoontjes, was dat het woord wat in beeld kwam.
2. L.ennie
3. O.llie
4. J.uultje
Travel is the only thing you buy that makes you richer.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 15 Mrt 2019 06:22

Re: Hoe noemen jullie je kind(eren)?

Haha Roodkapje, old skool sms!

M’n oudste heeft niet echt een bijnaam. Hij kwam zelf met stinkywinky, vanwege z’n scheten.

M’n jongste noem ik vaak tante en voorheen Hannananah (van het liedje... ‘And she goes nanana, nananana’)

Vroeger noemde ik de oudste:
Muppetie (geen idee waarom)
Beer (hij bromt veel)
Speknek (hij groeide zo snel!)
L2014 & H2017
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 15 Mrt 2019 08:51

Re: Hoe noemen jullie je kind(eren)?

De jongste word vaak Floddertje genoemd, ze is vaak net zo snel vies. Maar die wil geen bijnamen en zegt dan hard:’ ik heet -voornaam- -achternaam-!’
Soms noem ik haar ook Gekká Becca

De oudste noemen we al vanaf zijn geboorte alleen bij zijn bijnaam. Als mensen het dan over zijn volledige naam hebben, voelt het bijna raar.
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 15 Mrt 2019 09:55

Re: Hoe noemen jullie je kind(eren)?

De oudste heeft niet echt een bijnaam eigenlijk.

De jongste korten we wel af met Fab of Fappie.
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Anoniem321

Bericht 15 Mrt 2019 10:00

Re: Hoe noemen jullie je kind(eren)?

Ik heb een heel scala aan bijnamen voor mijn zoon:
Mantsje
Mantsje Pantsje
Jonkje
Jonkje Ponkje
Meneertje
Meneertje Koekepeertje
Pipenút(sje)

En bij al het bovenstaande zegt hij:
Neehee, ik ben geen ...... , ik ben B.auke!

Toen hij nog een baby was noemde ik hem wel knorretje, omdat hij vaak van die grappige knorrende geluidjes maakte.
<<

Elisabeth

Kletskop

Berichten: 920

Geregistreerd: 10 Jan 2019 17:59

Bericht 15 Mrt 2019 11:27

Re: Hoe noemen jullie je kind(eren)?

Als ik ze tegelijk roep dan is het vaak knoelies of boykes.
De oudste:
Tiesiemo
De jongste: Siepie of siebje. En dat laatste gebruik ik vaak. De meisjes op uit zijn klas en bso noemen ze hem ook Siebje omdat ze hem schattig vinden.

Mijn oma vroeg altijd hoe het met haar jonkies ging. Sinds ze overleden is gebruik ik dat trouwens ook nog wel eens. Vooral in combinatie dat ik zo veel van ze hou.
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3186

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:39

Bericht 15 Mrt 2019 14:02

Re: Hoe noemen jullie je kind(eren)?

Ik noem hem nu vaak lieffie, kerel, schatteke, knapperd. En D.exje of sexy d.exy. Hij heet dus D.ex.
D. 💙14-01-2019💙
<<

Anoniem272

Bericht 15 Mrt 2019 14:31

Re: Hoe noemen jullie je kind(eren)?

Ik werd zelf als kind 'onhandigje' genoemd, en zoiets moet je als ouders dus echt nooit doen! Ik ging me er volledig mee identificeren. Als mensen mij (als volwassene) bijvoorbeeld een sleutelbos toewierpen, riep ik bang 'nee niet doen, die ga ik niet vangen! Ik ben onhandig! '

Mijn man heeft vervolgens jarenlang dingen naar me gegooid (hahahaha) en erbij geroepen 'je kan het wel!' en nu durf ik eindelijk dingen te vangen :palm:
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 15 Mrt 2019 21:36

Re: Hoe noemen jullie je kind(eren)?

R heet vanaf dag 1 tjoek/tjoekie en allemaal variaties daarop. Tjoekstra, tjoekboek, kapitein Tjoeker.

D is Banaan, Banaantje en vooral Banani. Dani Banani.
R. 2013
D. 2016
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 17 Mrt 2019 00:01

Re: Hoe noemen jullie je kind(eren)?

Hun echte bijnamen wil ik hier ook niet noemen, die zijn van ons samen. Maar we hebben ook wat algemenere benamingen die ik wel leuk vind om hier te noemen.
Wij hebben het vaak over "de kleine kabouter" of "kleine dwerg" naar alle kinderen toe en nu F. er is zeggen we ook wel eens grote dwerg tegen de oudste twee of als we het over ze hebben. "Boevenkop" is hier ook een veelgebruikte en "aap", "Kleine aap", "klauterkabouter", "acrobaat".

Oh en als we het over "de kinderen" hebben bedoelen we eigenlijk de oudste twee :palm: .
<<

Anoniem316

Bericht 17 Mrt 2019 08:34

Re: Hoe noemen jullie je kind(eren)?

Lau
Laulie
Lauliepaulie
Paulus (geen idee waarom)
Puck(je)
Snoetje
Mupje
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 17 Mrt 2019 09:17

Re: Hoe noemen jullie je kind(eren)?

Vroeger als baby was ze Tuttebollie
Nu vaak mevrouw *achternaam*
Tutjehola
Als ze mij mammie noemt, noem ik haar Benthie
Troela
Van Tuttenstein
Muppet
Benthepenthe
En gewoon lieverd, meisje, schat, moppie etc
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron