Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wonderlijke wereld van een peuter/kleuter

<<

Patsy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1687

Geregistreerd: 01 Jan 2019 10:13

Bericht 09 Mrt 2019 09:53

Re: Wonderlijke wereld van een peuter/kleuter

O, zo herkenbaar Marsy!

Hier was de oudste vanmorgen heel boos op de jongste. Waarom? De jongste heeft meer onderbroeken in zijn kast liggen :palm:
💙 25 februari 2014
💙 5 juni 2015
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 12 Mrt 2019 09:01

Re: Wonderlijke wereld van een peuter/kleuter

O'tje wordt steeds boos als hij hoest en ik zeg dat ie zo moet hoesten. 'Nieje nieje!'. Hij vindt dat het dus niesen is.

En vrijdag heeft ie voor 't eerst echt overgegeven in de auto. Alles onder natuurlijk, in het tankstation hem helemaal omgekleed, autostoel schoongemaakt, the whole shabang. M'n man had bij't tankstation een auto knuffeltje gekocht als troost.
Blijkbaar heeft het toch wel indruk op'm gemaakt want het autootje moet ie niks van weten en probeert ie thuis steeds door de brievenbus te gooien en zegt ie nee tegen. En hij zegt elke dag een paar keer auto spugen. Toch wel indruk gemaakt dus.
Let's discover the world together.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 12 Mrt 2019 09:05

Re: Wonderlijke wereld van een peuter/kleuter

Wat sneu voor otje!

Mijn jongste neemt niks meer voor waarheid aan, als ik zeg dat het dinsdag is zegt ie ‘nee, het LIJKT misschien dinsdag maar het is woensdag mama’.
Bij m’n moeder liep een spin, maar hij vond het een vlieg, maar m’n moeder hield vol dat het een spin was. Uiteindelijk zei hij dat het een spin met een vliegenpak aan was.
#teammaple🍁
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 12 Mrt 2019 09:09

Re: Wonderlijke wereld van een peuter/kleuter

Die jongste van jou lijkt me hilarisch en frustrerend tegelijk UN!

Wat sneu voor O Marin!
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 12 Mrt 2019 09:12

Re: Wonderlijke wereld van een peuter/kleuter

Ja mijn meest uitgesproken woorden zijn momenteel ook ‘is goed Louis.’ Hij wordt niet echt boos, maakt ook geen ruzie maar is wel eeuwig kritisch en staat weinig open voor mijn wereldkennis.
#teammaple🍁
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2502

Geregistreerd: 26 Mei 2016 18:46

Bericht 15 Mrt 2019 19:50

Re: Wonderlijke wereld van een peuter/kleuter

Wat ik nu ook echt heerlijk vind is dat ze zelf haar styling doet. Net was ik even boven en hoorde ik mijn vriend zeggen "zeg maar dag tegen mama". Liep ze daar op straat. Met een spijkerbroek onder haar jurk. Zelf aangetrokken. Nog een maat te groot en met de kaartjes er nog aan. 20 verschillende speldjes in haar haar. Dit zag je verder amper, want ze droeg een megaknuffel.

Ze wilde overigens alleen maar naar buiten om 4x over te steken, toen was het wel weer mooi geweest.
<<

Sublimo

Yipyapper

Berichten: 1605

Geregistreerd: 20 Jul 2015 11:32

Bericht 15 Mrt 2019 20:02

Re: Wonderlijke wereld van een peuter/kleuter

Urban Naked schreef:Ja mijn meest uitgesproken woorden zijn momenteel ook ‘is goed Louis.’ Hij wordt niet echt boos, maakt ook geen ruzie maar is wel eeuwig kritisch en staat weinig open voor mijn wereldkennis.

Haha ik vind dat die van jou maar indrukwekkende zinnen produceert. Mijn jongste is even oud en heeft dezelfde neiging om van alles te vinden dat het iets anders is, maar onze gesprekken gaan eerder zo:

Ik: dat is een [insert willekeurig voorwerp]
Zoon: nee, [insert ander voorwerp]!
Ik: nee, het is een [insert]
Zoon: nee, [insert]!!
Ik: *zucht* oké wat jij wilt...
Zoon: toch wel [insert voorwerp dat ik steeds noem]

Aaaaaaahh!
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 15 Mrt 2019 20:30

Re: Wonderlijke wereld van een peuter/kleuter

Haha ohhh het is ook idd niet te doen, discussieren met een kleuter.

Zo hebben wij inmiddels geaccepteerd dat de duif van Pluk van de petteflet Donny heet (ik zie dus echt een tokkieduif met gouden kettingen voor me) in plaats van Dollie. "Nee heeeeee Donny hyyyy!!'.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 01 Apr 2019 11:56

Re: Wonderlijke wereld van een peuter/kleuter

Oh jongens wat kunnen peuters soms traaaaag zijn.
Alles maar dan ook echt alles zelf willen doen. Gelukkig kom ik er meestal goed vanaf voor te zeggen dat hij zijn jas zelf mag doen als ik zijn schoenen mag doen.
En dat eten. Praat me daar echt niet van. Hapje voor hapje. De hapjes zijn zo klein. Hij bestudeerd zijn brood compleet. Ik moet antwoord geven op de meest bizarre vragen. Mama, is dit van Albert Heijnnnnnnn???
En pas dan op je antwoord. Want als je zegt Jumbo dan is het ineens niet goed.

Maar het is heerlijk weer. En wat is het fijn om hem door de tuin te zien lopen met zijn kruiwagen. :love:
2016
<<

Anoniem328

Bericht 01 Apr 2019 12:27

Re: Wonderlijke wereld van een peuter/kleuter

Haha Salome herkenbaar. Alles duurt zo vreselijk lang daardoor.

Mijn peuter praat de héle dag. Letterlijk. Hij is nooit stil. Ik word er soms knettergek van.
Laatst zei hij: "Mama ik praat heel veel he! Ik vind dat leuk. Zijn jouw oren moe?"
"Nou soms wel een beetje".
"Mijn oren niet. Ik vind praten zoooo leuk". Bladiebladiebla :smile:

Echt ik lach me kapot. Meestal dan. Maar ik vind deze leeftijd wel echt geniaal. Vooral de humor die ze nu krijgen. Grapjes maken, mij voor de gek houden met een stalen gezicht, vreselijk bijdehand zijn, zichzelf heeeel grappig vinden. Heerlijk!
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 01 Apr 2019 13:15

Re: Wonderlijke wereld van een peuter/kleuter

Ohh ja deze leeftijd is echt heerlijk. Die grapjes ja.
Maar het uittesten is wel pittig. Echt een eigen willetje.
2016
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 01 Apr 2019 18:20

Re: Wonderlijke wereld van een peuter/kleuter

Die grapjes :love: , maar inderdaad dat geklets de hele dag door. Meestal wel gezellig, maar zo tegen het einde van de dag....
Dochter zegt nu trouwens uit zichzelf ‘dank je wel’ als ze iets krijgt en dat vind ik echt leuk. Toch een klein stukje opvoeding gelukt! :ja: :P
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 14 Apr 2019 12:15

Re: Wonderlijke wereld van een peuter/kleuter

Peuterdrama:
Z'n cracker was gebroken en hij vroeg aan mij of ik 'm wilde 'maken'
Afbeelding

(Is de foto te zien?)
Let's discover the world together.
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1936

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:18

Bericht 14 Apr 2019 12:33

Re: Wonderlijke wereld van een peuter/kleuter

Heel mooi beeldend marin, zo herkenbaar!
Ik word vooral kierewiet van het continue geklets. En dat maal 2 gezien ik 2 peuters heb haha. En de jongste neemt niets serieus, maakt overal grapjes van. Humor heeft ze zekersteweten, maar ik kan niet meer overal om lachen.
Wat ik wel heel grappig vind dat bij elke 'wie heeft dat gedaan' de oudste zegt: "L. (Jongste)!!! " en de jongste daarop standaard volgt met: nee hoor, loeka gedaan. Dat is de hond haha...
Juli 2015
Maart 2017
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 14 Apr 2019 12:51

Re: Wonderlijke wereld van een peuter/kleuter

Pfoe dat lijkt me heel grappig maar ook heel vermoeiend inderdaad, dat gekwetter de hele dag door.
Let's discover the world together.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 14 Apr 2019 19:31

Re: Wonderlijke wereld van een peuter/kleuter

Haha Marin. Wat een heerlijke herkenbare foto.
Ik ging vandaag weg met een vriendin. Nu had ik gister al wat buikpijn dus twijfelde beetje.
Waren we aan het lunchen appt mijn man dat T ziek is. Hij zei dat hij buikpijn had en lag alleen maar bovenop mijn man. Wilde niet eten. Dus ik dacht: straks krijgen we de buikgriep en ben maar naar huis gereden.
Ondertussen kreeg ik meer buikpijn natuurlijk.

Kom ik thuis: mama, ik ben niet ziek hoor maar ik wou zo graag bij jou zijn.
Dusss...
2016
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 14 Apr 2019 20:55

Re: Wonderlijke wereld van een peuter/kleuter

Ik word momenteel gek van het gebekvecht tussen de twee.
'We gaan naar de binnenspeeltuin!'
'Nee. Niet binnepeeltuin, boodsjappe'
'Mama, S'je zegt dat we gaan boodschappen. Nee S, naar de binnenspeeltuin'
'Nee, boodsjappe' haaaahahahahaha
P boos 'Ik vind dit niet lief!'

En zo over alles! En vrijwel altijd in de auto. Moet er soms ook om lachen. Maar ook dodelijk vermoeiend.
S doet het er ook gewoon om lijkt wel.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 14 Apr 2019 20:56

Re: Wonderlijke wereld van een peuter/kleuter

Hahaha Salome!! Wat een schatje.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 14 Apr 2019 21:12

Re: Wonderlijke wereld van een peuter/kleuter

Ah wat een boef en lieverd tegelijkertijd Salome!

En ooh man klinkt vermoeiend Sam!
Let's discover the world together.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 15 Apr 2019 05:16

Re: Wonderlijke wereld van een peuter/kleuter

Mijn bijna peuter praat nog nauwelijks, maar gaat over 1,5 maand naar de peutergroep en dan is het hek van de dam denk ik. Ik wil steeds wel dat ze meer gaat praten, dat scheelt vast wat onderlinge frustratie.

Dezelfde bijna peuter kan al enorme driftbuien hebben. Afgelopen vrijdag was ze het er niet mee eens dat ze uit het fietsstoeltje moest na nog geen 5 minuten fietsen en schreeuwde, gilde, krijste en plankte ‘neeeeeee!!’ Met dikke waterlanders. Gelukkig waren we bij de opvang en de kordate leidster nam d’r zo van me over haha!
L2014 & H2017
<<

Anoniem316

Bericht 15 Apr 2019 08:16

Re: Wonderlijke wereld van een peuter/kleuter

Ik vind mijn peuter zo ontzettend grappig en leuk op het moment. Ze mag vaak nog even springen op ons bed en dan duw ik haar om. Gaat ze staan, met haar handjes in haar zij: Mama wat zeg ik nou? Niet doen! Nu ben ik heel boos op jou.
Echt, dan kun je me opvegen. Gisteren moest ik ook zo lachen en toen sprong ze op me om me allemaal kusjes en knuffels te geven.
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:39

Bericht 15 Apr 2019 09:23

Re: Wonderlijke wereld van een peuter/kleuter

Leuk om al die verhalen te lezen.

Hier ben ik vooral verbaasd dat wanneer iets met de duplo of toettoet niet lukt dat hij echt driftig kan worden.
Maar een puzzel van 24 stukken legt hij zo neer helemaal in rust. Ook als iets niet past probeert hij het nog eens zonder drama.
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4395

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:16

Bericht 05 Aug 2019 18:17

Re: Wonderlijke wereld van een peuter/kleuter

Deze verdient een up! Sinds de komst van de jongste, verbaas ik me steeds meer wat de oudste allemaal kan en zegt, maar ook over haar hersenkronkels.

In plaats van ja en nee zegt ze nu meestal 'echt wel' en 'echt niet'. Ze loopt het liefste in zo min mogelijk kleren rond. Leuk dat ze zelf haar kleding aan en uit kan trekken, maar dan besluit ze in de speeltuin gewoon haar broek uit te trekken 'anders wordt die vies!' En dan rent ze in haar luier rond. En ik krijg die broek dan uiteraard niet terug aan... En ze vindt het mega fascinerend dat ik borstvoeding geef, dus nu heeft ze het vaak over borsten. Alleen zegt ze 'worstjes', ik krijg de b er niet in... vanmorgen waren we met de jongste bij de osteopaat, en ineens begon ze 'jij hebt ook worstjes!' tegen die vrouw :palm:
december 2016
juli 2019
<<

Anoniem272

Bericht 05 Aug 2019 20:59

Re: Wonderlijke wereld van een peuter/kleuter

Hahaha, wat mooi!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 05 Aug 2019 21:01

Re: Wonderlijke wereld van een peuter/kleuter

Oh heerlijk! Ik ga hier morgen even uitgebreid weer reageren.
Let's discover the world together.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers