Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Tandarts angst - lachgas

<<

FruttiTutti

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 105

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:43

Bericht 13 Mrt 2019 11:12

Tandarts angst - lachgas

Hoi dames,
Helaas ben ik nogal angstig als het aankomt op medische behandelingen. Zo ook dus bij de tandarts. Ik ga wel altijd braaf elke 6 a 9 maanden op controle (met flinke tegenzin en wiebelbenen).
Helaas heb ik nu pijnklachten en na moed verzameld te hebben om te bellen, kreeg ik te horen dat ik ook een afspraak had moeten maken om een gaatje te laten vullen. Ik wist van geen gaatje (want mijn tandarts vult deze altijd meteen ter plekke, omdat hij weet dat ik er anders als een berg tegenop ga zien). Ik loop nu dus al maanden met dit gaatje rond, dit bleek dus een fout van de tandartspraktijk. Echter zit het gaatje en mijn pijnklachten beide op een hele andere plek.

Omdat er ook een grote kans bestaat dat dit jaar m'n verstandskiezen er uit moeten ben ik gaan zoeken naar een tandarts/kaakchirurg waarbij ik onder narcose gebracht kan worden. Wat mij betreft mogen dan direct alle andere handelingen uitgevoerd worden. In mijn zoektocht kwam ik uit bij het gebruik van lachgas bij behandelingen. Ik ben op zoek naar ervaringen, hoe beviel dat? Voor- en tegens?
En zijn er mensen met ervaringen onder narcose?

Dankjewel!
<<

Anoniem279

Bericht 13 Mrt 2019 11:18

Re: Tandarts angst - lachgas

Met lachgas geen ervaring en met een narcosetandarts ook niet, maar mijn tandartsenpraktijk biedt wel behandelingen onder narcose aan, is ook echt een hele fijne praktijk waar ze echt rekening houden net je angsten. Het zit bij mij om de hoek maar ze behandelen mensen uit het hele land, er staan geregeld mensen aan de balie die 150km hebben moeten rijden. Ik weet niet of ze ook met lachgas werken trouwens maar mocht je toch een narcosetandarts overwegen, dan wil ik je via pm wel de naam/website van de praktijk geven.
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2864

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:15

Bericht 13 Mrt 2019 14:39

Re: Tandarts angst - lachgas

Ervaring met behandeling onder narcose. Twee keer voor het trekken van kiezen. Op mijn 11/12e om ruimte te maken zodat met een beugel mijn gebit er goed uit kwam te zien. En op mijn 19e om de verstandskiezen te laten trekken.
Er was hier in de buurt toendertijd 1 tandarts die dit deed, dus beide keren moest ik eerst naar die tandarts toe om het te laten beoordelen, vervolgens allemaal angstscore vragenlijsten invullen, en dan wachten tot ik aan de beurt was. Het werd gedaan met een dagopname in het zkh, dus niet in de praktijk zelf.
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 09:52

Bericht 13 Mrt 2019 22:13

Re: Tandarts angst - lachgas

Ik heb ook een enorme tandartsangst en heb een keer een behandeling onder narcose laten doen. Moesten toen aantal vullingen overnieuw, een verstandskies uit en 1 wortelkanaal bij een vulling die echt al te slecht was.

Ik vond het daarvoor echt ideaal, alles in 1 keer klaar en er niks van meegekregen. De narcose die zij gebruiken is/was heel licht, meer een roesje en vervolgens verdoven ze dan ook nog plaatselijk (waar je zelf dus niks van merkt). Moest daarna wel even rest Vd dag bijkomen overigens, zou t voor 1 gaatje daarom niet doen, dan is middel erger dan de kwaal gevoelsmatig.

Heb helaas tijdens m’n huidige zwangerschap 2 gaatjes opgelopen en moet dus na de bevalling 2 keer terug. Blehh, kan daar nu al knoop van in m’n maag krijgen. Dan ga ik voor plaatselijke verdoving en valt t hopelijk mee.
<<

Pluis

Kletskop

Berichten: 522

Geregistreerd: 20 Mrt 2016 14:19

Bericht 13 Mrt 2019 22:34

Re: Tandarts angst - lachgas

Hier ervaring met lachgas!

Ik had een enorme angst voor de tandarts en kreeg in de stoel steevast angstaanvallen. Toen ik een jaar of acht was heeft de tandarts geboord zonder verdoving en werd ik door 3 assistentes en m’n moeder vast gehouden. Daarna is voor mij de ellende begonnen.

Drie jaar geleden moest ik een wortelkanaalbehandeling en bij de gedachte liep het zweet al in straaltjes over m’n rug en was ik dagen van te voren al van slag. We hebben 3 kinderen en die moesten met oma naar de tandarts en mochten zeker niet mee als ik een behandeling had. Ik heb me toen zelf aangemeld bij een tandarts die met lachgas werkt. Deze tandarts heeft zo goed al mijn hele gebit onder handen genomen en een paar weken geleden ben ik lachend naar de tandarts gegaan voor een nieuwe wortelkanaal behandeling. Mijn angst is echt compleet weg en zelfs mijn zoon is meegeweest terwijl ik een wortelkanaalbehandeling kreeg! Ik had het jaren eerder moeten doen.

Je krijgt een masker over je neus waar je de lachgas mee in ademd. Je mag alleen door je neus ademen anders wordt je tandarts ook zo stoned als een garnaal dus je mag niet verkouden zijn. Na een paar minuten wordt je heel rustig, een beetje het gevoel dat je dronken bent, je krijgt evengoed alles mee maar je bent volledig in je eigen wereld.

Bij mijn tandarts kan je onder de behandeling ook nog een film kijken. Ik plan de behandelingen meestal ‘s middags en val tijdens de behandeling vaak in slaap. Mijn tandarts doet op de plek waar hij gaat verdoven nog een watje met verdoving waardoor je de prik bijna niet voelt en gaat daarna heel rustig aan het werk. Na de behandeling krijg je zuurstof en mag je nog even een kwartiertje bijkomen en daarna kan je weer auto rijden.
<<

Pluis

Kletskop

Berichten: 522

Geregistreerd: 20 Mrt 2016 14:19

Bericht 13 Mrt 2019 22:40

Re: Tandarts angst - lachgas

Mijn verstandskiezen zijn er wel onder volledige narcose bij de kaakchirurg uitgehaald maar dat kwam door de ligging. Doordat ik volledig onder narcose was konden ze beide kanten doen. Als ze plaatselijk verdoven doen ze maar 1 kant.
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1964

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:58

Bericht 14 Mrt 2019 20:05

Re: Tandarts angst - lachgas

Mijn onderste twee verstandskiezen zijn onder narcose getrokken door de kaakchirurg en ik was er heel blij mee, want het heeft twee uur geduurd. Als de bovenste ooit moeten, ga ik vragen of dat weer onder narcose kan.
<<

FruttiTutti

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 105

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:43

Bericht 14 Mrt 2019 20:44

Re: Tandarts angst - lachgas

Dank voor alle antwoorden. Fijn dat er veel mensen zijn met narcose-ervaring. Merk in mn omgeving "stel-je-niet-zo-aan"... ik ga nu mn afspraak bij de tandarts afwachten en dan zal ik de mogelijkheden overleggen

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers