Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kinderen van "nu"

<<

Spark

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 122

Geregistreerd: 30 Jan 2014 16:10

Bericht 11 Mrt 2019 09:34

Kinderen van "nu"

Ik weet even geen betere titel.
Ik heb een zoon van 7 en hij heeft een enorm grote interesse voor alles met een scherm.
Telefoon, tv, PlayStation, tablet noem het allemaal maar op.

Hij mag dagelijks een half uurtje, en zoals gisteren met de vele regen hebben we een bankhangdag en mag hij langer.

Spelen met vriendjes vind hij erg leuk, maar ook dan vragen ze snel of ze mogen gamen, uiteraard mag dit niet ze gaan maar gewoon lekker spelen.

Tijden veranderen en de tijd gaat snel! Het is zo'n verschil met toen ik zelf die leeftijd had.

Zijn interesse is beperkt vind ik, als ik hem wat wil vertellen en leren kijkt hij me aan alsof ik niet wijs ben :12:

Wat doen jullie kinderen zoal op een dag?
In het weekend?
Op doordeweekse dagen na school?
Gaan jullie ook wel eens een dag weg en dan dingen bekijken (museum oid)?

Ik ben heel benieuwd!
<<

Anoniem313

Bericht 11 Mrt 2019 10:11

Re: Kinderen van "nu"

Mijn zoon heeft dezelfde leeftijd en is idd erg bezig met gamen, op de PS maar nu vooral op de Switch. Hij zelf laatst ook al dat hij er verslaafd aan is. Gelukkig houdt hij ook van andere dingen maar ik merk dat we hem daar altijd even mee moeten helpen opstarten, in tegenstelling tot de Nintendo. Dus bijvoorbeeld een tekening maken: dat lukt niet als ik hem gewoon aan tafel zet met potloden, maar wel als we samen iets tofs bedenken om te maken en ik even bij hem zit. Zelfde geldt voor Lego. Oh en hij houdt erg van die doeboeken van Donald Duck enzo.
Musea doen we af en toe, bv Maritiem Museum. Maar in het weekend gaan we vooral veel naar buiten.

Dat kinderen hun ouders aankijken alsof ze gek zijn is van alle tijden denk ik :)
Wat vind jij eigenlijk zo anders dan toen je zelf 7 was?
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15977

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 11 Mrt 2019 10:14

Re: Kinderen van "nu"

Heel herkenbaar en ik vind het ook best lastig om mee om te gaan. Ik merk dat mijn bonuszoon van negen zich snel verveelt, wanneer hij niet mag gamen en geen vriendjes heeft om mee te spelen. Wij zijn vrij soepel qua gametijden, zo’n twee uren oer dag maar daaromheen speelt hij meestal gewoon lekker buiten met vrienden en compenseert dat ook wel weer. Als het straks weer mooi weer is en er hier weer lekker gezwommen kan worden enzo wordt er minster een uur minder per dag gegamed. Dat houd ik me altijd maar voor ogen.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem331

Bericht 11 Mrt 2019 10:33

Re: Kinderen van "nu"

Ik heb er 1 van 10 en 1 van 8 en we hebben hier nog meer dagen dat de tv niet aan staat dan wel. Andere schermen gebruiken ze hier ook niet. Hij hun vader wel (veel meer)
Ze zijn altijd wel bezig, knutselen, spelletjes spelen we veel, liggen graag een uurtje op de bank te Donald duck lezen, maar we gaan ook graag naar buiten naar het bos. Fietsen doen ze graag, stoepkrijt staat altijd in de buurt. Skateboard, skeelers gebruiken ze ook veel. Dus wat dat betreft geen klagen hier.
<<

Spark

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 122

Geregistreerd: 30 Jan 2014 16:10

Bericht 11 Mrt 2019 10:35

Re: Kinderen van "nu"

Claufield, op die leeftijd speelde ik altijd buiten bij het speeltuintje in de straat. En als daar geen kindjes waren kon ik mij eindeloos vermaken met mijn Barbie's of knutselen. Natuurlijk keek ik ook tv, maar wij hadden geen Nintendo of iets dergelijks.
Pas later, toen ik naar de middelbare school ging heb ik msn versleten.

Ik vind dat hij niet snel tevreden is, snel verveeld, niet snel onder de indruk dus weinig waardering als hij iets krijgt of als we weggaan en wat leuks gaan doen.

En de taal uit al die vlogs tegenwoordig, hij neemt het klakkeloos over en hij heeft geen idee waar hij het over heeft (ik ook niet overigens :p)
<<

Anoniem313

Bericht 11 Mrt 2019 11:27

Re: Kinderen van "nu"

Spark schreef:
En de taal uit al die vlogs tegenwoordig, hij neemt het klakkeloos over en hij heeft geen idee waar hij het over heeft (ik ook niet overigens :p)



Oooh, die van mij doet Judeska na, ik vind dat zo'n verschrikkelijke niet-grappige bagger, maar als ik er iets van zeg, krijg ik als reactie 'joh, de snor van je MOEDER' (dat zegt Judeska kennelijk.

Ja, wij hadden vroeger minder schermen, dat is wel anders. Als we ze wel hadden gehad, was ik er net zo op gefocust geweest als onze kinderen nu. Dus het verbaast me niet zo. Buitenspelen vond ik als kind dan weer verschrikkelijk, ik wilde alleen maar op de bank zitten lezen en dat vond mijn moeder niet goed. Misschien dat ik daardoor de neiging heb het allemaal wat te relativeren. Dat kinderen andere ideeen hebben over hoe ze hun vrije tijd besteden dan hun ouders is denk ik van alle tijden.

Of dat samenhangt met de andere dingen die je noemt: ontevreden, snel verveeld, weinig waardering voor wat hij krijgt, dat weet ik eigenlijk niet. Ik vind het zelf wel vervelend als mijn zoon ontevreden is met iets wat ik heb bedacht. Maar ik merk wel dat je dat op deze leeftijd al best goed kunt bespreken; dat ontevreden zijn niet leuk is voor jezelf maar ook niet voor degene die je iets gaf, dat je misschien allebei iets anders had verwacht, te cetera. En ik probeer me er zelf ook niet te zeer door te laten beinvloeden want je mag ook ontevreden zijn.
<<

Tompouce

Kletskop

Berichten: 509

Geregistreerd: 17 Jan 2019 20:39

Bericht 11 Mrt 2019 11:46

Re: Kinderen van "nu"

Onze dochter van 9 heeft daar geen last van. Ze speelt met haar playmobil of zit op een stoel waar ze een halster aan hangt, paardje te spelen. En ze leest graag.

Onze zoon van 7 is er véél gevoeliger voor. Dat is meteen het lastige want dat is het enige moment dat hij rustig en geconcentreerd is. Hij speelt ook graag met zijn lego en Toy Story verzameling maar dan is het ook meteen een stuiterbal. Het is soms lastig om daar een tussenweg in te vinden.
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:39

Bericht 11 Mrt 2019 14:51

Re: Kinderen van "nu"

Is het wel van "nu".
Mijn broertje had hetzelfde en die is nu 28. Die wist op zijn 5e beter dan mij of mijn broer/zussen hoe iets werkte op de computer.

Is er iets anders waar jouw zoon interesse in heeft? Tekenen, lezen etc?

Je hebt hele leuke musea waar kinderen ook vanalles kunnen doen.
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4414

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:16

Bericht 11 Mrt 2019 16:49

Re: Kinderen van "nu"

Ik heb zelf nog geen kinderen in die leeftijd, maar ik las laatst een stuk dat 'kinderen van nu' zich nog maar slecht kunnen vervelen. Terwijl verveling goed is voor het ontwikkelen van je creativiteit en fantasie. Doordat de meeste ouders beide werken en dan vaste papa- en mama dagen hebben, willen ze op die dagen ook quality time met de kinderen. Leuke uitjes, samen spelen etc. Vroeger was het veel normaler dat een van beide ouders altijd thuis was, maar die moest dan ook het huishouden enzo ernaast doen en dan waren kinderen veel meer op hun eigen fantasie en creativiteit aangewezen. En aangezien er toen nog niet zoveel schermpjes waren, bedachten ze zelf spelletjes enzo. Nu zijn die momenten dus veel schaarser en zijn ze sneller geneigd dat scherm te pakken.

Ik zal dat stuk nog even zoeken, ik vind het zo snel niet terug. Maar de oorzaak zijn dus niet de schermpjes volgens de schrijver.
december 2016
juli 2019
<<

Anoniem313

Bericht 11 Mrt 2019 17:09

Re: Kinderen van "nu"

Niekske schreef:Ik heb zelf nog geen kinderen in die leeftijd, maar ik las laatst een stuk dat 'kinderen van nu' zich nog maar slecht kunnen vervelen. Terwijl verveling goed is voor het ontwikkelen van je creativiteit en fantasie. Doordat de meeste ouders beide werken en dan vaste papa- en mama dagen hebben, willen ze op die dagen ook quality time met de kinderen. Leuke uitjes, samen spelen etc. Vroeger was het veel normaler dat een van beide ouders altijd thuis was, maar die moest dan ook het huishouden enzo ernaast doen en dan waren kinderen veel meer op hun eigen fantasie en creativiteit aangewezen. En aangezien er toen nog niet zoveel schermpjes waren, bedachten ze zelf spelletjes enzo. Nu zijn die momenten dus veel schaarser en zijn ze sneller geneigd dat scherm te pakken.

Ik zal dat stuk nog even zoeken, ik vind het zo snel niet terug. Maar de oorzaak zijn dus niet de schermpjes volgens de schrijver.


Ha, dat zeg ik ook altijd als mijn 7jarige klaagt dat ie zich verveelt. 'Fijn lieverd want dat is heel goed voor kinderen'. En dan wordt ie toch kwaad :smile:

Volgens mij was het vroeger trouwens niet zozeer gebruikelijker dat er altijd iemand thuis was, althans niet zoals we nu thuisblijfouderschap kennen. Vroeger was de moeder misschien niet altijd in loondienst, maar dan wel druk met thuis de boel draaiende houden, koeien melken, de zaak runnen, kleding verstellen, you name it. Die gingen echt niet hun kindertjes lopen entertainen en uitdagen enzo. Dat is iets wat pas in de generatie van onze ouders is ontstaan volgens mij.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6818

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 11 Mrt 2019 17:15

Re: Kinderen van "nu"

Caulfield schreef:
Niekske schreef:Ik heb zelf nog geen kinderen in die leeftijd, maar ik las laatst een stuk dat 'kinderen van nu' zich nog maar slecht kunnen vervelen. Terwijl verveling goed is voor het ontwikkelen van je creativiteit en fantasie. Doordat de meeste ouders beide werken en dan vaste papa- en mama dagen hebben, willen ze op die dagen ook quality time met de kinderen. Leuke uitjes, samen spelen etc. Vroeger was het veel normaler dat een van beide ouders altijd thuis was, maar die moest dan ook het huishouden enzo ernaast doen en dan waren kinderen veel meer op hun eigen fantasie en creativiteit aangewezen. En aangezien er toen nog niet zoveel schermpjes waren, bedachten ze zelf spelletjes enzo. Nu zijn die momenten dus veel schaarser en zijn ze sneller geneigd dat scherm te pakken.

Ik zal dat stuk nog even zoeken, ik vind het zo snel niet terug. Maar de oorzaak zijn dus niet de schermpjes volgens de schrijver.


Ha, dat zeg ik ook altijd als mijn 7jarige klaagt dat ie zich verveelt. 'Fijn lieverd want dat is heel goed voor kinderen'. En dan wordt ie toch kwaad :smile:

Volgens mij was het vroeger trouwens niet zozeer gebruikelijker dat er altijd iemand thuis was, althans niet zoals we nu thuisblijfouderschap kennen. Vroeger was de moeder misschien niet altijd in loondienst, maar dan wel druk met thuis de boel draaiende houden, koeien melken, de zaak runnen, kleding verstellen, you name it. Die gingen echt niet hun kindertjes lopen entertainen en uitdagen enzo. Dat is iets wat pas in de generatie van onze ouders is ontstaan volgens mij.

Dat zegt oma inderdaad ook. Ik voelde mij weleens schuldig dat ik op mijn vrije dag alleen maar met gewone huishoudelijke dingen bezig was. En T dan alleen maar meenam voor een boodschap en eventueel 's middags een rondje om de vijver. Noh, zei ze dan. Hij kan toch gewoon zelf spelen want hij heeft speelgoed zat.
Heeft ze ook gelijk in natuurlijk haha
2016
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43733

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 11 Mrt 2019 17:15

Re: Kinderen van "nu"

Hahaha nou mijn moeder heeft weinig koeien gemolken. Maar ik snap je punt Caulfield. Alleen niet echt toepasbaar op de generatie van onze ouders als thuisblijfouders denk ik (tenzij je op het platteland woont misschien en wat meer zelfvoorzienend bent). Maar denk dat er verder zeker een kern van waarheid in zit, ook van Niekske.
Edit: oh wacht je zegt ook de generatie van onze ouders. Never mind.

En het lijkt me wel een lastige leeftijd ja, zo tussen 7 jaar en 12 jaar, wanneer ze echt veel op die schermpjes willen doen. Een goede balans lijkt me dan toch wel echt belangrijk.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem269

Bericht 11 Mrt 2019 17:36

Re: Kinderen van "nu"

Ik heb twee jongens van 8 en bijna 5 jaar.

Wat doen jullie kinderen zoal op een dag?
Mijn oudste gaat meestal na school buiten spelen met de buurtkinderen. Ze bouwen hutten, voetballen, vliegeren, magneetvissen, spelen verstoppertje enz. Als hij om 17.00 thuis komt dan gaat hij meestal een half uurtje op de PlayStation of gaat op YouTube filmpjes kijken van vloggers, Freek Vonk, Lego, auto’s enz. Na het eten gaat hij meestal met zijn broertje spelen. Lego of met de auto’s. In de zomervakantie gaat hij meestal weer een uurtje naar buiten. Na school spreekt hij soms af. Dan mogen ze van mij even gamen maar ze moeten ook naar buiten, boven spelen etc

Mijn jongste is meestal na school best moe. Hij kijkt dan wat tv en speelt ondertussen met zijn speelgoed. Als zijn broer thuiskomt kijk hij meestal met hem mee op de PlayStation of YouTube.

In het weekend?
Wij gaan standaard iedere zaterdag naar de markt met z’n allen. Daarna gaat mijn oudste weer naar buiten. Voor mijn jongste zet ik meestal een film op en daarna gaat hij spelen. Meestal binnen maar ook buiten in de tuin. Soms pakt hij de tablet en gaat even een spelletje doen of filmpjes kijken. Daarna gebeurd hetzelfde als doordeweeks.

Op zondag gaan we meestal even ergens heen. Rondje Intratuin, ergens op visite, stukje wandelen enz. En helpen de jongens mee met klusjes samen met papa. En er wordt ook weer buitengespeeld.

Gaan jullie ook wel eens een dag weg en dan dingen bekijken (museum oid)? Nee niet echt. Wel kijken we vaak op zondagmiddag documentaires en soms kijkt mijn oudste mee. Met slecht weer bijvoorbeeld. Hij is erg geïnteresseerd in dingen. Stelt ook altijd veel vragen en kijkt ook vaak filmpjes op de IPad over bepaalde onderwerpen.

Mijn oudste is dus echt echt een buitenkind en ik herken veel dingen van hem in mij toen ik kind was. Mijn jongste is wat luier maar wisselt heel veel dingen af zo tot een uur of 16.00. Hij kijkt dus even tv, speelt even buiten, gaat dan weer een binnen kleuren en gaat daarna weer wat anders doen. Na 16.00 merk je dat hij moe begint te worden en dan wordt hij ook minder actiever. Maar dat komt straks wel als hij ook buiten mag spelen net als zijn broer.
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5101

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 11 Mrt 2019 21:17

Re: Kinderen van "nu"

Hier twee meiden en ja hoor die zitten ook graag op de ipad, ik heb niet hele duidelijk tijd regels maar hou het zelf wel goed in de gaten. Ze spelen gelukkig ook nog heel graag, playmobil en lego friends zijn favoriet. Ze zijn ook dol op spelletjes, we hebben hier een kast vol!
Zoals afgelopen weekend dat het zoveel regent dan zitten ze er misschien wat langer op dan gebruikelijk, maar we hadden ook helemaal geen plannen dus ach dan vind ik het voor een keer ook wel prima. Zoals vandaag hebben ze helemaal niet op de ipad gezeten of TV gekeken.

Spelen doen ze met vriendinnetjes van school elke woensdag en vrijdag soms op donderdag en ze sporten ook nog. Soms zitten ze met een vriendinnetje op de ipad om elkaar een spelletje te vertellen/uit te leggen, maar dat beperk ik nog wel sterk.

De weekenden die verschillen zo erg hier, zoals afgelopen weekend hadden we helemaal niks en doen we veel spelletjes. Soms gaan we op bezoek bij vrienden, soms moeten ze sporten, is het droog dan zijn we wel buiten. We doen ook zeer regelmatig leuke dingen, dat is niet omdat ik dan denk dat ik mijn kinderen moet vermaken want dat kunnen ze ook echt wel zelf maar dat doen we omdat ik het leuk vind om met mijn kinderen wat te doen. En dat zijn dan dingen als, dierentuin, schaatsen, kindvriendelijk museum, stuk fietsen, ergens lunchen of wat drinken.
:heart: :heart: 2011
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 10:40

Bericht 11 Mrt 2019 22:37

Re: Kinderen van "nu"

Mijn oudste van 5 jaar mag maximaal één uur per dag iets doen met een beeldscherm. Dit weet ze heel goed en is ook nog geen probleem. Ze heeft een sterke - afwijking aan haar ogen en de oogarts heeft dit geadviseerd. Ze speelt graag buiten, knutselen, tekenen, Lego en is gek op gezelschapspelletjes. We gaan ook vaak gewoon een stukje fietsen of naar het park met een bal.

Wij gaan ook regelmatig naar het theater en naar musea maar dat doen we vooral in het weekend.
<<

Geranium

Noob

Berichten: 22

Geregistreerd: 04 Mrt 2019 22:46

Bericht 12 Mrt 2019 10:38

Re: Kinderen van "nu"

Mijn kinderen kunnen zich slechter zelf vermaken dan ikzelf of mijn vriendinnetjes eerder.

Mijn oudste dochter kan dat nog het beste, die is meestal samen met haar vriendinnen, hier of bij haar vriendinnen. Dan gaan ze lezen, vlogs kijken op Youtube, slijm maken of gewoon kletsen. Verder sport ze vrij veel.

Middelste dochter houdt van Youtube en lego, als het mocht zou ze de hele dag achter de tablet zitten, denk ik.

Jongste dochter houdt van knutselen en spelletjes doen, liefst met mij samen.

We gaan wel eens een dagje naar het museum, maar dat vindt eigenlijk alleen mijn oudste dochter leuk.

Wat ik trouwens typisch kinderen van nu vind, is dat ze zo jong al zo slim zijn. Ze hebben meer mogelijkheden om zelf dingen die ze interessant vinden uit te zoeken via bijvoorbeeld Google. Ik wilde laatst wat vertellen aan mijn dochter over DNA, maar ze bleek al precies te weten hoe dat zat, tot aan RNA virussen toe. Ze had er een paar avonden op zitten google-en. Toen ik die leeftijd had, was ik nog speelser en minder op de hoogte van de wereld om me heen
<<

Kira

Bericht 14 Mrt 2019 08:24

Re: Kinderen van "nu"

Ik vind vooral inderdaad dat de kinderen tegenwoordig slimmer en wijzer zijn.
Verder qua vervelen, ik verveelde mij vroeger meer dan dat mijn zoon tegenwoordig doet. Hij is 12 maar heeft altijd wel iets wat hij aan het doen is. Dan is het gamen of filmpjes kijken, dan zit hij uren te tekenen, hij gaat naar buiten basketballen of een middagje zwemmen met vrienden. Hij houdt ook van bakken dus dan staat hij in de keuken cupcakes te maken.
Wij gaan verder regelmatig dagjes weg, samen op pad. Hij houdt van geschiedenis dus we gaan wel eens naar musea.
Ik heb mijn zoon verder toen hij klein was nooit hele dagen bezig gehouden, hij kan zich zelf heel goed alleen vermaken, en dat is altijd zo geweest.
<<

Anoniem281

Bericht 14 Mrt 2019 08:52

Re: Kinderen van "nu"

Ik denk dat het vooral ligt aan de toegankelijkheid van alle schermen. Volgens mij was ik vroeger net zo erg, maar we hadden gewoon maar één scherm; de tv. Maar ik weet nog wel hoe graag ik tv wilde kijken en zelfs programma's meekeek, waar ik niks aan vond. En dan maar niks zeggen, want stel je voor dat de tv uitging...

We hadden wel zo'n Vtech learning lapop. Geen echt scherm en alleen wat voorgeprogrammeerde taalspelletjes, maar daar zaten we ook dagelijks achter. Had er destijds meer geweest, dan waren we net zo erg denk ik.

En kinderen zien niet anders meer; alles gaat via die schermpjes. Contacten leggen, afspraken maken. Vooruitgang van je kind z'n zwemmen gaat via een app, boodschappen doen, uitslagen controleren, bankzaken, post, foto's (+kijken). Boeken lezen via een ereader enz.

Ik vind kinderen ook niet perse slimmer, maar de informatie en kennis is gewoon eenvoudiger te vergaren. Wie gaat er tegenwoordig nog naar de bibliotheek om z'n onderwerp voor z'n spreekbeurt te onderzoeken? Wij schreven vroeger bedrijven aan voor informatie, struinden door de bieb. Gingen langs de dierenwinkel als je het over konijnen hield enz enz.
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:20

Bericht 14 Mrt 2019 14:10

Re: Kinderen van "nu"

Ik heb ook een zoon van 7 en herken dit wel. Hij vraagt vaak om schermen, is het niet te tv dan wel de laptop of telefoon. Ik heb sinds gisteren een nieuwe smartphone (ik had nog een oud model met zo weing geheugen dat je er niet veel mee kon), hij wilde er meteen al allerlei apps en spelletjes op zetten. Hij mocht er van mij 1 kiezen, dat mag hij dan af en toe spelen (binnen mijn regels over schermtijd uiteraard).
Wat hij doet als hij speelt: met de Gravitrax (soort knikkerbaan om zelf te bouwen, heel leuk voor deze leeftijd), muziek luisteren op zijn cd-speler (soms gecombineerd met dansen), buiten spelen, bouwen met Lego en soms ook nog wel met duplo. Ook spreekt hij graag met vriendjes af. Knutselen vond hij altijd heel leuk, maar ik merk dat dat de laatste tijd wat minder wordt. Of misschien: anders. Want hij is bijvoorbeeld wel graag met zijn gereedschapskist bezig, met hout en schroefjes.
We gaan ook wel dagjes weg, dan vermaakt hij zich prima. Nemo vindt hij bijvoorbeeld geweldig (en de treinreis erheen ook), of van die natuurspeeltuinen. In de zomer kan hij zich ook uren vermaken op het strand en in het water, en taalt dan ook niet naar schermen.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers