Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Overprikkeld zijn na afspraak vrienden

<<

Anoniem262

Bericht 11 Mrt 2019 19:12

Overprikkeld zijn na afspraak vrienden

Hoi,

Vanmiddag hadden we een afspraak met vrienden. Heel gezellig, maar sjees ik ben kapot. Ik wist dat één dame veel kon praten, maar dat de nieuwe vriend van de andere vriendin net zo'n prater is... Ik ben compleet overprikkeld. Ik hoor ze gewoon nog steeds... Nu weet ik dat het ook hoort bij bepaalde diagnoses, maar in dat gebied geen enkele diagnose. Dus mijn vraag is nu, meer mensen last van? En nu moet ik donderdag ook nog uiteten met ze. En dan is de man van de kwekker ook nog aanwezig, die er ook wel pap van lust, van dat kwekken.... :nopompom:
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9734

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 11 Mrt 2019 19:15

Re: Overprikkeld zijn na afspraak vrienden

Ja Ik kan daar ook last van hebben. Bij bepaalde mensen meer als bij andere. Heb ook weleens een etentje of feestje afgezegd om die reden. Gelukkig snapt iedereen dat altijd.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 11 Mrt 2019 19:23

Re: Overprikkeld zijn na afspraak vrienden

Ja absoluut. Ik moet daar ook vaak van bij komen.
Let's discover the world together.
<<

Patsy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1687

Geregistreerd: 01 Jan 2019 10:13

Bericht 11 Mrt 2019 19:36

Re: Overprikkeld zijn na afspraak vrienden

Heel herkenbaar. Ik heb een paar mensen in mijn omgeving die mij veel energie kosten. Vreselijk.
💙 25 februari 2014
💙 5 juni 2015
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 11 Mrt 2019 19:40

Re: Overprikkeld zijn na afspraak vrienden

Ja herkenbaar. Wat hier helpt is de tijd beperken of jezelf proberen wat af te sluiten tijdens zo’n afspraak. En zorgvuldig je vrienden kiezen :).
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11501

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 11 Mrt 2019 20:02

Re: Overprikkeld zijn na afspraak vrienden

Ik ben standaard overprikkeld na een afspraak. Ik weet dat het er bij mij bijhoort. Ik hou er gewoon rekening mee.
2015 💙
<<

Patsy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1687

Geregistreerd: 01 Jan 2019 10:13

Bericht 11 Mrt 2019 20:30

Re: Overprikkeld zijn na afspraak vrienden

Lot schreef:En zorgvuldig je vrienden kiezen :).


Haha, dat vooral. Totdat het je schoonzus is.
💙 25 februari 2014
💙 5 juni 2015
<<

Anoniem279

Bericht 11 Mrt 2019 20:37

Re: Overprikkeld zijn na afspraak vrienden

Ik heb dat vaak na mijn werk. Vind het ook echt fijn dat ik eerst 20 minuten moet fietsen om thuis te komen, dan is m’n hoofd weer leeg. Geen diagnose op dat gebied verder hier hoor, ik denk ook niet dat hier per sé een diagnose aangehangen zou moeten worden. Iedereen is wel eens overprikkeld.
<<

Anoniem262

Bericht 11 Mrt 2019 20:44

Re: Overprikkeld zijn na afspraak vrienden

Ik had het vandaag ook totaal niet verwacht. We hadden afgesproken met de rustigste van het stel en zij had de andere vriendin uitgenodigd om ook even mee te kijken. Voor ik het wist voelde ik me een heel klein meisje. Want mijn vader zei altijd: Als grote mensen praten, moeten kleine mensen zich stilhouden. Dus ik hoorde alleen maar gekwek en als ik iets wilde zeggen, dan kapte een ander me weer af of viel een ander me juist bij met een verhaal wat degene had meegemaakt. Ik ben op een gegeven moment er maar tussenuit geknepen met de rustige van het stel en die bleek er zelf ook 'last' van te hebben. Maar ze had het makkelijk. Zij stond gewoon soep te maken. Haar huis, dus wel zo makkelijk haha.

Donderdag is de man van mevrouw kletsgraag er ook bij en die is ook echt het tegenovergestelde van haar. Dus ik ben benieuwd of dat een andere sfeer brengt. Anders doen we het gewoon niet weer. :P
<<

Pollepel

Kwebbel

Berichten: 298

Geregistreerd: 25 Okt 2018 18:14

Bericht 11 Mrt 2019 21:36

Re: Overprikkeld zijn na afspraak vrienden

Heel herkenbaar.
Om die reden plan ik vaak ook maar een afspraak op een dag. En zelfs dan kom ik soms totaal overprikkeld thuis.
Op mijn werk heb ik het minder terwijl ik een sociaal beroep heb, maar dan zet ik mijn werk hoofd op ofzo, en kan ik het beter handelen.
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3476

Geregistreerd: 11 Apr 2017 10:46

Bericht 11 Mrt 2019 21:37

Re: Overprikkeld zijn na afspraak vrienden

Minx schreef:Ik ben standaard overprikkeld na een afspraak. Ik weet dat het er bij mij bijhoort. Ik hou er gewoon rekening mee.


Ik momenteel ook.
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Bergkristal

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 605

Geregistreerd: 10 Feb 2019 14:50

Bericht 12 Mrt 2019 10:32

Re: Overprikkeld zijn na afspraak vrienden

Heel herkenbaar had afgelopen weekend veel verjaardagen en ben daarna echt op. Vroeg naar bed gaan en volgend weekend maar flink opladen. Merk dan ook altijd dat ik in de week erna nog veel last er van heb op het werk omdat ik niet tot rust ben gekomen.
Carpe Diem
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 12 Mrt 2019 10:52

Re: Overprikkeld zijn na afspraak vrienden

Ik heb het altijd als we een verjaardag gehad hebben bij bepaalde vrienden. Haar familie roept zo hard dat ik gewoon horendol ben daarna. Moet daar echt van bijkomen.
⁠♡♡♡
<<

Brooke

Bericht 12 Mrt 2019 15:36

Re: Overprikkeld zijn na afspraak vrienden

Ja helaas wel, dan hoor je de stemmen nog in je hoofd als ze weg zijn of als je zelf allang richting huis bent vertrokken. Ik houd hier ook rekening mee, laat ze meestal niet te lang hangen hier, zeg bijvoorbeeld dat ik ook nog dingen te doen heb of niet te lang kan of plan het op een specifieke dag zodat ik er niet te lang tegenop zie of het mooi kan combineren met iets anders.
Bij sommige moet ik zelfs gewoon echt zeggen: "Ja hallo, ik was iets aan het vertellen," anders blijven ze zelf maar doorgaan of dus mij onderbreken, als ik niet zelf op de rem trap of me laat horen.
<<

Anoniem262

Bericht 12 Mrt 2019 21:51

Re: Overprikkeld zijn na afspraak vrienden

Dat herken ik, Brooke. Ik had echt sterk het gevoel bij mijn ouders te zitten als meisje van 12 jaar. Ik mocht nooit meepraten, maar als ik iets wilde vertellen, dan moest ik wachten tot het stil was. Het wordt nooit stil. Niet op de verjaardagen van vroeger, niet met deze kwetteraars. Ze haken ook halverwege een zin in en dan wil ik er wel heel erg kinderachtig doorheen blijven tetteren, maar dat vind ik zo onfatsoenlijk. En dan is dat nog niet zo erg. Het ergste is dat ik ze tot aan het slapengaan heb horen praten, in mijn hoofd. Vroeger kon ik me daar heel goed voor afsluiten, maar kennelijk is dat tegenwoordig een moeilijk iets.
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:20

Bericht 13 Mrt 2019 20:35

Re: Overprikkeld zijn na afspraak vrienden

Ik herken het ook. Ik kan bij de juiste mensen ook energie kríjgen van een leuk gesprek, maar bij sommige mensen kom ik standaard overprikkeld weer thuis. Vooral bij mensen die vrijwel alleen over zichzelf vertellen maar weinig vragen en ook niet goed luisteren. En bij mensen die té aanwezig zijn.
Als ik op zaterdag sociale verplichtingen heb, dan heb ik de zondag vaak ook echt wel nodig om even weer tot mezelf te komen.
<<

Brooke

Bericht 14 Mrt 2019 12:08

Re: Overprikkeld zijn na afspraak vrienden

Herkenbaar Fedora en Lookie!

Ik heb dat ook dat ik dan standaard moet bijkomen op de zondag als ik de zaterdag heb afgesproken met mensen die druk kunnen zijn. En inderdaad als ik in bed lig hoor ik nog de stemmen, dan dommel ik wat weg en dan lijkt het net of ze echt iets tegen je zeggen haha en dan schrik ik altijd wakker.
<<

Tooske87

Noob

Berichten: 16

Geregistreerd: 13 Mrt 2019 17:14

Bericht 14 Mrt 2019 18:50

Re: Overprikkeld zijn na afspraak vrienden

Herkenbaar allemaal. Vaak plan ik maar 2, maximaal 3 dingen in een week (incl. weekend) om zo de andere dagen dingen voor mezelf te doen. Of gewoon tot rust te komen.
Dit lukt natuurlijk niet altijd en vaak weekend voller gepland dan ik van plan was. Maar dan pak ik ergens anders wel bewust een rustmoment terug. Maandagen bijvoorbeeld, die ben ik vrij, dus plan daar dan zo min mogelijk.

Ook als ik wel een drukker periode tegemoet ga, plan ik bewust tussendoor niks, om mezelf niet voorbij te gaan.
De juiste mensen om me heen kiezen en als sommige energie slurpen, dan passen ze toch niet zo goed in 'mijn kringetje' als ik dacht of zou willen. Vroeger vaak genoeg meegemaakt, afscheid genomen van mensen en de signalen leren te herkennen.

Het leven is een trein, er stappen mensen op, er gaan mensen uit. Wie weet kom je ze ergens anders nog eens tegen en matched het wel.

Groetjes!
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3729

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:43

Bericht 15 Mrt 2019 13:32

Re: Overprikkeld zijn na afspraak vrienden

Mooi verwoord Tooske87!

Ik herken het ook, ik plan daardoor bewust ook mijn agenda niet heel vol, ik merk echt dat ik genoeg me-time nodig heb om uit te rusten en om weer op te laden. Er zijn soms drukke periodes maar dat probeer ik dan weer te compenseren met een rustige agenda ervoor en erna.

Afspreken met mensen die vooral energie slurpen of waar het vooral vanaf mijn kant moet komen steek ik tegenwoordig ook geen energie meer in. Voelt veel beter!

Hoe was het etentje, Fedora?
If you cannot do great things, do small things in a great way.
<<

Anoniem262

Bericht 15 Mrt 2019 16:48

Re: Overprikkeld zijn na afspraak vrienden

Het etentje was heel erg gezellig. Het voordeel was dat het in een Wereldrestaurant was en je eten en drinken moest halen. Af en toe ademhalen was wel een must. Maar ik heb me prima vermaakt. Ik was na de afspraak enorm moe, dus vrijwel direct naar bed gegaan, en vandaag hadden we ook nog een drukke dag. Maar nu is het weekend en dan even helemaal niets. :)
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3729

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:43

Bericht 17 Mrt 2019 14:42

Re: Overprikkeld zijn na afspraak vrienden

Wat fijn dat het gezellig was en je je prima vermaakt hebt! Maar ook wel goed dat je het etentje en de drukke dag compenseert met een rustig weekend.
If you cannot do great things, do small things in a great way.
<<

Anoniem264

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 109

Geregistreerd: 09 Nov 2017 07:49

Bericht 17 Mrt 2019 21:42

Re: Overprikkeld zijn na afspraak vrienden

Oh... wat fijn om te lezen dat anderen dit ook hebben! Ik dacht dat ik 1 van de weinigen was... goh, eye opener..
<<

Tooske87

Noob

Berichten: 16

Geregistreerd: 13 Mrt 2019 17:14

Bericht 20 Mrt 2019 11:25

Re: Overprikkeld zijn na afspraak vrienden

Missmaiorana schreef:Oh... wat fijn om te lezen dat anderen dit ook hebben! Ik dacht dat ik 1 van de weinigen was... goh, eye opener..

Zeker! Je staat er ook minder van te kijken als iemand eerder afhaakt op een avond bijvoorbeeld. Althans.. ik sta er niet meer zo gek van te kijken. En gewoon als reden kunnen geven 'ik kan niet meer', ipv een 'smoesje' gebruiken omdat andere anders raar zouden kunnen gaan kijken.. Het gaat toch altijd nog om jezelf.

Groetjes :)
<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3114

Geregistreerd: 24 Okt 2015 10:53

Bericht 20 Mrt 2019 18:25

Re: Overprikkeld zijn na afspraak vrienden

Hier ook herkenbaar hoor! Mijn vriend heeft er ook last van dus wij proberen altijd maar 1 afspraak per weekend te maken en als dat niet kan houden we het weekend ervoor en erna vrij. Ik kan de ene persoon ook beter verdragen dan de andere :P

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers