Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Op zoek naar mooie kleuren verf!

<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 08 Mrt 2019 21:28

Op zoek naar mooie kleuren verf!

Ik wil binnenkort wat meubels opknappen, misschien wandjes opnieuw verven, en straks als onze opbouw af is kunnen we ook weer helemaal mooie nieuwe kleuren kiezen. Maar er is zoveel moois!

Ik vind dat roze/terracotta-achtige/leverkleur wat je wel ziet erg mooi. En dan bijvoorbeeld dat op een kastje voor een muur in die kleur heel licht. Maar er zijn zoveel mooie combi’s mogelijk. Wat vinden julllie mooi, heb je zelf (plaatjes!), en welke merken verf raad je aan?
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 08 Mrt 2019 21:37

Re: Op zoek naar mooie kleuren verf!

Qua kleuren vind ik het moeilijk om je te helpen. Wij hebben groen op de muur. Wat wij hebben en wat ik mooi vind, is een muur in een 'opvallende' kleur en de andere muren in de lichtste tint van die zelfde staal, zodat het mooi een geheel vormt. Waar je ook rekening mee moet houden is de lichtinval op muren die je gaat verven. Wij wilden een veel donkerdere kleur dan we uiteindelijk hebben gekozen, omdat er erg veel licht op de muur valt en de kleur zou dan de hele kamer overnemen. Qua merk hebben we Wijzonol gebruikt, dat werd ons aangeraden. Het is wat goedkoper dan de echt dure merken (Jan Sikkens) maar doet er qua kwaliteit volgens de verkoper niet voor onder en is het wel beter dan bv Flexa of Histor. Wij zijn er erg tevreden over. Het was goed betaalbaar en verfde idd beter dan de andere merken.
<<

Oreo

Kletskop

Berichten: 790

Geregistreerd: 24 Mei 2018 21:22

Bericht 08 Mrt 2019 23:30

Re: Op zoek naar mooie kleuren verf!

1 muur in mijn woonkamer heeft de kleur Retro Vibe van Flexa gekregen. Met een beetje zand/leverkleurige vloer met soort van kleurverloop erin.
Ziet er echt gaaf uit (mag het huis nog niet in, dus kan nog geen foto maken).
22112014 / 10042019
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 08 Mrt 2019 23:59

Re: Op zoek naar mooie kleuren verf!

Zo moeilijk is dat, ik raak vaak geinspireerd door kleuren op TV of heb hele collecties kleurenwaaiers in huis. Dan laat ik de verf mengen in een klein proefpotje en verf hem op papier en hang hem op de muur/kast die ik wil. Vaak wil ik de kleur dan niet eens meer omdat het licht er iets geks mee doet of hij heel anders uitvalt dan op het kleurkaartje. Wel leuk dat je plannen hebt!
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 09 Mrt 2019 08:30

Re: Op zoek naar mooie kleuren verf!

Haha ja plannen vooralsnog he Lot. Ik loop vaak vast op teveel keuzes, er is zoveel moois. En in plaats van het gewoon te doen kijk ik dus al jaren tegen een kastje dat ik niet mooi vind aan, maar die ik niet wil weg doen (en wel wil verven dus!). Stom.

Een kleurverloop lijkt me ook gaaf zeg Oreo!

Dank voor de namen Joey, ik ga eens kijken!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 09 Mrt 2019 08:48

Re: Op zoek naar mooie kleuren verf!

Over kleurtjes enzo zal ik nog nadenken maar qua verf raadt ik je absoluut Farrow & Ball en Little Greene Paintcompany aan. Hun pigment is zo mooi diep :love:
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 09 Mrt 2019 08:49

Ooh La La! schreef:Over kleurtjes enzo zal ik nog nadenken maar qua verf raadt ik je absoluut Farrow & Ball en Little Greene Paintcompany aan. Hun pigment is zo mooi diep :love:


Ik hoopte al op een reactie van jou, je gebruikt vaak zulke mooie kleuren. Dank je! Waar haal jij je inspiratie hiervoor vandaan?
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 09 Mrt 2019 08:53

Re:

Zora schreef:
Ooh La La! schreef:Over kleurtjes enzo zal ik nog nadenken maar qua verf raadt ik je absoluut Farrow & Ball en Little Greene Paintcompany aan. Hun pigment is zo mooi diep :love:


Ik hoopte al op een reactie van jou, je gebruikt vaak zulke mooie kleuren. Dank je! Waar haal jij je inspiratie hiervoor vandaan?


Instagram, Pinterest, eigen huis & interieur, vt wonen in mindere maten want hun kleurgebruik vind ik vaak net niet.

Een roze tint combineert goed met bordeaux rood/aubergine en oranje. Voor J haar slaapkamertje heb ik dit kleurenschema. Zal even op zoek naar een plaatje en kleurnamen.

Kleuren zijn van Farrow & Ball; Paean Black, Peignoir en RedEarth.

https://www.instagram.com/farrowandball ... w4w9oiyj69


Of deze met kleuren van little Greene
https://www.instagram.com/p/BskYJFrlw9f ... mzmu6khizd
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:20

Bericht 09 Mrt 2019 09:03

Re: Op zoek naar mooie kleuren verf!

Flexa Creations is sowieso een leuke lijn met hele mooie kleuren. Zelf heb ik verschillende blauwtinten hiervan weleens gebruikt, en de taupe. Maar er zitten ook prachtige rozige tinten bij zoals Flower bulb en Caramel fudge.

Edit, ik lees nu de reactie van Ooh lala. Farrow & Ball is inderdaad prachtige verf, mooie tinten en verft ook fijn.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 09 Mrt 2019 09:43

Re: Op zoek naar mooie kleuren verf!

Dank jullie! Fijn die namen! Die rood en roze-tinten vind ik idd heel mooi OLL!

Flexa is idd ook tof, zoveel keuze. We hebben al een tijdje denim drift (mag ovet een tijdje ook wel weer iets nieuws eigenlijk beneden op de lange muur) en op de muur van M zit oldtimer rally. Ook zo tof!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron