Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


WW aanvragen

<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25116

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 27 Feb 2019 11:11

WW aanvragen

Wie heeft er weleens in de WW gezeten en kan iets vertellen over de hoogte van de uitkering? Ik dacht altijd dat het 75% van je loon was (en later 70%), maar het zit toch iets ingewikkelder in elkaar. Ik berekende net iets met een rekenhulp en kwam daarbij hoger uit dan mijn huidige loon. :confused: Dit komt omdat ik parttime werk en het omgerekend wordt naar wel een volledige baan volgens mij. Nou ja, ik snap er geen drol meer van, dus wie kan uitleggen hoe dit zit?
❤ 7 juni 2018
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6198

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 27 Feb 2019 11:13

Re: WW aanvragen

Ik kreeg 75% en daarna 70% van m'n loon. Door heffingen enzo netto zelfs minder. Dat jij hoger uitkomt, kan ik niet verklaren.
<<

Anoniem304

Bericht 27 Feb 2019 11:17

Re: WW aanvragen

Volgens mij worden je uren over een bepaalde periode omgezet naar een gemiddeld aantal uren per maand en krijg je daar 75%/70% van.
<<

Patsy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1689

Geregistreerd: 01 Jan 2019 11:13

Bericht 27 Feb 2019 11:25

Re: WW aanvragen

Cotton schreef:Volgens mij worden je uren over een bepaalde periode omgezet naar een gemiddeld aantal uren per maand en krijg je daar 75%/70% van.


Klopt, er wordt (een paar jaar terug iig) gekeken naar je gemiddelde loon van de afgelopen 3 jaren. Daar krijg je 75%, en later 70% van.
💙 25 februari 2014
💙 5 juni 2015
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25116

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 27 Feb 2019 11:26

Re: WW aanvragen

Ooh wacht even, ik ben nog niet helemaal wakker. In m'n berekening vulde ik dus het brutoloon op fulltimebasis in plaats van parttime. :palm: Duh.

Het wordt inderdaad berekend op de manier die Cotton aangeeft.
@ Katrien: er wordt alleen gekeken naar het loon van het afgelopen jaar. Ik dacht ook drie jaar, maar dat blijkt niet te kloppen.
❤ 7 juni 2018
<<

Bergkristal

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 605

Geregistreerd: 10 Feb 2019 15:50

Bericht 27 Feb 2019 11:28

Re: WW aanvragen

Tegenwoordig is het laatstverdiende loon. Kreeg je dus in januari nog een opslag dan heb je geluk. Ze gaan nu echt uit van laatste loonstrookje.
Carpe Diem
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25116

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 27 Feb 2019 11:29

Re: WW aanvragen

Bergkristal schreef:Tegenwoordig is het laatstverdiende loon. Kreeg je dus in januari nog een opslag dan heb je geluk. Ze gaan nu echt uit van laatste loonstrookje.


Ik kreeg inderdaad in januari nog een beetje loonsverhoging, maar ze kijken naar een heel jaar zag ik net.
❤ 7 juni 2018
<<

Patsy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1689

Geregistreerd: 01 Jan 2019 11:13

Bericht 27 Feb 2019 11:49

Re: WW aanvragen

Bliss schreef:@ Katrien: er wordt alleen gekeken naar het loon van het afgelopen jaar. Ik dacht ook drie jaar, maar dat blijkt niet te kloppen.


Echt? Ik was ervan overtuigd, maar dan heb ik het verkeerd, sorry.
💙 25 februari 2014
💙 5 juni 2015
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9778

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 07 Mrt 2019 15:48

Re: WW aanvragen

Ik Heb ook even een vraag hierover, mijn contract loopt af tijdens mijn zwangerschapsverlof en wordt niet verlengd (kreeg ik net te horen) of alleen als ik ipv 5 dagen nog maar 2 dagen kom dan..

Hoe gaat dat met verlof? En met de ww? En is het slim om dan al tijdens mijn verlof een contract te tekenen voor zoveel minder uur? Word ik dan gekort op mijn uitkering?

Weet iemand dat toevallig?
<<

kerel

Lady-post-a-lot

Berichten: 1385

Geregistreerd: 11 Sep 2013 13:24

Bericht 07 Mrt 2019 16:03

Re: WW aanvragen

Tsja - sowieso krijg je je zwangerschaps- en bevallingsverlof uit de Ziektewet. Voor het overige ben je straks werkloos: ofwel volledig, ofwel gedeeltelijk, als je kiest voor die twee dagen werk. Je moet kiezen voor zo snel mogelijk (nieuw) werk vinden, maar hier is dan wel de vraag of je voor die drie dagen makkelijk wat vindt als je die vijf kiest. En daarbij: werk je niet in een sector waar het heel makkelijk werk vinden is?
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9778

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 07 Mrt 2019 16:16

Re: WW aanvragen

Euh nee ik werk niet in een sector of gebied waar makkelijk werk te vinden is.

Het gaat mij ook om de uitkering tijdens mijn verlof. Geen idee hoe dat zit dan qua hoogte.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9778

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 07 Mrt 2019 16:18

Re: WW aanvragen

Het is ook gewoon lastiger solliciteren met een dikke buik.. Als in: ik kan natuurlijk pas na mijn verlof ergens beginnen met werken. Dus de werkgever zit dan langer zonder dan als ze iemand aannemen die niet zwanger is natuurlijk.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 07 Mrt 2019 16:43

Re: WW aanvragen

Wat rot dat je contract niet verlengd wordt! Had je het verwacht/ zien aankomen? Ik dacht dat je daar op een fijne plek zat :-|
<<

Anoniem304

Bericht 07 Mrt 2019 16:47

Re: WW aanvragen

Tabbie schreef:Ik Heb ook even een vraag hierover, mijn contract loopt af tijdens mijn zwangerschapsverlof en wordt niet verlengd (kreeg ik net te horen) of alleen als ik ipv 5 dagen nog maar 2 dagen kom dan..

Hoe gaat dat met verlof? En met de ww? En is het slim om dan al tijdens mijn verlof een contract te tekenen voor zoveel minder uur? Word ik dan gekort op mijn uitkering?

Weet iemand dat toevallig?


Mijn dienstverband stopt (Klik om uit te klappen)
Stopt uw dienstverband tijdens uw zwangerschaps- en bevallingsverlof? Bijvoorbeeld omdat u een tijdelijk contract heeft? Dan loopt uw uitkering gewoon door. De einddatum verandert niet. Wij betalen de uitkering rechtstreeks aan u en niet meer aan uw werkgever.

Tegen het einde van uw dienstverband nemen wij contact met u op over uw rekeningnummer. Daarna betalen wij u wekelijks uw zwangerschaps- en bevallingsuitkering. Het is ook mogelijk dat we de uitkering al vanaf het begin aan u overmaken. Vraag uw werkgever dan om dit aan ons door te geven bij de aanvraag.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9778

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 07 Mrt 2019 16:52

Re: WW aanvragen

Caro schreef:Wat rot dat je contract niet verlengd wordt! Had je het verwacht/ zien aankomen? Ik dacht dat je daar op een fijne plek zat :-|


Nee had ik dus totaal niet verwacht.

Ja, dat had ik ook gevonden Cotton. Maar vroeg mij dus af, als mijn contract dus verandert in die tijd dan verandert het uitkeringsbedrag natuurlijk ook.. aangezien dat gelijk is aan mijn 'gewone' loon?
<<

Anoniem304

Bericht 07 Mrt 2019 16:56

Re: WW aanvragen

Tabbie schreef:
Caro schreef:Wat rot dat je contract niet verlengd wordt! Had je het verwacht/ zien aankomen? Ik dacht dat je daar op een fijne plek zat :-|


Nee had ik dus totaal niet verwacht.

Ja, dat had ik ook gevonden Cotton. Maar vroeg mij dus af, als mijn contract dus verandert in die tijd dan verandert het uitkeringsbedrag natuurlijk ook.. aangezien dat gelijk is aan mijn 'gewone' loon?

Het bedrag van je uitkering is gelijk aan je dagloon, tenzij je meer dan €214,28 verdiend per dag.

Het is dus niet zo dat wanneer je baan stopt (en je dus een inkomen van €0,00 hebt) je ook €0,00 uitkering krijgt.

*Ik had eerst 'gemiddelde over een bepaalde periode getypt', maar dat was vroeger zo. Het is nu 100% van je dagloon van voordat je met verlof gaat.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9778

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 07 Mrt 2019 17:05

Re: WW aanvragen

Dus als mijn contract enkel verlengd wordt voor 50%, dan ga ik dan ook 50% omlaag tijdens mijn verlof? Aangezien dan de wissel zou plaatsvinden eventueel. En dan is mijn dagloon op papier minder? Dan kan ik dus beter een nieuwe contract voor minder uur later in laten gaan?
<<

Anoniem304

Bericht 07 Mrt 2019 17:08

Re: WW aanvragen

Tabbie schreef:Dus als mijn contract enkel verlengd wordt voor 50%, dan ga ik dan ook 50% omlaag tijdens mijn verlof? Aangezien dan de wissel zou plaatsvinden eventueel. En dan is mijn dagloon op papier minder? Dan kan ik dus beter een nieuwe contract voor minder uur later in laten gaan?

Het is 100% van je dagloon van voordat je met verlof gaat. Op het moment dat je met verlof gaat is je dagloon toch nog volledig of niet? Dat je bij terugkomst dan minder gaat werken (en dat dat contract halverwege je verlof in gaat) heeft daar geen invloed op, want je uitkering is 100% van je dagloon van voordat je met verlof gaat.
<<

Anoniem304

Bericht 07 Mrt 2019 17:10

Re: WW aanvragen

Ik zou in dit geval wel je bij je werkgever vragen of de uitkering direct naar jou overgemaakt kan worden. Gewoon meteen vanaf het begin :)
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9778

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 07 Mrt 2019 17:12

Re: WW aanvragen

Oké! Dat wilde ik dus even zeker weten en werd mij niet duidelijk na wat gegoogle ernaar.

En dat is een goede. Dat zal ik met hem bespreken.

Nu even nadenken wat slim is dan. Want het liefst werk ik gewoon fulltime. En twee parttime banen vinden lijkt mij helemaal een uitdaging. Hmm. Stom dit. Gelukkig heb ik nog even.
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4523

Geregistreerd: 11 Jan 2018 11:25

Bericht 07 Mrt 2019 17:33

Re: WW aanvragen

Wat vervelend voor je Tabbie!
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8476

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 07 Mrt 2019 17:39

Re: WW aanvragen

Ik zat vorig jaar in de WW toen mijn zwangerschapsverlof inging. De WAZO uitkering ontvang je per week en gaat inderdaad uit van het laatstverdiende dagloon voordat je de WW ingaat. Je kan je resterende WW na je verlof weer in laten gaan trouwens, dan moet je het wel weer opnieuw aanvragen. Dat laatste had ik gelukkig niet nodig.

Het is inderdaad dus financieel niet de moeite om nog voor je verlof een baan met minder loon aan te nemen. Best krom eigenlijk he!

De WW zelf was geen vetpot, er ging inderdaad nog een hele hoop belasting vanaf. Maar ik ben wel superblij dat dat vangnet er was.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9778

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 07 Mrt 2019 17:52

Re: WW aanvragen

Dank je Teun voor het delen! Het is inderdaad eigenlijk super krom als je het zo zegt. Maar ik denk inderdaad dat ik het best gewoon op zoek kan naar ander volledig werk. En anders is het misschien een goed moment om mijn business plan eens uit te werken en voor mezelf te beginnen. Ik moet hier maar eens even goed over nadenken. Al ben ik wel blij dat mijn werkgever het nu aan aangeeft wat zijn idee is. Anders hoorde ik dit de week voordat mijn verlof ingaat!
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9778

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 07 Mrt 2019 17:53

Re: WW aanvragen

Harrison schreef:Wat vervelend voor je Tabbie!

Dank je.. het is maar zo!
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25116

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 01 Okt 2019 18:00

Re: WW aanvragen

Ik up dit topic weer even, want ik snap iets niet! In april ben ik werkloos geweest, daarna vond ik weer werk. Ik moest nog wel mijn inkomstenopgave opsturen en kreeg een kleine aanvulling. Nu krijg ik al een paar maanden niks meer, maar toch vraagt het UWV elke maand om een inkomstenopgave. Mijn contract liep tot en met gisteren en morgen begint mijn nieuwe contract bij een andere werkgever. Dit heb ik al doorgegeven. Weet iemand hoe lang je die inkomstenopgave moet blijven doen? Ik kan ook bellen naar het UWV natuurlijk, maar ze zijn nu al dicht en ik ben benieuwd.
❤ 7 juni 2018
Volgende

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers