Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


'the mental load'

<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6681

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 08 Feb 2019 01:26

Re: 'the mental load'

Susan schreef:Ik denk ook helemaal niet dat die mannen incompetent zijn. Ik denk ook niet dat vrouwen die zeggen dat hun man 'zo is' bedoelen dat hij het niet kan, meer dat hij het zich aan laat leunen dat de ander het doet. En ja, daar moet je hem dan op aanspreken als je wil dat het verandert, maar ergens vind ik het wel raar dat je - als je dus binnen het gezin degene bent die vrijwel niks regelt en de ander overloopt - dat zelf totaal niet in de gaten hebt en daar door de ander op gewezen moet worden. Want evengoed als dat ik niet denk dat mannen incompetent zijn, kan ik me dat dus ook niet voorstellen.


Hier ben ik het wel 100% mee eens. En daardoor blijf ik ook vergelijken met een werksituatie. Als je daar je werk niet doet en iemand anders moet het voor je doen, krijg je op een gegeven moment ook op je flikker. Ik denk echt oprecht dat er weinig mensen zijn die niet in staat zijn te plannen of het werk te zien.

Overigens heb ik nu een twintigjarige au-pair in huis. Komt letterlijk vanuit een gespreid bedje, nooit alleen gewoond, nooit de was gedaan of gekookt. Een prinsesje. Ze is super met onze zoon, maar ziet dus het (huis)werk niet. Is net aangesproken in het cafe waar ze bijklust dat ze langzaam is en het werk niet ziet ook. Dus ik ben met haar gaan zitten want dat is ook de grootste ergernis van mij. En ik ben dus niet gewend dat ik iemand moet aansturen in, voor mij, vanzelfsprekende, zaken.
Maar als een vuilniszak stinkt, lijkt het me logisch dat die eruit moet. Als er schimmel op haar eten in de koelkast zit, dan gooi je het weg. Ik doe haar was, dat is makkelijker want dan hoef ik niet bang te zijn voor kleurverlies etc. Maar verder verwacht ik dat ze gewoon meedraait. Ik ga haar niet de hele dag vertellen wat ze moet doen.
Dit moet er elke dag gebeuren en wie het doet maakt niet uit, maar het moet gedaan zijn voor 7pm. Is het brood op: dan bakt diegene die daarachter komt een nieuw brood. Zijn er geen bananen, dan koopt diegene die dat ziet de bananen. Grond vies? Stfozuiger.

Ze zit de hele dag te candy crushen op de bank en nu ze niet voor onze zoon zorgt vanwege omstandigheden, verwacht ik dus actie van haar. Ze woont nog 4 weken bij ons (dan half jaar geweest) en ik zal zorgen dat het prinsesje van 6 maanden geleden straks een vrouw is met verantwoordelijkheid, klaar voor op kamers.
En echt: ze doet het nu zoveel beter, ben echt trots op haar. Kan haar komende vriend/man me bedanken ;)
Afbeelding
Afbeelding
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5096

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 08 Feb 2019 21:54

Re: 'the mental load'

Ik heb een enorme mental load.. en dat is totaal niet eerlijk verdeeld hier in huis. Maar goed dat zou natuurlijk ook niet kunnen gezien de baan van mijn vriend.

Ik merk dat ik echt mijn best doe om het allemaal los te laten als hij thuis is. Als we afspreken dat hij de meiden ophaalt, dan ga ik niet meer appen of hij er aan denkt (wat ik eerder wel deed) Ik vraag nu ook gewoon veel meer of hij dit of dat wil doen en dan gebeurd het ook wel. Maar ik moet daar echt goed aandenken van mezelf anders blijft het oneerlijk verdeeld op de momenten dat hij thuis is.

Is hij niet thuis, dan doe ik alles, maar dan ook alles, financien, tuin, huishouden, opvoeding, werken, boodschappen doen, kinderen overal en nergens heen brengen, dingen die niet kunnen wachten regelen. Een enorme mental load dus.
:heart: :heart: 2011
<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3114

Geregistreerd: 24 Okt 2015 11:53

Bericht 09 Feb 2019 16:29

Re: 'the mental load'

Hier is het wel redelijk verdeeld. Ik doe iets meer maar mijn vriend is meer van huis dus dat vind ik ook niet erg. De dagelijkse klusjes doen we samen en ik vind het heerlijk om soms de kasten op te ruimen en uit te zoeken dus het is voor mij ook geen straf.

Studieboek, dat lijkt me heel zwaar. Is hij veel van huis?
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5096

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 09 Feb 2019 20:55

Re: 'the mental load'

Emma, ja baan die vooral in het buitenland wordt uitgevoerd, voor verschillende periodes in verschillende landen. Het is ook nooit echt duidelijk hoe lang hij daarna weer thuis is, behalve als hij vakantie heeft. Dus die plannen we al voortijdig in voor het hele jaar hebben we ergens een beetje zekerheid.
:heart: :heart: 2011
<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3114

Geregistreerd: 24 Okt 2015 11:53

Bericht 24 Feb 2019 18:11

Re: 'the mental load'

Heftig lijkt me dat zeg!
<<

Bergkristal

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 605

Geregistreerd: 10 Feb 2019 15:50

Bericht 24 Feb 2019 19:08

Re: 'the mental load'

Ben alleenstaand dus ik doe automatisch alles zelf maar in mijn relatie deed ik ook het meeste aangezien ik 16 uit werkte en mijn ex 40. Die verdeling vond ik dus niet meer dan normaal. Financiën, belangrijke besluiten ed deden we natuurlijk wel samen.
Carpe Diem
Vorige

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers