Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Bevallingshouding (en vragen over de baarkruk)

<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 23 Feb 2019 20:53

Re: Bevallingshouding (en vragen over de baarkruk)

"]In welke houding(en) ben jij bevallen?
Ik ben bij allemaal ingeleid. De eerste cm's gewoon langs t bed, toen ze war pijnlijker werden liggend op mn zij. Bij Y trok T t liggen niet, ze dipte toen met haar hartslag. Zittend trok ik niet, dus hebben ze t bed in zit gezet (voordeel van een ziekenhuisbed) zodat ik wel de steun had, maar Y t comfortabeler vond
Het bevallen zelf op de rug

Wat vond je hier prettig aan?
Gewoon nergens op hoeven te steunen, alles kon rusten. En t bedrwnd wat bij t hoofdeinde automatisch wat omhoog stond gebruikte ik met een wee om daaraan te trekken/knijpen

Heb je daar bewust over nagedacht?
Nee. Bij de eerste bleek dit al t fijnste. Ik ging nadat ik zat ineens super snel, waarop ze zeiden oh kom nog maar ff zitten, maar ik wilde liggen. Bij R en Y vond ik dit ook t fijnste.

Heb je een knip nodig gehad?
Nee

Of ben je uitgescheurd (details hoef ik niet)?
Nee

En ik ben benieuwd wie er m.b.v. een baarkruk is bevallen en wat je ervaring daarmee is.
Nvt
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Pitty

Bericht 23 Feb 2019 20:58

Re: Bevallingshouding (en vragen over de baarkruk)

3x baarkruk en 2x liggend. Voorkeur voor baarkruk, de laatste twee kids heb ik met 1 perswee eruit gekregen.

Voordeel van de baarkruk vind ik wel dat je gewoon meer kracht kunt zetten en ik vond het heel fijn dat mijn man achter me zat, hij kon me zo heel goed ondersteunen ipv een handje vasthouden naast je bed. Bovendien hoeft mijn man ook niet alles precies te ziien van onderen, zei hij zelf.

Nadeel van de kruk is wel dat je daarna weer op bed moet klimmen voor de placenta ed.
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 23 Feb 2019 21:18

Re: Bevallingshouding (en vragen over de baarkruk)

In welke houding(en) ben jij bevallen?
Liggend op mijn zij de weeen opvangen en liggend op rug bevallen.
Wat vond je hier prettig aan?
Nouja prettig. Dit was de minst oncomfortabele houding.
Heb je daar bewust over nagedacht?
Ik had van te voren alle opties gezien en soms ook even opgezeten. Maar toen de bevalling begon was ik gelijk zo high van de endorfine dat ik daar niet meer aan dacht en ook niet meer wilde.
Heb je een knip nodig gehad?
Ja, bij nummer 2. Niks van gevoeld tijdens zetten, terwijl ik er bang voor was.
Of ben je uitgescheurd (details hoef ik niet)?
Nee, alleen knip.

Ik heb alle opties dus gezien, dat vond ik een fijn idee. Maar ik had geen tijd nog energie om nog te verplaatsen.
<<

Islandgirl

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1155

Geregistreerd: 08 Aug 2017 07:14

Bericht 23 Feb 2019 21:26

Re: Bevallingshouding (en vragen over de baarkruk)

In welke houding(en) ben jij bevallen?
Tijdens de weeën lag ik op mijn rug en tijdens het persen ook.

Wat vond je hier prettig aan?
Ik had het idee dat ik de weeën op deze manier het beste op kon vangen. Heb nog even op mijn zij geprobeerd maar vond dat niets. Ik mocht ook lopen, maar ik zat aan allerlei snoeren vast en dat vond ik te ingewikkeld om over na te denken. Ik kon me alleen maar focussen op mijn ademhaling en had geen ruimte om na te denken over andere dingen/houdingen.

Heb je daar bewust over nagedacht?
Nee, ik liet het op me af komen en onderging het gewoon.

Heb je een knip nodig gehad?
Nee

Of ben je uitgescheurd (details hoef ik niet)?
Yep.

En ik ben benieuwd wie er m.b.v. een baarkruk is bevallen en wat je ervaring daarmee is.
11-4-2018
Instagram

Afbeelding
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 09:52

Bericht 23 Feb 2019 21:28

Re: Bevallingshouding (en vragen over de baarkruk)

Pitty schreef:3x baarkruk en 2x liggend. Voorkeur voor baarkruk, de laatste twee kids heb ik met 1 perswee eruit gekregen.

Voordeel van de baarkruk vind ik wel dat je gewoon meer kracht kunt zetten en ik vond het heel fijn dat mijn man achter me zat, hij kon me zo heel goed ondersteunen ipv een handje vasthouden naast je bed. Bovendien hoeft mijn man ook niet alles precies te ziien van onderen, zei hij zelf.

Nadeel van de kruk is wel dat je daarna weer op bed moet klimmen voor de placenta ed.


Bij mij is de placenta ook gekomen terwijl nog op baarkruk. Maar daarna moet je idd wel even je bed weer in haha, maar is dan ook wel heerlijk om vervolgens te liggen vond ik. Met baby dicht bij je, zo fijn
<<

mevrouw Stemband

Kletskop

Berichten: 554

Geregistreerd: 06 Sep 2013 08:19

Bericht 23 Feb 2019 21:53

Re: Bevallingshouding (en vragen over de baarkruk)

Ik heb van alles geprobeerd tijdens de weeen, maar vond alles vervelend, juist het op mijn zij liggen. War bij mij goes hielp om de weeen op te vangen was in bad liggen. Dat heb ik dus ook gedaan tot de 10 cm en daarna liggend op mijn rug bevallen.
Ben niet geknipt, wel een klein beetje gescheurd maar geen last van gehad op de hechtingen na (stuk of 5 ofzo geloof ik)
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2376

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:36

Bericht 23 Feb 2019 22:15

Re: Bevallingshouding (en vragen over de baarkruk)

Gympie schreef:In welke houding(en) ben jij bevallen?
Zowel bij de oudste als bij de tweeling op mijn rug en mijn benen in de steunen.

Wat vond je hier prettig aan?
Ik had niet zoveel keus, beide keren een ruggenprik gehad dus moest wel.

Heb je daar bewust over nagedacht?
Nee bij de eerste wilde ik eigenlijk op de baarkruk maar had toen ook een ruggenprik genomen dus kon het niet meer.

Heb je een knip nodig gehad?
Ja de eerste was in nood en bij de tweeling was baby 2 ook in nood dus moest wel.

Of ben je uitgescheurd (details hoef ik niet)?
Nee

En ik ben benieuwd wie er m.b.v. een baarkruk is bevallen en wat je ervaring daarmee is.
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2887

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:44

Bericht 23 Feb 2019 22:59

Re: Bevallingshouding (en vragen over de baarkruk)

In welke houding(en) ben jij bevallen? Bij beide liggend op mijn zij, totdat ik moest gaan persen, toen lag ik op mijn rug.
Wat vond je hier prettig aan? Was de enige houding die ik enigszins volhield.
Heb je daar bewust over nagedacht? Ja, wilde van tevoren wel graag op de baarkruk, maar toen het eenmaal zo ver was, had ik zoiets van heeeeellll no!
Heb je een knip nodig gehad? Nee.
Of ben je uitgescheurd (details hoef ik niet)? Nee.
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 23 Feb 2019 23:07

Re: Bevallingshouding (en vragen over de baarkruk)

Bij beide heb ik de weeën vooral zittend op bed opgevangen.
Bij de 1e ben ik liggend op mijn rug begonnen met persen, maar dat schoot niet echt op. Daarna op aanraden van de vk naar de baarkruk. Vond ik prettig, je voelt beter welke kant je op moet persen.
Bij de 2e ben ik liggend op bed bevallen. Ging toen ook prima. Vond het toen wel heel fijn dat mijn benen vastgehouden werden tijdens het persen.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25116

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 23 Feb 2019 23:16

Re: Bevallingshouding (en vragen over de baarkruk)

Tijdens de weeën heb ik gelegen, gezeten, onder de douche gestaan, voorover op het verhoogde bed geleund, onderuitgezakt op de bank gehangen, echt van alles. Niks was een aanrader. :laughcry:

Ook tijdens het persen heb ik van alles geprobeerd, gelegen, op handen en knieën, op de baarkruk. Liggen vond ik wel het prettigst, maar uiteindelijk bleek m'n dochter er niet uit te kunnen (door een cyste die in de weg zat, zo bleek later) en werd het na twee uur persen en twee keer met de vacuümpomp trekken alsnog een keizersnede.

Je kunt je hier niet op voorbereiden, je moet echt op het moment zelf bekijken wat het prettigst is. Zo wilde ik graag in bad bevallen, dat kon ook in het ziekenhuis, maar op de ochtend van m'n bevalling bleek het ziekenhuis vol te zijn en moest ik naar een ander ziekenhuis. :palm:
❤ 7 juni 2018
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 23 Feb 2019 23:36

Re: Bevallingshouding (en vragen over de baarkruk)

Ik ben liggend op mijn rug bevallen. Tijdens de weeën heb ik heel kort op m’n zij gelegen, op aanraden van de verloskundige. Ik had persweeën maar nog geen volledige ontsluiting en door op m’n zij te gaan liggen hoopte de vk dat m’n ontsluiting volledig werd. Ik vond het heel akelig omdat ik er alleen maar meer persweeën door kreeg.

Ik vond het prettig om op m’n rug te liggen omdat ik zo het minste van de weeën voelde. Heb er niet bewust ober nagedacht verder en kon eigenlijk ook niet anders liggen omdat ik ingeleid werd en aan allerlei apparaten vast zat.

Ik heb een knip nodig gehad omdat D. na ren uur persen nog niet geboren werd en bleef steken, het paste gewoon niet. Ik heb daar verder niets van gemerkt tijdens de bevalling. De week erna voelde het wel naar, heel beurs. Maar misschien was dat niet perse de knip hoor. Ik ben verder. Iet ingescheurd.

♥♥
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 23 Feb 2019 23:39

Re: Bevallingshouding (en vragen over de baarkruk)

Gympie schreef:In welke houding(en) ben jij bevallen?
Wat vond je hier prettig aan? Op mijn zij tijdens weeën. Rug tijdens persen. Dit moest ivm vele infusen.
Heb je daar bewust over nagedacht? Nee
Heb je een knip nodig gehad? Nee
Of ben je uitgescheurd (details hoef ik niet)? Nee

En ik ben benieuwd wie er m.b.v. een baarkruk is bevallen en wat je ervaring daarmee is.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5491

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 23 Feb 2019 23:45

Re: Bevallingshouding (en vragen over de baarkruk)

Gympie schreef:In welke houding(en) ben jij bevallen?
Tijdens de weeen liep ik rond, bevallen liggend op bed.
Wat vond je hier prettig aan?
Lopen is echt een tip! Leid af en zorgt voor voortgang.
Heb je daar bewust over nagedacht?
Nee.

Ik heb van te voren best wat angst voor de bevalling gehad maar ik heb een heel fijne bevalling gehad. Mijn tip is ga mee in wat er gebeurd, verzet je niet (lichamelijk en geestelijk), en keer je lekker in jezelf en richt je op de ademhaling. Daarnaast hielp het mij om aan de baby te denken, ik had van te voren gelezen wat de baby allemaal doet tijdens een bevalling, die is ook hard aan het werk en ik wilde hem zo graag zien :). Het is echt iets heel moois en bijzonders. Mij hielp het ook dat iedereen daar is om je te helpen en het beste met jou en de baby voor heeft.

En ik ben benieuwd wie er m.b.v. een baarkruk is bevallen en wat je ervaring daarmee is.
Laatst gewijzigd door Lot op 26 Feb 2019 22:25, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Sneeuwwitje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1342

Geregistreerd: 05 Sep 2013 19:33

Bericht 24 Feb 2019 00:38

Re: Bevallingshouding (en vragen over de baarkruk)

3x liggend (medische bevalling) waarvan 1x een knip.
1x baarkruk thuisbevalling. Vond het een comfortabele houding toen.
Nadeel is inderdaad dat je daarna op bed moet klimmen.
Bij de 2 bevallingen erna kon het niet (eentje te snel en de andere had wat nood), anders zeker voor herhaling vatbaar.
Zoon 08.2010 Zoon 02.2013
Dochter 03.2016 Zoon 06.2018
<<

Anoniem284

Bericht 24 Feb 2019 10:46

Re: Bevallingshouding (en vragen over de baarkruk)

Bedankt voor jullie antwoorden!
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers