Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Auto kapot na 1,5 maand (tweedehands)

<<

Anoniem266

Bericht 23 Feb 2019 09:34

Auto kapot na 1,5 maand (tweedehands)

1,5 maand geleden tweedehands auto gekocht en helaas de waterpomp kapot !!

Nu moeten we dit dan laten maken.

Maar wat ik me af vraag is dit iets wat ze bij de garage al hadden kunnen ontdekken bij de verkoop of is dit echt een gevalletje van pech hebben en wat zomaar op elk moment zou kunnen gebeuren?

Kosten zijn 150/170 euro toch weer zuur !
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3726

Geregistreerd: 01 Jan 2015 13:05

Bericht 23 Feb 2019 09:39

Re: Auto kapot na 1,5 maand (tweedehands)

Ik heb geen idee. Vraag het eens bij de garage waar je hem laat maken. Met tweedehands auto's heb je nou eenmaal dat risico denk ik.
<<

Anoniem304

Bericht 23 Feb 2019 09:42

Re: Auto kapot na 1,5 maand (tweedehands)

Geloof niet dat je dat kan zien aankomen nee.
<<

Anoniem266

Bericht 23 Feb 2019 09:44

Re: Auto kapot na 1,5 maand (tweedehands)

Dank je
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17376

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 23 Feb 2019 09:49

Re: Auto kapot na 1,5 maand (tweedehands)

Wat vervelend joh! Kan best dat de garage coulant wil zijn en bijv tegemoet wil komen in de kosten ofzo. Nee heb je :)
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem266

Bericht 23 Feb 2019 10:00

Re: Auto kapot na 1,5 maand (tweedehands)

Ja wil er vandaag langs gaan om het voor te leggen maar heb geen bon van het maken omdat ik door een beunhaas heb laten doen anders was ik waarschijnlijk wel het dubbele kwijt geweest !

Dus zonder bon tja ik weet niet.

Materialen waren samen 100 euro zon water ding en iets van een riem.
<<

Anoniem284

Bericht 23 Feb 2019 10:09

Re: Auto kapot na 1,5 maand (tweedehands)

Dan had je beter naar de garage kunnen gaan waar ie vandaan komt zodat zij nog hadden kunnen aanbieden het te maken.

Denk een gevalletje pech als je geen garantie erbij hebt gekregen. Kan helaas gebeuren.
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2525

Geregistreerd: 04 Okt 2017 09:46

Bericht 23 Feb 2019 11:00

Re: Auto kapot na 1,5 maand (tweedehands)

Gympie schreef:Dan had je beter naar de garage kunnen gaan waar ie vandaan komt zodat zij nog hadden kunnen aanbieden het te maken.

Denk een gevalletje pech als je geen garantie erbij hebt gekregen. Kan helaas gebeuren.


Dit inderdaad. Als ik de garage was, zou ik sowieso niet gaan vergoeden wat een ander heeft gemaakt. Hoe komt het dat je in eerste instantie niet naar de garage bent gegaan? Of begrijp ik dat verkeerd?
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17376

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 23 Feb 2019 17:47

Re: Auto kapot na 1,5 maand (tweedehands)

Ohja hehe nee als het anders gefixt is geef ik je weinig kans nee...
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 23 Feb 2019 17:58

Re: Auto kapot na 1,5 maand (tweedehands)

Waarom ben je niet meteen terug gegaan naar de garage waar je hem gekocht hebt?
Als het een bovag garage is, heb je volgens mij garantie wanneer de aankoopprijs hoger is dan 3000. Tenminste, dat was toen ik mijn autootje kocht een paar jaar geleden (die ook binnen een maand kapot ging, maar die garage zat niet bij BOVAG en de aankoopwaarde lag lager... doei geld).
<<

Anoniem279

Bericht 23 Feb 2019 18:11

Re: Auto kapot na 1,5 maand (tweedehands)

Ik vind het ook wel bijzonder dat je njet even terug gegaan bent naar de garantie. Miss hier had de garages wel aangeboden dit gewoon gratis of voor half geld te repareren. Ik denk ook, áls blijkt dat er alsnog iets aan mankeert, je niets meer hebt om op terug te vallen.

Wat ik me ook afvraag: worden tweedehands auto’s die door een garage verkocht worden, niet met een soort ‘garantie’ verkocht? ‘Garantie’ tussen aanhalingstekens want fabrieksgarantie je zal het 9 van de 10x niet zijn, maar meer een garantie dat als er iets mis blijkt, ze iets soepeler zijn in het berekenen van de reparatiekosten, of dot zo dan niet gratis doen.
Edit: oh, reactie van Lejow niet goed gelezen.
<<

Anoniem266

Bericht 24 Feb 2019 11:30

Re: Auto kapot na 1,5 maand (tweedehands)

Omdat mijn garage op 1 minuut van mijn huis zit en ik niet meer met de auto kon en mocht rijden en waar ik de auto heb gekocht is 1,5 uur verderop en ik moest de auto dan zelf daar krijgen. Dat deed de anwb niet natuurlijk. De ANWB heeft me namelijk gesleept omdat er gevaar van het koken van de motor was.

Dus niet zo heeel bijzonder dus en niet zo raar?
Laatst gewijzigd door Anoniem266 op 24 Feb 2019 11:34, in totaal 3 keer gewijzigd.
<<

Anoniem266

Bericht 24 Feb 2019 11:30

Re: Auto kapot na 1,5 maand (tweedehands)

Maar ondertussen heb ik de helft terug gekregen van de garage voor de gemaakte kosten dus opgelost.
Ik ben er langs geweest met een weer werkende auto en mijn verhaal uitgelegt.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 24 Feb 2019 11:40

Re: Auto kapot na 1,5 maand (tweedehands)

Dat is écht heel coulant van ze.

Nou ja goed, op het moment dat je de kapotte auto thuis had, had ik eerst die garage gebeld ;) Aan hun wat er mee te doen dan.
<<

Anoniem279

Bericht 24 Feb 2019 13:27

Re: Auto kapot na 1,5 maand (tweedehands)

Oké, dus jouw beunhaas blijkt dus wel een garage en dat de ANWB niet naar de andere kant van het land sleept, begrijp ik ook. Ik dacht dat je met een beunhaas iemand bedoelde die als hobby aan auto’s sleutelde en het voor een vriendenprijsje gerepareerd had en dat de ANWB er aan te pas moest komen was ook niet helemaal duidelijk. Dat verklaart denk ik de reacties.

Fijn dat het geregeld is!
<<

Anoniem266

Bericht 24 Feb 2019 14:06

Re: Auto kapot na 1,5 maand (tweedehands

Klopt de beunhaas noem ik mijn garage is in het zwart achter zijn huis in een garage :-)
Maakt verder niet uit toch? Inderdaad vriendenprijsje en als hobby.

Had de auto dag erop weer nodig dus wilde zo snel mogelijk laten maken inderdaad.

Ik ben er ook erg blij mee !
<<

Anoniem284

Bericht 02 Mrt 2019 21:26

Re: Auto kapot na 1,5 maand (tweedehands)

Ik had dan sowieso wel eerst even gebeld naar de garage waar de aankoop was gedaan. Maar wat maakt het uit, je hebt de helft teruggekregen, super fijn!

Off topic trouwens nog een tip: als je een uitroepteken gebruikt, hoeft daar geen spatie tussen :). Mag gewoon aansluiten op het laatste woord in de zin.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17376

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 04 Mrt 2019 12:19

Re: Auto kapot na 1,5 maand (tweedehands)

Wat luxe en fijn voor je Reep!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron