Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Op tijd komen

<<

Japie

Major Yipyapper

Berichten: 3667

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 23 Feb 2019 00:26

Re: Op tijd komen

Ik ben altijd iets te vroeg. Heb er zo'n hekel aan als mensen te laat komen. Een minuut of 5 snap ik, maar heb wel eens 15 min staan wachten. Dan baal ik echt.

Wat ik mij af vraag, waarom zou je niet op tijd kunnen komen als je kinderen hebt? Dit is geen aanval hoor, maar ben er benieuwd naar.
Geluk hoef je niet te verdienen, je hebt er recht op.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43708

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 23 Feb 2019 00:38

Re: Op tijd komen

Ik vraag het mezelf ook nog steeds af, Japie, waarom het me niet lukt. Ik reken een half uur extra en dan nog is het haasten. Toen ie nog baby was lag het denk ik met name aan de (soms letterlijk) zes keer extra lopen naar de auto met een lading aan spullen. Ik ben wel eens om half zes opgestaan en echt hard doorgepakt en pas om half tien reed ik weg. Had ik geen minuut stilgezeten nog.
En tegenwoordig ligt het meer aan de vele manoeuvres die ik moet uitvoeren om m'n zoon in z'n schoenen en jas te krijgen. Dat vergt enig doorzettingsvermogen.

Ik vind 't zelf echt vreselijk om te laat te komen en ik merk echt dat ik me zo gehaast en rot voel want het lukt me vaak gewoon niet, hoeveel tijd ik ook incalculeer. Echt heel irritant.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem317

Bericht 23 Feb 2019 00:47

Re: Op tijd komen

Ik ben vaak iets vroeger. Ik heb er een hekel aan als ik lang moet wachten op mensen.
<<

Japie

Major Yipyapper

Berichten: 3667

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 23 Feb 2019 00:49

Re: Op tijd komen

Ik begrijp dat je met een kind veel meer tijd nodig hebt en vaak poepen ze ook nog eens hun broek vol voordat je moet gaan.
Misschien ben ik te bevooroordeeld omdat ik geen kinderen heb en daar niet over mee kan praten.
Ik had een vriendin die standaard 15 a 20 min te laat kwam. Ik heb toen eens gezegd ik wacht 10 minuten en daarna ben ik weg. Was er zo klaar mee dat ik ergens voor Jan Doedel stond te wachten tot zij eens aan kwam.
Geluk hoef je niet te verdienen, je hebt er recht op.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43708

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 23 Feb 2019 00:51

Re: Op tijd komen

Ja ik vind 't zelf zo irritant omdat ik er altijd prat op ging dat ik altijd te vroeg of op tijd was. En nu doe ik echt m'n best en lukt het me vaak gewoojln niet. Hoop dat het mettertijd beter gaat haha.
Let's discover the world together.
<<

zonneschijn

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4886

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:28

Bericht 23 Feb 2019 01:11

Re: Op tijd komen

Altijd te vroeg, ook met kind.
Trots op mijn stoere ventje!
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 09:52

Bericht 23 Feb 2019 08:45

Re: Op tijd komen

Altijd te vroeg, vind te laat komen zo erg.
Ook met kind, maar betekent dus wel dat ik dan heeeel ruim op tijd begin met de deur uitkomen (en we soms echt té vroeg zijn haha)

Moet zeggen dat ik straks basisschool nog wel spannend vind wat dat betreft, opvang is natuurlijk niet zo strikt en dan net een baby erbij. Maar te laat komen op school vind ik echt geen optie.

Op werk kom ik trouwens wel steeds vaker nét op tijd/nét te laat.
Wij hebben zon cultuur waarbij vergaderingen altijd standaard 5-10 minuten te laat beginnen en dat is echt gruwelijk irritant voor optijdkomers zoals ik. Zit je je te haasten vanaf een vorige afspraak en vervolgens 10 minuten te wachten in een lege vergaderzaal. Dus ik pas me daarop inmiddels onbewust aan.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 23 Feb 2019 09:10

Re: Op tijd komen

Bij ons op school zijn er ook altijd zoveel mensen die nog op hun dooie gemakje aan komen lopen als de bel al gegaan is. Ik zou me zo opgelaten voelen. Daarnaast vind ik het ook niet iets wat ik mn kinderen wil aanleren.

Vrienden van ons komen standaard 3 kwartier te laat. Of ze nou met of zonder kinderen zijn. Zó stom. Ik hou dus altijd maar een uur later aan in mn hoofd, dan hoeven we dus niet te wachten... :palm:
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Boerenkool

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1303

Geregistreerd: 17 Dec 2014 21:51

Bericht 23 Feb 2019 09:27

Re: Op tijd komen

Altijd te vroeg. Ook met kinderen. Snap niet hoe je je kind de schuld kan geven voor te laat komen? Dan plan je toch wat ruimer.
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5361

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:12

Bericht 23 Feb 2019 09:30

Re: Op tijd komen

Ik heb een oom en tante die altijd zeker 3 kwartier te laat zijn. Als we ergens afspreken, krijgen hun dan ook altijd een andere tijd door dan dat de rest van de familie te horen krijgt, dan staan we tenminste niet te wachten.
10.04.17
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5488

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 23 Feb 2019 10:11

Re: Op tijd komen

Meestal net optijd bij dingen die echt moeten, bij privé afspraken ben ik vaak net iets te laat. Heeeel soms ben ik echt optijd en dat voelt veel prettiger en probeer dat vaak als goed voornemen te nemen, maar ik vind het toch niet belangrijk genoeg of zo want het lukt niet vaak. Terwijl ik dat haasten echt niet leuk vindt.

Marin moet wel lachen om je half 6 - half 10 verhaal, zou wat zijn om dan optijd op je werk te moeten zijn :wink:.
<<

Kira

Bericht 23 Feb 2019 10:24

Re: Op tijd komen

Boerenkool schreef:Altijd te vroeg. Ook met kinderen. Snap niet hoe je je kind de schuld kan geven voor te laat komen? Dan plan je toch wat ruimer.



Hier kan ik mij bij aansluiten, ik snap dat ook niet. Zeker met kleine kinderen niet, je pakt dan toch zelf de spullen in die je nodig hebt? Ik moet mijn puber nu bijvoorbeeld altijd achter zijn kont aan zitten, maar bij een klein kind heb je toch alles zelf in de hand.
En zelfs met puber kom ik overal te vroeg. Ik haat het echt om te laat te komen, en als mijn zoon zelf ergens heen moet is hij nu ook altijd standaard te vroeg.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43708

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 23 Feb 2019 10:55

Re: Op tijd komen

Lot schreef:
Marin moet wel lachen om je half 6 - half 10 verhaal, zou wat zijn om dan optijd op je werk te moeten zijn :wink:.


Haha maar naar je werk hoef je geen honderd babyspullen mee.
Gelukkig wordt 't steeds minder wat er mee moet, dat scheelt ook.
Let's discover the world together.
<<

Patsy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1689

Geregistreerd: 01 Jan 2019 11:13

Bericht 23 Feb 2019 11:10

Re: Op tijd komen

Zora schreef:Ik ben altijd op tijd, of iets te vroeg. Het is voor mij echt onmogelijk om te laat te komen ofzo. Ik word ook echt mega onrsutig als ik bijna weg moet en kan niet nog even wat anders doen. Als ik met kinderen ergens naartoe moet zorg ik dat ik ruim plan, óf ik geef geen specifieke tijd maar een rondom tijd.



Precies dit.
💙 25 februari 2014
💙 5 juni 2015
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 16:20

Bericht 23 Feb 2019 11:22

Re: Op tijd komen

Ik ben meestal op tijd en anders maximaal 5min te laat. Ik vind het niet prettig om te laat te zijn. Als ik weet dat ik het niet ga redden app ik ook wel eens om een halfuurtje later af te spreken (mits dat mogelijk is). Dat doe ik meestal uiterlijk een uur van tevoren zodat ik zeker weet dat diegene nog niet vertrokken is.
<<

Anoniem304

Bericht 23 Feb 2019 11:59

Re: Op tijd komen

Marin schreef:
Lot schreef:
Marin moet wel lachen om je half 6 - half 10 verhaal, zou wat zijn om dan optijd op je werk te moeten zijn :wink:.


Haha maar naar je werk hoef je geen honderd babyspullen mee.
Gelukkig wordt 't steeds minder wat er mee moet, dat scheelt ook.

Haha wat ging je doen dat je zolang bezig was? Op vakantie dan?
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43708

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 23 Feb 2019 12:01

Re: Op tijd komen

Nee naar m'n moeder was dat voor paar daagjes. Toen was ie nog wel echt klein dus allemaal zooi mee. Dat hoeft gelukkig nu niet meer.

Dat van die rondom tijd moet ik ook vaker doen, das handig!
Let's discover the world together.
<<

Donut

Noob

Berichten: 204

Geregistreerd: 02 Dec 2018 19:58

Bericht 23 Feb 2019 12:18

Re: Op tijd komen

Ik ben eigenlijk altijd op tijd. Ik vind het echt irritant als iemand 15 minuten te laat is. Tenzij het komt door bijv vertraging met de trein ofzo. Maar iemand die bewust te laat komt...nee...
<<

Kreeft

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4227

Geregistreerd: 04 Sep 2013 02:06

Bericht 23 Feb 2019 15:36

Re: Op tijd komen

Saga schreef:Ik ben altijd op tijd, of te vroeg.

Dit!
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8475

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 23 Feb 2019 15:45

Re: Op tijd komen

Ik ben vaak just in time, vrijwel nooit te vroeg. Als ik ergens met de kinderen heen moet ben ik tegenwoordig vaak te laat, ook al doen we nog zo ons best.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6123

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 23 Feb 2019 19:45

Re: Op tijd komen

Ook altijd op tijd of (veel) te vroeg. Ik word heel onrustig als ik moet haasten.
<<

Tompouce

Kletskop

Berichten: 509

Geregistreerd: 17 Jan 2019 20:39

Bericht 23 Feb 2019 20:51

Re: Op tijd komen

Ik ben bijna altijd te vroeg of op tijd. Ook met de kinderen.
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 23 Feb 2019 21:12

Re: Op tijd komen

Die ouders die standaard na de bel de school nog binnenlopen vind ik ook niet kunnen hoor. Dan moet je eerder opstaan.

Ik ben op tijd of te vroeg. Dit heb ik zo meegekregen vanuit opvoeding en irriteer mij soms als mijn vriend dit niet zo heeft geleerd.
<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3611

Geregistreerd: 23 Jun 2016 21:23

Bericht 23 Feb 2019 21:28

Re: Op tijd komen

Ik ben (veel) te vroeg of op tijd. Houd er absoluut niet van me te moeten haasten.
To travel is to live
Mijn instagram
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2513

Geregistreerd: 26 Mei 2016 19:46

Bericht 23 Feb 2019 21:41

Re: Op tijd komen

Voor kind lukte het me altijd best goed. Met is het soms zo moeilijk inschatten. Bij afspraken huisarts/verloskundige/ziekenhuis zijn we daarom soms echt 3 kwartier te vroeg omdat ik het zekere voor het onzekere wil nemen. Gelukkig is J dol op die speelhoekjes daar.
VorigeVolgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron