Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


ZO ontzettend moe

<<

Anoniem271

Bericht 13 Feb 2019 08:27

ZO ontzettend moe

Ik ben begin dit jaar 3 weken ziek geweest. Daarna weer aan de slag gegaan (meteen weken van 38/40 uur, volgende week zelfs 44!, dat is behoorlijk veel in de kinderopvang). Ik dacht dat het wel weer ging, maar ik blijf ZO moe. Werd vanmorgen huilend wakker, hoe ga ik op deze manier in godsnaam een werkdag van 11 uur volhouden?

Ik ga zo de dokter bellen. Maar is dit herkenbaar? Heeft iemand tips? Ik ben echt even radeloos.
<<

Japie

Major Yipyapper

Berichten: 3667

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 13 Feb 2019 08:31

Re: ZO ontzettend moe

Ik heb geen tips voor je, maar herken het wel.
Ik ben ook zo moe en er is niet tegenaan te slapen. Maak soms nachten van 10 uur, maar nog sta ik vermoeid op. Het liefst ga ik 19.00 uur naar bed elke avond, maar dat is zo vroeg. Ik werk ook op een kdv en maak lange dagen.
Ik denk dat bij mij de stress van school eindelijk weg is en mijn lijf nu tot rust komt ofzo.

Doe je invalwerk erbij, of zijn dit je vaste uren? Anders kan je misschien aangeven dat je dit even niet trekt nu.
Geluk hoef je niet te verdienen, je hebt er recht op.
<<

Anoniem308

Bericht 13 Feb 2019 08:33

Re: ZO ontzettend moe

ben jij ook niet net ziek geweest?
Eet en drink je goed?
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9453

Geregistreerd: 19 Jul 2014 16:27

Bericht 13 Feb 2019 08:39

Re: ZO ontzettend moe

Zie eerste zin AMM, Haha!
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9453

Geregistreerd: 19 Jul 2014 16:27

Bericht 13 Feb 2019 08:40

Re: ZO ontzettend moe

Ik zou sowieso aangeven dat je minder uur wilt maken. Misschien extra vitamine supplementen? En even laten bloedprikken kan nooit kwaad.
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Anoniem308

Bericht 13 Feb 2019 09:07

Re: ZO ontzettend moe

Oh ja haha, ik denk dat je sowieso die klap nog niet te boven bent.
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8837

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 13 Feb 2019 09:14

Re: ZO ontzettend moe

Als je zo lang ziek bent geweest, heeft je lichaam echt ook wel even tijd nodig om weer aan te sterken. Dus dan kan ik me wel voorstellen dat je moe bent als je zo veel uren maakt.
Ik werk maar 3 dagen in de kinderopvang, maar ben ook altijd wel moe na een dag werken.
Geef het tijd en anders toch kijken of je een dag rust kunt inlassen in je week.
2012
2016
2020

Instagram
<<

Anoniem271

Bericht 13 Feb 2019 09:32

Re: ZO ontzettend moe

Japie, ik werk 27 uur op contract, de rest is ‘extra’. Ik dacht dat doe ik wel even tot de vakantie, maar ik ben vanmorgen echt soort van ingestort. Ik hoop deze week inderdaad even met mijn roosteraar om de tafel te kunnen.

Ik ben 1,5 week terug na 3 weken ziek zijn. Inderdaad te hard van stapel denk ik. Ik heb net huilend de huisarts gebeld, vanmiddag kan ik terecht. Er is ook inval geregeld op het werk. Ik ga zo eerst slapen, kijken of ik daar wat van opknap.
<<

Anoniem271

Bericht 13 Feb 2019 09:34

Re: ZO ontzettend moe

Burn schreef:Ik zou sowieso aangeven dat je minder uur wilt maken. Misschien extra vitamine supplementen? En even laten bloedprikken kan nooit kwaad.


Ik heb 3 weken geleden ook bloed laten prikken. Op kinkhoest, Pfeiffer en ontstekingswaarden in mijn bloed. Allemaal negatief. Alleen Pfeiffer, maar dat is niet van nu.
<<

Anoniem271

Bericht 13 Feb 2019 09:35

Re: ZO ontzettend moe

Jezzie schreef:Als je zo lang ziek bent geweest, heeft je lichaam echt ook wel even tijd nodig om weer aan te sterken. Dus dan kan ik me wel voorstellen dat je moe bent als je zo veel uren maakt.
Ik werk maar 3 dagen in de kinderopvang, maar ben ook altijd wel moe na een dag werken.
Geef het tijd en anders toch kijken of je een dag rust kunt inlassen in je week.


Misschien is het inderdaad gewoon te veel, wat ik nu werk. Misschien is 27/30 wel mijn max. Ik ben nu ook geen dag vrij, iedere dag om 7:30/8:00 beginnen en dan tot 17:30/18:30...
<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1830

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:06

Bericht 18 Feb 2019 13:25

Re: ZO ontzettend moe

Dat zijn ook langs dagen Ise!
Ik werk thuis maar zit ook aan de 40/50u per week. Wel ben ik woensdagmiddag vrij. Alle andere dagen begin ik rond 8 uur, tot 18:15 ongeveer.
<<

Anoniem271

Bericht 19 Feb 2019 16:00

Re: ZO ontzettend moe

Dat is ook behoorlijk veel Ayla!
Laatst gewijzigd door Anoniem271 op 19 Feb 2019 19:05, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem269

Bericht 19 Feb 2019 17:09

Re: ZO ontzettend moe

Toen ik vorig jaar 3,5 week thuis was ivm een operatie ben ik de eerste week maar 1 halve dag gaan werken en de week erna 1,5 dag en daarna twee volle dagen (ik werk ook maar twee dagen). Dit had ik ook echt wel nodig want mijn lichaam was helemaal niet sterk genoeg meteen. Na 2,5 uur werken kreeg ik de eerste dag het ook erg in mijn rug. Je lichaam moet gewoon weer rustig opbouwen. Succes!
<<

Geel

Bericht 19 Feb 2019 17:56

Re: ZO ontzettend moe

Vergeet ook niet dat het februari is, dé maand waarin je lijf gewoon vaak op is van het gebrek aan buiten zijn en zon etc. En als je dan net drie weken ziek bent geweest, moet je een hoop uit de kast halen om weer op je normale energieniveau te zitten.
<<

Druifje

Kwebbel

Berichten: 437

Geregistreerd: 23 Okt 2017 13:39

Bericht 19 Feb 2019 18:38

Re: ZO ontzettend moe

Ik had het ook, vreselijk, bleek mijn HB veel te laag te zijn.. dus even bloedprikken zou ik zeggen.
<<

Chipa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1443

Geregistreerd: 02 Sep 2013 19:14

Bericht 21 Feb 2019 21:16

Re: ZO ontzettend moe

Ik heb het ook een tijdje gehad, die vreselijke vermoeidheid. Iedere stap was er 1 teveel. Bij mij was het een combi van teveel sporten, te weinig eten en emotioneel niet lekker in mn vel. Uiteindelijk ben ik minder gaan sporten, meer eten, vitamine d en een paar weken niet gewerkt. Toen kwam ik er heel langzaam weer bovenop. Is heel persoonlijk waarom je zo moe bent
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 22 Feb 2019 09:05

Re: ZO ontzettend moe

Ik ben ook 3 weken ziek geweest sinds januari en 2x antibiotica gehad. Ik ben ook nog niet back on track, werk maar 3 dagen per week, maar wel gebroken nachten met baby en zo moe en heb nu weer een verkoudheid opgepikt. Ik denk idd dat je te hard van stapel loopt, zou terug gaan naar je contacturen en lief zijn voor jezelf. Vroeg naar bed, gezond eten, niet teveel plannen. Reken je zelf gewoon nog niet 100% beter. Ik heb gisteren ook extra vitamine c en d gekocht, geen idee of het gaat helpen.
<<

Anoniem271

Bericht 22 Feb 2019 10:58

Re: ZO ontzettend moe

Ik heb inmiddels mijn eerste gesprek bij de praktijkondersteuner gehad, er blijkt bij mij meer achter te zitten dan ‘gewoon’ vermoeidheid. Iets wat al langer aan de hand is. Heb vandaag gesprek op het werk om dat te gaan vertellen, vind dat behoorlijk lastig. Maar ik heb 1 ding moeten beloven afgelopen woensdag en dat is dat ik nu op 1 sta en alle rest (werk ed) pas daarna komt.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 22 Feb 2019 14:08

Re: ZO ontzettend moe

Fijn dat je nu snapt waar het vandaan komt Ise. Zou het idd maar serieus nemen, straks loopt je emmer echt een keer over en ben je nog verder van huis. Als dat nu niet al zo is. Sterkte.
<<

Anoniem271

Bericht 22 Feb 2019 15:24

Re: ZO ontzettend moe

Ja het is al overgelopen vorige week. Heb vandaag gesprek gehad op het werk, zou daarna meteen even een uurtje blijven maar hebben besloten dat ik toch naar huis ging. Pittige week gehad met lastige gesprekken, dus nu gewoon lekker thuis en uitrusten en ontspannen.
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8837

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 22 Feb 2019 17:21

Re: ZO ontzettend moe

Vervelend Ise, sterkte! Lekker uitrusten nu.
2012
2016
2020

Instagram
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4015

Geregistreerd: 26 Okt 2013 18:21

Bericht 25 Feb 2019 09:34

Re: ZO ontzettend moe

Doe rustig aan Ise! Hopelijk helpt het lekkere weer ook een beetje om je wat beter te voelen.

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers