Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie

<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 18 Feb 2019 10:44

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie

F. gaat ook niet op de loopfiets en ook niet op haar fiets met zijwielen. Elke keer proberen, elke keer drama.
⁠♡♡♡
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11205

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 18 Feb 2019 10:48

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie

Hier precies hetzelfde Hoochie! Op drie wielen scheurde mijn zoon echt rond, maar sinds we het derde wiel eraf hebben gehaald weigert hij te fietsen (en we weten niet in welke doos dat ding zit, dus er weer opzetten lukt ook niet). De enkele keer dat hij het wil proberen is hij er na 50 meter klaar mee en wil verder lopen. Hij heeft nu ook een gewone fiets met zijwielen, maar waar mijn dochter daar meteen op weg fietste, heeft hij daar ook geen zin in. Hij zit er af en toe op en probeert te trappen, maar omdat hij steeds op de rem gaat staan geeft hij het meteen weer op. Gelukkig hebben we ook nog een plastic motor, daar kan hij ook wel aardig tempo mee maken.

Jip, hier helpt een voorbeeld in elk geval niet. Mijn zoon ziet zijn zus en heel veel buurtkinderen hier rondfietsen en steppen, maar hij wil het gewoon niet nadoen.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Anoniem281

Bericht 18 Feb 2019 12:51

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie

Tobias vindt het ook pas sinds een paar maanden leuk, hoor! Wel de driewieler stand van z'n loopfiets. Laatst maakten we er een tweewieler van, maar dat was janken geblazen en vond ie eng.

Van een collega kan ik straks een fietsje met zijwielen overnemen, maar vrees dat ie dat ook eng vindt, het is niet bepaald een held. Maar t komt vanzelf! Snap wel dat je t jammer vindt, wij hadden de wishbonebike al een tijdje staan zonder dat ie er naar om keek. Vond t zo zonde van die fiets!
<<

Misoe

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 633

Geregistreerd: 22 Jun 2017 12:15

Bericht 18 Feb 2019 12:58

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie

Ik wil even kwijt dat ik momenteel met mijn handen in het haar zit over hoe ik om moet gaan met mijn zoon.
Hij is zo ontzettend brutaal. Niks maakt hem uit. Straffen, belonen, de hele trukendoos is al geopend en ook weer gesloten. Het maakt mij bang, hij is nu 8. Hoe gaat het als hij straks groter en sterker wordt?
Ik moet hem onder controle krijgen, hem bewust laten worden, hem leren wat gewenst en ongewenst is. Maar hoe? Waar begin ik? Of verwacht ik teveel van hem? Is het tijdelijk nu om zich af te zetten tegen de scheiding en alle veranderingen? Moet ik het even laten gaan, maar tot hoever?
<<

GeKKiE

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4984

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:30

Bericht 19 Feb 2019 06:43

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids t editie

Misoe, wat vervelend!
Het zou goed door alle veranderingen en de scheiding kunnen komen.
Op school zie ik dat ook weleens bij kinderen. Wij werken met een speltherapeut en schoolmaatschappelijkwerkers/ouderkindadviseurs.
Hier hebben kinderen echt wat aan. Er zijn bij ons ook speciale trainingen voor kinderen van gescheiden ouders. Maar in Amsterdam is het aanbod groot.
Kunnen ze je op school misschien helpen hiermee? En anders via de huisarts?
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 19 Feb 2019 07:00

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie

Ja wat gekkie zegt wilde ik ook adviseren. Ik zou zeker hulp inschakelen. Dit hoef je niet alleen te doen, er zijn mensen die jullie kunnen helpen. Ik weet niet waar je woont maar via je huisarts kun je vast meer info krijgen.
Sterkte, lijkt me heel moeilijk misoe!
#teammaple🍁
<<

Misoe

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 633

Geregistreerd: 22 Jun 2017 12:15

Bericht 19 Feb 2019 11:27

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie

Op school krijgt hij al diverse therapieën. Vooral op zijn adhd en autisme gericht. Volgende maand wordt daar een therapie ism de Fysio gestart om zijn woede uitbarstingen wellicht in toom te kunnen houden.
Ik vind de grens zo moeilijk te bepalen. Welke reacties komen waarvandaan. Is het zijn autisme/adhd of zijn het gewoon streken die bij een jongen van 8 horen. En daar dan ook hoe moet of kan ik er op reageren.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 19 Feb 2019 11:47

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie

Maar mijn tip was er ook gericht dat je hulp inroept voor jou, voor jullie relatie samen. Dat je zoon al van alles krijgt is heel mooi natuurlijk, maar dat helpt jou niet perse in hoe je met hem en zijn gedrag om moet gaan. Of hoe je jouw grenzen bepaalt ten opzichte van een mens dat anders met grenzen omgaat dan jijzelf. Da’s hartstikke ingewikkeld en daar kun je misschien goed hij geholpen worden.
Wat Gekkie al zegt: in Amsterdam is een groot aanbod en daar zijn instanties die zich ook op de ouders richten. Maar ik weet niet hoe die instanties heten bij jou in de buurt, je huisarts weet dat wel.
#teammaple🍁
<<

Misoe

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 633

Geregistreerd: 22 Jun 2017 12:15

Bericht 19 Feb 2019 13:28

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie

Oh zo bedoel je. Dankjewel.
Ga dat zeker doen, want dit hou ik op deze manier niet vol.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 19 Feb 2019 15:34

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie

Er staat een vrachtwagen voor de deur met hijskraan die spullen op de oprit zet. Ik heb m'n zoontje nog nooit zo gefascineerd naar iets zien kijken. Dit houdt ie al langer vol dan tv kijken haha. 'Oh wow' zegt ie steeds.
Let's discover the world together.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 20 Feb 2019 20:08

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie

Ik wil even kwijt dat ik mijn F. zó lief vind! Vandaag speelden we kiekeboe en hij vond het zó leuk, echt schaterlachen, zo heerlijk dat blije hoofdje. En toen ik aan het koken was had ik hem in de Stokke newbornset aan de rand van de keuken gezet, hij vindt het altijd leuk om te kijken. Hoor ik ineens achter me luidruchtige smakgeluidjes, dus ik draai me om en zie dat hij me aan zit te kijken en tegelijk zit te smakken. Dus ik zeg: zit je nou te smakken en ik maak ook smakgeluidjes, brede grijns. Draai me om om verder te koken, hoor ik weer gesmak. Dat riedeltje heeft hij wel tien keer herhaald, hij zat zo heerlijk aandacht te trekken. Dat maakt de krijspartijen echt meer dan goed :love: .
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 20 Feb 2019 20:17

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie

Aaah wat schattig Pompoen!
⁠♡♡♡
<<

Oreo

Kletskop

Berichten: 790

Geregistreerd: 24 Mei 2018 21:22

Bericht 20 Feb 2019 20:33

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie

Herkenbaar, dat slechte eten. Zoon (ruim 4) eet ook niet best en vooral heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel langzaam. Dus 1x pw eten we iets wat hij echt mega lekker vindt (momenteel is dat pasta bolognese). Dan bunkert hij ff bij. En hij mag hier onbeperkt snoeptomaatjes en mini komkommertjes nadat hij vindt dat hij genoeg heeft gegeten. Daarmee krijgt hij iig vitaminen en voedingsstoffen binnen.
De rest van de strijd ga ik niet meer aan. Kost teveel energie. Vandaag hadden we risotto. Expres iets gekozen wat allergeenvrij was en gezegd dat we rijst met tomaten en een klein vleesje aten. Na 5 happen was het klaar. Nou prima. Dan heb je het geproefd en je weet dat de consequentie is dat je daarna niks meer te eten krijgt.


Verder wil ik vooral even kwijt dat ik zó vermoeid raak van mijn eigenwijze, niet luisterende, slome en treuzelende kleuter. We worden nog net niet in ons gezicht uitgelachen. Boos worden, lief zijn, negeren, vragen waarom... niks helpt. Uit pure wanhoop heb ik vorige week tegen hem gezegd dat ik heel veel van hem houd, maar dat ik het niet leuk vind om op deze manier zijn mama te zijn. En daar voelde ik me achteraf enorm schuldig over! Maar het is soms echt niet leuk meer.
Ik ben redelijk richting hoogzwanger aan het gaan, ben al maanden enorm fysiek beperkt, we hebben heel stressvolle maanden achter de rug op relatiegebied, een huis verkocht, verhuisd, begonnen op school (en bso) en ober 4 weken gaan we wéér verhuizen -en praktisch direct saarna wordt zijj zusje geboren-
Dus ik snap dat mijn lontje kort is en dat zijn aandachtspanne nog korter is. Maar ik weet het soms niet meer hoor :(

Nog 8 dagen werken verdeeld over morgen, volgende week en de week daarop. Dan heb ik verlof. Dan kan ik overdag even bijtanken, voor zover dat mogelijk is...
Maar pffft

*klaagmodus uit*
22112014 / 10042019
<<

widko

Noob

Berichten: 229

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:20

Bericht 21 Feb 2019 11:23

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie

Oreo wat een vervelende situatie. Ook al weet je waar het door komt, het maakt het niet minder zwaar. Sterkte met je laatste werk dagen en hopelijk geeft het je zoon daarna ook wat rust.
Onze stoere bink 20-08-2015
<<

Anoniem316

Bericht 22 Feb 2019 16:20

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie

Pittig hoor Oreo. Is ook niet niks wat er in jullie maar ook zeker in zijn leventje gebeurd. Kinderen krijgen vaak meer mee dan je denkt. Hopelijk keert de rust snel weer terug en wordt het weer wat fijner bij jullie thuis.

L heeft vanmorgen hete koffie over zich heen gehad. En hoewel ik snel handelde waardoor er geen verwondingen zijn, ben ik zo geschrokken. Het overkomt je zo maar. Schoonvader had koffie op een tafeltje neergezet en L ging op dat tafeltje zitten. Op het moment dat ik mijn kopje wilde pakken omdat ik het niet veilig vond, viel de tafel al om met kopje en L. Gelukkig had ze een blousje met drukknopen aan, dus die snel uitgetrokken en daarna goed gekoeld. Er is niks te zien en ze heeft verder ook geen pijn. Maar jeetje..

En dat daarna mijn schoonvader gaat lopen zeggen: 'Ja ik zag het al aankomen, maar ik denk, ik zeg niks'. Echt... ik was boos op die vent. Hoezo zet je die koffie daar uberhaupt dan neer. Maaar goed. L is er goed van af gekomen en dat is het belangrijkste.
<<

Oreo

Kletskop

Berichten: 790

Geregistreerd: 24 Mei 2018 21:22

Bericht 22 Feb 2019 16:54

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie

thx Dee en Widko. Het is gewoon ff niet chill momenteel. Komt wel weer nog. Goed 2 weken tot mijn verlof.

Dee, wat een ongelofelijke k*t opmerkingen. HIJ zet die koffie daar neer? Dan had hij toch beter meoten weten? Kan me voorstellen dat je geschrokken bent!
22112014 / 10042019
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 23 Feb 2019 22:22

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie

Islandgirl schreef:Dat is pittig Lot als hij 2x per nacht komt. En het zoekende zijn naar je nieuwe rol als moeder is herkenbaar, dat komt vanzelf wel goed. Geef het wat tijd. Wat wil je te veel allemaal en waarin vind je jezelf te streng?


Wat ik wil: werken, sporten, gezond koken, afspreken met vriendinnen en familie, het huis en de was netjes houden, er leuk uitzien, vrolijk en energiek zijn, mijn kind goed verzorgen, een fijne betrokken collega zijn etc. etc. Als ik al heel de dag gewerkt heb, kind gehaald en gebracht van opvang, om 19u thuis kom, hem eten geef (of kolf) omkleed, met hem speel, alles klaar zet voor morgen etc dan lukt het me gewoon niet meer om te koken. Dat vind ik eigenlijk best logisch maar toch denk ik dan ergens dat dat maar allemaal moet kunnen :). Dat vind ik dus streng van mezelf.

Thanks Niekske.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 23 Feb 2019 22:37

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie

Dat vind ik inderdaad wel veel van jezelf vragen Lot. Dat hoeft echt niet altijd allemaal helemaal top te gaan hè.
Let's discover the world together.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 23 Feb 2019 22:51

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie

Jep, daarnaast is mijn partner ook vaak erg laat thuis. Ik weet dat ik veel van mezelf vraag, werk er nu ook al aan. Maar het blijft lastig.

Oreo! Dat is veel ja, rustig aan, dag voor dag, lekker deze twee weken nog aftellen en niet teveel van jezelf vragen (ja kan ik mooi tegen een ander zeggen :wink:).

En Dee, dat is heel erg schrikken! Is ook altijd mijn nachtmerrie, ik vind hete dranken ook zo eng met kids. Zit alleen te denken dat kleren uittrekken toch eigenlijk juist niet moet? Maar met kleren onder de douche? Gelukkig heeft je kind er niks aan over gehouden.
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5349

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:12

Bericht 23 Feb 2019 22:57

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie

Ja wel alles uittrekken, inclusief de luier!
10.04.17
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 23 Feb 2019 23:01

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie

Ja wat Saga zegt is inderdaad het nieuwe advies:
https://www.kekmama.nl/artikel/kind/nie ... gelijk-uit

Wat naar trouwens Dee! Zo eng dat soort dingen. Fijn dat het relatief mee viel.
Let's discover the world together.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 23 Feb 2019 23:18

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie

Oh sorry, had ik moeten weten, ik heb kinder EHBO gehad. Goed gehandeld Dee!!
<<

Rebecca

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2918

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:39

Bericht 26 Feb 2019 14:14

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie

Mijn jongste is vanochtend hard gevallen, met zijn voortanden op de tegelvloer. Flink bloeden, tandvlees bij zijn hoektand dik, en ik vond zijn tanden wat gek staan. Gelijk naar de tandarts geweest, zijn tanden zijn wat naar binnen geslagen. Nu de komende 3/4 weken alleen zacht eten, en vooral hopen dat ‘t niet gaat ontsteken ofzo. Bah, wat ben ik geschrokken!
19 juni 2015
2 februari 2017
<<

Islandgirl

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1155

Geregistreerd: 08 Aug 2017 06:14

Bericht 26 Feb 2019 14:26

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie

Oh jeetje Rebecca dat is schrikken zeg! Hopelijk heeft hij niet veel pijn meer?
11-4-2018
Instagram

Afbeelding
<<

Rebecca

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2918

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:39

Bericht 26 Feb 2019 14:31

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie

‘t lijkt mee te vallen, al heb ik ‘m net voor ‘t slapen op advies van de tandarts wel een zetpil gegeven.
19 juni 2015
2 februari 2017
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Google [Bot]