Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Verdien je genoeg...

<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2526

Geregistreerd: 02 Jan 2016 16:21

Bericht 21 Feb 2019 13:20

Re: Verdien je genoeg...

Harrison schreef:
Sawadee schreef:
Bliss schreef:Verdient iedereen hier nou zo veel of ben je gewoon snel tevreden? Want wij verdienen allebei best goed volgens mij, m'n vriend wel wat meer dan ik. Maar het is niet alsof we veel geld overhouden om te sparen elke maand. Nu is het wel zo dat ik maandelijks 120 euro aflos aan DUO en m'n vriend 330 euro alimentatie betaalt, dus dat geld kunnen we allemaal al niet sparen. We sparen alleen een bedragje via pinsparen elke maand, maar veel is dat niet. De spaarrekening wordt verder vooral aangevuld met eindejaarsuitkeringen en vakantiegeld.

Ik zou trouwens wel meer kunnen sparen hoor, maar ik mag nou eenmaal graag gaan eten of borrelen met vrienden en ik heb de laatste tijd ook best wel weer het nodige geshopt. Dus ik klaag niet, maar vraag me af hoe anderen een half of zelfs een heel salaris kunnen sparen en alsnog alles kunnen doen wat ze willen. Dat moeten dan wel gigantische salarissen zijn, toch?


Als je met weinig tevreden bent, heb je natuurlijk al sneller het gevoel alles te kunnen doen wat je wilt.
Als ik naar mezelf kijk, ik ben er jarenlang aan gewend heel zuinig aan te moeten doen, ik vind dure kleding kopen oprecht zonde van mijn geld (ik wordt niet happy van een dure trui of dure schoenen), ben heel bewust in mijn aankopen, ga (en wil ook niet) wekelijks uit eten etc.
Ik kan tegenwoordig minimaal 1/3e van mijn salaris sparen en mijn vriend bijna 50%, ik werk 32 uur en vriend 36. En toch kan ik alles doen wat ik wil. Gewoon omdat ik met weinig tevreden ben. Mijn uitgaven patroon is weinig veranderd tov paar jaar geleden toen ik bijna niet rond kwam. En mijn vriend is precies zo, geeft ook niet onnodig geld uit.
En ik verdien echt niet veel, gewoon HBO starter salaris en los ook nog maandelijks 130 euro aan DUO af.


Ik denk dat dat inderdaad veel verschil maakt. Jij noemt het onnodig geld uitgeven (en ergens zal dat vast ook wel zo zijn) maar ik word echt gelukkig van uit eten gaan, borrelen, kleding, reizen etc. Dus ik denk dat het ook te maken heeft met prioriteiten en waar je tevreden mee bent. Maar eigenlijk ben ik best wel tevreden met wat ik spaar naast al die dingen die ik doe. En ik weet dat er een potje voor me klaar staat bij mijn opa en ouders dus dat speelt ook wel mee.


Dat onnodig geld uit geven doelde ik meer op maar dingen kopen terwijl je ze niet nodig hebt. Of dat je uit gemak iets bij winkel A koopt terwijl het veel goedkoper bij winkel B is maar je er iets meer moeite voor moet doen.
Als jij blij wordt van (dure) kleding kopen bijvoorbeeld is dat dus niet onnodig voor jou en moet je dat zeker doen.
Alleen je kan je geld maar 1x uitgeven en Bliss geeft aan veel geld uit te geven aan etentjes etc, ja dat geld kan je dan niet sparen.
Als je met minder geld uitgeven aan dat soort dingen ook tevreden bent en meer kan sparen, dan hoef je dus echt niet veel te verdienen.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11407

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 21 Feb 2019 16:25

Re: Verdien je genoeg...

We komen makkelijk rond en sparen nu heel veel waardoor er minder overblijft om uit te geven aan spontane dingen. Dat is een keus nu. In ons nieuwe huis zullen we ook goed rond kunnen komen, maar wel wat minder kunnen sparen verwachten we.

Zo lang de tarieven van de zorgverzekeraar niet omhoog gaan, zal mijn loon ook niet meer stijgen en dat is wel een beetje zuur.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Pollepel

Kwebbel

Berichten: 298

Geregistreerd: 25 Okt 2018 19:14

Bericht 21 Feb 2019 16:45

Re: Verdien je genoeg...

Wij verdienen voldoende om ons leven te leiden wat we willen.
Boodschappen is een grote kostenpost omdat we enkel biologisch eten uit principe.
Verder maken we vaak kleine uitstapjes.
We zouden meer kunnen en willen sparen, maar hebben geen behoefte om dit ook daadwerkelijk te doen. Het leven kan helaas heel kort zijn, hebben we ervaren. Dus leven we meer in het hier en nu.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 21 Feb 2019 18:51

Re: Verdien je genoeg...

Jawel, ben zelfs aan het rekenen gegaan of ik met 32 of zelfs 24 uur ipv 40 uur werken genoeg zou verdienen om voldoende te verdienen. 32 uur zou zeker kunnen bij 24 u zou het op het randje zijn, maar dan zou ik op een van de andere dagen iets als zzp-er willen gaan doen. Dat laatste is al een lang gekoesterde wens maar ik ben totaal niet commercieel dus dat houd mij tegen...

@ Pollepel... Wij zijn een beetje tegen tussenhandel dus halen voor een deel onze groente en fruit bij een plaatselijk boer. Alle aardappelen, uien en eieren komen daar sowieso van af. Eieren in de winkelschappen zijn namelijk bijna 3x zo duur bijv. en je moet wel gek zijn als je die daar haalt want vrijwel overal in Nederland is wel eierautomaat bij een boer of zo te vinden.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 21 Feb 2019 20:27

Re: Verdien je genoeg...

Gek zijn, óf niet op steenworp afstand van een eierautomaat wonen. In mijn leven past het iig niet om iedere week naar een boerderij te rijden voor wat eiers.
#teammaple🍁
<<

Japie

Major Yipyapper

Berichten: 3667

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 21 Feb 2019 20:31

Re: Verdien je genoeg...

Mijn moeder haalt ook verse eieren bij de boer. Maar ik ken zat mensen niet geen eierautomaat in de buurt hebben, dus wel naar de supermarkt moeten.
Geluk hoef je niet te verdienen, je hebt er recht op.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 21 Feb 2019 20:35

Re: Verdien je genoeg...

Wij hebben wel een eierautomaat op de hoek midden in de Randstad!
(maar dat doe ik eigenlijk alleen in 't weekend, de doordeweekse eieren komen van de Appie)
Let's discover the world together.
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4381

Geregistreerd: 22 Feb 2015 15:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 21 Feb 2019 20:50

Re: Verdien je genoeg...

Ik denk vooral dat je gaat leven naar wat je hebt. Mensen met een hoger salaris geven ook meer uit. Ik ben een paar jaar geleden minder gaan werken, dus minder salaris, inmiddels weten we niet beter. Maar om antwoord te geven op de vragen:
We verdienen genoeg om rond te komen en kunnen ruim sparen. We gaan ook meerdere keren per jaar op vakantie dus hebben niks te klagen vind ik zelf. Ik werk 24 uur en zou wel meer kunnen werken, maar het is niet nodig dus doe ik het niet. Vriend werkt 36 uur dus ook niet fulltime en kan regelmatig thuis werken. Ben heel tevreden met onze financieën en dan hebben wij echt geen megainkomen ofzo en ook geen goedkoop huis.
<<

Anoniem317

Bericht 21 Feb 2019 21:19

Re: Verdien je genoeg...

Ik ben tevreden met ons inkomen. We kunnen de vaste lasten betalen, leuke dingen doen en sparen. Al doen we dat laatste momenteel iets minder, omdat we aan het klussen/verbouwen zijn.
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2828

Geregistreerd: 19 Okt 2013 11:39

Bericht 21 Feb 2019 21:50

Re: Verdien je genoeg...

Ik had nog nooit van het bestaan van een eierautomaat gehoord.

Qua inkomen ben ik op zich wel tevreden. We komen makkelijk rond, sparen en letten eigenlijk totaalniet op wat we uitgeven.
Deels ben ik ontevreden over mijn inkomen omdat ik vind dat ik meer zou moeten krijgen gelet het werk wat ik doe. Maar dat is natuurlijk een andere discussie.
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:20

Bericht 21 Feb 2019 21:51

Re: Verdien je genoeg...

Inderdaad, je gaat leven naar wat je hebt. Ik heb ooit wel meer dan het dubbele verdiend dan wat ik nu verdien, en had toen ook nog een verdienende partner. Dan geef je inderdaad makkelijker uit (tenminste, ik dus wel). Nu ben ik alleenverdiener en dan ook nog eens helemaal geen riant salaris. Voor nu vind ik het oke: het is een vaste baan, ik red me ermee, het werk is oke, het salaris kan wellicht nog wat omhoog in de loop van de tijd, de verhouding werk/prive is prima en het is vlakbij huis waardoor ik bijvoorbeeld weer helemaal geen reiskosten en reistijd heb. Nu mijn zoon nog jong is, vind ik dat dus goed. Ik denk wel dat ik wat anders zoek als hij wat ouder is.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 21 Feb 2019 21:57

Re: Verdien je genoeg...

Merken jullie ook dat jullie de afgelopen jaren meer zijn gaan verdienen? Ten opzichte van toen je net begon op de arbeidsmarkt?

Dit is voor mezelf niet relevant hoor, maar ik moest daar nav Bliss haar vraag aan denken. We zijn intussen toch bijna allemaal wel eind 20/ergens in de 30 (en sommige daarboven ook, maar gemiddeld genomen) dus geen echte rookies op de arbeidsmarkt meer. Misschien speelt dat ook mee dat hier op t forum het best redelijk lijkt te gaan met de verdiensten, omdat de meesten intussen toch wat hoger opgeschaald zijn.
Let's discover the world together.
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1964

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:58

Bericht 21 Feb 2019 22:16

Re: Verdien je genoeg...

Ik verdien nu bruto iets meer dan wat ik verdiende toen ik begon, en ik werk nu 4 dagen en toen 5 (zelfde functie).
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25116

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 21 Feb 2019 22:37

Re: Verdien je genoeg...

Ja ik ben wel meer gaan verdienen, maar mondjesmaat. Als ambtenaar zit je toch vast aan een bepaalde cao waar elk jaar een paar tientjes bij komen, netto. Toevallig is m'n cao net geüpgraded en ben ik daardoor weer ietsje meer gaan verdienen. Ten opzichte van mijn salaris als starter ben ik denk ik zo'n 900-1000 euro bruto meer gaan verdienen ofzo, ik weet het niet precies. (Ook een paar keer van baan gewisseld.)
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem298

Bericht 21 Feb 2019 23:05

Re: Verdien je genoeg...

.. om rond te komen? Ja, tegenwoordig komen we goed rond. EIN-DE-LIJK! Scheelt ook dat we ons koopgedrag drastisch hebben aangepast, met behulp van onze hypotheekverstrekker maakten we een overzicht over alles wat er aan inkomen binnenkwam en wat we uitgaven en dat was wel even confronterend, maar ook een eye-opener. We hebben onze uitgaven goed onder controle en sparen nu ook elke maand, zo fijn.
.. om extra dingen te kopen/doen of te sparen? Zelfs dat! We gaan af en toe uit eten, of als er ineens iets belangrijks nodig is kunnen we het kopen.
Zou je graag meer verdienen? Waar zou je dit dan aan uit uitgeven? Ik zou het wel willen, het is niet per se nodig, maar ik zou vaker met vriendinnen/man/gezin ergens wat gaan eten/drinken/uitgaan, meer schoenen willen kopen en gewoon een wat luxere leefwijze er op na houden, maar dat kan nu niet. En dat geeft niet, want ik ben nu ook tevreden. Zeker als ik het vergelijk met hoe het was.
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:58

Bericht 21 Feb 2019 23:06

Re: Verdien je genoeg...

Ja hoor, ik werk maar 16 uur en kort gezegd is dit genoeg voor mijn deel van de hypotheek en de boodschappen/andere kleine extra’s.
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 21 Feb 2019 23:14

Re: Verdien je genoeg...

@ Marin, ja... Als je meer wilt verdienen dan is nu het tijdstip om van baan te wisselen met de huidige krapte op de arbeidsmarkt.

Zelf ben ik ook ruim 1.000 euro bruto gestegen tov mijn startsalaris. Ervaring telt wel, maar heel veel groeien zal ik niet meer verwacht ik. Overigens is salaris niet alles. Ik ben serieus aan het overwegen om 36 of 32 u te gaan werken. Ook al heb ik geen kids wat meer vrije tijd zou fijn zijn.
<<

Pollepel

Kwebbel

Berichten: 298

Geregistreerd: 25 Okt 2018 19:14

Bericht 22 Feb 2019 01:09

Re: Verdien je genoeg...

@ fred
Wij wonen in de randstad dus weinig boeren om ons heen. En we kiezen heel bewust voor biologisch en bij voorkeur biologisch dynamisch. Wanneer je het bij de boer koopt, is het nog niet biologisch, tenzij de boer biologisch teelt.
Idem voor de eieren.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 22 Feb 2019 01:23

Re: Verdien je genoeg...

Maar Fred heb ‘t over de kosten volgens mij.
#teammaple🍁
<<

Anoniem313

Bericht 22 Feb 2019 08:02

Re: Verdien je genoeg...

Hè verdorie, nu wil ik verse eiers, die zijn veel lekkerder dan die van de AH. Ff gegoogled, maar de dichtstbijzijnde boer of automaat zit een uur verderop :nopompom:
<<

Anoniem304

Bericht 22 Feb 2019 08:08

Re: Verdien je genoeg...

Ondanks het platteland hier zijn biologische eieren bij de boer hier alsnog duur hoor. Gewone eieren bij de boer zijn wel goedkoper, maar daar moeten we ook voor rijden (= ook niet echt fijn voor het milieu).
<<

Anoniem335

Bericht 22 Feb 2019 08:28

Re: Verdien je genoeg...

Vergeleken met mijn startsalaris ben ik 2200 euro bruto omhoog gegaan en dat merk ik zeker wel. Maar toen woonde ik nog bij mijn ouders en inmiddels heb ik een auto en koopwoning. Wij verdienen genoeg en de kans dst ik nog meer ga verdienen is wel groot maar wil ook van 36 naar 32 uur en vriend van 40 naar 32/36 uur (ook zonder kinderen Fred). We kunnen prima toe met minder geld.
<<

Bisq

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2260

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 22 Feb 2019 08:36

Re: Verdien je genoeg...

Ik heb de afgelopen jaren flink ingeleverd aan salaris doordat ik deels ben afgekeurd. Gelukkig is man flink gestegen in salaris en verdienen we samen meer dan genoeg om goed van rond te komen en alles te doen wat we leuk vinden.
We eten alles biologisch (heb daarbij wel het geluk de dochter van een biologisch-dynamische boer te zijn, dus kostentechnisch voor ons goed te doen. Pollepel, voor jullie misschien een leuk adres om eens in ons hotel op de boerderij te overnachten/dineren) en houden van uit eten gaan, dagjes uit, mooie vakanties etc. Allemaal dingen waar we flink op zouden kunnen besparen mocht het ooit nodig zijn. Maar nu kunnen we alle leuke dingen doen en daarbij voldoende sparen.
Insta: je_ei_kwijt
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3726

Geregistreerd: 01 Jan 2015 13:05

Bericht 22 Feb 2019 09:30

Re: Verdien je genoeg...

Marin schreef:Merken jullie ook dat jullie de afgelopen jaren meer zijn gaan verdienen? Ten opzichte van toen je net begon op de arbeidsmarkt?

Dit is voor mezelf niet relevant hoor, maar ik moest daar nav Bliss haar vraag aan denken. We zijn intussen toch bijna allemaal wel eind 20/ergens in de 30 (en sommige daarboven ook, maar gemiddeld genomen) dus geen echte rookies op de arbeidsmarkt meer. Misschien speelt dat ook mee dat hier op t forum het best redelijk lijkt te gaan met de verdiensten, omdat de meesten intussen toch wat hoger opgeschaald zijn.


Ja zeker en met name bij mijn vriend. Die is dubbel zoveel gaan verdienen netto en ik ben er ook flink op vooruit gegaan, ook bijna het dubbele. Komt door de carrierekansen die we beide hebben gepakt. We hebben geinvesteerd in onze loopbaan, mijn vriend heeft een exta opleiding gedaan na zijn master waardoor hij nu steeds verder doorstroomt omhoog. Ik zit nu wel redelijk aan mijn sociaal domein/zorg sector hbo max maar doordat ik nu ambtenaar ben bij de gemeente heb ik daar veel profijt van qua inkomsten.

Toen we net samen waren verdiende ik net boven de 1000 en hij net onder de 2000 netto. Dat is zo'n 7 jaar geleden.
Laatst gewijzigd door Fantine op 22 Feb 2019 09:56, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem304

Bericht 22 Feb 2019 09:50

Re: Verdien je genoeg...

Wij zijn zeker meer gaan verdienen, maarja we waren dan ook beide 16 toen we begonnen met werken. Toevallig gisteren m'n vriend z'n eerste salarisstrookje gezien. €440 netto. Fantastisch!

Maar goed, met gewoon MBO gaat het verder niet zo hard omhoog, tenzij je natuurlijk (zoals wij beide) een fijne werkgever hebt die nog wel eens een leuke salarisverhoging wil geven.
VorigeVolgende

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers