Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kinderfeestjes Topic

<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 29 Aug 2018 18:07

Re: Kinderfeestjes Topic

Nee ik geef kinderen niks mee, behalve als ze geknutseld hebben dan mogen ze dat natuurlijk meenemen.
<<

Sugar

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 195

Geregistreerd: 03 Sep 2013 14:08

Bericht 29 Aug 2018 20:00

Re: Kinderfeestjes Topic

Ik heb al 2jaar bingo gedaan. Kleine prijsjes gehaald. Alle kinderen gingen met 2of 3 kadootje naar huis. Wanneer ze daarna bingo hadden en eigenlijk al de Max keer bingo hadden gehad kregen ze een snoepje! Dus iedereen ging tevreden naar huis.
Mijn mooiste kadootjes
Oktober 2010 & April 2014
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 29 Aug 2018 20:05

Re: Kinderfeestjes Topic

Ik geef wel iets mee. De laatste keer had ik geschenktasjes in de vorm van damestasjes (te koop bij Action) en daar zaten wat kleine dingetjes in, zoals een snoepketting, een sleutelhanger, dat soort dingen.

Die bingo is wel een heel leuk idee trouwens.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5096

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 29 Sep 2018 21:39

Re: Kinderfeestjes Topic

Willen jullie mee denken?
Ik denk dat we dit jaar weer feestje thuis doen en dan een discofeestje doen. Dat kan in de schuur die we dan leuk aankleden met vlaggetjes en discobollen. Ik wilde drinken neer zetten dat ze een soort cocktail kunnen maken en daar dan ook wat snoepjes bij. Maar ja de hele tijd dansen is denk ik niet zo leuk. We gaan natuurlijk ook eten en cadeaus uitpakken.
Maar hebben jullie nog leuke ideeën qua activiteiten die we kunnen doen? En het is beetje gebruikelijk dat de feestjes hier vanuit school zijn dus mee om 12 uur, dat kan natuurlijk prima. Maar ik dacht misschien is wat later op de middag en stukje avond ook leuk. Maar ja hoe leuk zijn kinderen aan het einde van de week op dat tijdstip nog? En ouders moeten de kinderen dan natuurlijk bij ons brengen.
Oh en leuke liedjes voor de afspeellijst zijn natuurlijk ook welkom!
:heart: :heart: 2011
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:20

Bericht 29 Sep 2018 22:05

Re: Kinderfeestjes Topic

Misschien iets disco-achtigs knutselen? Ik bedenk zo even uit mijn hoofd: een glittermasker, glitterige haarspeldjes of iets dergelijks?
Of elkaar opmaken met make-up en (daar zijn ze weer) glitters

Bij discomuziek denk ik meteen aan Saterday Night Fever, Grease, YMCA etc. Misschien een eenvoudig dansje met elkaar instuderen (mijn zoon van dezelfde leeftijd heb ik recent een stukje van Grease Lightening geleerd, dat dansen we nu af en toe samen :smile: )
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 30 Sep 2018 01:29

Re: Kinderfeestjes Topic

Qua playlist zou ik ook denken aan wat ze zelf draaien en waar ze op dansen, bij mijn dochter op school zijn dat voornamelijk nummers van Kinderen voor Kinderen, dus de Hupsakee, de Kanga, de Fitlala, al dat soort nummers, nu is Kom erbij weer een hit. Daar weten ze ook al die dansjes bij. De vogel is ook populair op school nu, er zijn vast nog wel meer van die nummers. Het kuikentje piep, ook zoiets.

Mijn dochter heeft in groep 3 twee keer een discofeestje gehad, vorig jaar eigenlijk niet, maar het was beide keren op een zaterdagmiddag.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2086

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:04

Bericht 30 Sep 2018 10:08

Re: Kinderfeestjes Topic

Ik heb zelf geen kinderen, maar organiseer wel activiteiten voor kinderen. Dingen die bij ons goed in de smaak vielen rond disco zijn:
-Met (glow in the dark) schmink en nagellak je mooi maken voor de disco
-Met verkleedkleren (pruiken, hoedjes, sjaaltjes e.d.) je disco-outfit compleet maken
-Spelletjes die bij disco passen, zoals limbodansen, just dance, stopdans. Kun je evt ook een wedstrijdje van maken

Wat betreft muziek zou ik voor die leeftijd vooral zoeken naar Kinderen voor Kinderen en alles wat in de kids top 20 staat.
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:47

Bericht 30 Sep 2018 11:06

Re: Kinderfeestjes Topic

Paar spelletjes op muziek misschien?

Als de. MUiek stopt standbeeld, stoelendans en ballonnen stampen bijv
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5096

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 30 Sep 2018 19:02

Re: Kinderfeestjes Topic

Thanks dames!
Spelletjes zijn leuk idee, kijken of ik er daar nog wat van bij kan verzinnen.
Ik wil van die foto props (mondjes, brilletjes enzo) kopen kunnen ze daar nog een foto's mee maken.
En we hebben bedacht om microfoons te knutselen om " mee te zingen" met de muziek.

We hebben besloten het gewoon vanuit school te doen, we maken de garage wel donker door ramen af te plakken.

Ik probeer nog iets achter de hand te houden voor als ze het dansen zat zijn. Las hier in het topic nog iets van bingo met kleine cadeaus dat is misschien nog wat. Of denken jullie dat we het wel van 12 tot 4 vol houden met dansen en spelletjes?
:heart: :heart: 2011
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 30 Sep 2018 19:15

Re: Kinderfeestjes Topic

Je kunt bij Action voor heel weinig (ik geloof nog geen twee euro) echte microfoons kopen die je kan aansluiten op de computer, waarmee je kan meezingen, mocht je het leuk vinden om nog een rondje karaoke te doen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5096

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 30 Sep 2018 19:19

Re: Kinderfeestjes Topic

Susan schreef:Je kunt bij Action voor heel weinig (ik geloof nog geen twee euro) echte microfoons kopen die je kan aansluiten op de computer, waarmee je kan meezingen, mocht je het leuk vinden om nog een rondje karaoke te doen.


Thanks voor de tip. Ik wilde een afspeellijst maken op spotify. Moet ik even kijken hoe het werkt met karaoke op de laptop.
:heart: :heart: 2011
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 30 Sep 2018 19:22

Re: Kinderfeestjes Topic

Je moet wel even kijken dat het stekkertje erin past, volgens mij had ik zo'n verloopstukje nodig. En je laptop moet een microfooningang hebben. Het is ook even puzzelen voor het werkt, volgens mij moet je ergens instellen dat je een microfoon gebruikt, maar daar zijn wel YouTube-filmpjes van.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 05 Jan 2019 15:34

Re: Kinderfeestjes Topic

Ik up dit topic even.

Mijn oudste dochter wordt eind februari 5 en wil heel graag een prinsessen en ridders feestje geven.
Nu zaten we samen een beetje te bedenken hoe en wat en qua ideeën kom ik nu op het volgende;

Een speurtocht over de hei (is vlakbij huis), daar onze tent opzetten bij het eindpunt om daar vervolgens een taartje of cupcakeje te eten én geschminkt te worden.

Ik heb alleen geen flauw idee wat voor opdrachtjes etc leuk zijn voor kinderen van 4/5 jaar tijdens de speurtocht. Heeft iemand leuke ideetjes?

Oh en ze is in de voorjaarsvakantie jarig. Zouden jullie dan het feestje op haar verjaardag zelf doen of pas na de vakantie?
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 09:52

Bericht 05 Jan 2019 15:42

Re: Kinderfeestjes Topic

Ik denk dat de speurtocht an sich voor een groot deel al t leukste is. Dat je de pijlen of wat je ook gebruikt beetje verstopt/ verdekt opstelt. Of dat je van de aanwijzingen zelf soort raadseltjes maakt?

Andere opdrachten:
- een grote vloerpuzzel laten maken (evt met stopwatch/zandloper erbij), met van die rubberen puzzelstukken
- dansen op een lied
- soort klein parcours maken van hoepels ofzo waar ze dan doorheen moeten stappen
- 5 meter springen op 1 been
- gekleurde pittenzakjes in een emmer gooien
Zoiets?
<<

Anoniem286

Bericht 05 Jan 2019 15:51

Re: Kinderfeestjes Topic

Ik heb goede herinneringen aan de speurtochten die mijn vader vroeger uitzette; hij deed dat met lintjes en soms een kaartje eraan met een opdracht, soms alleen ‘kijk omhoog’ en dan had hij Bv een lollyboom/ zakjes snoep boom gemaakt, echt magisch vond ik dat. Aan het einde altijd een begraven schatkist met kleine cadeautjes erin.
<<

Romie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1128

Geregistreerd: 02 Sep 2013 13:38

Bericht 05 Jan 2019 17:57

Re: Kinderfeestjes Topic

Wij hebben laatst met het kinderfeestje van mijn oudste (7) ook een speurtocht gedaan met opdrachtjes. Bij elke "goed" uitgevoerde opdracht kregen ze een letter waar ze later een woord van moesten vormen. De opdrachtjes die we hadden:
De vloer is lava in een speeltuintje
Doe met zijn allen de swisj (of hoe je het ook schrijft)
Op een rijtje staan en een balletje doorgeven, degene die de bal doorgeeft gaat weer achteraan staan, zo maakten we een rondje
Een puzzel laten maken
En nog wat met letters maar dat is voor 4-5 jarigen te lastig.
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5096

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 05 Jan 2019 20:55

Re: Kinderfeestjes Topic

Wij hebben ook twee keer een speurtocht gedaan met wat kleine opdrachten. bijv noem 3 liedjes van K3 of kinderen voor kinderen. Er hingen ergens snoepjes in de boom, dus zoek de snoepjes boom. We hadden een kikker groot uitgeprint en moesten ze geblinddoekt de kikker een kus geven en wie het dichts bij zijn mond zat had gewonnen.

Ik zou zelf het feestje voor de vakantie doen, maar dat is meer mijn eigen tik denk ik want dan ben ik er ook gewoon " van af" en is het na de vakantie weer normaal.
:heart: :heart: 2011
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 06 Jan 2019 13:25

Re: Kinderfeestjes Topic

Mijn dochter is 2dec 5 geworden, maar het feestje nog uitgesteld vanwege de drukke dec maand.

We gaan het feestje eind januari vieren op een woensdag na school om 12.15 uur.

Eerst pannenkoeken eten als lunch.
Daarna cadeautjes uitpakken, ik denk met namen grabbelen welk cadeautje open gemaakt mag worden.

Ik wil rokjes of tasjes gaan naaien die ze dan gaan versieren met textielstiften en ik heb nog allerlei strijk patches, strikjes etc. (Ik strijk zelf natuurlijk)

Voor daarna zoek ik nog wat inspiratie. Ik denk even iets actiefs, maar als het heel koud of regenachtig is moet het ook binnen kunnen. Misschien gewoon even spelen in het speeltuintje om de hoek.

Dan evt nog cakeje ofzo eten en om 16.00 uur worden ze weer opgehaald.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem315

Bericht 06 Jan 2019 14:52

Re: Kinderfeestjes Topic

Ha Dolphinne, hier bijna hetzelfde. Dochter is 6 december 5 geworden. Maar ja, drukke maand.

Wij doen het ook op woensdagmiddag. Ze mag 5 kinderen uitnodigen. Ze heeft bedacht dat ze een eenhoorn thema wil. Dus ik heb bij Ali een heel feestpakket in unicorn stijl besteld (en al ontvangen). Ook heb ik knutselpakketjes besteld (een soort windgong).

Eerst wil ik met ze knutselen. Daarna cakejes versieren. Waarschijnlijk daarna een speurtochtje door de tuin, met opdrachten. We hebben een lange grote tuin, dus ze kunnen een flink eind lopen.
We gaan afsluiten met een disco in de woonkamer.
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:20

Bericht 06 Jan 2019 21:24

Re: Kinderfeestjes Topic

Met het feestje van mijn zoon (7) in november hebben we taartjes versierd (eierkoeken met vlaaivulling, slagroom en allerlei versiersels), daarna naar het bos gegaan voor een speurtocht in griezelthema. Ik had o.a. als opdracht dat ze met z'n allen een papieren skeletje goed moesten leggen (de botjes op de goede plek), ze mochten spekhappen onderweg en een doolhof oplossen (op papier). Bij thuiskomst hebben we nog een masker geknutseld en degene die klaar waren hebben nog lekker gedanst op muziek van kinderen voor kinderen.
Wij hadden ook 5 kinderen uitgenodigd.
<<

Patsy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1689

Geregistreerd: 01 Jan 2019 11:13

Bericht 20 Feb 2019 16:06

Re: Kinderfeestjes Topic

Ik up deze even. Mijn zoon wordt volgende week 5. Hij geeft een feestje op woensdagmiddag, gelijk na school, vanaf half 1. We gaan eerst pannenkoeken eten, daarna wil ik eigenlijk spelletjes doen. Wie heeft er tips voor leuke spelletjes? Ik las hier al iets over laserstralen van crepepapier, dat vind ik sowieso een goed plan.

Weet er iemand nog meer leuke spelletjes?
💙 25 februari 2014
💙 5 juni 2015
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 20 Feb 2019 19:21

Re: Kinderfeestjes Topic

Mijn dochter houdt volgende week ook haar feestje omdat ze 5 wordt.
Qua spelletjes wilde ze het vrij simpel houden. Dus vooral koek en spekhappen. Daarnaast disco dansen en ik leg twister neer.
Als het mooi weer is kunnen ze buiten spelen in de tuin en dan spelletjes doen als tikkertje, iets met een bal etc.
Wat ik vooral van andere moeders hoor is dat het vrij spelen meestal het leukste is.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Patsy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1689

Geregistreerd: 01 Jan 2019 11:13

Bericht 20 Feb 2019 19:26

Re: Kinderfeestjes Topic

Twister is ook een goeie! Ik kwam zelf niet verder dan koekhappen :laughcry:.

Als het weer echt zo mooi wordt als ze voorspellen gaan we ook lekker de tuin in. Ik denk dat we ook nog maar iets met ballonnen gaan doen.
Laatst gewijzigd door Patsy op 21 Feb 2019 09:22, in totaal 1 keer gewijzigd.
💙 25 februari 2014
💙 5 juni 2015
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 20 Feb 2019 19:33

Re: Kinderfeestjes Topic

Ballonnen kapot trappen doet het ook goed.
Of een Piñata.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 20 Feb 2019 23:06

Re: Kinderfeestjes Topic

Ooh La La! schreef:Ballonnen kapot trappen doet het ook goed.
Of een Piñata.


En in de ballonnen een klein opdrachtje stoppen
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers