Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Stomme vragen topic #6

<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 19 Feb 2019 14:58

Re: Stomme vragen topic #6

Wat voor haarelastiekjes gebruiken jullie?
E. heeft behoorlijk fijn en glad hoor, waardoor heel veel er zo uit glijdt. Tot nu toe gebruik ik die kleine rubberen elastiekjes van Zenner oid (die je in kleurtjes, doorzichtig of zwart hebt), maar die krijg je er soms zo moeilijk uit.. En nu de staart steeds wat voller wordt, krijg ik ze er ook niet helemaal lekker meer omheen.
Iemand andere tips?
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Indigo

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1947

Geregistreerd: 23 Apr 2015 10:55

Bericht 19 Feb 2019 20:39

Re: Stomme vragen topic #6

Mijn dochter heeft ook fijn en glad haar en ik vind de badstof elastiekjes van de Hema heel fijn voor staarten. Die zijn heel elastisch en blijven mooi zitten. Die rubberen elastiekjes gebruik ik vaak voor vlechten, ik trek ze eigenlijk altijd met opzet kapot, anders krijg ik ze er ook niet uit.
2011 2012 2017
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8164

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 19 Feb 2019 21:16

Re: Stomme vragen topic #6

Ik gebruik ook die rubberen voor het fijne, zachte haar. Van de week een badstof gebruikt maar als ik die strak genoeg doe zodat hij niet uitzakt dan gaat het staartje heel raar staan.
Nog even geduld nog denk ik.
30-04-2017
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 19 Feb 2019 21:33

Re: Stomme vragen topic #6

Ik gebruik deze van zenner. Mijn dochter heeft ook glad en fijn haar, deze zitten goed. Ik trek ze vaak kapot als ik ze er weer uit haal, zodat het haar geen pijn doet.

https://www.google.nl/search?q=zenner+elastiekjes+roze&client=safari&hl=nl-nl&prmd=isvn&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwismcXBxMjgAhUB-qQKHTnxAKsQ_AUoAXoECAwQAQ&biw=1024&bih=666#imgrc=sgUxKycYCcms_M
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2512

Geregistreerd: 26 Mei 2016 19:46

Bericht 19 Feb 2019 21:43

Re: Stomme vragen topic #6

https://goo.gl/images/WVBG9T

Ik heb altijd deze. Blijven prima zitten. Bij een gewoon staartje gebruik ik vaak een normaal elastiekje die ik ook voor mezelf gebruik, maar dan dunner en kleiner. Die met zo'n ijzertje zeg maar. Het is al wel best lang, tot over haar schouders.
<<

Anoniem316

Bericht 19 Feb 2019 22:20

Re: Stomme vragen topic #6

Ik heb er een heleboel van AliExpress. Dan is het ook niet zonde om ze kapot te trekken (wat ik dus altijd doe als ze überhaupt wat in haar haar wil....)
<<

Jada

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1739

Geregistreerd: 19 Apr 2015 16:48

Bericht 19 Feb 2019 23:34

Re: Stomme vragen topic #6

Mijn nichtje heeft van die mini invisibobble elastiekjes. Blijft super goed zitten bij haar.
<<

Anoniem291

Bericht 24 Feb 2019 08:50

Re: Stomme vragen topic #6

Elliot schreef:
GeKKiE schreef:
GeKKiE schreef:Wat goed, Elliot!
Zo'n positieve ervaring geeft hoop! Ik ga het aankomende vakantie aanpakken.


De eerste nacht zonder speen ging goed.
Zonder zeuren gaan slapen en niet wakker geworden vannacht. Ze was wel vroeg wakker. Maar dat vind ik dan niet erg.
Einde van de week mag ze een cadeautje uitkiezen. Heb een blad gemaakt waar ze elke dag een sticker mag plakken.

Wat goed! Hier gaat het ook nog steeds top, hij vraagt heel soms nog om zijn speen, maar vindt het dan ook prima als ik nee zeg. Hij is vaak wel vroeg wakker inderdaad, maar dat neem ik dan maar op de koop toe. Kan ik alvast wennen aan twee mini’s in huis :laughcry:


Stoppen met speen en vroeg wakker is echt een combi hoor. We zijn vrijdagavond gestopt, gaat heel goed maar ben er al 2 dagen om 6:15 uit terwijl hij altijd tot 8 uur sliep. Ik hoorde hem vaak al wel tussen 6 en half 7 maar dan ging hij nog even verder maar zonder speen lukt hem dat niet.
<<

GeKKiE

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4997

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:30

Bericht 24 Feb 2019 09:12

Re: Stomme vragen topic #6

Hier zijn we van de speen af, maar ze blijft vroeg wakker worden. Daar kan ik wel aardig tegen gelukkig.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6814

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 24 Feb 2019 10:29

Re: Stomme vragen topic #6

Nog vroeger Gekkie?
Ze zocht nooit naar speen toch en sliep nog even door?

Fijn dat het gelukt is!
2016
<<

GeKKiE

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4997

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:30

Bericht 24 Feb 2019 11:46

Re: Stomme vragen topic #6

Ze is nu al een week lang 5 uur wakker, terwijl dat juist weer 6 uur was geworden voordat we stopten met de speen.
Maar we klungelen ook met haar middagslaapje.
Ze kan zonder, maar soms slaapt ze dan nog wel (in de auto bijvoorbeeld) en dan elke keer pas laat in de middag.
Ik laat haar niet langer dan 1 uur slapen.
Ze lijkt niet zoveel slaap nodig te hebben.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 24 Feb 2019 12:56

Re: Stomme vragen topic #6

Oh gekkie 5 uur :(
Hier is het standaard 6. En hij slaapt bijna niet meer overdag. Heel soms forceer ik het slaapje door met hem samen in m’n eigen bed te gaan liggen, dat vindt hij wel leuk en dan is hij vaak snel vertrokken. Het lijkt hier ook geen verschil te maken, of hij nou wel of niet overdag slaapt hij is toch vroeg wakker. De oudste was net zo.

Kennelijk hebben we erg wakkere kinderen.
#teammaple🍁
<<

GeKKiE

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4997

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:30

Bericht 24 Feb 2019 13:50

Re: Stomme vragen topic #6

6 uur is hier ook de standaard, helaas.
Maar dan gaat ook onze wekker, dus dat zal er ook mee te maken hebben.
Ze is ook helemaal niet moe, heeft al de hele ochtend genoeg energie.
Ze ligt nu in bed, maar wilde eigenlijk niet echt.
Ik moet dan alles uit de kast trekken om haar zover te krijgen. En dan roept ze nog een keer om water, word ik nog even boos en dan gaat ze wel slapen.
Ik ging ook vaak met haar in ons bed liggen en als ze dan haar speen in haar mond had was ze zo weg.
Dat doet ze zonder speen niet meer, in ons bed slapen.
Het is een overgangsfase, zullen we maar zeggen...
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 24 Feb 2019 15:23

Re: Stomme vragen topic #6

Oef, 5uur.. Dat is echt niet fijn! Heeft L. ook een tijd gehad, echt niet tof.. Hopelijk gaat ze het toch eens leren, om wat langer te slapen.

Nog bedankt voor de tips over de elastiekjes! Ik heb nu die badstoffen van de Hema gekocht. Lijken tot nu toe prima te blijven zitten :)
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11388

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 24 Feb 2019 15:52

Re: Stomme vragen topic #6

Welke winkel verkoopt overslagrompers met een gezellige kleur of print?
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5875

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 25 Feb 2019 08:43

Re: Stomme vragen topic #6

Ik heb ze nog van de oudste, die de jongste nu aan heeft van de Wibra. Ik had ze t/m maat 80 liggen maar ik weet niet zeker of ze die nog steeds hebben.
H&M heeft deze: https://www2.hm.com/nl_nl/productpage.0 ... 3077515815!

En ik weet dat in de wat duurdere categorieën Mingo ze heeft, Noppies en Lodger https://www.lodger.com/nl-nl/producten/1335,-16409 .
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4409

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:16

Bericht 25 Feb 2019 08:49

Re: Stomme vragen topic #6

Jip schreef:Welke winkel verkoopt overslagrompers met een gezellige kleur of print?


H&M?
december 2016
juli 2019
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6814

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 25 Feb 2019 09:49

Re: Stomme vragen topic #6

Wat doen jullie als jullie peuter 's avonds maar blijft jammeren om kusjes/aandacht.
Ik schrijf weleens vaker dat hij slecht inslaapt en een uur blijft zingen/kletsen.
Dat is natuurlijk niet erg maar sinds een week gaat hij dus ook huilen als wij weg gaan.
Als ik vraag wat er is zegt hij dat hij het fijn vind om een kusje te krijgen.
Het gaat alleen nu rustig zo door. Als wij hem negeren gaat hij krijsen en bewust knuffels uit bed gooien zodat we weer komen.
Ik heb niet het idee dat er echt wat is. Ook niet dat het verlatingsangst is. Het lijkt een beetje uittesten hoe vaak wij komen.
Gisteren hebben wij hem na 1,5 uur naast zijn bed gezet en hem de keuze gegeven. Of huilen naast zijn bed of slapen IN zijn bed. Toen ging hij direct slapen.

Herkent iemand dit? Ik weet niet zo goed of ik nu moet troosten of boos moet worden. Dat laatste werkte dus wel.
2016
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2860

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:15

Bericht 25 Feb 2019 09:58

Re: Stomme vragen topic #6

Oef.. ik zou zeggen negeren Salome, maar dat hij anderhalf uur doorgaat is wel echt lang! Hier vraagt de jongste ook regelmatig om nóg een kusje en een knuffel en moet dat dan precies op zijn manier. Maar als ik uiteindelijk aangeef dat het nu echt klaar is, dan is het voor hem ook wel klaar.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6814

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 25 Feb 2019 10:09

Re: Stomme vragen topic #6

Ja het gaat dus dom door. En daar ben je na 1,5uur wel een beetje klaar mee haha
2016
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43701

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 25 Feb 2019 10:16

Re: Stomme vragen topic #6

Oef pittig Salome!
Hier sinds een paar weken gooit ie ook steeds z'n knuffeltje uit bed en dan krijsen. En dan kom ik 'm brengen en dan heeft ie een grote grijns. Ja grapjas. Tot nu toe doet ie het een paar keer maar na een kwartier is 't wel klaar. Anderhalf uur zou ik ook moedeloos van worden zeg. En zo lastig, want je wilt dat soort gedrag ook eigenlijk niet belonen door toch weer er naar toe te gaan en het te geven, zo wordt 't gewoon een spelletje. Maar anderhalf uur krijsen lijkt me ook vreselijk.

Wat ik probeer maar wel lastig vind is iig niet zeggen dat 't de laatste keer is en dan tóch komen. Dat is niet consequent. Op dit moment vermijd ik dat dus door 't gewoon niet te zeggen :laughcry: maar meer door te zeggen dat hij lekker gaat slapen, nog een beetje een positieve spin eraan te geven. Maar werkt ook niet ideaal hoor.
Let's discover the world together.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 25 Feb 2019 10:40

Re: Stomme vragen topic #6

Negeren. Dan maar zonder knuffels slapen. Bijvoorbeeld 1 keer terug gaan en duidelijk maken dat je nu echt niet meer komt.
Anderhalf uur is lang, maar waarschijnlijk is dit maar 1x.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Anoniem328

Bericht 25 Feb 2019 11:09

Re: Stomme vragen topic #6

Wat Sam zegt, negeren. Het lijkt mij echt een gevalletje uittesten. Als hij maar doorheeft dat jullie écht niet komen dan zal het waarschijnlijk niet weer zo lang duren voor hij toegeeft. Het klinkt hard maar als je zeker weet dat er verder niets aan de hand is dan moet je even goed consequent zijn denk ik.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6814

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 25 Feb 2019 13:51

Re: Stomme vragen topic #6

Dan hoop ik dat ik vanavond een lange adem heb. :(
Ik kan daar zo slecht tegen hé. Negeren is zo moeilijk.
Misschien dat mijn man optijd thuis is. Dan loop ik wel even een blokje om ofzo.
2016
<<

Anoniem291

Bericht 25 Feb 2019 14:45

Re: Stomme vragen topic #6

Ik ga vaak 2 keer terug en benoem dan dat mama nu niet meer komt en dan is het vaak wel klaar. Hij weet inmiddels dat ik ook echt niet meer kom.

Als er echt wat is ander verhaal hoor maar kusje, slokje drinken etc doen we 2 keer
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers