Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Het grote slaaptopic.

<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 12:19

Bericht 21 Nov 2018 23:16

Re: Het grote slaaptopic.

Oh wat vervelend en slopend, Gekkie en Salome. Ik zou echt gek worden als mijn kinderen elke ochtend zo vroeg wakker zouden zijn.

Mijn kinderen zijn allebei goede slapers. Alleen wordt mijn dochter de laatste week wenend wakker (zowel 's morgens als 's middags, als ze al slaapt). Ik zit er verder niet mee omdat het echt hele nette uren zijn dat ze wakker wordt (ergens tussen 8u30 en 9u30 gemiddeld) maar ik vraag me dan wel af of er iets aan de hand is. Eerst zei ze dat haar oortje pijn deed, ze zat er ook de hele dag aan. Nu zijn we een paar dagen later, zit ze er niet meer aan, maar als ik vraag of ze nog ergens pijn heeft, zegt ze heel vrolijk: "ja, dit oortje doet pijn. Mama kusje geven". Of ze het nou echt meent, ik heb geen idee :)
2012 & 2016
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 22 Nov 2018 08:00

Re: Het grote slaaptopic.

GeKKiE schreef:Wij hadden hier 2,5 week griep, toen werd ze ook steeds huilend wakker. Niks was goed. En door de dag heen was ze veel aan het hangen en jammeren.
Sinds gisteren is ze weer zichzelf.

Ah oke herkenbaar dus. Ff geduld dus :smile:
2016
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3493

Geregistreerd: 11 Apr 2017 11:46

Bericht 27 Jan 2019 00:46

Re: Het grote slaaptopic.

Zoon is (morgen) 14 maanden en ik weet het even niet meer qua slapen.

Overdag gaat het prima, slaapt 1,5 tot 3 uur, slaapt 1x per dag. In de avond gaat hij lief liggen en slapen. 9 van de 10x wordt hij in de nacht compleet overstuur wakker. Niet te troosten. Niet in bed, niet rondlopend, niet in de woonkamer & tussen ons in valt ie vaak van ellende in slaap, al nasnikkend. Alsnog wordt ie dan nog meerdere keren (huilend) wakker en slaapt ie ontzettend onrustig. Zoals gisteren werd ie in avond al overstuur wakker en viel uiteindelijk in armen vriend in slaap en dan kunnen we hem terugleggen.

Soms heeft ie buikpijn, prima. Soms heeft ie nachtmerrie voor ons gevoel, maar verder? Ik vind het zo lastig en ben zo moe. We zijn medicatie aan het afbouwen en die zijn nogal heftig, dus het kan prima komen doordat prikkels nu veel meer binnenkomen... of door alles wat er in het ziekenhuis is gebeurd... of doordat hij niet alleen wil zijn en ons nodig heeft.

Maar wat doen we, eraan toe blijven geven en zoon volgen en dan bij ons nemen en toch maar met de neuroloog overleggen en wellicht in ziekenhuis opnemen zodat ze alles uit kunnen sluiten. Is het ook gewoon verlatingsangst wat qua leeftijd wel echt op hoogtepunt is en overdag ook drama als ik wegga? Of moeten we streng blijven of... oké, jullie kinnen niks met dit verhaal denk ik.

Maar na maaaaaaanden niet (door) slapen, kan ik niet meer zo goed vertellen, sorry.
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

GeKKiE

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4998

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:30

Bericht 27 Jan 2019 06:57

Re: Het grote slaaptopic.

Dit hebben wij ook een periode gehad met onze dochter en zie ik nu ook terug bij ons nichtje van 14 maanden.
Het lijkt verlatingsangst ofzo.
Wij probeerden ook van alles. Soms namen we haar in bed, maar soms zetten we ook weleens haar ledikant bij ons in de kamer. Het duurde vaak maximaal een uur en dan viel ze wel weer in slaap.
Soms leek het wel uren te duren... zo vermoeiend!
Het ging ook opeens weer over. Het was een periode.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 27 Jan 2019 09:13

Re: Het grote slaaptopic.

Mijn dochter is ruim anderhalf (bijna 20 maanden) en slaapt sinds dat ze met 6 maanden een oorontsteking heeft gehad, ronduit klote. Ik ben op het punt dat ik me afvraag welke nacht ik beter vind: 3x 20 min wakker of 1x 2-2,5 uur haha!
L2014 & H2017
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 27 Jan 2019 09:54

Re: Het grote slaaptopic.

Net als wat Gekkie zegt Pippa. Het was een fase maar ooohh zo vermoeiend. Het was bij ons echt prikkel verwerking. Dromen dus en daar van schrikken. Het ging vanzelf weer over.
Vaak had hij er last van als hij snel sliep.
Als hij een tijdje ligt te kletsen heeft hij het minder.
2016
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 29 Jan 2019 22:02

Re: Het grote slaaptopic.

Hebben jullie nog een tip voor een peuter die niet wil inslapen. :thumbdown:
Wij zijn weer een halve avond kwijt inmiddels.
Hij slaapt na de lunch nog 1 a 1,5 uur. Probleem is dat hij daar nog niet zonder kan. Korter of langer heeft geen invloed op het inslapen 's avonds.

's avonds gaan we om 19.30 naar boven voor het hele ritueel en om 20.00 ligt hij er in.
Gister duurde het 1,5 uur voordat hij sliep. Het is een groot feest en hij is alles aan het verwerken. Ik ben dus bang dat het een fase/sprong is. Maar kan dat nog met ruim 2,5 jaar haha
Er naartoe gaan helpt niet, negeren helpt niet, veel bewegen voor bedtijd helpt niet, dag bespreken helpt niet, boekje lezen werkt niet, in bad helpt niet etc... Ik wil eigenlijk zelf ook wel naar bed om 22.00.
Hij wordt 's ochtends ook weer wakker tegen 06.30.

Is dit de fase van uitzitten? Gewoon laten gaan (want hij huilt niet )?
Middagslaapje overslaan is dus nog geen optie want dan stort hij later op de middag in en dan slaapt hij alsnog en wordt het nog later 's avonds.

Voor iemand herkenbaar?
2016
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 29 Jan 2019 22:08

Re: Het grote slaaptopic.

E. slaapt ook niet gelijk wanneer ze naar bed gaat, ook eigenlijk nooit gedaan.
Ze gaat standaard nog even spelen op haar kamer met haar knuffel of wat dat ook. De regel bij ons is wel dat ze op haar kamer moet blijven en niet mag gaan gillen oid. Wanneer ze gaat slapen, kruipt ze altijd zelf in bed onder de dekens en gaat slapen. Hier maakt het ook niet uit hoe moe ze is of wat dan ook, het gaat eigenlijk altijd hetzelfde.

Zolang hij niet vervelend is, zou ik hem denk ik gewoon even lekker op zijn kamer laten en kijken wat hij dan doet. Misschien vindt hij het ook wel heel fijn om gewoon nog even daar tot rust te komen om dan te gaan slapen, in plaats van dat dat gelijk moet wanneer hij boven is. iemand kan mij wel vertellen dat ik moet gaan slapen, als ik daar nog niet aan toe ben, gaat dat ook niet lukken.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 29 Jan 2019 22:12

Re: Het grote slaaptopic.

Dat is waar Arwyn. T doet dus dezelfde als jouw dochter. Hij blijft inderdaad wel op zijn kamer.
Misschien hoor het wel bij hem. Meestal hoeven we er dus niet naartoe. Alleen afgelopen dagen blijft hij zielig mama roepen. Maar dit heb ik kunnen negeren en dit is nu weer over.
2016
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4569

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:35

Bericht 14 Feb 2019 11:26

Re: Het grote slaaptopic.

Ik stel mijn vraag even in dit topic. Dochter gaat namelijk richting de 16 maanden en het slapen overdag verloopt sinds kort rommeliger.
Dus ik vroeg me af of ze richting één slaapje aan het gaan is.

Wat ik me afvroeg is hoe het bij jullie verliep?

Wanneer ging jullie kind over naar 1 slaapje en hoe heb je dit aangepakt? (Gefaseerd of direct over naar 1 slaapje?)
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43708

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 14 Feb 2019 11:49

Re: Het grote slaaptopic.

Ik weet niet meer wanneer dat was maar wel dat dat inderdaad vanzelf duidelijk werd dat hij er aan toe was. Ik ben 't gewoon gaan proberen wat werkte. Vond 't zelf lastiger dan hij haha, ik was zo gehecht aan die twee slaapjes (kon ik tijdens z'n eerste slaapje even douchen enzo).
Ik geloof maar weet niet meer zeker dat ik 't wel een beetje gefaseerd heb, als in tijdstip steeds later. Eerst 11 uur naar bed, toen half 12 en toen 12 uur. Nu slaapt ie meestal van 12 tot 3.
Let's discover the world together.
<<

Indigo

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1949

Geregistreerd: 23 Apr 2015 10:55

Bericht 14 Feb 2019 11:55

Re: Het grote slaaptopic.

Mijn jongste is 19 maanden en zit momenteel tussen één en twee slaapjes in. Dit is al een paar maanden zo. We proberen heel erg op zijn slaapsignalen te letten en afhankelijk daarvan gaat hij naar bed. Gister heeft hij van 10.30 tot 13.30 uur geslapen, dan slaapt hij maar één keer. Als hij 's ochtends heel vroeg wakker is gaat hij om 9.00 uur weer naar bed. 's Middags gaat hij dan rond 14.00/15.00 uur nog een keer, maar hij gaat dan lang niet altijd meer slapen. Vaak probeer ik het een half uur en dan haal ik hem er weer uit. Hier gaat het dus gefaseerd omdat hij het vaak nog niet redt om tot de lunch wakker te blijven.
2011 2012 2017
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2863

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:15

Bericht 14 Feb 2019 11:56

Re: Het grote slaaptopic.

Hier ook steeds ietsje later.. ik geloof ongeveer toen ze anderhalf waren. Ik ging dan vaak er even uit tegen de tijd dat ze inkakten. Dus tegen half 11 bijvoorbeeld even op de fiets of naar de winkel wandelen. Dan een broodje eten en naar bed. In het begin was broodje eten dan al om kwart over 11 en zo schoof het steeds wat op.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43708

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 14 Feb 2019 11:58

Re: Het grote slaaptopic.

Vaak deed (en soms nog steeds) ik de lunch dan pas na z'n slaapje. Dus fruit rond half 10 en dan slaapje en daarna pas lunch. Eén keer in die overgangsfase viel ie gewoon in slaap boven z'n boterham, zo moe was ie. En nog steeds als ik merk dat ie moe ks doe ik dst.
Let's discover the world together.
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9419

Geregistreerd: 25 Nov 2015 16:30

Bericht 14 Feb 2019 12:01

Re: Het grote slaaptopic.

Onze dochter heeft overdag nooit veel geslapen. Toen ze 10 maanden was gingen we op vakantie en sliep ze 1x van 11 tot 2, half 3. Na de vakantie heeft ze eigenlijk nooit meer in de ochtend geslapen en ging ze inderdaad rond 12 uur naar bed. Dat werd steeds iets later tot max. 13. 00 uur.
⁠♡♡♡
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 14 Feb 2019 12:19

Re: Het grote slaaptopic.

Marin schreef:Ik weet niet meer wanneer dat was maar wel dat dat inderdaad vanzelf duidelijk werd dat hij er aan toe was. Ik ben 't gewoon gaan proberen wat werkte. Vond 't zelf lastiger dan hij haha, ik was zo gehecht aan die twee slaapjes (kon ik tijdens z'n eerste slaapje even douchen enzo).
Ik geloof maar weet niet meer zeker dat ik 't wel een beetje gefaseerd heb, als in tijdstip steeds later. Eerst 11 uur naar bed, toen half 12 en toen 12 uur. Nu slaapt ie meestal van 12 tot 3.

Precies dit, maar nu vind ik 1 slaapje veel relaxter dan 2. Bij 2 slaapjes sliep hij vaak 1,5 uur en nu slaapt hij vaak wel 3 uur aan één stuk. Echt even een moment voor mezelf haha.

♥♥
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4409

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:16

Bericht 14 Feb 2019 16:29

Re: Het grote slaaptopic.

Wij hadden M in het 2-3-4 ritme zitten van Stefanie Lampe, maar op een gegeven moment sliep ze in de middag max een half uurtje of niet. Na een paar dagen zo rommelen zijn we de ochtend gaan rekken en dat ging verassend makkelijk, lekker naar buiten enzo. Ze was toen ook zo'n 16 maanden en ze kon net goed lopen, dus buiten zijn vond ze fantastisch. In het begin lag ze wel eens om 11 uur al in bed, maar nu gaat ze nog steeds tussen 12 en 13 naar bed en dan slaapt ze 1,5 tot 3 uur.
december 2016
juli 2019
<<

Pleun

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 746

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:18

Bericht 15 Feb 2019 08:42

Re: Het grote slaaptopic.

Salome, gaat hij misschien te laat naar bed? Met het 5-5 ritme van Lampe gaat onze jongste van 2 naar bed om 11 uur en om 19 uur. Later naar bed doen resulteert vaak in langer mopperen/kletsen of spelen eer hij gaat slapen.
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4409

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:16

Bericht 15 Feb 2019 08:51

Re: Het grote slaaptopic.

Pleun schreef:Salome, gaat hij misschien te laat naar bed? Met het 5-5 ritme van Lampe gaat onze jongste van 2 naar bed om 11 uur en om 19 uur. Later naar bed doen resulteert vaak in langer mopperen/kletsen of spelen eer hij gaat slapen.


Dit is ook onze ervaring. Als M echt moe is aan het eind van de dag (en dat is onafhankelijk van hoe lang ze in de middag heeft geslapen) dan heeft het geen zin om haar gewone bedtijd (tussen 19 en 19.30) aan te houden. Dan ligt ze er wel eens al om 18.30 in, maar ze slaapt dan meestal wel gewoon tot 7.00. Als we toch gaan rekken, is het drama met inslapen en kunnen we er vaak nog een keer uit 's nachts omdat ze zich zo boos heeft gemaakt. Wij kijken echt naar of ze moe is en of dat nu 18.30 of 19.30 is, ze gaat dan gewoon naar bed.
december 2016
juli 2019
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4569

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:35

Bericht 15 Feb 2019 09:39

Re: Het grote slaaptopic.

Bedankt voor jullie reacties. Wij zaten ook in het 2-3-4 ritme, maar de afgelopen dagen sliep ze dan nauwelijks. Beide keren dat ze naar bed ging. Nu was dat ook een keer door een poepluier.

We gaan het eerste slaapje eens wat opschuiven. Kijken of dat helpt.
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 19 Feb 2019 00:55

Re: Het grote slaaptopic.

Zoon heeft altijd goed geslapen, sliep ook al heel snel door.
Nu sinds een paar maanden wil hij wel eens wakker worden, en is dan helemaal overstuur. Als je hem optilt om te troosten klamt hij zich als een aapje aan je vast. En als je hem neerlegt, of eigenlijk al neer wil leggen, begint hij al te huilen. In t begin was t met een slokje water, lampje aan na een paar x wel goed, maar nu niet meer. We krijgen hem echt niet stil, alleen beneden of bij ons in bed. Tis als t voorkomt ook alleen in de avomd, begon rond 23 uur, nu 22 uur. En als ik nu wist wat er was, dan wist ik ook of ik dat nu beu ben of niet.
Verlatingsangst is hij een beetje te groot voor? Alleen op kdv kan hij t lastig vinden als ik ga (dr eerste minuut alleen), bij de rest zwaait hij me vrolijk uit.
Eng gedroomd? Lijkt me dat hij na een half uur toch wel getrooist moet zijn?

- het gaan slapen is geen probleem
- frequentie is wisselend, de ene x 3 in de week, een andere x zit er 3 weken tussen
-wat er die dag gebeurd is lijkt niet uit te maken. Soms wel, soms niet na kdv. Kan t bijv ook hebben na een rustig dagje
- het inslapen om 19 uur is geen enkel probleem

Ondanks dat ik niet goed slaap met hem langs me vind ik dat voor een x niet heel erg. Maar t begint steeds meer/lastiger te worden.. En hier in bed begint hij steeds meer spatjes te krijgen
- het huilen wordt naarmate de tijd verstrijkt er niet minder om. Als ik er heen ga wordt t juist alleen maar erger

Wie kan me iets meer vertellen?
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 19 Feb 2019 08:09

Re: Het grote slaaptopic.

Pleun schreef:Salome, gaat hij misschien te laat naar bed? Met het 5-5 ritme van Lampe gaat onze jongste van 2 naar bed om 11 uur en om 19 uur. Later naar bed doen resulteert vaak in langer mopperen/kletsen of spelen eer hij gaat slapen.


Tot welke leeftijd is dat ritme dan? Hij wordt bijna 3.
Als ik dat ritme aanhou is het inderdaad direct na de boterham naar bed en om 19.15 ofzo.
Maar als ik hem om 12.00 in bed leg is hij ook nog niet moe. Dus leggen we hem om 13.00 in bed want een middagslaapje heeft hij wel nodig. Dan slaapt hij tot 14.30 (dus max 1,5u) en zal dan volgens het schema om 19.30 naar bed moeten.
We hebben hem er zondag om 19.45 ingelegd en toen sliep hij pas 1,5u!!! later.
Ik had juist het idee dat hij een eigenlijk dat middagslaapje niet meer nodig heeft (maar toch nog beetje wel :palm: )
Tussenfase dus.

Overigens start hij binnenkort 2 ochtenden op de psz dus hopelijk kan hij zijn energie daar goed kwijt. :smile:
2016
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 19 Feb 2019 08:11

Re: Het grote slaaptopic.

Niekske schreef:
Pleun schreef:Salome, gaat hij misschien te laat naar bed? Met het 5-5 ritme van Lampe gaat onze jongste van 2 naar bed om 11 uur en om 19 uur. Later naar bed doen resulteert vaak in langer mopperen/kletsen of spelen eer hij gaat slapen.


Dit is ook onze ervaring. Als M echt moe is aan het eind van de dag (en dat is onafhankelijk van hoe lang ze in de middag heeft geslapen) dan heeft het geen zin om haar gewone bedtijd (tussen 19 en 19.30) aan te houden. Dan ligt ze er wel eens al om 18.30 in, maar ze slaapt dan meestal wel gewoon tot 7.00. Als we toch gaan rekken, is het drama met inslapen en kunnen we er vaak nog een keer uit 's nachts omdat ze zich zo boos heeft gemaakt. Wij kijken echt naar of ze moe is en of dat nu 18.30 of 19.30 is, ze gaat dan gewoon naar bed.


Ik snap het. Maar T oogt nooit moe. ja om 20.30 wel ja. Maar zeker niet om 19.00
Maar dan lange inslapen doet hij nu al zeker 1,5 jaar. Ongeacht hoelang hij slaapt overdag.
Dus ook na een hazeslaapje van 20min in de auto 's middags. Dan denk ik goh. Je zult wel moe zijn ik leg je er om 19.00 in... heeft echt geen nut.
2016
<<

GeKKiE

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4998

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:30

Bericht 08 Mrt 2019 08:12

Re: Het grote slaaptopic.

Mijn dochter heeft het eindelijk ontdekt. Ze wordt tegenwoordig tussen 6.30 en 7.00 uur wakker.
Wij zijn helemaal blij! Voor zolang het duurt....
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 08 Mrt 2019 22:06

Re: Het grote slaaptopic.

Fijn joh!
T snapt het nog niet zo. Het is altijd rond 6 uur en hij spookt ook s nachts af en toe.
Denk dat het middagslaapje niet lang meer blijft dus hopelijk werkt dat.
2016
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron