Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie

<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15967

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 17 Feb 2019 11:21

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie

Zora schreef:We vierden vandaag M’s verjaardag maar heb de helft van de visite afgezegd omdat hij nog zo ziek is. Of weer. Hij kotst nog steeds de hele dag, houdt niks binnen en is superslap en apathisch. Zaten vanochtend al bij de hap. Ik was al zo melancholisch maar dit is helemaal dramatisch. Zeker met die doos tompoucen met zn hoofd erop nog in de koelkast. Bah.


Heeft de HaP jullie weer naar huis gestuurd met een slap, apathisch, brakend kind?!
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 17 Feb 2019 13:49

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie

Wij hebben echt al heel veel geprobeerd, geen strijd, wel strijd, belonen, straffen, negeren. Zelfs het eerste hapje is al een drama, dus ook die strijd gaan we niet aan. Groenten verstoppen in een pastasaus ofzo heeft ook geen zin, want hij eet niks, geen pasta, geen aardappels, heel soms vlees. Tussendoor eet hij ook geen groenten, dat vist hij overal tussenuit.
Ik verwacht hier dus ook niet de gouden tip, want heb er al veel over gelezen. Alleen wilde mijn frustratie even kwijt. Vooral dat het nu bij de jongste weer zo lastig lijkt te gaan.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 17 Feb 2019 14:01

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie

Is het ineens begonnen Taeda?
At hij het nog wel toen het een baby pakje was zeg maar?
Dat laatste is bij ons de reden dat we regelmatig stamppot eten of soep. Bijvoorbeeld pompoen of tomatensoep. En dan broodje erin dopen. Brood gaat hier wel goed.
Wraps rol ik op. Hij eet een kale wrap met ernaast tomaten en komkommer stukjes.
Pannenkoeken eet hij ook goed. Ook opgerold uit het vuistje.
Pitabroodjes eten we ook vaak.
Scheelt dat T dus graag komkommer en tomaat eet en ook graag fruit eet dus dat het avondeten dan minder groente bevat vind ik prima.
2016
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 17 Feb 2019 14:08

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie

Hoe het precies begonnen is, weet ik niet meer zo goed. Het ging volgens mij een beetje per maaltijd, dus eerst was het nog af en toe niet lekker, dat werd steeds vaker en sneller, tot het punt dat hij niet eens meer ergens aan begint. Overigens heeft hij nooit heel goed zijn groenten en avondeten gegeten, ook als baby had hij al een sterke voorkeur voor fruit.
Pannenkoek en droge wraps eet hij als één van de weinige dingen. Ik maak nog wel eens pannenkoeken met groenten erin daarom. Brood en fruit gaat goed, maar dat wil ik niet als alternatief bieden voor de avond. Aardappels, pasta, rijst en bijna al het vlees eet hij ook niet, dus het gaat niet alleen om de groenten maar om de warme maaltijd.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 17 Feb 2019 14:13

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie

Goh lastig zeg. Zal het komen omdat het warm is?
2016
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 17 Feb 2019 14:19

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie

Ook al in gevarieerd, maar nee. Ik hoop dat de jongste beter gaat eten en dat dat aanstekelijk werkt. En anders heel veel geduld houden. Hij groeit gelukkig prima, dus daar heb ik niet zoveel zorgen om.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

GeKKiE

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4998

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:30

Bericht 17 Feb 2019 15:14

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie

Precies zoals het hier gaat, Taeda!
Super frustrerend, maar wij hebben het losgelaten. Boos worden of verplichten te eten, zorgde alleen maar voor een gillend, huilend kind. We bieden haar alles aan en ze krijgt niks anders. Toe krijgt ze altijd yoghurt.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 17 Feb 2019 15:17

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie

Hier ook hetzelfde Taeda! Wij maken er ook geen strijd van, maar frustrerend is het wel. Hij kijkt naar zijn bord, piept “lust ik niet” en is klaar met eten. Voorheen waren er een aantal dingen die er altijd wel in gingen, maar tegenwoordig is er niets meer dat succes kan garanderen behalve pannenkoeken. Ik houd er dus geen rekening meer mee. Als hij eet eet hij en anders merkt hij vanzelf wel dat hij honger heeft.

♥♥
<<

Anoniem281

Bericht 17 Feb 2019 15:56

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie

Hier ook drama met eten, hoor. Alleen sperziebonen en spekjes eet ie zonder zeuren op. We zijn sinds gister begonnen met een nieuwe methode: 'Wil je vanavond nog een pakje Fristi? Dan ga je nu je groenten opeten!'

En weg waren z'n worteltjes :laughcry: alleen aardappelen, pasta en rijst eet ie gewoon echt echt echt niet. Laatst had ie de tablet aan en toen zeiden we ook, als je niet eet, gaat de tablet uit. Hij kijkt me aan en zet zo de tablet uit. Oké aardappelen wil ie dus niet... Wel als ze rauw zijn, overigens. Maar da's dan weer niet goed voor m.

Ik leg me er deels bij neer, maar frustrerend is het idd wel. Zo sta ik nu al 3 kwartier bezig te zijn met een pastasaus waar ik weet dat ie meteen 'Blegh' zegt en zn bord wegschuift. Het enige voordeel is dat ie zegt 'Ehm nee dank mamma.' Hij is iig nog beleefd..
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17371

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 17 Feb 2019 18:07

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie

Lady schreef:
Zora schreef:We vierden vandaag M’s verjaardag maar heb de helft van de visite afgezegd omdat hij nog zo ziek is. Of weer. Hij kotst nog steeds de hele dag, houdt niks binnen en is superslap en apathisch. Zaten vanochtend al bij de hap. Ik was al zo melancholisch maar dit is helemaal dramatisch. Zeker met die doos tompoucen met zn hoofd erop nog in de koelkast. Bah.


Heeft de HaP jullie weer naar huis gestuurd met een slap, apathisch, brakend kind?!


Ja. Hij reageerde wel hoor. Hij was niet zeg maar suf door je heen aan het kijken. Anders had ik denk ik wel wat gevraagd/gezegd. Hij is helemaal gecheckt, heeft dubbele oorontsteking maar verder ‘gewoon’ ws dat virus wat iedereen heeft... als het morgen nog zo is, bellen we de ha weer!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Wolfinschaapskleren

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2141

Geregistreerd: 22 Apr 2014 10:27

Bericht 17 Feb 2019 20:54

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie

Beterschap voor je kleine man Zora!

Frustrerend lijkt mij het lastige eten zeg. Ik hoop voor jullie allen dat deze fase sne voorbij is en ze weer willen proeven en meer lekker gaan vinden.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15967

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 17 Feb 2019 21:27

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie

Zora schreef:
Lady schreef:
Zora schreef:We vierden vandaag M’s verjaardag maar heb de helft van de visite afgezegd omdat hij nog zo ziek is. Of weer. Hij kotst nog steeds de hele dag, houdt niks binnen en is superslap en apathisch. Zaten vanochtend al bij de hap. Ik was al zo melancholisch maar dit is helemaal dramatisch. Zeker met die doos tompoucen met zn hoofd erop nog in de koelkast. Bah.


Heeft de HaP jullie weer naar huis gestuurd met een slap, apathisch, brakend kind?!


Ja. Hij reageerde wel hoor. Hij was niet zeg maar suf door je heen aan het kijken. Anders had ik denk ik wel wat gevraagd/gezegd. Hij is helemaal gecheckt, heeft dubbele oorontsteking maar verder ‘gewoon’ ws dat virus wat iedereen heeft... als het morgen nog zo is, bellen we de ha weer!



Oh gelukkig, ik schrok al een beetje. Maar wel rot hoor, dat hij zo veel ziek is. Hooelijk wordt dat gauw beter nu het eerste jaar bijna voorbij is.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17371

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 17 Feb 2019 22:55

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie

Jaa ik snap waarop je reageerde hoor! Het was ook wel de reden dat ik belde naar de hap. We nemen morgen en di vrij om hem iig maar de tijd te geven bij te komen, hopelijk gaat het idd snel beter!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5488

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 17 Feb 2019 23:48

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie

Ik wil ff kwijt dat mijn zoon deze week in de nacht steeds 2x wilde eten en ik daar moe van word :). En ik het moeilijk vind om rust te nemen. En ik echt een beetje zoekende ben in hoe ik mijn leven in moet delen met mijn nieuwe rol als moeder. En ik waarschijnlijk veel te veel wil en te streng voor mezelf ben, en er ook nog een verhuizing op me staat te wachten.
<<

Islandgirl

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1155

Geregistreerd: 08 Aug 2017 07:14

Bericht 18 Feb 2019 08:00

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie

Dat is pittig Lot als hij 2x per nacht komt. En het zoekende zijn naar je nieuwe rol als moeder is herkenbaar, dat komt vanzelf wel goed. Geef het wat tijd. Wat wil je te veel allemaal en waarin vind je jezelf te streng?
11-4-2018
Instagram

Afbeelding
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4410

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:16

Bericht 18 Feb 2019 08:56

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie

Lot schreef:Ik wil ff kwijt dat mijn zoon deze week in de nacht steeds 2x wilde eten en ik daar moe van word :). En ik het moeilijk vind om rust te nemen. En ik echt een beetje zoekende ben in hoe ik mijn leven in moet delen met mijn nieuwe rol als moeder. En ik waarschijnlijk veel te veel wil en te streng voor mezelf ben, en er ook nog een verhuizing op me staat te wachten.


Heel herkenbaar! M deed dat ook toen ik net weer ging werken na mijn verlof, alsof ze ook aanvoelde dat er iets ging veranderen. Ik was echt een zombie die eerste weken. Maar het werd uiteindelijk beter, en die balans blijft een beetje zoeken, dat ervaar ik nu nog steeds :) maar je wordt minder onzeker en je kind wordt meestal makkelijker als het ouder wordt, dus dat komt echt goed!
december 2016
juli 2019
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11403

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 18 Feb 2019 09:04

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie

Ik wil kwijt dat ik het jammer vind dat V niet op een loopfiets wil.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43709

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 18 Feb 2019 09:06

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie

Jip schreef:Ik wil kwijt dat ik het jammer vind dat V niet op een loopfiets wil.


Oh dat is jammer ja! Past ze er wel goed op?

Wij willen ook een loopfietsje geven voor O's verjaardag maar hij toont weinig interesse in z'n baby loopfietsje dus nu twijfelen we toch een beetje.
Let's discover the world together.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 18 Feb 2019 09:26

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie

Hier was en is het loopfietsje echt een groot succes.

Wat betreft het eten hebben wij ook lang T eerder eten gedaan en at ik later met mijn man.
Ik merk dat T samen eten erg gezellig vindt dus nu heeft mijn man pech haha
2016
<<

GeKKiE

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4998

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:30

Bericht 18 Feb 2019 09:33

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie

Jip schreef:Ik wil kwijt dat ik het jammer vind dat V niet op een loopfiets wil.


Hier is ze gek op haar loopfiets en haar gewone fiets (met zijwielen). Maar dat komt denk ik ook omdat hier veel kinderen spelen en rondfietsen. Dat ziet ze altijd en ze wil gewoon meedoen. Misschien een keer meenemen naar een plek waar ook veel andere kinderen fietsen/spelen? Maar misschien doe je dat al.
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2513

Geregistreerd: 26 Mei 2016 19:46

Bericht 18 Feb 2019 10:04

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie

J is sinds haar eerste verjaardag helemaal verzot op haar loopfietsje. Wel een driewieler. Ik hoor wel vaker dat kinderen minder goed weg weten met tweewielers.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11403

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 18 Feb 2019 10:04

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie

Ze heeft alle versies. Met drie en vier wielen en met 2 wielen. Ze ziet wel kinderen er mee rijden. Ze wil liever rennen...
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 18 Feb 2019 10:15

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie

Jip schreef:Ze heeft alle versies. Met drie en vier wielen en met 2 wielen. Ze ziet wel kinderen er mee rijden. Ze wil liever rennen...

Hier komt het nu pas, dus wie weet nog even geduld!
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 18 Feb 2019 10:22

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie

Mijn dochter heeft een loopfiets nooit gesnapt. Die liep er letterlijk mee als ze er op zat
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Anoniem291

Bericht 18 Feb 2019 11:18

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie

Loopfiets met 3 wielen was nog wel leuk, maar hij heeft altijd geweigerd om op zn loopfiets met 2 wielen te gaan. Hij heeft nu een fiets met zijwieltjes en daar gaat hij wel op zitten, alleen het trappen is nog een probleem.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers