Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat geef jij uit aan een gemiddelde zomervakantie?

<<

Anoniem313

Bericht 04 Feb 2019 08:30

Re: Wat geef jij uit aan een gemiddelde zomervakantie?

Ja dat herken ik heel erg Minoes. Pre-kinderen deden we veel stedentrips, en ook wel wat verdere reizen, maar niet perse in de zomer en ook vaak los van elkaar. Nu is het een beetje zoeken naar wat leuk is met de kinderen, maar idd een all inclusive strandvakantie is niets voor ons en echt kamperen ook niet. Mijn kinderen zijn volgens mij wat ouder dan de jouwe (3 en 6) maar ik merk dat een camping met zwembad toch wel echt het summum is voor ze. Wij hebben een aantal keren via Greencamp geboekt, die hebben leuke campings en een goeie zoekfunctie. Huttopia waar Marin een link van plaatste lijkt me ook leuk.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 04 Feb 2019 08:53

Re: Wat geef jij uit aan een gemiddelde zomervakantie?

De oudste is tegen die tijd 4.5 jaar oud dus voor hem hoeven we geen rekening meer te houden met campingbedjes, slaapjes ed. Maar de jongste wordt in juni 2 dus met hem zitten we nog wel vast aan een middagslaapje en het liefst ook nog een campingbedje. Wat dat betreft lijkt iets met een zwembad inderdaad perfect, dan kan 1 van ons bij de jongste blijven en de ander met de oudste in de buurt van het huisje/ de tent het zwembad of de speeltuin opzoeken.

Dankjewel voor de tips, ik ga ze even bekijken!
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Pleun

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 746

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:18

Bericht 04 Feb 2019 20:43

Re: Wat geef jij uit aan een gemiddelde zomervakantie?

Wij gaan meestal naar een boerencamping/charmecamping in Zeeland. Afgelopen jaar en dit jaar naar dezelfde camping. Stacaravan kost 1350 voor 2 weken. Incl vervoer en evt gasfles etc rekenen we 1600 euro denk ik.
<<

Anoniem284

Bericht 04 Feb 2019 21:09

Re: Wat geef jij uit aan een gemiddelde zomervakantie?

Binnen Europa gemiddeld zo’n €700 p.p. denk ik. Buiten het seizoen. Maar ik denk als ik uiteindelijke etentjes etc. achteraf erbij optel dat we wel een stuk duurder uitkomen.
<<

Japie

Major Yipyapper

Berichten: 3667

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 04 Feb 2019 21:19

Re: Wat geef jij uit aan een gemiddelde zomervakantie?

Ik ga altijd buiten het seizoen op vakantie. Ben nooit meer dan 1000 euro kwijt voor de reis en verblijf. En dan ga ik altijd meer dan een week en ook buiten Europa. Voor Florida waren we 2 jaar geleden 750eu kwijt pp voor 13 dagen.
Geluk hoef je niet te verdienen, je hebt er recht op.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 04 Feb 2019 21:40

Re: Wat geef jij uit aan een gemiddelde zomervakantie?

De wadden met eigen tent zijn dan wel weer prima! Maar dat zou ik ook niet willen met kleine baby’s Teun.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 12:38

Bericht 04 Feb 2019 21:49

Re: Wat geef jij uit aan een gemiddelde zomervakantie?

Wij gaan dit jaar voor het eerst in lange tijd weer 'duur' op vakantie (voor ons dan) en betalen €800,- voor 11 dagen appartement in Duitsland (tegen de Oostenrijkse grens aan)
Afgelopen jaar zaten we 11 dagen in het Zwarte Woud voor €450,-.
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Anoniem328

Bericht 04 Feb 2019 22:04

Re: Wat geef jij uit aan een gemiddelde zomervakantie?

Wij gaan begin september 2 weken naar Italië. Een 3 slaapkamer mobil home op een leuke camping. Een kleine 900 euro voor 2 weken. Scheelt echt zó enorm met het hoogseizoen. Dan ben je voor dezelfde accommodatie 4 X zoveel kwijt :silent:
Diesel, uitstapjes, eten etc komt er dan nog bij. Denk rond de 1000 euro daarvoor.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12106

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 04 Feb 2019 22:06

Re: Wat geef jij uit aan een gemiddelde zomervakantie?

Ik vind het al snel te duur voor een vakantie. Tot nu toen vaak reis voor 600 pp en dan ongeveer 500 euro meenemen voor uitjes daar.

Wij gaan niet vaak op z'n vakantie.

Ik zou echt nooit duizenden euro's uitgeven aan een vakantie
Afbeelding
<<

Anoniem273

Bericht 04 Feb 2019 22:33

Re: Wat geef jij uit aan een gemiddelde zomervakantie?

Vorig jaar een weekje in een appartement op Samos, Griekenland en dat was €750 p.p. voor reis en verblijf.
Zonder eten, huurauto, etc.

Dit jaar gaan we niet op zomervakantie. We gaan in de meivakantie een weekje naar NY. Vliegtickets zo’n €500 pp en verblijf is €450 pp. Wel in een luxe appartement in East Village (Manhattan) met een keukentje erbij. We delen het met mijn broer en zijn man, vandaar de gunstige prijs. Wil daar wel om en om proberen te koken/uit eten te gaan om wat kosten te besparen.
<<

Lilou

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1498

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:29

Bericht 04 Feb 2019 23:13

Re: Wat geef jij uit aan een gemiddelde zomervakantie?

Ik heb eigenlijk geen idee wat we eerder kwijt waren aan een vakantie met z'n tweetjes, de laatste keer dat we dat deden is ook al best een aantal jaren geleden. Eerder boekten we een last minute, maakte het land niet zoveel uit zolang de zon er maar scheen en was het ook niet zo belangrijk hoe de accommodatie was want we waren vooral veel op pad. Ik merk wel dat we nu met twee kinderen meer eisen hebben en minder flexibel zijn. Kamperen is niet zo aan ons besteed en met een stedentrip maak ik mijn peuter en kleuter echt nog niet blij. Dus houden we het voor nu bij een familiekamer / appartement, niet al te ver vliegen, een land waar de medische zorg goed is en een zwembad + voldoende speelplek bij de accommodatie.

Overigens sla ik stijl achterover van de prijzen die ik zie in het hoogseizoen, ook van locaties in Nederland. Wij kiezen voor nu dus voor de meivakantie. Vorig jaar zijn we 8 dagen naar Mallorca geweest begin mei, naar een 4 sterren aparthotel / resort. Daarvoor waren we €2800 kwijt inclusief alles (waaronder een ontbijtje van maar liefst €100 haha, we waren de ochtend na onze nachtelijke aankomst nog niet geïnformeerd over de belachelijke prijzen die gehanteerd werden wanneer je als niet-all-inclusive gast toch even een keer wou aanschuiven bij het ontbijt).

Dit jaar heb ik alles los geboekt en als het goed is zijn we zo'n €2000 kwijt voor 9 dagen in de meivakantie naar de Algarve met z'n vieren. Dat is inclusief alles, van parkeerkosten en reisverzekering tot eten/drinken, vliegtickets en een appartement in een 4 sterren resort aan zee. Vliegtickets zijn totaal zo'n €600, accommodatie is €500.

Je zou kunnen kijken naar los boeken en vliegen vanuit Duitsland Zora. Dat heeft ons voor dit jaar minimaal zo'n €500 bespaard.
♥️ N. juli 2014
♥️ L. maart 2016
<<

Anoniem266

Bericht 05 Feb 2019 09:53

Re: Wat geef jij uit aan een gemiddelde zomervakantie?

Wij hebben de zomer vakantie dit jaar door 3en gesplit en wat dichterbij huis.
We zijn met zijn 3en.

1x limburg 3 nachten/3,5 dag 200 euro (lang weekend) op park met subtropisch zwemparadijs + indoor, speeltuinen, bossen, in een basis huisje.
1x ardennen 3 nachten/3,5 dag 239 euro (augustus school vakantie) op een camping in een trekkershutje incl zwembad, speeltuinen.
1x duitsland 4 nachten/4,5 dag 416 euro (herfst vakantie) op park met redelijk zwembad + indoor, speeltuinen, bossen, in een sta caravan


Dus samen 10 nachten voor 854 euro waaronder 2 keer vol in de school vakantie.
De herfstvakantie is veruit het duurste en twijfel om bij de ardennen nog een nachtje bij te doen. (65 euro + 3 euro) maar eigenlijk is dit al weer duur genoeg.
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4516

Geregistreerd: 11 Jan 2018 10:25

Bericht 05 Feb 2019 11:26

Re: Wat geef jij uit aan een gemiddelde zomervakantie?

We geven best veel geld uit aan vakanties en weekendjes weg. Echte zomervakanties doen we niet, we hebben geen kinderen dus gaan buiten het seizoen. Maar de laatste vakantie was 12 dagen Toscane. We hebben toen 2200 euro uitgegeven aan tickets, autohuur en verblijf (meeste locaties was incl. ontbijt, de laatste was een agriturismo waar ontbijt én diner al bij zat).
Laatst gewijzigd door Harrison op 05 Feb 2019 13:48, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9737

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 05 Feb 2019 13:16

Re: Wat geef jij uit aan een gemiddelde zomervakantie?

Ik woon in Zeeland, dus in de zomer lig ik gewoon hier op het strand. Verder zit mijn budget aan ongeveer 750 pp voor een weekje naar de zon. Maar als we lang en ver weggaan, tja dan zet ik wel 2000 euro pp opzij. Onze laatste vakantie werd echter iets duurder, maar dat kwam doordat we daar hele bijzondere maar dure dingen gedaan hebben. Maar ach.. blijkbaar was dat de laatste keer backpacken met zn tweetjes, dus stiekem een soort droomreis.
<<

Elisabeth

Kletskop

Berichten: 916

Geregistreerd: 10 Jan 2019 16:59

Bericht 05 Feb 2019 15:48

Re: Wat geef jij uit aan een gemiddelde zomervakantie?

Wij willen dit jaar voor het eerst in de schoolvakantie naar het buitenland. EN DAT IS DUUR!
Voor 2 a 3 weken in een hotel zit je zo op 1200/1500 pp in europa.

Voorheen gingen we buiten de vakanties om naar Azie en waren dan zo'n €4000 euro kwijt met zn 4e. Tickets en onderkomen. Het onderhoud daar is ook goedkoper dan hier dus dat was altijd goed te doen.

We twijfelen nu of we uberhaubt wel op vakantie gaan deze zomer. En als we gaan dan is het waarschijnlijk richting Indonesie of Maleisie. Reis is wel wat langer maar je krijgt wel meer voor je geld dan in europa in die periode.
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5084

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:19

Bericht 07 Feb 2019 21:04

Re: Wat geef jij uit aan een gemiddelde zomervakantie?

Veel, elk jaar denk ik jemig wat en geld maar ja ik wil ook gewoon al die dingen die ik dan uitzoek :-)
Vorig jaar waren we op een griekseiland 11 dagen all in, in het hoogseizoen met zijn 4en, was een dikke 5000 euro....

Denk dat het jaar daarvoor ook wel op 4500 euro zaten voor een all in met zijn vieren 11 dagen.
Ik weet het niet precies meer want ik wil het ook graag vergeten :palm:

Dit jaar heb ik eens gekeken naar een stacaravan in spanje, en ja best dan wel een beetje een luxe. Sorry maar ik wordt gewoon niet blij van zo'n super oude caravan, zat ik ook al gauw aan de 2500 euro. Nu gaan we dan uiteindelijk niet doen. Maar zijn we voor wat we doen, huis huren plus vliegen al 3200 euro kwijt voor 2 weken met zijn vieren, dan komt nog al het eten voor die twee weken bij.
:heart: :heart: 2011
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 11:19

Bericht 11 Feb 2019 10:08

Re: Wat geef jij uit aan een gemiddelde zomervakantie?

Wij gaan sinds we kinderen hebben eigenlijk altijd naar een aparthotel in Duitsland. De enige eisen die we hebben is dat we voldoende ruimte hebben in de huisjes/appartementen, dat er een (binnen)zwembad is en dat we half pension kunnen boeken. Oh ja, we willen ook niet "maar" een uurtje rijden ofzo, dus kiezen wel altijd iets waarbij we zo'n 3 à 6 uur moeten rijden.

Dat is ons totnogtoe al elk jaar gelukt. We gaan altijd samen met mijn zus, hebben dan elk een appartement of huisje en hebben dan ook half pension. Dit jaar betalen we voor een ruim appartement met half pension 1100 euro per koppel. Daar komen dus alleen nog de uitstapjes, drankjes en een kleine hap 's middags bij.
2012 & 2016
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 11 Feb 2019 10:41

Re: Wat geef jij uit aan een gemiddelde zomervakantie?

Wij gaan drie weken kamperen op een 5* camping in Zuid - Frankrijk. Het verblijf kost ons (met eigen caravan) €1150. Het scheelt gewoon heel erg dat de kinderen nog gratis zijn. De reis en eten en drinken komt daar nog bij. Verder doen we niet veel uitstapjes en eten we eigenlijk altijd op de camping bij de caravan dus dat is niet veel duurder dan thuis.
⁠♡♡♡
<<

Anoniem336

Bericht 11 Feb 2019 14:23

Re: Wat geef jij uit aan een gemiddelde zomervakantie?

wij gaan vaak twee weken met de vouwwagen naar Zuid Frankrijk, rond de 500 stageld.
Benzine komt er nog bij, en geld wat we ter plekke uitgeven. Daar kun je dan 2x boodschappen weekbudget vanaf halen (gezien dat in NL ook uitgegeven zou worden). Ik denk max 1500 voor alles.
2 volw en 3 kids.
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3718

Geregistreerd: 01 Jan 2015 12:05

Bericht 11 Feb 2019 18:08

Re: Wat geef jij uit aan een gemiddelde zomervakantie?

Zora schreef:Er zijn natuurlijk altijd de wat meer uitzonderlijke vakanties, waar je lang voor moet sparen. Maar wat is voor jullie een ‘gemiddelde’ zomervakantie? Daarmee bedoel ik niet incl eten en benzine, maar wel verblijf en evt vervoer.

Wij hebben jarenlang rond de 2000/2500 gezeten met zn tweetjes, voor met name kamperen op de bonnefooi. Ik denk dat we nu meer richting de 3000 gaan, en dan nog niet gegeten of er naartoe gereden. Echt veel geld wel.


Ik heb twee hele dure reizen gemaakt met mijn vriend, 3 weken backpacken ver weg. Die reizen waren een paar duizend euro pp en New York was ook duur. Voor een "normale" vakantie geven we denk ik 2000 uit? Geen idee eigenlijk. Vorig jaar zijn we niet op vakantie geweest ivm aankoop van ons huis. Dit jaar heb ik een tripje Marokko geboekt met een vriendin die denk ik max 500 kost. Mijn vriend heeft net een ticket voor zichzelf naar Amerika gekocht voor een reis met zijn vrienden, was behoorlijk duur en dat is alleen het ticket. Als we reizen letten we nooit zo op het geld merk ik.
<<

Druifje

Kwebbel

Berichten: 437

Geregistreerd: 23 Okt 2017 13:39

Bericht 11 Feb 2019 20:38

Re: Wat geef jij uit aan een gemiddelde zomervakantie?

wij zijn met zn 5en dat scheelt een hoop .. maar we zijn in de herfstvakantie een week naar zakynthos geweest voor 2300 euro (de prijs p.p valt dan best mee)

Nu gaan we in mei twee weken naar kreta, heb alles los geboekt, vliegtickets 1500 en dan verblijven (3 verschillende plekken) 333-260-180 euro (twee met ontbijt en een met half pension) , auto huur voor twee weken ook 330 euro.. :smile:
maar ik vind het dus goed gedaan al zeg ik t zelf hahaha
<<

Uiltje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 766

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:01

Bericht 13 Feb 2019 20:11

Re: Wat geef jij uit aan een gemiddelde zomervakantie?

Wij gaan voor de tweede keer naar Italie en zijn sinds dit jaar zomervakantie gebonden.
Wij zijn rond de 1700 euro kwijt inclusief autoreis en 11 dagen op een camping (in stacaravan).
Voordat we de jongens hadden gingen we vaak 11 dagen vliegen en ongeveer dan 1500 kwijt ( buiten schoolvakanties )

Wij wonen vlakbij Duitsland en wil volgend jaar eens gaan informeren hoe veel vliegen via een Duits reisbureau kost dan in Nederland. Hoorde van collega`s dat ze daar goeie kinderkortingen hebben tot ongeveer 12 jaar.
En voor ons maakt het niet uit of we naar Schiphol reizen of naar bv Dusseldorf.
<<

Nelake

Noob

Berichten: 5

Geregistreerd: 28 Mrt 2019 14:27

Bericht 28 Mrt 2019 15:04

Re: Wat geef jij uit aan een gemiddelde zomervakantie?

Vorig jaar naar Spanje geweest. All in, 8 dagen, heeft 1800 euro gekost voor 2 personen.
<<

Filoria

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 784

Geregistreerd: 11 Jan 2022 11:02

Bericht 21 Nov 2023 21:05

Re: Wat geef jij uit aan een gemiddelde zomervakantie?

Even een upje voor dit topic! We waren een zomervakantie voor volgend jaar aan het uitzoeken. Mijn man vond €1800 voor 10 dagen in een huisje heel duur. Vervolgens hebben we iets goedkopers gevonden, maar door ons gesprek over die kosten, vroeg ik me af wat andere gezinnen eigenlijk uitgeven aan een gemiddelde zomervakantie.

Hoe groot is jouw gezin?

Hoe lang gaan jullie op vakantie?

Wat betaal je in totaal aan verblijfskosten (camping/huisje/hotel)?

Wat zijn de reiskosten ongeveer?

Hoeveel geef je meestal ter plekke nog uit aan boodschappen, etentjes, uitjes etc?
T (2008) en I (2013)
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10380

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 21 Nov 2023 21:20

Re: Wat geef jij uit aan een gemiddelde zomervakantie?

Hoe groot is jouw gezin?
2 volwassenen en 4 kinderen

Hoe lang gaan jullie op vakantie?
Meestal 11 nachten

Wat betaal je in totaal aan verblijfskosten (camping/huisje/hotel)?
Tussen de 2400 en 2900 proberen we altijd

Wat zijn de reiskosten ongeveer?
Ongeveer €350
Hotelovernachting heenreis €250

Hoeveel geef je meestal ter plekke nog uit aan boodschappen, etentjes, uitjes etc?
Vorig jaar ongeveer €1500. Maar dan heb ik echt alles mee genomen. Ook de koffie aan het zwembad en de ijsjes.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
VorigeVolgende

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers