Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Overspannen

<<

Stuiterbal

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 306

Geregistreerd: 29 Dec 2018 18:08

Bericht 10 Feb 2019 17:11

Overspannen

Gek woord voor mij maar helaas komt dit dicht bij de waarheid. Woensdag was het helemaal klaar. Na mijn middagdienst ben ik gecrasht. Ik loop al heel lang op mijn tenen maar dit had ik totaal niet door. Dat het niet lekker liep de afgelopen maanden dat had ik wel door. Maar ik ben een persoon wat vecht en door gaat. Aan iedereen denk ik, met iedereen houd ik rekening behalve mezelf. Mijn hele jeugd, en weg naar volwassenheid was overleven. Dus ik weet toch ook niet beter dan dat ik een lach op mijn gezicht laat zien en zeg dat het goed met mij gaat.

Eind 2017 en heel 2018 was voor mij niet makkelijk. Lichamelijk heb ik veel ingeleverd, chronische ziekte diagnose maar ook 2x mijn baan hierdoor kwijt raken. Dit heeft er letterlijk op ingehakt. Ik heb dan wel mijn baan weer terug gewonnen maar dan heb je ook alles ermee gezegd. Het team en de wijk waar ik nu zit is prima. Ze doen hun best mij welkom te laten voelen. Het werk zelf is ook leuk. Ik heb nu ervaren dat ik toch wel in de zorg wil blijven. Of althans dat ik er geen afkeer voor heb gekregen wat ik 5 weken geleden wel had. Maar ik trek het niet meer. Iedere dag uit bed komen, iedere dag er tegen aan gaan, voor de kinderen zorgen.
Mijn zintuigen staan zo onwijs op scherp dat alles mij veel te druk is. Ik ben moe zo ontzettend moe en mijn hele lijf doet pijn. Mijn concentratie is bagger en ik twijfel zo ontzettend. Ik kan gewoon geen keuzes meer maken. Normaal is dit voor mij geen issue want ik doe het gewoon en zie wel waar ik terecht kom. Maar nu, alles wordt in twijfel getrokken. Grote dingen maar ook alle kleine dingen. Om moedeloos van te worden. Ik voel me letterlijk een emotioneel wrak. Mijn paniek en angsten komen weer terug. Een lift b.v. de angst daarvoor is erg hevig toegenomen. Tijdens mijn werk, ook al moet ik 11 hoog zijn in een flat, ik loop de trap wel op. Terwijl ik dat lichamelijk weer eigenlijk niet trek.

Ik ben pas begonnen bij een gezondheidscentrum. Daar krijg je begeleiding voor zowel het lichamelijke als psychische. Morgen de laatste intake fase waar vooral het verleden ingedoken gaat worden. Tot heden zijn de uitslagen van de vragenlijsten onder andere en gesprekken al vrij verontrustend. En als ze mij dit dan laten zien, zit ik te lachen. Ha ha kijk mij eens stoer doen. Maar diep van binnen raakt het mij keihard.

Afgelopen vrijdag waren de kinderen voor mijn gevoel best druk en ik kon het niet meer aanhoren. Naar meerdere malen verzocht te hebben of ze alsjeblieft rustig konden doen. Op dat moment plast de hond ook nog binnen en ik? Ik ben voor het eerst emotioneel in huilen uitgebarsten. Ik kon het gewoon niet meer tegenhouden.Ik krijg ontzettend veel begrip van mijn vriend en hij ontlast mij met alles.
Ik durfde mij niet ziek te melden op mijn werk want ik heb al niet zo'n beste naam daar uiteraard. Maar zelfs autorijden trek ik gewoon even niet meer. Alles gaat maar op de automatische piloot. Ik heb het uiteindelijk dus toch gedaan en moest mij direct dezelfde dag melden op kantoor. Daar heb ik alles moeten vertellen en ondanks dat ik aangaf dat het echt niet meer ging, dat ik rust aan mijn hoofd wil en mij vooral wil richten op mijn herstel waar ik nu mee ga starten, kreeg ik te horen dat ze mij dan ipv 28 uur wel 20 uur zouden inplannen. Ik heb gesmeekt om naar de arbo arts te mogen gaan. Uiteindelijk viel dat kwartje en a.s. woensdag moet ik daar naar toe. Mijn manager gaat erbij zijn en ik weet helemaal niet of ik dit wel wil. Hij heeft dit gewoon zo besloten.

Nou een heel war verhaal. Ik ben benieuwd of het herkenbaar is en er tips zijn hoe ik goed de dag door kan komen zonder mij in een diep gat te laten vallen. Want ondanks het bovenstaande, ben ik niet van plan mij weg te laten glijden maar juist te vechten om weer de persoon te worden die ik altijd was. Energie vol, aanpakken, sociaal enz. Daar is nu even niks meer van over.
For evigt, måske for evigt
Skal vi sammen, samme vej
Og når I morgen får øjne, og natten hviler sig
Skal vi for evigt måske samme vej
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11501

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 10 Feb 2019 18:50

Re: Overspannen

Als eerste wat shit, ten tweede leuk dat de manager erbij wil zijn maar dit mag hij niet zomaar beslissen. Ik zou een mail sturen waarin je aangeeft dag je niet wil dat de manager erbij wil zijn.

En over de tips om niet in het gat te vallen. Ga zelf in het gat liggen en doe waar jij behoefte aan hebt. Even fuck de hele wereld het gaat nu om mij.
2015 💙
<<

Pollepel

Kwebbel

Berichten: 298

Geregistreerd: 25 Okt 2018 18:14

Bericht 10 Feb 2019 19:09

Re: Overspannen

Pfff wat heftig zeg. Heb je naast steun van je man, ook andere mensen om je heen die kunnen bijspringen of zelfs inspringen waar nodig?


Nee bij mijn weten mag je manager niet bij dit Gesprek zitten zonder jouw toestemming.
De Arno arts geeft advies aan je werkgever over hoe nu verder.
Ik ben ook eeb lange periode van het padje afgeweest, en mijn relatie met de werkgever was voor die tijd ronduit slecht. Mijn manager eisde ook van alles. Gelukkig mocht dat niet, en was de arbo arts echt een lieverd. Die het goed voor me opnam. Ik werd ziek na de geboorte van mij dochter, dus viel onder een andere regeling dan jij nu gaat vallen.
Ik zou dit als ik jou was even goed uitzoeken, bij je rechtsbijstand of vakbond.
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3718

Geregistreerd: 01 Jan 2015 12:05

Bericht 10 Feb 2019 19:41

Re: Overspannen

Bel gelijk even met de vakbond of rechtsbijstand morgen. Je manager mag helemaal niet aanwezig zijn bij het gesprek met de arbo arts en ik zou me volledig ziekmelden. De arbo arts moet een onafhankelijk advies geven aan de werkgever gebasseerd op jouw klachten.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 10 Feb 2019 19:57

Re: Overspannen

Een bedrijfsarts heeft net zo goed als elke andere arts beroepsgeheim, want het gaat om een persoonlijke zaak. No way dat iemand erbij moet zijn, tenzij je dit zelf wenselijk vindt. Sterkte!
L2014 & H2017
<<

Stuiterbal

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 306

Geregistreerd: 29 Dec 2018 18:08

Bericht 10 Feb 2019 20:04

Re: Overspannen

Ik voel me er zelf ook helemaal niet prettig bij. Hij legde het mij min of meer op en overviel mij hiermee. Mijn vriend vond het meteen al geen goed idee want hij gaat voor mij wel mee omdat ik niet goed uit mijn woorden kan komen. En over mij heen laat lopen.
Ik denk dat mijn manager mij gewoon zsm weer aan het werk wilt. Ik heb bij afgelopen donderdag ziek gemeld en die dag werd ik al op kantoor geroepen.

Vind het sowieso een rare gang van zaken.
For evigt, måske for evigt
Skal vi sammen, samme vej
Og når I morgen får øjne, og natten hviler sig
Skal vi for evigt måske samme vej
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3718

Geregistreerd: 01 Jan 2015 12:05

Bericht 10 Feb 2019 20:06

Re: Overspannen

Het is ook een rare gang van zaken. Je hoeft wettelijk gezien niet aan je werkgever te vertellen wat je ziekteklachten zijn. Dan is het natuurlijk al helemaal absurd dat je manager mee zou willen naar de arbo arts. Je vriend kan natuurlijk wel mee ter ondersteuning. Heb je rechtsbijstand?
<<

Stuiterbal

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 306

Geregistreerd: 29 Dec 2018 18:08

Bericht 10 Feb 2019 20:17

Re: Overspannen

Ja ik heb idd rechtsbijstand. De zaak tegen deze werkgever is vorige week gesloten. Zij hadden mij in nov ontslagen. Nu heb ik mijn baan terug maar valt me pas heel zwaar wat er is gebeurd. De wetenschap dat zij mij gewoon niet meer wilde hebben. Hun best hebben gedaan om mij absoluut niet meer terug te nemen. Gezien ze dat hebben verloren is het niet gelukt.

Dit speelt uiteraard allemaal mee nu dat ik mij een nietsnuts vind. Mijn zelfvertrouwen is weg als verpleegkundige.
For evigt, måske for evigt
Skal vi sammen, samme vej
Og når I morgen får øjne, og natten hviler sig
Skal vi for evigt måske samme vej
<<

Biscotti

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 116

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:11

Bericht 10 Feb 2019 22:07

Re: Overspannen

Klinkt alsof even helemaal niks doen en jezelf tijd gunnen nu prio 1 is. Je werk kan gewoon de boom in, zij hebben niks te eisen van jou qua toch uren maken, niemand heeft er namelijk iets aan als je straks nog langer ziek bent of als je fouten gaat maken in bijvoorbeeld het verkeer. Jij bent het belangrijkste, echt alleen jij. Plan ook een afspraak in bij je huisarts, hij/ zij kan je ook verder helpen.

En woensdag kun je gewoon alleen met je man naar de arbo, hij/zij doet verslag naar je werkgever, ook alleen met jouw goedkeuring. Probeer info in te winnen bij rechtsbijstand, ook omdat je case mbt. ontslag net gesloten is lees ik.

Rustig aan en echt voor jezelf kiezen!
<<

Bergkristal

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 605

Geregistreerd: 10 Feb 2019 14:50

Bericht 10 Feb 2019 22:26

Re: Overspannen

Blutsj schreef:Ja ik heb idd rechtsbijstand. De zaak tegen deze werkgever is vorige week gesloten. Zij hadden mij in nov ontslagen. Nu heb ik mijn baan terug maar valt me pas heel zwaar wat er is gebeurd. De wetenschap dat zij mij gewoon niet meer wilde hebben. Hun best hebben gedaan om mij absoluut niet meer terug te nemen. Gezien ze dat hebben verloren is het niet gelukt.

Dit speelt uiteraard allemaal mee nu dat ik mij een nietsnuts vind. Mijn zelfvertrouwen is weg als verpleegkundige.


Succes dit lijkt me zeker niet makkelijk. Ik snap dat je zelfvertrouwen nu weg is met het idee dat ze elk klein ding zullen aangrijpen om alsnog van je af te kunnen komen.

En je moet niet vergeten dat dit alles niks te maken heeft met jouw werk je bent waarschijnlijk nog steeds een top verpleegkundige en dit veranderd daar niks aan (onthou dat vooral).

En voor de rest een hele dikke knuffel!
Carpe Diem
<<

Stuiterbal

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 306

Geregistreerd: 29 Dec 2018 18:08

Bericht 11 Feb 2019 08:21

Re: Overspannen

Dank je wel bergkristal. Ik ben zo bekritiseerd op mijn werk als verpleegkundige in de wijk, dat ik nu bij elke cliënt zo ontzettend op mijn doen let. Ik durf niet meer zelf de leiding te nemen bang om fouten te maken. Dat kost mij onwijs veel energie.

@biscotti, klopt ik wil ook gewoon even helemaal niks doen. Zelfs mijn fotoshoots wat ik doe en waar ik juist veel positieve energie uit haal, zijn teveel. Bij mijn huisarts ben ik al geweest. Ik heb oxazepam gekregen om in ieder geval rustig de nacht door te komen.
Voor mij is het belangrijk nu alle focus op mezelf te leggen en te herstellen. En dan zsm op zoek naar een nieuwe baan. Want hier blijven is voor mij sowieso geen optie.
For evigt, måske for evigt
Skal vi sammen, samme vej
Og når I morgen får øjne, og natten hviler sig
Skal vi for evigt måske samme vej
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 11 Feb 2019 10:36

Re: Overspannen

@ Blutsj, wat vervelend. Ik heb zelf ook vage klachten, maar dan eerder van een bore-out (verveling/geen uitdaging).
Ik heb mij hier over ingelezen en het is een no-go om dit te vertellen aan je werkgever want dit wordt eigenlijk amper erkend als probleem, terwijl de klachten ongeveer hetzelfde zijn als bij overspannen zijn.
<<

Biscotti

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 116

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:11

Bericht 11 Feb 2019 11:19

Re: Overspannen

Fred schreef:@ Blutsj, wat vervelend. Ik heb zelf ook vage klachten, maar dan eerder van een bore-out (verveling/geen uitdaging).
Ik heb mij hier over ingelezen en het is een no-go om dit te vertellen aan je werkgever want dit wordt eigenlijk amper erkend als probleem, terwijl de klachten ongeveer hetzelfde zijn als bij overspannen zijn.


Heb je deze link toevallig ook gelezen Fred?

https://timemanagement.nl/bore-out/
<<

Skyler

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1376

Geregistreerd: 06 Dec 2014 13:58

Bericht 11 Feb 2019 11:24

Re: Overspannen

Hè Fred, een no-go om in gesprek te gaan met je werkgever? Dat lijkt me juist de meest noodzakelijke stap.
<<

Biscotti

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 116

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:11

Bericht 11 Feb 2019 11:27

Re: Overspannen

Blutsj schreef:Dank je wel bergkristal. Ik ben zo bekritiseerd op mijn werk als verpleegkundige in de wijk, dat ik nu bij elke cliënt zo ontzettend op mijn doen let. Ik durf niet meer zelf de leiding te nemen bang om fouten te maken. Dat kost mij onwijs veel energie.

@biscotti, klopt ik wil ook gewoon even helemaal niks doen. Zelfs mijn fotoshoots wat ik doe en waar ik juist veel positieve energie uit haal, zijn teveel. Bij mijn huisarts ben ik al geweest. Ik heb oxazepam gekregen om in ieder geval rustig de nacht door te komen.
Voor mij is het belangrijk nu alle focus op mezelf te leggen en te herstellen. En dan zsm op zoek naar een nieuwe baan. Want hier blijven is voor mij sowieso geen optie.


Goed dat je in ieder geval al bij je huisarts bent geweest. Gezien je verhaal zal een paar weken en misschien wel langer op adem komen echt nodig zijn. Mensen gaan met goedbedoelde adviezen komen zoals dat je lekker moet gaan sporten enzo. Zeer frustrerend als je wel wil maar niet kunt. Start bij een rondje door je wijk wandelen, misschien een keer een fotoshoot etc.. maar echt alleen op je eigen tempo. Sterkte!
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 11 Feb 2019 11:35

Re: Overspannen

Skyler schreef:Hè Fred, een no-go om in gesprek te gaan met je werkgever? Dat lijkt me juist de meest noodzakelijke stap.


Dit heb ik gedaan. Hij kende niet eens de term bore-out. Misschien was het ook niet al te slim om het direct zo te noemen en had ik beter om uitdagender werk kunnen vragen of zo... Maar goed story of my life, dat bij elke werkgever het na een tijdje (half jaartje) of zo saai begint te worden wat voor werkzaamheden het ook zijn (ook al zit er analyseren etc bij).
<<

Anoniem313

Bericht 11 Feb 2019 11:54

Re: Overspannen

Fred schreef:
Skyler schreef:Hè Fred, een no-go om in gesprek te gaan met je werkgever? Dat lijkt me juist de meest noodzakelijke stap.


Dit heb ik gedaan. Hij kende niet eens de term bore-out. Misschien was het ook niet al te slim om het direct zo te noemen en had ik beter om uitdagender werk kunnen vragen of zo... Maar goed story of my life, dat bij elke werkgever het na een tijdje (half jaartje) of zo saai begint te worden wat voor werkzaamheden het ook zijn (ook al zit er analyseren etc bij).


Je hebt in dat andere topic best wel wat tips gekregen Fred. Misschien heb je daar wat aan?

On topic: Blutsj, akelig dat je je zo voelt en heel begrijpelijk dat je zelfvertrouwen is beschadigd. Wat de anderen al zeggen: je managers aanwezigheid kun je gewoon weigeren. Ik zou van die kant m'n verwachtingen laag houden. Zij investeren duidelijk niet meer in je. Zelf je signalen serieus nemen is het enige dat je kunt doen.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 11 Feb 2019 12:06

Re: Overspannen

Je werkgever heeft andere belangen. Blijkbaar vanwege dingen in het verleden sta je al op 20-0 achter, laat dat dan ook maar zoals het is. Dat lijkt mij trekken aan een dood paard. Ook zij moeten de regels nu volgen, en dat is niet bij een arts-patient gesprek zitten. Lijkt mij dat die Arbo arts dat hem zelf ook wel gaat zeggen.
<<

Stuiterbal

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 306

Geregistreerd: 29 Dec 2018 18:08

Bericht 11 Feb 2019 12:46

Re: Overspannen

Dank jullie wel voor de reacties. De arbo arts heeft hij aan de telefoon gehad en dit hiermee zo ook afgesproken. Bizar ook tot heden heb ik nog niet eens een bevestiging gehad van waar ik moet zijn. Ik weet het toevallig ongeveer.

Ik heb zojuist een mail gestuurd omdat bellen een te hoge drempel is nu. En ik heb uitgelegd waarom ik dit gesprek alleen wil gaan doen.
Zojuist ook mijn laatste intake gehad met de gedragspsycholoog. Pittig en heel intensief. Volgende week volgt een diagnose en een behandelplan. Het is tijd nu voor mij en begin dat langzaam ook te geloven dat ik nu mag herstellen.
For evigt, måske for evigt
Skal vi sammen, samme vej
Og når I morgen får øjne, og natten hviler sig
Skal vi for evigt måske samme vej
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11501

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 13 Feb 2019 12:02

Re: Overspannen

Hoe was het vandaag?
2015 💙
<<

Stuiterbal

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 306

Geregistreerd: 29 Dec 2018 18:08

Bericht 13 Feb 2019 17:07

Re: Overspannen

Lief dat je het vraagt. Het viel reuze mee. Mijn manager is pas op het laatste erbij geschoven. De arbo arts had zelf al conclusie getrokken op basis van mijn verhaal en heeft gezegd dat werken voorlopig er niet in zit. Eerst mijn traject starten bij de behandelaar wat intensief gaat zijn en dat ging nu voor. Hij hoefde mij voorlopig ook niet terug te zien. Volgende week donderdag krijg ik de gestelde diagnose en behandeling te horen en het was aan mij om dit met mijn werkgever mede te delen wanneer het mij uit kwam. Al met al een last wat van mij af valt nu.
For evigt, måske for evigt
Skal vi sammen, samme vej
Og når I morgen får øjne, og natten hviler sig
Skal vi for evigt måske samme vej
<<

Biscotti

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 116

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:11

Bericht 13 Feb 2019 17:28

Re: Overspannen

Fijn dat de Arbo arts zo met je meegedacht heeft en dat je nu gewoon even rust kunt pakken en dat je behandelplan voorrang heeft nu. Sterkte!
<<

Anoniem271

Bericht 13 Feb 2019 17:39

Re: Overspannen

Fijn dat het zo mee is gevallen. Heel veel sterkte met je behandelplan, hopelijk vind je snel je rust terug.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11501

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 13 Feb 2019 19:46

Re: Overspannen

Fijn dat het meeviel. Nu eerst focus op jezelf.
2015 💙
<<

Stuiterbal

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 306

Geregistreerd: 29 Dec 2018 18:08

Bericht 25 Jun 2019 15:00

Re: Overspannen

Inmiddels alweer een hele poos verder. Ik was dit topic haast vergeten.

Maar ik ben inmiddels aan de laatste fase van mijn therapie traject bezig bij Phi. De CGT gaat nu samen met mij mijn verleden induiken. Dus dat wordt wel weer even heavy. Maar ik ben er klaar voor. Ik voel dat ik dit nu echt kan handelen.
3x per week ben ik bezig met therapie 20 weken lang en het helpt. Ik voel mij echt al beter. Mijn energie komt weer terug, ik heb minder last van overprikkeling en voel mij weer wat vrolijker. Werken gebeurt nog steeds niet. Zal ook niet meer gebeuren tijdens dit contract. Ik blijf sowieso tot einde phi thuis. Dan zitten we half augustus. Mijn contract loopt tot eind okt. Ik wil oprecht de tijd nemen om echt goed te herstellen. Ik besef mij nu eigenlijk pas wat voor traumatisch verleden ik te verwerken heb.

Mijn doel is om per 1 jan als zzp'er aan de slag te gaan in de zorg. Dan heb ik zelf de touwtjes in handen en kan ik dit prima met mijn fibromyalgie combineren.
For evigt, måske for evigt
Skal vi sammen, samme vej
Og når I morgen får øjne, og natten hviler sig
Skal vi for evigt måske samme vej
Volgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron