Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wasbare luiers

<<

BlackFriday

Noob

Berichten: 57

Geregistreerd: 07 Jul 2018 11:40

Bericht 04 Feb 2019 23:50

Wasbare luiers

Zijn er hier moeders die wasbare luiers gebruiken? Welke merken vind je fijn? Heb je ze nieuw of tweedehands gekocht? Welk systeem gebruik je? Voordelen en nadelen?

Ik ben er serieus over aan het nadenken om het voor de drieling te gaan gebruiken.
<<

Jada

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1739

Geregistreerd: 19 Apr 2015 16:48

Bericht 05 Feb 2019 00:23

Re: Wasbare luiers

wasbare-luiers-t13121.html

Hier een heel topic, misschien vind je daar antwoord op je vragen.
<<

Druifje

Kwebbel

Berichten: 437

Geregistreerd: 23 Okt 2017 14:39

Bericht 05 Feb 2019 19:39

Re: Wasbare luiers

heb er te koop, twee covers en vier inleggers alles in nieuwstaat van best bottom!
<<

Druifje

Kwebbel

Berichten: 437

Geregistreerd: 23 Okt 2017 14:39

Bericht 05 Feb 2019 19:40

Re: Wasbare luiers

vraag er 25 euro voor excl verzenden

ze zijn amper gebruikt, nieuwprijs was 76,70 voor alles

Ik heb ze aangeschaft voor nachtelijke ongelukjes bij de oudste maar die was daarna super snel droog, voor de andere kinderen nooit gebruikt.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8476

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 05 Feb 2019 21:27

Re: Wasbare luiers

Ik zou wel bedenken dat je zonder wasbare luiers al mega veel was gaat krijgen. Ik kom met een tweeling en peuter al om in de wassen en ben dus heel blij met de wegwerpluiers.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

BlackFriday

Noob

Berichten: 57

Geregistreerd: 07 Jul 2018 11:40

Bericht 06 Feb 2019 10:10

Re: Wasbare luiers

Dank je voor het aanbod Druifje maar ik ga nog even niks kopen. Dat vind ik nog een beetje eng aangezien het hiervoor 2 keer is fout gegaan.

Teun dat is de twijfel waar ik mee zit. Ik wil heel graag wasbaar maar wil ik ook meer was? Dat is een punt om even heel goed over na te denken.
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11210

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 06 Feb 2019 10:14

Re: Wasbare luiers

Ik heb bij de andere twee wasbare luiers gebruikt, een tweedelig systeem, beviel heel goed! Maar ik weet niet of ik het aan zou durven met drie baby's, al heb je dan met wegwerp natuurlijk wel heel veel afval. Je zou ook nog deels wasbaar deels wegwerp kunnen gebruiken? Dan beperk je je was toch nog een beetje en tegelijkertijd je afval ook. Ik vind het in elk geval heel dapper dat je hier over nadenkt :)
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

BlackFriday

Noob

Berichten: 57

Geregistreerd: 07 Jul 2018 11:40

Bericht 06 Feb 2019 10:44

Re: Wasbare luiers

Ik wilde bij mijn zoon ook wasbare luiers gebruiken maar door de zwangerschap die buitengewoon klote was nooit meer aangedacht en dat vond ik zo jammer dat ik dacht dan bij de volgende baby. Maar ja toen waren het er 3. Hahaha. Ik vind het idee van jou ook wel wat om beide te gebruiken.
<<

Rejoy

Kwebbel

Berichten: 319

Geregistreerd: 16 Dec 2018 00:18

Bericht 06 Feb 2019 22:22

Re: Wasbare luiers

Voor drie baby's tegelijk weet ik niet of ik 't zou doen. Ik heb het een tijdje voor één kind gebruikt en onder andere vanwege de was ermee gestopt. Sommige luiers kunnen sowieso niet in de droger en de opnamecapaciteit wordt minder als de luier wel in de droger gaat. Met drie kinderen in de luiers heb je écht wel veel extra was. Bedenk ook dat je, als je weg gaat, ook altijd met die vieze luiers loopt te slepen. Van één kindje gaat dat wel, maar van drie kinderen heb je dus drie keer zoveel wat je mee moet nemen. De vieze luiers is een gedoe, maar schone luiers nemen ook heel wat meer ruimte in beslag in je tas.
Als je overweegt om te gebruiken, dan zou ik combineren met wegwerpluiers. Op de dagen waarop je thuis bent wasbaar en op andere dagen wegwerp.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 06 Feb 2019 23:14

Re: Wasbare luiers

Ik gebruik momenteel wasbare luiers voor mijn zoontje. Je mag me altijd dingen vragen, ik heb van alles en nog wat geprobeerd en getest en me ontzettend goed ingelezen en er met een hoop mensen over gepraat. Ik voel me inmiddels wel aardig ingeburgerd in de wasbare luierwereld. Wat wil je weten?

Overigens, ik weet niet zeker of ik met 3 baby’s volledig wasbaar zou kunnen gaan. Ik zou wel willen denk ik, qua verschonen vind ik het niet heel veel meer werk (afhankelijk van het systeem wat je kiest) maar je kunt natuurlijk altijd voor partime wasbaar gaan. Het nadeel van niet vaak genoeg een volle luierwas kunnen doen gaat bij een drieling niet op. Ik gok dat als je fulltime wasbaar zou doen je elke dag een luierwas moet doen, dat betekend een voorwas en een 60-graden was. Op zich kan dit als je de routine inbouwt en je zou kunnen overwegen een systeem te kopen wat ook makkelijk in de droger kan (droger kan meestal wel maar alles slijt wel sneller). Maar bedenk gewoon dat elke wasbare luier die je gebruikt een luier bespaart. Ik vind het leuk en het valt me mee, maar als ik het te zwaar zou vinden of als ik er drie zou hebben zou ik het mezelf niet te moeilijk maken en gewoon wegwerp pakken als dat zo uit komt.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6682

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 12 Feb 2019 23:57

Re: Wasbare luiers

Pompoen, alhoewel ik grote voorstander ben van wasbare luiers, is het niet echt veel mileuvriendelijker door het aantal wassen (waterverbruik, electriciteit en het wasmiddel).
BlackFriday: ik heb me hier ook heel erg in verdiept met R. (en dat was er maar 1!) want ik vond dagelijks 7-10 luiers in het begin wel echt veel, met name voor mileu. Maar heb toen zitten rekenen en kwam erop neer dat het wassen niet veel verschil zou maken en ook veel tijd zou innemen. En jij hebt dat dan keer 3. Ik ben in Nederland er niet mee bekend maar hier in Australie heb je verschillende merken die biologisch afbreekbaar zijn. Het waren echt megagoede luiers. Zacht voor het huidje want er zat geen rotzooi in. En qua prijs echt nauwelijks duurder. Ik kocht ze online in bulk (grote hoeveelheid) en zo had ik luiers zat. Had ik EN goed gevoel over mileu EN voor het huidje van mijn kind EN mijn portemonnee.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 13 Feb 2019 14:00

Re: Wasbare luiers

Dat schijnt toch echt niet waar te zijn Marsy, zelfs als je het wassen en de productie van luiers meeneemt is het toch wel een stukje beter voor het milieu. Ik heb zelf niet zitten rekenen en me er dus ook niet echt heel erg in verdiept maar ik lees eigenlijk her en der telkens weer dat het echt op een hoop fronten scheelt.

Bijvoorbeeld hier:
https://www.consumentenbond.nl/verzorgi ... werpluiers

https://www.milieucentraal.nl/bewust-wi ... en/luiers/

https://www.trouw.nl/home/baby-s-zijn-n ... ~aa417c7e/

Overigens moet ik er wel bij zeggen dat nergens de vergelijk met ecologische wegwerpluiers wordt gemaakt. Dat verschil is allicht minder groot of gelijk, maar hoe bepaal je dat en hoe zit het met het afval dat je produceert? Menselijke en dierlijke uitwerpselen mogen volgens mij niet in de groenbak dus ze gaan bij het gewone vuil wat op de gewone manier verwerkt wordt. Hoe belastend is dat?
Qua kosten zit je met ecologische wegwerpluiers wel een stuk hoger dan wasbare luiers want ze zijn wat duurder dan gewone wegwerp en wasbare luiers zijn in principe een stuk goedkoper dan wegwerpluiers.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron