Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Overnight oats

<<

Anoniem103

Bericht 31 Aug 2013 22:32

Overnight oats

Wat zijn jullie lekkerste combinaties? Ik heb havervlokken gekocht en kan wel wat inspiratie gebruiken.
<<

Anoniem4

Bericht 01 Sep 2013 08:20

Re: Overnight oats

Mijn favo is absoluut met melk, rauwe cacaopoeder, cacaonibs, aardbeien en gedroogde cranberry's.
Morgen wil ik met banaan gaan proberen.
<<

Tiara

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 367

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:05

Bericht 01 Sep 2013 08:22

Re: Overnight oats

Ik had er vanochtend een geprobeerd, maar die vond ik echt niet lekker. Ben dus benieuwd naar receptjes!!
<<

Anoniem4

Bericht 01 Sep 2013 08:25

Re: Overnight oats

Wat had je gemaakt, Tiara?
<<

Anoniem186

Bericht 01 Sep 2013 08:31

Re: Overnight oats

De lekkerste vind ik met vlokken, rijstemelk, geprakte banaan, rauwe cacaopoeder, cacao nibs, chiazaad, gebroken lijnzaad en een lading geraspte kokos.
<<

Tiara

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 367

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:05

Bericht 01 Sep 2013 08:32

Re: Overnight oats

Ik had sojamelk, havervlokken, chiazaad, lijnzaad, cacaonibs,kaneel en diepvries bosfruit. Wilde met banaan doen maar dat was op. Ik wil sowieso eens wat minder havervlokken er in doen, denk dat dat me ook tegenstaat. Mijn man heeft hem wel opgedronken haha.
<<

Becky

Noob

Berichten: 14

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:10

Bericht 01 Sep 2013 10:54

Re: Overnight oats

Ik heb nog geen favoriet want ik heb het vanmorgen voor het eerst gegeten, maar die was erg lekker. Ik had amandelmelk, een beetje griekse yoghurt, havervlokken, kokosrasp, cacao, maple sirup, lijnzaad en zonnebloempitten. Ik had het steviger verwacht, meer zoals gekookte havermout. Dat zal misschien ook aan de combinatie liggen, of is het altijd gewoon zo vloeibaar dat je het kan drinken?
Give a girl the right shoes, and she can conquer the world - Marilyn Monroe
<<

Anoniem186

Bericht 01 Sep 2013 11:07

Re: Overnight oats

Becky, de mijne is nooit vloeibaar. Ik eet het met een lepel. De verhouding die ik gebruik is 60 gram havervlokken op 200 ml rijstemelk.
<<

Anoniem186

Bericht 01 Sep 2013 11:08

Re: Overnight oats

Dit is trouwens ook 1 van mijn favorieten:

Met gepureerde banaan en mango.
Laatst gewijzigd door Anoniem186 op 28 Feb 2015 17:26, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Becky

Noob

Berichten: 14

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:10

Bericht 01 Sep 2013 11:41

Re: Overnight oats

Die ziet er niet zo vloeibaar uit nee, banaan en mango klinkt lekker! Ik had een recept van internet en had geprobeerd cups om te rekenen naar tablespoons, ik vermoed dat ik daar iets niet goed gedaan heb. Zal vanavond eens afwegen hoeveel ik er nu in gedaan had.
Give a girl the right shoes, and she can conquer the world - Marilyn Monroe
<<

Anoniem5

Bericht 01 Sep 2013 11:54

Re: Overnight oats

Ik vind hem lekker met;
pindakaas, cacao, gepureerde banaan, gehakte amandelen of walnoot.
Geraspte appel, rozijnen, flinke scheut kaneel, geraspte kokos.
Mango/banaanpuree met geraspte kokos.

Qua melkproducten gaat er maar net bij wat ik in huis en/of open heb.

Ik ben nog te lui geweest om chiazaadjes en dergelijken te gaan kopen.
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2886

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:44

Bericht 01 Sep 2013 12:31

Re: Overnight oats

Havervlokken, appel, walnoten, rozijntjes en kaneel.
Speltvlokken, bosbessen (of gemengde bosvruchten), amandelen en cacaonibs. Ev. nog kokosrasp.
Havervlokken, banaan, gedroogde pruimen, cacao nibs en walnoten.

Dit zijn de favorieten, ik doe altijd 45 g vlokken met 200 ml melk.
<<

Anoniem119

Bericht 01 Sep 2013 15:06

Re: Overnight oats

Ik heb vandaag allemaal spullen gekocht om weer lekker aan de slag te gaan met overnight oats als ontbijt door de weeks.

Ik ga het maken met:

Overnight
Havervlokken
Sojamelk
Gojibessen

Vers er in 's ochtends
Frambozen uit pot (was in de aanbieding, dus wel eens handig)
Walnoten
<<

Anoniem186

Bericht 01 Sep 2013 19:23

Re: Overnight oats

Echt jammer dat ik op het moment geen noten mag. Lijkt me een heerlijke aanvulling.

Qua fruit vind ik banaan en mango het enige lekkere. Ik ben gek op fruit, maar door m'n overnight oats vind ik het niet zo lekker.

Ik ben trouwens benieuwd hoe de goji bessen smaken, die heb ik nog nooit op.
<<

Anoniem1

Bericht 01 Sep 2013 21:50

Re: Overnight oats

Mijn favoriet is met banaan en blauwe bessen en een beetje kaneel. Meestal doe ik er 's morgens dan nog wat vanilleyoghurt bij. En standaard zitten er bij mij ook chiazaadjes en wat lijnzaad in, soms cacaonibs en kokos.
<<

Artemis

Bericht 03 Sep 2013 08:17

Re: Overnight oats

Banaan, chocoladestukjes, yoghurt, melk, beetje pindakaas en eventueel een snuifje nesquick.

Ik vind het lekker, maar ik ga niet aan de sojatoestanden en cocoanibs, dan maar een paar snippers gewone pure chocola, veel lekkerder.

Banaan, kaneel, yoghurt, melk, amandelen, bessen is ook een favoriet.
<<

Anoniem119

Bericht 04 Sep 2013 06:52

Re: Overnight oats

Ik heb er nu twee dagen 's ochtends een smoothie van gemaakt, iets meer sojamelk, wat bessen/frambozen sap en even door de blender, en ik vind die substantie toch een stuk lekkerder. Ik kan dat 's ochtends sneller drinken dan dat ik een bakje oats eet, hoewel het dezelfde hoeveelheid is. Dus dan maar zo.
<<

Anoniem186

Bericht 04 Sep 2013 07:54

Re: Overnight oats

Ik vind een smoothie ook echt lekker.

Zet je het dan ook 's nachts te weken? En dan blend je het 's ochtends?

Ik had van de week een smoothie met havermelk, 2 bevroren bananen, eetlepel chiazaad, eetlepel gebroken lijnzaad, rauwe cacaopoeder en 3 dadels. Dat was ook echt heerlijk! Misschien dat het met havermout nog lekkerder is.
<<

Anoniem119

Bericht 04 Sep 2013 12:01

Re: Overnight oats

Ik had het wel te weken gezet zodat de haver vlokken en de goji bessen wel lekker zacht worden.
En dan s ochtends frambozen er bij en even blenden.
<<

Anoniem186

Bericht 04 Sep 2013 12:25

Re: Overnight oats

Lekker! Ik ga het van de week ook een keer maken.

Op werkdagen is het makkelijker om iets voedzaams op te drinken dan te eten.
<<

Anoniem119

Bericht 04 Sep 2013 14:25

Re: Overnight oats

Ja ik krijg dat makkelijker en sneller weg dan met een lepel.
Overigens vind ik het ideaal om s avonds als het grootste deel te maken, scheelt toch tijd s ochtends!
<<

Anoniem186

Bericht 05 Sep 2013 08:43

Re: Overnight oats

Marin schreef:Ja ik krijg dat makkelijker en sneller weg dan met een lepel.
Overigens vind ik het ideaal om s avonds als het grootste deel te maken, scheelt toch tijd s ochtends!


Ik heb vanmorgen een smoothie op met havermelk, gebroken lijnzaad, chiazaad, rauwe cacaopoeder, 3 dadels, havermout en banaan. Maar ik vond het niet zo voedzaam. Ik had al vrij snel weer trek.
Hoeveel havervlokken of havermout doe jij er in? Ik vind het ook een typische smaak hebben. Misschien doordat de havermout helemaal geblend is.
<<

Anoniem17

Bericht 05 Sep 2013 10:39

Re: Overnight oats

Die havervlokken, kun je die gewoon bij de supermarkt kopen? Ik wil hier ook eens mee beginnen, het ziet er allemaal zo lekker uit!
<<

Snirp

Bericht 05 Sep 2013 10:42

Re: Overnight oats

Same here Elliot! :)
Ik ga zaterdag naar een natuurwinkel, eens flink van alles inslaan.
Dus denk zondag- of maandagochtend voor het eerst zo'n ontbijtje proberen, ben benieuwd :)
<<

Anoniem186

Bericht 05 Sep 2013 11:04

Re: Overnight oats

Ik weet eigenlijk niet of je havervlokken bij de supermarkt kan kopen. Ze hebben sowieso wel havermout en haverzemelen.
Volgende

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers