Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


(bijna) continu een koortslip

<<

Anoniem298

Bericht 21 Jan 2019 14:30

(bijna) continu een koortslip

Ik word er echt zo doodmoe van, is m'n koortslip net weg, zit er alweer een nieuwe. Morgen bel ik er de huisarts voor, maar vorige keer heeft hij er niet echt iets aan gedaan, behalve een kuurtje voor twee weken zodat het sneller weg gaat. Alleen ik wil iets dat het voorkómt, ik kan niet eens m'n man en kinderen normaal zoenen plus het ziet er ook zo rot uit. Ik slik al L-Lysine tabletten en pillen voor extra weerstand. Straks ga ik naar de apotheek voor (goede) koortslipcreme, maar dat laatste is natuurlijk alleen voor de genezing. Heeft iemand nog meer tips om het te voorkomen?
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1951

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:58

Bericht 21 Jan 2019 14:51

Re: (bijna) continu een koortslip

Ik gebruik de herpotherm. Je kunt er geen koortsblaar mee voorkomen, maar wel zorgen dat hij niet compleet doorbreekt. Zo gauw ik m'n lip voel tintelen, gebruik ik 'm elke paar uur en het enige wat je dan krijg, is hooguit een rood plekje. Ik ben er echt blij mee, want ik hield altijd nog maanden een lelijk litteken over als ik een koortsblaar had gehad, of hij scheurde continu open en ging bloeden.
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3069

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:50

Bericht 21 Jan 2019 15:22

Re: (bijna) continu een koortslip

Sinds ik sorefix gebruik heb ik vrijwel nooit meer een koortslip. Dat is een gewone lippencreme a la purol.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 21 Jan 2019 17:09

Re: (bijna) continu een koortslip

I feel you! Hier ook. De laatste maanden echt continu tussen eisprong en menstruatie. Nu ook weer. Ik slik ook al Lysine idd en de herpotherm zelf gebruik ik niet, maar weet wel dat dat scheelt. Ik kook water en zet er even een theelepel in. Als dat goed warm is druk ik het een paar keer op de plek. Paar keer dag. Zelfde idee als de herpotherm, maar dan goedkoper.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1951

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:58

Bericht 21 Jan 2019 17:24

Re: (bijna) continu een koortslip

Slim trucje! Alleen zou ik dan geheid m'n lip een keer verbranden en dan zit je alsnog met een blaar :palm:
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 21 Jan 2019 17:47

Re: (bijna) continu een koortslip

Was ik ook bang voor. Maar is me nog niet gebeurd. Het is ook wel zo heet dat je langer dan 5 sec niet volhoud. Zo snel heb ik nog geen blaar gehad gelukkig.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Anoniem298

Bericht 21 Jan 2019 20:16

Re: (bijna) continu een koortslip

Die herpotherm lijkt me ook wel wat, maar die is wel duur. Hoewel het natuurlijk een eenmalig bedrag is. Die tip van de theelepel is wel een goede trouwens, dat kan ik ook nog wel proberen voordat ik de herpotherm aanschaf.

Oh ja volgens de apothekersassistente heeft zalfjes smeren alleen zin bij de eerste tinteling, als het blaasje er eenmaal zit maakt het niks meer uit. Wel de L-Lysine dosering aanpassen, ik heb nu een onderhoudsdosis van 1 per dag, maar dat mogen er gerust 2-3 per dag zijn bij een koortslip. Dat ga ik nu dus maar proberen.

Wat ik me trouwens ook bedacht is dat het misschien ook wel een bijwerking is van de medicijnen die ik gebruik (roaccutane). Daardoor heb ik enorm droge lippen en ik ben bang dat een koortslip daardoor makkelijker ontstaat. In de bijsluiter staat daarover echter niks vermeld, dus of het echt met elkaar samenhangt weet ik natuurlijk niet.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 22 Jan 2019 08:23

Re: (bijna) continu een koortslip

Ik slik idd ook een verhoogde dosering lysine als ik al een doorgekomen koortslip heb. En wat ik vergeten te zeggen was, ik doe er ‘s nachts een dikke laag sudocreme op. Ik heb het idee dat dat ook wel helpt.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Anoniem262

Bericht 22 Jan 2019 09:07

Re: (bijna) continu een koortslip

Ik zweer bij Bioforce. Mijn oma smeerde dat eens op mijn gezicht toen ik een allergische reactie had voor iets, de plekken verdwenen als sneeuw voor de zon en sindsdien is het standaard in huis/in mijn tas. Voel ik een koortslip opkomen dan smeer ik en ben ik het meestal voor. Sudocreme is hier ook standaard in huis, maar ik blijf toch bij Bioforce.
<<

Anoniem298

Bericht 28 Jan 2019 20:49

Re: (bijna) continu een koortslip

Thunder, hoe hoog is jouw verhoogde dosis L-lysine? Volgens de apotheker mag ik maximaal 2000 mg per dag, maar op verschillende sites lees ik dat je rustig 8000 mg kan slikken zonder risico's voor de gezondheid. Mijn onderhoudsdosis is al 1000, dus ik vind 2000 dan wel aan de lage kant.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 28 Jan 2019 21:53

Re: (bijna) continu een koortslip

Ik heb ook pillen van 1000 mg. Bij een uitbraak ga ik naar 3x2 per dag dus 6000 mg. Nu bij onderhoud 1 per dag.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Anoniem271

Bericht 09 Feb 2019 10:19

Re: (bijna) continu een koortslip

Dat L-lysine, kan je dat gewoon kopen of moet dat op recept? Ik heb nu in korte tijd ook wéér een koortslip, eigenlijk 2.. Ben wel ziek geweest en stressvolle periode, zal er ook wel mee te maken hebben, maar wil alles proberen.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 09 Feb 2019 18:19

Re: (bijna) continu een koortslip

Kan je gewoon bij de drogist krijgen, Ise!
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Anoniem271

Bericht 09 Feb 2019 20:57

Re: (bijna) continu een koortslip

Oké dank je wel!
<<

Fientje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1315

Geregistreerd: 27 Feb 2015 23:10

Bericht 09 Feb 2019 21:24

Re: (bijna) continu een koortslip

Thunder schreef:Ik heb ook pillen van 1000 mg. Bij een uitbraak ga ik naar 3x2 per dag dus 6000 mg. Nu bij onderhoud 1 per dag.

Zo doe ik het ook ja.
Mama van M ('17) en F ('22)
Pegdolls!
www.dollvanjoyce.nl

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers