Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hobby & Sport rubriek #3 - Bordspellen

<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 07 Feb 2019 12:31

Re: Hobby & Sport rubriek #3 - Bordspellen

Inmiddels zijn er 2 versies van Agricola op de markt. De normale en de gemakkelijkere familiefeestje (staat duidelijk op de doos). Ik leg de normale versie uit omdat ik die ook zelf heb.

Je gaat je eigen boerderij bouwen en gebruikt daar workers (poppetjes voor) die je op stuurt naar plaatsen op het algemeen bord. Kies jij een bepaalde plaats dan is deze plaats geblokkeerd voor je concurrenten. Dit doe je zo'n 12 rondes en tussendoor moet je ze ook eten geven. Wie het best een boerderij met dieren bouwt wint het spel. Google op YouTube even op Agricola nox spellenzolder en je krijgt een perfecte uitlegfilmpje.

Zuiderspel (beurs) is binnenkort in maart ook weer.
<<

Anoniem331

Bericht 07 Feb 2019 13:04

Re: Hobby & Sport rubriek #3 - Bordspellen

Oh top. Dankjewel. Wij hebben trouwens de familie editie. Zal eens kijken naar filmpjes.
<<

Anoniem331

Bericht 07 Feb 2019 13:15

Re: Hobby & Sport rubriek #3 - Bordspellen

Oh goeie tip Fred! Met zo’n filmpje word het duidelijk. Leuk spel!
<<

Anoniem331

Bericht 26 Nov 2019 18:59

Re: Hobby & Sport rubriek #3 - Bordspellen

Fred!!
Mijn kinderen hebben nieuwe spellen nodig. Heb een budget van 50€. Heb jij nog leuke tips?

Kaart of bordspellen mag beide.
<<

Anoniem331

Bericht 26 Nov 2019 19:03

Re: Hobby & Sport rubriek #3 - Bordspellen

Is het verboden eiland een aanrader?
Met kids van 10 en 9?
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17371

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 26 Nov 2019 19:36

Re: Hobby & Sport rubriek #3 - Bordspellen

Hee Fred ken jij Mysterium? We hadden dat mijn moeder kado gedaan. Zag er fantastisch uit en spel van jaar. Maar m’n zusje hebben ons dit weekend een UUR verdiept in de spelregels en waren er toen nóg niet uit. Zo jammer!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2524

Geregistreerd: 04 Okt 2017 09:46

Bericht 26 Nov 2019 20:11

Re: Hobby & Sport rubriek #3 - Bordspellen

Zora, heb je al op YouTube gekeken? Instructiefilmpjes vind ik altijd super bij nieuwe spellen.
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 26 Nov 2019 20:18

Re: Hobby & Sport rubriek #3 - Bordspellen

Popcorn schreef:Is het verboden eiland een aanrader?
Met kids van 10 en 9?


Dit is zeker een aanrader! Ze gaan helemaal op in het schat zoeken en de 4 schatten tijdig van het eiland te kunnen halen. Aangezien het een coöperatief spel is kun je ze helpen door tips te geven. Enig puntje waarop je moet letten is dat het ene kind niet volledig de baas gaat spelen over het poppetje van het andere kind en de acties helemaal voor die ander gaat doen. Doel van het spel is echt samen te overleggen, maar degene die aan de beurt is kiest altijd zelf wat die gaat doen.

Over een aantal jaren zou je dan kunnen overstappen naar Pandemie (goed voor aarderijkskunde). Het Verboden Eiland wordt namelijk gezien als Pandemie light.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 26 Nov 2019 20:29

Re: Hobby & Sport rubriek #3 - Bordspellen

Zora schreef:Hee Fred ken jij Mysterium? We hadden dat mijn moeder kado gedaan. Zag er fantastisch uit en spel van jaar. Maar m’n zusje hebben ons dit weekend een UUR verdiept in de spelregels en waren er toen nóg niet uit. Zo jammer!


Precies wat June zegt. Zoek op YouTube filmpjes op. In het Nederlands legt Nox goed uit. Type naam spel en Nox bij YouTube in en je vind bijna altijd wel een filmpje ervan. Nu gebruikt Nox bij Mysterium de eerste versie van het die anders heet en waarbij het 2e gedeelte van het spel iets anders gaat. Wellicht kun je daarbij beter even naar een Engelstalig filmpje kijken van bijv Dice Tower of Rahdo.

Mysterium is een prachtig spel. Ik heb daarvan alle uitbreidingen van. De rol van de geest spelen is het moeilijkst. Wellicht kan die het best worden gespeeld die het bekendst met het spel is.
Laatst gewijzigd door Fred op 26 Nov 2019 20:45, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem331

Bericht 26 Nov 2019 20:32

Re: Hobby & Sport rubriek #3 - Bordspellen

Dankjewel. Ik twijfel een beetje want een spel doen moet natuurlijk ook gewoon leuk zijn. En als samenwerken dan niet lukt is er niet zoveel aan het hele spel.
Heb nu cluedo, stiekem ook voor mezelf wat jeugdsentiment. En exploding kittens de familie editie.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17371

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 26 Nov 2019 20:48

Re: Hobby & Sport rubriek #3 - Bordspellen

Dank voor de tips!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 26 Nov 2019 20:48

Re: Hobby & Sport rubriek #3 - Bordspellen

@ Popcorn, dan moet je ook eens naar Mysterium kijken want dat zie ik zelf als een soort van Cluedo 2.0.

Exploding kittens heb ik wel eens gedemoed (uitgelegd). Die kaarten en de teksten van de katten zijn geinig. Geinig push your luck spelletje.
<<

Anoniem331

Bericht 26 Nov 2019 21:07

Re: Hobby & Sport rubriek #3 - Bordspellen

Denk dat ze die graag gaan spelen inderdaad al was het alleen maar om de plaatjes. Volgens de beschrijving leert het snel en kun je het snel pakken en spelen. Daar worden wij blij van.
<<

Anoniem313

Bericht 26 Nov 2019 21:18

Re: Hobby & Sport rubriek #3 - Bordspellen

Ik zoek ook nog een spel. Mijn jongste is 4 maar die tel ik maar niet mee. De oudste is 7 en redelijk pienter. Wat is nou een spel dat leuk is voor hem en ook voor ons?
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 26 Nov 2019 21:24

Re: Hobby & Sport rubriek #3 - Bordspellen

Caulfield... Wellicht Ticket to Ride Europa, die is voor 8+ maar dat is een mooi familiespel waarbij ze ook gelijk de namen van Europese steden leren. Ik ga ervan uit dat hij wel kan lezen. Ook het eerdere genoemde Verboden Eiland is een optie. Daarbij kun jij de 4 jarige bij helpen.
<<

Anoniem313

Bericht 26 Nov 2019 21:29

Re: Hobby & Sport rubriek #3 - Bordspellen

Dankjewel Fred, zien er allebei gaaf uit!
Vorige

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers