Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Statisch geladen

<<

Pannetoet

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1556

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:10

Bericht 24 Jan 2019 11:59

Statisch geladen

Weet niet of het hier goed staat, zo niet dan mag het verplaatst worden.
Altijd met dit weer (als het rond of onder het vriespunt is) ben ik 'statisch geladen'. Ik heb het zelf niet door, maar op het moment dat ik iets aanraak (Kan iets van metaal zijn zoals een deurklink bijv maar ook als ik mensen aanraak) dan krijg ik een schok. Variërend van heel licht tot een flinke 'tik' inclusief mini vonkje. Mijn haar is daarentegen niet statisch. Wie weet wat ik hier aan kan doen? De tips zoals een lepel aanraken, schoenen zonder rubber zool werken niet :) Het is behoorlijk vervelend want het doet soms gewoon echt zeer..
Wat als het lukt
<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3608

Geregistreerd: 23 Jun 2016 21:23

Bericht 24 Jan 2019 12:13

Re: Statisch geladen

Ik lees mee, want ik heb dit probleem ook.
To travel is to live
Mijn instagram
<<

Anoniem304

Bericht 24 Jan 2019 12:15

Re: Statisch geladen

Ik heb het ook altijd, maar voornamelijk met 1 paar schoenen. Zijn helaas m'n favoriete schoenen, dus heb weinig keus.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43704

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 24 Jan 2019 12:29

Re: Statisch geladen

Oh vreselijk. Ik ben zo gewend om alles eerst aan te raken met m'n elleboog of voet haha. Bij deuren, koelkast, dat soort dingen. Geen tips haha.
Let's discover the world together.
<<

Patsy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1689

Geregistreerd: 01 Jan 2019 11:13

Bericht 24 Jan 2019 12:46

Re: Statisch geladen

Heel herkenbaar helaas, super irritant. Ik wilde mijn zoontje kietelen gisteren, toen kreeg hij een schok. Hij was helemaal verdrietig "Waarom doe je dat mama?" :(.
💙 25 februari 2014
💙 5 juni 2015
<<

Pannetoet

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1556

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:10

Bericht 24 Jan 2019 13:21

Re: Statisch geladen

Ik dacht dus ook dat het aan mijn schoenen lag (zool van rubber) maar ik heb het ook bij laarzen met een leren zool, zelfs als ik gewoon pantoffels aan heb :laughcry: Toen dacht ik dat het aan mijn kleding lag (Ik hou van fijn gebreide truien) maar ik heb het ook bij blousjes, normale truien etc.. Haha ja dat las ik ook nog Marin, met je ellebogen de deur open doen. Mijn hond trekt vaak zijn kop ook al weg als ik hem aaien :palm: Oja en ik las ook dat je jezelf goed moet insmeren met bodylotion maar dat doe ik 2-3x per week, helpt ook niet.. van die waterbakjes aan de verwarming zodat het 'vochtig' blijft in huis werkt ook niet..
Wat als het lukt
<<

Anoniem304

Bericht 24 Jan 2019 13:24

Re: Statisch geladen

Ik heb 2 paar schoenen met zolen van rubber. Bij de ene heb ik het wel en bij de andere niet, dus wat het precies is weet ik ook niet.

In huis heb ik het gelukkig bijna nooit. Alleen op m'n werk.
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1963

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:58

Bericht 24 Jan 2019 13:40

Re: Statisch geladen

Wij hadden het op ons vorige kantoor, omdat het daar veel te droog was. We hebben toen een luchtbevochtiger neergezet en daarna had niemand er meer last van.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8164

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 24 Jan 2019 13:58

Re: Statisch geladen

Wat zielig Katrien!!

Ik raak iets ook eerst aan met m'n voet/elleboog/knie/watdanook. Mijn haar is trouwens ook super statisch dus daar doe ik zeezoutspray in.
30-04-2017
<<

Pannetoet

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1556

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:10

Bericht 24 Jan 2019 16:13

Re: Statisch geladen

Kees schreef:Mijn haar is trouwens ook super statisch dus daar doe ik zeezoutspray in.


Nu je dit zegt.. Dat doe ik ook! Als ik er niks in doe is het dus wel super statisch.
Wat als het lukt
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 25 Jan 2019 08:07

Re: Statisch geladen

Ik heb hier ook last van! Vooral op mijn werk en ik ‘zap’ regelmatig leerlingen.
Ik probeer ook altijd eerst langs de deur te vegen met mijn hand, voor ik de klink vastpak. En ik heb mezelf aangeleerd om binnensmonds te vloeken in plaats van hardop. ;)
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6121

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 25 Jan 2019 08:22

Re: Statisch geladen

Kan herkenbaar, de vonken vliegen er vanaf. Volgens mij niks aan te doen.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 25 Jan 2019 19:55

Re: Statisch geladen

Ik heb het op mijn werk ook. Vreselijk irritant en ik heb nog niks gevonden wat werkt.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem269

Bericht 26 Jan 2019 15:27

Re: Statisch geladen

Ik heb gehoord dat je handen een paar tellen op een warme verwarming moet leggen. Dan moet je er vanaf zijn. Maar of het helpt geen idee maar het is te proberen!

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers