Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Klachten over product/dienst

<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 24 Jan 2019 09:30

Re: Klachten over product/dienst

Ik snap dat soort dingen ook niet hoor Caulfield. Hoezo iets gebruiken en dan terugsturen. Bekijk het dan eerst goed voor je het terugstuurt. Hetzelfde met kleding die mensen online shoppen. Nu vragen steeds meer bedrijven toch verzendkosten/retourkosten omdat ze een hoop weg moeten doen omdat het gedragen is en het daarna wordt teruggestuurd. En dan maar klagen dat ze het niet meer gratis wordt verzonden. Nu staat Nederland wel bekend om zijn klaag cultuur, maar ik vraag mij soms ook echt af of mensen eerst wel zelf nadenken voordat ze gaan klagen.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem313

Bericht 24 Jan 2019 09:31

Re: Klachten over product/dienst

Ja die :smile:
Echt goed idd, een wereld waar ik anders niets van had geweten.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 24 Jan 2019 09:42

Re: Klachten over product/dienst

Er bestaat toch nog geen sticker voor op de deur met 'Nee, Ik neem geen pakktjes aan voor de buren' of wel?

Nu is het bij mij niet zo vaak aan de hand, maar stel je woont langs iemand die echt iedere week pakketjes laat bezorgen maar veel weg is en jij wordt daar iedere week door de bezorger door gestoord (denk aan mensen die nachtdiensten draaien en dus overdag door een bezorger wakker worden gebeld). Van mij mag er best zo'n nee-sticker komen.

Voor reclamefolders heb ik al een nee - ja sticker om al die berg reclamefolders tegen te gaan, want daar heb je ook een mooie app voor waar alle folders in staan. Papieren folders zijn hierdoo volkomen overbodig!
Staan er bijv kortingsbonnen in dan leg ik het in de winkel uit waarom wij de folder niet in de bus krijgen. We krijgen dan altijd de korting.
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:06

Bericht 24 Jan 2019 09:48

Re: Klachten over product/dienst

Ik klaag niet heel vaak, alleen als iets echt niet in de haak is.
Dit is bijvoorbeeld wanneer poststukken niet aankomen of als kleding na 1 keer wassen op 30 graden 15 cm is gekrompen (heb ik helaas meer dan eens meegemaakt).

De dingen die ik lees in dat bericht van Caulfield kan ik echt niet bij.. Hoe asociaal ben je dan?
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3478

Geregistreerd: 11 Apr 2017 10:46

Bericht 24 Jan 2019 10:02

Re: Klachten over product/dienst

Fred, dan is het hele gemak van online bestellen en thuis laten bezorgen natuurlijk weg, kan ik net zo goed naar de winkel toe gaan.
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Patsy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1687

Geregistreerd: 01 Jan 2019 10:13

Bericht 24 Jan 2019 10:10

Re: Klachten over product/dienst

De keren dat ik klaag is het bij de Jumbo, dat mijn bestelling niet klopt. Dit gebeurde een tijdje erg vaak. Gelukkig gaat dat nu goed.

Als ik klaag doe ik dat eigenlijk altijd per telefoon of mail/pb.

Geven jullie wel eens complimenten via openbare berichten? Bij kleinere webshops doe ik dat wel regelmatig.
💙 25 februari 2014
💙 5 juni 2015
<<

Reva

Yipyapper

Berichten: 1960

Geregistreerd: 18 Nov 2013 20:57

Bericht 24 Jan 2019 10:13

Re: Klachten over product/dienst

Ja Katrien, dat doe ik zeker. Zowel online als in winkels zelf of in de horeca, juist omdat mensen naar mijn idee eerder in de pen klimmen om negatieve berichten achter te laten.
June schreef:Kruiden naar beschikbaarheid en emotie.
<<

Patsy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1687

Geregistreerd: 01 Jan 2019 10:13

Bericht 24 Jan 2019 10:15

Re: Klachten over product/dienst

Dat idee heb ik dus ook. Zo jammer vind ik dat dan. Zou het zelf ook fijn vinden wanneer ik een webshop had en mensen tevreden zijn.
💙 25 februari 2014
💙 5 juni 2015
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 24 Jan 2019 10:15

Re: Klachten over product/dienst

Bij de Jumbo klaag ik ook wel eens bij de zelfscankassa. Als daar geen kassamedewerker staat en bij de gewone kassa wel waar ik niet de zelfscan in kan leveren. Bij de Plus kun je wel bij alle kassa's de zelfscan inleveren en ik zeg gerust als ik te lang moet wachten op een medewerker bij de Jumbo tegen de medewerker dat Plus daarin voor loopt. Hopelijk gaan ze het een keertje aanpassen bij de Jumbo in de buurt.
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:42

Bericht 24 Jan 2019 10:35

Re: Klachten over product/dienst

Ik bedoelde niet dat klagen en sich niet mag, ik bedoel daar kun je als bedrijf idd alleen maar beter van worden, want dan kun je dingen verbeteren.
Het gaat mij meer om de mensen die klagen dat een pakket te laat geleverd wordt en dan gelijk onrealistische eisen gaan stellen mbt compensatie. Een tv van 300 euro bestellen, geen betaald tijdvak kiezen (prima, moet je zelf weten) vervolgens wordt dat ding geleverd terwijl je niet thuis bent en dan boos gaan lopen zijn en als compensatie een muurbeugel van 100+ euro eisen. Dat soort dingen.
Ik heb er echt geen moeite mee om klanten te compenseren, integendeel. Maar de eisen worden af en toe wel steeds gekker. 1 dag pakket vertraagd en je wil 50 euro compensatie, dat soort dingen. Soms denk ik echt dat mensen bedrijven als een soort compensatie-flappentap zien.
Als ik zelf klaag, dan weiger ik altijd enige vorm van compensatie. Daar doe ik het niet voor. Ik doe het idd zodat een bedrijf zich kan verbeteren of andere klanten kan behoeden voor hetzelfde.
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Anoniem304

Bericht 24 Jan 2019 10:54

Re: Klachten over product/dienst

Haha oh zo. Ja er zitten soms wel bizarre eisen tussen inderdaad. Met een levertijd van 8-10 werkdagen op dag 6 gaan klagen dat je je bestelling nog niet hebt en dan het volledige aankoopbedrag terug eisen. :smile:
<<

Biscotti

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 116

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:11

Bericht 24 Jan 2019 11:21

Re: Klachten over product/dienst

Fred schreef:Er bestaat toch nog geen sticker voor op de deur met 'Nee, Ik neem geen pakktjes aan voor de buren' of wel?

Nu is het bij mij niet zo vaak aan de hand, maar stel je woont langs iemand die echt iedere week pakketjes laat bezorgen maar veel weg is en jij wordt daar iedere week door de bezorger door gestoord (denk aan mensen die nachtdiensten draaien en dus overdag door een bezorger wakker worden gebeld). Van mij mag er best zo'n nee-sticker komen.

Voor reclamefolders heb ik al een nee - ja sticker om al die berg reclamefolders tegen te gaan, want daar heb je ook een mooie app voor waar alle folders in staan. Papieren folders zijn hierdoo volkomen overbodig!
Staan er bijv kortingsbonnen in dan leg ik het in de winkel uit waarom wij de folder niet in de bus krijgen. We krijgen dan altijd de korting.


Dat van die vele pakketten aannemen hadden wij in ons appartement. Wij waren de eerste woning naast het portiek en ik werkte toen wisselende tijden en mijn vriend werkte meestal 2x per week thuis. Op een gegeven moment hebben wij gewoon aangegeven bij de bezorger dat wij het niet zo tof vonden als hij steeds als eerst bij ons aanbelde met pakketten van mensen die nooit thuis waren maar wel het halve internet leegkochten. En aangezien het 80% van de keren, en meestal ook nog meerdere keren per week, pakketjes waren voor onze bovenburen die nooit thuis waren, nam hij op een gegeven moment hun pakketten gewoon mee en dropte het gelijk bij de plaatselijke Spar zodat ze er zelf moeite voor moesten gaan doen.
Hij begreep dat overigens gewoon dat wij er een beetje zat van waren om als postdepot gebruikt te worden.
<<

Anoniem288

Bericht 24 Jan 2019 11:28

Re: Klachten over product/dienst

.
Laatst gewijzigd door Anoniem288 op 28 Aug 2020 19:07, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 24 Jan 2019 11:33

Re: Klachten over product/dienst

Interessant stuk van de VK was dat toen idd. Dat mensen echt gebruikte stofzuigers enzo durven te retourneren joh.

Ik klaag niet zoveel, tenzij iets echt defect is en nog garantie zou moeten hebben. Ik vind het vaak teveel moeite en overal worden weleens foutjes gemaakt. Wel stuur ik altijd Facebook messenger berichtjes naar bedrijven die foute teksten op hun producten hebben. Gewoon als gratis tip zeg maar :D vanochtend nog naar Prodent, dat er ‘doobreken’ i.p.v. doorbreken staat op hun Woezel en pip tandpasta.

Als iets trouwens op zondag gratis bezorgd kan worden kies ik daar meestal niet voor. Voelt toch niet goed.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Biscotti

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 116

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:11

Bericht 24 Jan 2019 11:44

Re: Klachten over product/dienst

Mensen brengen inderdaad schaamteloos spullen terug. Helaas gebeurde het nogal vaak dat het personeel, in de winkel waar ik werkte, dat de retouren deed niet goed oplette en het allemaal wel prima vonden.
Die spullen kregen wij dan de dag erna op de afdeling. Daar deden wij uit voorzorg zelf een check. Je wil het niet weten... gebruikte stofzuigers, gebruikte koffiezetapparaten, scheerapparaten, ladyshaves, krulborstels met haren erin, ik heb ze allemaal voorbij zien komen....of ik dat dan even wilde verkopen weer? Neen, hier heb je alles terug en jullie zien maar waar je deze gebruikte spullen laat. Echt bah.
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:42

Bericht 24 Jan 2019 12:55

Re: Klachten over product/dienst

Ja, echt te ranzig voor woorden wat er soms terugkomt. Friteuses met frituurvet nog, gebruikte stofzuigers, oordopjes met oorsmeer....
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
Vorige

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers