Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vakantie met baby van 4 maanden

<<

Snowflakes

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 184

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:04

Bericht 22 Jan 2019 13:04

Vakantie met baby van 4 maanden

Need help :smile: . Ik ben op dit moment 7 maanden zwanger, begin april verwachten we ons eerste kindje. Allemaal nieuw en spannend!

Normaal gesproken kan ik de leukste plekken vinden voor een zomervakantie, alleen ik merk dat ik nu niet goed weet waar ik op moet letten/rekening mee moet houden. Onze kleine zal 4 maanden zijn als wij zomervakantie hebben, we willen liever niet te ver weg (Nederland/België/Duitsland), hebben jullie tips waar ik op moet letten? Accomodatie? Hoeveel dagen? Ik merk dat ik een beetje vastloop, dus ben heel benieuwd of jullie tips hebben! Misschien zelfs leuke accomodaties waar ik naar kan kijken?
Afbeelding
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6197

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 22 Jan 2019 13:08

Re: Vakantie met baby van 4 maanden

Ik ben tegelijk met je uitgerekend. Wat wij doen is niks plannen. En in de zomer kijken of we het überhaupt relaxt vinden om weg te gaan. Zo ja, dan doen we dat last minute. Maar wij hebben de flexibiliteit dat we ook wel in het najaar zouden kunnen, dus niet aan de zomer vast zitten.
<<

Snowflakes

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 184

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:04

Bericht 22 Jan 2019 13:16

Re: Vakantie met baby van 4 maanden

Dank je! Ik weet ook niet zo goed of het ´handig´ is om te plannen, alleen zitten we in die zin wel vast aan de zomervakantie dat dat de enige ´lange´ vakantie (3 weken) is die we hebben dit jaar. In het najaar hebben we hooguit nog een losse week.

Is het ook jullie eerste, Joey?
Afbeelding
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6197

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 22 Jan 2019 13:22

Re: Vakantie met baby van 4 maanden

Ja, het is ook onze eerste. Alleen wij hoeven dit jaar niet per se op vakantie als het niet uit zou komen, en kunnen dus ook in het najaar mochten we dat willen. Mijn vriend heeft nog veel vakantieuren en kan in principe/in overleg ook gewoon het hele jaar door meerdere weken opnemen. Zo neemt hij waarschijnlijk na de geboorte 3 weken op, zodat ie 4 weken thuis is. In de zomer dan weer lang vrij nemen is dan ook wat minder nodig of voor de hand liggend misschien. Als we dan wel graag weg willen, zal het misschien een weekje worden.
Maar ik denk dat genoeg mensen wel de vakantie gewoon plannen hoor. En anderen hebben vast nog wel tips voor je! Ik denk in ieder geval niet te ver weg ivm rijden en overal goed de tijd voor nemen.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43708

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 22 Jan 2019 13:23

Re: Vakantie met baby van 4 maanden

Ik zou zelf met een baby iig niet op de bonnefooi gaan, maar het is wel slim om even te wachten tot je weet hoe je baby is.
Het wordt aangeraden om niet langer dan twee a drie uur een kindje in de maxicosi te laten (en bovendien moet je dan toch weer voeden). Wij zijn toen onze zoon 5 weken oud was naar België (de ardennen) gereden en hebben tussendoor één keer gestopt voor een voeding/uit de maxicosi pauze. Dat ging heel goed bij hem, maar hij vond autorijden nooit erg.
Ik weet niet of je bv of kv wilt gaan geven. Bij het eerste kan je prima in de auto voeden (als je even op een parkeerplek staat, gewoon achterin de auto of op de bijrijdersstoel). En met kv nam ik dan een flesje mee waarvan het water al warm in't flesje zat, of evt een thermoflesje mee met water op temperatuur. Hoef je niet bij een wegrestaurant om theewater te vragen en dat af te koelen tot de juiste temperatuur. Dat kan ook prima, maar al op de juiste temperatuur vond ik altijd zoveel makkelijker.

Op locatie zou ik nu naar een kinderstoel enzo kijken maar dat is met vier maanden nog niet relevant. Iets van een speelkleed en/of babynestje meenemen is dan wel fijn, dat je kindje niet daar op de grond ligt. Een campingbedje kan je zelf meenemen natuurlijk en soms hebben ze ook ledikantjes op de accomodatie. Ik zou wel fijn wat eigen dekentjes met eigen geur meenemen voor zo'n kleintje.

Even denken of ik verder nog wat bedenk. Wij zijn met 5 weken, 5 maanden en 6 maanden weg geweest met hem maar per keer verschilt het natuurlijk beetje wat je echt bij je moet hebben.
Let's discover the world together.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6197

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 22 Jan 2019 13:27

Re: Vakantie met baby van 4 maanden

Oh ja, wij hebben een cosleeper die je ook makkelijk mee kan nemen. Die neem ik mee als ik in juli naar m'n ouders ga die dan in een huisje op een camping zitten. Dat lijkt me handig..
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 09:52

Bericht 22 Jan 2019 13:36

Re: Vakantie met baby van 4 maanden

Mijn ervaring is dat je met zon jonge baby eigenlijk nog nergens specifiek op hoeft te letten :D
In de zin van dat t niet per se kindproof hoeft te zijn ofzo en de omgeving zal hem/haar ook nog niks uitmaken. Babybedje kun je meenemen (of evt in de kinderwagenbak slapen) en meestal ook wel lenen/huren. En verder niet zoveel nodig.

Wat ik zelf altijd wel fijn vindt is dat je dorpje/ restaurantje of iets op loopafstand hebt, zodat je daarvoor baby niet steeds in/uit auto hoeft te sjouwen. En wellicht wel iets met een eigen keuken ipv hotelkamer, zodat je ook de flexibiliteit hebt om lekker bij je accomodatie te blijven.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43708

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 22 Jan 2019 13:56

Re: Vakantie met baby van 4 maanden

Ja en uiteten is met zo'n kleintje vaak juist nog makkelijk! Dus lekker uiteten en af en toe in het appartement eten is wel handig. Sowieso is een appartement versus hotel wel fijn met kinderen.
Let's discover the world together.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8165

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 22 Jan 2019 14:01

Re: Vakantie met baby van 4 maanden

Wij zijn toen naar een huisje in de ardennen gegaan met jaccuzi ivm dr slaapjes. Was heerlijk! E kon gewoon in bed slapen (want ergens anders sliep ze niet) en wij konden lekker bubbelen.
30-04-2017
<<

Patsy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1689

Geregistreerd: 01 Jan 2019 11:13

Bericht 22 Jan 2019 14:08

Re: Vakantie met baby van 4 maanden

Wij gingen kamperen in de (Luxemburgse) toen onze oudste 5 maanden was. Ik gaf flesvoeding, dus heb gezorgd dat ik daar voldoende van mee had. Verder vond ik het heel gemakkelijk. Voor onderweg hadden wij een thermoskan met warm water mee, even mengen met koud en je hebt het zo op temperatuur. Wij hebben er Deryan tentje aangeschaft waar hij in sliep, dit ging prima. Als we ergens wilden eten ofzo dan ging hij in de kinderwagenbak. We hadden wel het geluk dat hij overal sliep.


Een winkel in de buurt is wel prettig idd, dat hebben wij wel gemist.
💙 25 februari 2014
💙 5 juni 2015
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 22 Jan 2019 14:12

Re: Vakantie met baby van 4 maanden

Qua locatie niet relevant, maar met onze oudste zijn we, toen ze 5 maanden was, naar Noorwegen geweest.
Op 5 plekken hebben we toen een hotel/hutje in the middel of nowhere/huisje op een soort camping geregeld vooraf.

We hielden op reisdagen haar eet en slaapritme aan. Om de 3 uur at ze en konden wij even stoppen, rusten en wisselen qua rijden.

Het enige dat we voor haar mee hadden was de kinderwagen, een travelcod en luiers+babyvoeding. Uiteindelijk hadden ze daar veel meer keus qua babyvoeding (veel bio) dus we gingen met meer terug dan dat we heen gingen haha.

We zijn daar ook gewoon uit eten geweest en zelfs een avond in een kroeg beland. Dochter lag lekker te slapen in de draagzak. Ook hebben we veel gewandeld en gehiked.

Met zo’n kleine baby is alles juist nog heel makkelijk en relaxt.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5876

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 22 Jan 2019 14:18

Re: Vakantie met baby van 4 maanden

Wij gingen de eerste vakantie naar Texel, hadden geen auto dus met de trein en de bus daar heen en op het eiland een bakfiets met maxicosidrager gehuurd. Daar gingen we elke dag wel even kort met hem zwemmen, fietsten het hele eiland over, lekker lunchen bij strandtentjes en het voordeel was dat hij nog lekker in de wagenbak sliep ed. dus we konden gewoon uit eten. Echt een heerlijke vakantie gehad toen!
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5361

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:12

Bericht 22 Jan 2019 14:21

Re: Vakantie met baby van 4 maanden

Wij gingen kamperen in Frankrijk toen zoon 3,5 maand oud was. Om de 2 a 3 zijn we gestopt, we wilden de 2 uur aanhouden maar zoon sliep steeds nog dan. Hij sliep echt van voeding tot voeding dus we hebben een hele rustige reis gehad. Ik gaf borstvoeding en had afgekolfde melk mee om in de flessenwarmer op te warmen, die konden we ook in de auto gebruiken.

Op de camping sliep hij in een campingbedje en lag veel buiten op een speelkleed.

Ik heb m'n draagzak heel veel gebruikt, vooral op het strand en met wandelingen.
10.04.17
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2087

Geregistreerd: 08 Nov 2018 16:38

Bericht 22 Jan 2019 14:30

Re: Vakantie met baby van 4 maanden

Ik kon na 4 maanden niet eens goed lopen. Ik zou eerst eens aankijken hoe het allemaal loopt voor je boekt. Als je kindje er straks is dan weet je veel beter wat handig is of wat niet.
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2383

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:09

Bericht 22 Jan 2019 14:49

Re: Vakantie met baby van 4 maanden

Met 4 maanden vond ik het nog vrij relaxed om de kinderen ergens mee naartoe te nemen. Je hebt dan nog niet heel veel nodig, ze eten (meestal) nog geen hapjes en kunnen dus toe met borst- of flesvoeding. Vanaf 6 maanden moet je al met heel wat meer rekening houden.
Maar wat hierboven gezegd wordt, ik zou even afwachten hoe je baby is. Misschien is het een hele slechte slaper die juist onrustig wordt van een vreemde omgeving.
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

Anoniem308

Bericht 22 Jan 2019 14:58

Re: Vakantie met baby van 4 maanden

Met 3 maanden gingen wij naar een hotel voor 2 nachtjes. Dat was heerlijk. Dochter sliep met uit eten in de kinderwagen en sliep in campingbed. Met 4 maanden met familie in huisje idem dito. Ging allemaal prima.
Met 6 maanden wezen vliegen naar Spanje. Ik vond het allemaal even organiseren maar prima te doen.
<<

Anoniem286

Bericht 22 Jan 2019 17:09

Re: Vakantie met baby van 4 maanden

Toen s 7 maandjes was zijn wij naar een center parcs geweest maar feitelijk kun je overal wel heen met zo’n kleintje. Ik zou zelf wel sneller voor kortere afstand kiezen, max 3-4 uurtjes rijden bijv. Vliegen heb ik met een 1 jarige gedaan en dat was echt super niet leuk; dus dat doen wij niet meer (was ook wel ver hoor, dom rep.) Met twee jaar ging dat overigens veel beter. Wij blijven dit jaar ook in de buurt met de kleine (komt in feb) heb gisteren een landal midweekje in Limburg geboekt.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 22 Jan 2019 19:01

Re: Vakantie met baby van 4 maanden

Mijn jongste was ook 4 mnd in de zomervakantie. Wij hebben last minute gekeken waar we nog terecht konden, omdat we idd eerst even wilden aankijken of het überhaupt leuk zou zijn om weg te gaan qua herstel en hoe de baby zich gedraagt.

Dat was allebei wel prima en we gingen naar een camping in België. Kinderwagen en draagdoek mee en dat ging heel goed. Wat ik toen heel erg fijn vond was om een klein thermosflesje te hebben in de tent. Voordat we naar bed gingen kookten we water voor in het flesje en zo konden we midden in de nacht heel rap een flesje maken.
#teammaple🍁
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2863

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:15

Bericht 22 Jan 2019 23:15

Re: Vakantie met baby van 4 maanden

Wij reden met J. naar Italië toen hij nog geen 3 maanden was. Ik gaf borstvoeding dus dat was ideaal onderweg. Als ze zo klein zijn ben je in principe weinig nodig. J. lieten we in de kinderwagen slapen. Ik zal dus vooral naar iets zoeken wat jullie leuk lijkt en dan komt het vast goed.
<<

Snowflakes

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 184

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:04

Bericht 23 Jan 2019 00:05

Re: Vakantie met baby van 4 maanden

Bedankt voor al jullie reacties en geruststellingen :). Het is ook dat ik geen idee heb hoe of wat, vindt het heel fijn om ervaringen van anderen te horen.

Highway, goeie tip! We hebben net een midweek naar Landal in Limburg geboekt. Een mooi huisje voor 4 personen, lekker ruim met twee slaapkamers en een mooie omgeving.
Afbeelding

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron