Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Stomme vragen topic #6

<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3118

Geregistreerd: 24 Okt 2015 11:53

Bericht 21 Jan 2019 21:22

Re: Stomme vragen topic #6

Sapphire schreef:Ik ben in Agadir geweest toen ik net zwanger was. Dat was prima. Je kunt er geen water uit de kraan drinken inderdaad. Wij hebben toen onze oorspronkelijke bestemming een paar dagen voor vertrek moeten omgooien in verband met zika. Dat was in de periode dat zika uitbrak.


Denk dat wij ook maar gewoon gaan boeken :)
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9422

Geregistreerd: 25 Nov 2015 16:30

Bericht 21 Jan 2019 21:29

Re: Stomme vragen topic #6

L. trapt de dekens van haar af in bed, nu wilde ik kijken voor een slaapzak maar waar moest je nu ook alweer op letten bij een slaapzak bij die hele kleintjes?
⁠♡♡♡
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 09:52

Bericht 21 Jan 2019 21:32

Re: Stomme vragen topic #6

Volgens mij alleen dat het hoofdgat niet te groot is/ dat ze er niet door kan zakken met haar hoofdje.
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9422

Geregistreerd: 25 Nov 2015 16:30

Bericht 21 Jan 2019 21:35

Re: Stomme vragen topic #6

Ja, die hing mij ook bij inderdaad Sophie, verder weet ik het niet meer haha!
⁠♡♡♡
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 21 Jan 2019 21:36

Re: Stomme vragen topic #6

En sowieso de TOG waarde, het materiaal, de grootte van de zak en uiteraard het nek gat.

Ik stuurde gisteren dit artikel nog door aan m'n zus:

https://www.oudersvannu.nl/baby/slapen/babyslaapzak/

Misschien staat er nog iets handig voor je.
Let's discover the world together.
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 21 Jan 2019 22:50

Re: Stomme vragen topic #6

minoessepoes schreef:
Elroya schreef:Minoessepoes, hoe kan M niet bij de stiften als S aan tafel zit? R kan al veel van tafel pakken. En als t niet lukt klimt hij wel op de stoel..


M is klein van stuk, hij draagt nu maat 74, hij kan alleen nog maar op de triptrap klimmen maar daar zit S dan zelf op, gewone stoelen kan hij voorlopig nog niet op klimmen. De stoel van M staat aan de kop van de tafel en van S in het midden van het lange stuk dus dan kunnen ze niet bij elkaar en M zit als hij in de kinderstoel zit in een tuigje. Hij kan net met zijn handje nij de rand van de tafel maar verder nog niet, dus als de stiften gewoon midden op tafel liggen kan hij er niet bij. :thumbup:


Ah ja, dan snap ik het wel! Hier maat 86-92, kan idd zo op de grond al wel wat aan, maar kan ook voortaan heel goed op de stoelen klimmen dus dan is niks meer veilig daar..erg leuk als dochter aan het loom en is en al die stiekjes over de tafel vliegen omdat meneer ze te pakken heeft.. of we samen een spelletje spelen en de pionnen/kaartjes worden gepakt ;)
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 21 Jan 2019 23:04

Re: Stomme vragen topic #6

Uffe, idd de opening bij de nek, maar volgens mij ook de armsgaten. Bij E en R heb ik nooit een minislaapzak gebruikt, die gebruikte inbakerdoeken of puckababy,of niks omdat het warm genoeg was. Nu heb ik toevallig een minislaapzak (maat 50-62) gekregen, en die gebruikt Y nu.
Ik weet eigenlijk niet zeker of het veilig genoeg is om van een slaapzak de nekopening wat kleiner te maken door het wat dicht te stikken..

Lot, Y is nog klein, en is avonds wat onrustig dus ligt ze idd nog lekker beneden. Bij zoon zijn we toen vanaf 3 maanden hem na de voeding van 19 uur op bed gaane leggen. En dan maakten we hem rond 22.30 wakker voor de late fles.
Over de slaapjes overdag, dit wisselt echt per kind en per hoe oud ze zijn. R had rond de 8-10 weken ook een tijd dat hij max 45 min sliep en dan ontevreden was. Y wisselt daar nog in
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Sanne1988

Noob

Berichten: 118

Geregistreerd: 05 Okt 2013 22:23

Bericht 21 Jan 2019 23:18

Re: Stomme vragen topic #6

Hoe doen jullie dat met sporten. Sinds 3 weken ben ik weer echt fanatiek op onze waterrower/roeitrainer. Ik gebruik het ding zo’n 3 tot 4 keer per week 30 tot 60 minuten.

Ik hoop in de nabije toekomst weer zwanger te raken (miskraam sept 2018). Is dat een sport die ik gewoon nog zou kunnen beoefenen? Ik wil wel voorzichtig zijn zodra ik zwanger ben maar ik geniet er zo van. Wat denken jullie?
Bedankt!
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9422

Geregistreerd: 25 Nov 2015 16:30

Bericht 21 Jan 2019 23:54

Re: Stomme vragen topic #6

Marin schreef:En sowieso de TOG waarde, het materiaal, de grootte van de zak en uiteraard het nek gat.

Ik stuurde gisteren dit artikel nog door aan m'n zus:

https://www.oudersvannu.nl/baby/slapen/babyslaapzak/

Misschien staat er nog iets handig voor je.


Bedankt! Hier kan ik wat mee idd!
⁠♡♡♡
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15977

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 22 Jan 2019 09:34

Re: Stomme vragen topic #6

Sanne1988 schreef:Hoe doen jullie dat met sporten. Sinds 3 weken ben ik weer echt fanatiek op onze waterrower/roeitrainer. Ik gebruik het ding zo’n 3 tot 4 keer per week 30 tot 60 minuten.

Ik hoop in de nabije toekomst weer zwanger te raken (miskraam sept 2018). Is dat een sport die ik gewoon nog zou kunnen beoefenen? Ik wil wel voorzichtig zijn zodra ik zwanger ben maar ik geniet er zo van. Wat denken jullie?
Bedankt!


Dat kan prima hoor. Ik ben tot 39+6 gewoon doorgegaan met krachttraining.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4414

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:16

Bericht 22 Jan 2019 09:44

Re: Stomme vragen topic #6

Gebruik je niet juist veel buikspieren bij roeien? Want dat is niet goed als je zwanger bent. Tenminste, je schuine buikspieren kun je wel trainen, maar de rechte niet. Verder geeft je lijf meestal vanzelf wel aan wat je nog wel en niet kan.
december 2016
juli 2019
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2868

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:15

Bericht 22 Jan 2019 12:02

Re: Stomme vragen topic #6

Ik ga naar zwangerfit en daar doen we ook altijd een rondje van 3 apparaten. Er is ook zo’n roeiapparaat en daar mag je ook gewoon uit kiezen. Naar mijn idee gebruik je voornamelijk je armen als je op dat ding zit.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11416

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 22 Jan 2019 12:58

Re: Stomme vragen topic #6

Niekske schreef:Gebruik je niet juist veel buikspieren bij roeien? Want dat is niet goed als je zwanger bent. Tenminste, je schuine buikspieren kun je wel trainen, maar de rechte niet. Verder geeft je lijf meestal vanzelf wel aan wat je nog wel en niet kan.


Je mag tot een week of 14 nog je buikspieren trainen. Tenzij er al eerder een bolletje op je buik komt te staan. En dat geldt vooral voor crunches: dus de buikspieren korter maken. Dat doe je met roeien niet en kun je mi gewoon doen.

Sanne: ik zou gewoon lekker blijven trainen. Goed luisteren naar je lijf. Ik ben ook blijven sporten tot aan de bevalling.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 23 Jan 2019 12:37

Re: Stomme vragen topic #6

Tot welke leeftijd sneden jullie de boterhammen echt in kleine stukjes? Ik heb zojuist O z'n eerste dubbelklap boterham gegeven maar dat snapt ie nog niet helemaal, likt al het beleg eraf. Maar ermee oefenen is wel goed denk ik. Die kleine stukjes eet ie normaal nu zelf ipv voeren overigens.
Let's discover the world together.
<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4823

Geregistreerd: 22 Nov 2013 08:57

Bericht 23 Jan 2019 12:40

Re: Stomme vragen topic #6

N. krijgt nu al af en toe een dubbelgeklapte boterham, maar dat komt ook meer omdat ze haar broer die ook zo ziet eten :palm: De korstjes laat ze dan vaak wel liggen, als een boterham in stukje is, eet ze die wel op.
T. krijgt het, denk ik, zo ongeveer sinds een half jaar. Heel stom, maar eerder gewoon nooit aan gedacht om dat zo te doen :laughcry: Hij eet nu vaak ook wel de korstjes gewoon op, eerder liet hij die ook liggen.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 23 Jan 2019 12:43

Re: Stomme vragen topic #6

Haha grappig hoe je daar dan niet aan kan denken. En ideaal dat ie zo de korstjes wel eet. Vooralsnog laat O die keurig liggen. Hij probeert wel het woord dubbelklap boterham te zeggen, dat is erg vermakelijk.
Ben wel een beetje klaar met elke keer die kleine stukjes snijden haha.
Let's discover the world together.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6200

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 23 Jan 2019 12:48

Re: Stomme vragen topic #6

Hebben jullie tips?
Ik zoek een leuk goedkoop kleurboek voor een 2.5 jarig meisje.
En een puzzel (liefst met auto's, niet noodzakelijk) voor een 4.5 jarig jongetje. Vooral die puzzel vind ik lastig. Het is een slimme kleuter, maar hoeveel stukjes nou precies kan weet ik niet.. Het is de bedoeling dat hij het wel zelfstandig kan doen.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8166

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 23 Jan 2019 13:19

Re: Stomme vragen topic #6

Marin schreef:Haha grappig hoe je daar dan niet aan kan denken. En ideaal dat ie zo de korstjes wel eet. Vooralsnog laat O die keurig liggen. Hij probeert wel het woord dubbelklap boterham te zeggen, dat is erg vermakelijk.
Ben wel een beetje klaar met elke keer die kleine stukjes snijden haha.


Ik snij het brood door de helft. Soms eet ze de korstjes (een beetje) op en soms niet, soms likt ze het beleg eraf en dan besmeer ik hem opnieuw en zeg dat ze ook dr brood moet eten. Soms werkt dat en soms niet.
Ik snij het brood iig door de helt tegenwoordig en bij een hard broodje bijt ik het kontje eraf en de rest eet ze op.
30-04-2017
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17384

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 23 Jan 2019 13:21

Re: Stomme vragen topic #6

Ik vouw de boterham voor M nu ook al weleens dubbel. Hij eet dat prima, maar zn korstjes gaan dan wel minder snel op dan als ik alles in stukjes snij

Joey, mijn zoon van 3 doet puzzels van 50-75 stukjes. Na 1x samen doen komt ie de volgende keer heel ver. Dus voor een jongetje van 4,5 zou ik zeker minstens zoveel doen. T houdt wel van puzzelen, dat wel. Djeco is een mooi merk voor puzzels trouwens!

Kleurboeken weet ik niet :)
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11416

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 23 Jan 2019 13:42

Re: Stomme vragen topic #6

Kleurboeken heb je veel bij de Action. Puzzel weet ik niet hoeveel stukjes.

Boterhammen: soms dubbelgevouwen en soms in stukken. Soms likt/eet ze eerst alles eraf en eet ze daarna haar boterham kaal op. Maar meestal gewoon. Duurde ook wel even voor ze het snapte.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:39

Bericht 23 Jan 2019 14:58

Re: Stomme vragen topic #6

Mijn zoon van 2,5 maakt puzzels van 12 stukken en probeert al van 20 of 24 stukken.
Dus ik zou zeker 50 of 75 doen zoals hier al aangeraden werd.

Over de boterham. Die geven we vanaf dat hij goed eet dubbel. Dat is vanaf 11/12 maanden. Ik snij hem wel altijd eerst door en dan dubbel. Maar zo eet ik ze zelf ook het liefste.
Onze dochter krijgt ze nu nog in 4 stukken.
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6200

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 23 Jan 2019 14:59

Re: Stomme vragen topic #6

Bedankt voor de reacties, kan ik wel wat mee. En natuurlijk, de action voor kleurboeken!
<<

Anoniem284

Bericht 23 Jan 2019 15:14

Re: Stomme vragen topic #6

Je hebt al genoeg tips, maar vaak staat er bij puzzels ook een leeftijdscategorie. Misschien kan je voor dit jongetje een leeftijdscategorie hoger dan zijn eigen pakken?
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 23 Jan 2019 15:31

Re: Stomme vragen topic #6

Bedankt voor de reacties over de boterhammen. Gaan we lekker oefenen dan, want wel zo makkelijk ook!
Let's discover the world together.
<<

Parel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2448

Geregistreerd: 21 Mrt 2015 12:30

Bericht 23 Jan 2019 15:47

Re: Stomme vragen topic #6

Op mijn oude werk, in de kinderopvang, en nu ook thuis, heb ik gewoon een schaar in de bestekla liggen waarmee ik het brood in kleine stukjes knip. Niks irritanter dan blijven hangen in smeersel met je mes.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers