Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Lente mama's 2019 ( maart/april/mei)

<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11416

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 20 Jan 2019 19:58

Re: Lente mama's 2019 ( maart/april/mei)

Wij hadden 2x dezelfde. Maar ze kreeg per ongeluk een andere op. En daarna hebben ze nog wel een tijdje mutsjes op dus komt wel van pas. Achteraf zag je helemaal niks van dat eerste pakje omdat ze zo warm ingepakt was met doeken haha!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 09:52

Bericht 20 Jan 2019 20:13

Re: Lente mama's 2019 ( maart/april/mei)

Ja hier dus echt alleen de dag van de geboorte mutsje op gehad, daarna niet meer, ze hield zichzelf gelijk goed op temperatuur (ook genoeg spekjes daarvoor haha). Alleen eerste keer naar buiten nog?! Maar goed, nu wel iets ander seizoen, dus naar buiten wellicht vaker nu. Miss haal ik nog wel 1 bij.
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 09:52

Bericht 20 Jan 2019 20:14

Re: Lente mama's 2019 ( maart/april/mei)

Haha en nee idd, eerste pakje mooi verstopt onder wikkeldoek, zie ik hier ook wel gebeuren
<<

Cactus

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 549

Geregistreerd: 30 Jul 2017 20:57

Bericht 20 Jan 2019 21:23

Re: Lente mama's 2019 ( maart/april/mei)

Ik was gisteren ook aan het zoeken naar hoeveel kleertjes je eigenlijk nodig hebt. Ik zag ergens 2 mutsjes staan. Wij hebben er 2, maar haal er denk ik nog 2 op. D heeft best wel een tijdje mutsjes opgehad omdat hij zo klein was.
Maart 2015 - stoer ventje
Februari 2018 - kleine vechter *
April 2019 - onze held
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2868

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:15

Bericht 20 Jan 2019 21:34

Re: Lente mama's 2019 ( maart/april/mei)

Hier kregen ze eerst zo’n mutsje van het ziekenhuis op, dus toen ze hun pakjes aankregen en hun eigen mutsjes was het meest bloederige er wel af. Ik heb wel meerdere mutsjes nog, dus denk dat ik bij het eerste pakje nog een mutsje koop en verder kan de baby de mutsjes op die ik nog heb. De andere 2 hebben amper mutsjes op gehad.
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9475

Geregistreerd: 19 Jul 2014 17:27

Bericht 21 Jan 2019 00:01

Re: Lente mama's 2019 ( maart/april/mei)

Kajaka schreef:Hier kregen ze eerst zo’n mutsje van het ziekenhuis op, dus toen ze hun pakjes aankregen en hun eigen mutsjes was het meest bloederige er wel af.

Dit was bij mij ook zo idd.
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Anoniem284

Bericht 21 Jan 2019 11:17

Re: Lente mama's 2019 ( maart/april/mei)

Ik heb een paar mutsjes gekregen. Best leuke ook. Maar wat me opvalt, is dat elk mutsje zo'n waslabeltje aan de binnenkant heeft. Dat lijkt me niet fijn voor het hoofdhuidje van een baby. Maar eraf knippen durf ik ook niet, want dan hou je zo'n klein randje over wat misschien gaat prikken en ook irriteren. Hoe doen jullie dat?
<<

Diva

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 63

Geregistreerd: 03 Dec 2018 20:06

Bericht 21 Jan 2019 14:16

Re: Lente mama's 2019 ( maart/april/mei)

Oreo schreef:Vriend rijdt inmiddels bij Nijmegen dus is bijna thuis. Ik verwacht hem over een uurtje of 2,5-3.

Ons huis heeft 2 weken vertraging opgelopen. Want de voordeuren zijn nog stééds niet leverbaar. Waardeloos. Dus het wordt echt kiele kiele of we er op tijd wonen



Oh wat ontzettend balen zeg! Hopelijk lukt het optijd!!
♡ Ons wondertje ♡
Afbeelding
<<

Diva

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 63

Geregistreerd: 03 Dec 2018 20:06

Bericht 21 Jan 2019 14:18

Re: Lente mama's 2019 ( maart/april/mei)

SophieZMY schreef:oja vluchttas! Dat ga ik ook maar eens doen over paar weekjes. Idd ook handig bij thuisbevalling, dat alles bij elkaar ligt voor vk/kraam.

Wel een suffe vraag: hoe doen jullie dat met mutsjes?
Ik weet nog dat m’n dochter echt direct na de geboorte mutsje op kreeg. Dat mutsje was dus gelijk helemaal vies/bebloed. Was toen niet zo erg, want dat mutsje hoorde toch bij een pakje die veel te klein bleek. Toen ze beetje schoongewreven was kreeg ze een andere willekeurige op (had toen sowieso niet zo nagedacht over mutsjes en eerste pakje haha). Maar nu heb ik dus een heel leuk mutsje. Beetje suf als die gelijk de eerste minuut vies is. Maar om nou apart daarvoor nog weer een extra mutsje aan te schaffen.


Ooh goede! Dan stop ik er een paar extra bij. Dan doe ik het bijpassende mutsje later :wink:
♡ Ons wondertje ♡
Afbeelding
<<

Diva

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 63

Geregistreerd: 03 Dec 2018 20:06

Bericht 21 Jan 2019 14:21

Re: Lente mama's 2019 ( maart/april/mei)

Gympie schreef:Ik heb een paar mutsjes gekregen. Best leuke ook. Maar wat me opvalt, is dat elk mutsje zo'n waslabeltje aan de binnenkant heeft. Dat lijkt me niet fijn voor het hoofdhuidje van een baby. Maar eraf knippen durf ik ook niet, want dan hou je zo'n klein randje over wat misschien gaat prikken en ook irriteren. Hoe doen jullie dat?


Jaa zag ik ook idd!
♡ Ons wondertje ♡
Afbeelding
<<

Oreo

Kletskop

Berichten: 790

Geregistreerd: 24 Mei 2018 22:22

Bericht 21 Jan 2019 14:54

Re: Lente mama's 2019 ( maart/april/mei)

Zoon kreeg ook een ziekenhuismutsje idd. Daarna had ik 2 andere mutsjes klaarliggen.

Ik baal trouwens heel erg. Ik had na de echo kleertjes gekocht en die in een doos gestopt en in de opslag gezet. Alleen die doos staat ergens onbereikbaar :( En dat waren potentieel 1e pakjes (en van noppies). Zo zo zo balen!
22112014 / 10042019
<<

Snowflakes

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 184

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:04

Bericht 21 Jan 2019 15:05

Re: Lente mama's 2019 ( maart/april/mei)

Pff, ik vind de tijd zo snel gaan, echt bizar! Ik ben vandaag alweer 30 weken zwanger! Vinden jullie de tijd ook zo snel gaan?

Komende vrijdag is er een sollicitatiegesprek voor de vervanging van mijn zwangerschapsverlof, geeft wel wat rust. Alleen het inwerken zal niet gaan lukken, zij zou 1 maart beginnen en ik stop 28 februari. Wanneer stoppen jullie met werken?

We hebben afgelopen week 2 puckababy Pieps gekocht, welke beddengoed gaan jullie gebruiken (dekentjes/lakentjes of slaapzak)? Ben ook wel nieuwsgierig naar ervaringen van eerdere kindjes (wij zijn natuurlijk nog helemaal bleu, horen wel goede verhalen over de puckababy dus die maar aangeschaft).

Oreo, als het goed is zijn jullie weer samen, fijn! Wat balen van die pakjes! Staan ze in een loods waar je niet bij kunt?

Gympie, kun je dat niet met een tornmesje doen? Mijn oma deed dat vroeger met labeltjes, daar kun je dan voorzichtig de draadjes rond het labeltje ermee uit halen en blijft er geen stukje achter.
Afbeelding
<<

Snowflakes

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 184

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:04

Bericht 21 Jan 2019 15:10

Re: Lente mama's 2019 ( maart/april/mei)

Hmm, ik wilde een ticker maken maar krijg het niet helemaal voor elkaar. Heb nu de URL bij onderschrift getypt, maar dan blijft hij de URL laten zien. Iemand tips?
Afbeelding
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11416

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 21 Jan 2019 15:14

Re: Lente mama's 2019 ( maart/april/mei)

De tijd gaat zeker snel! Ik heb 14 maart mijn laatste werkdag.

Ik zou niet op voorhand zo'n inbaker slaapzak gaan gebruiken. Wij hadden een winterdeken en lakentje en daarop nog een dekentje voor onze koukleum haha! Vervolgens een dunner dekentje tegen de lente en ik denk pas aan het eind van de lente een slaapzak. Ik weet het niet meer precies.

Nu in het begin ook weer dekentjes en dan in de zomer over op een slaapzakje.

In elk geval genoeg laagjes kunnen maken.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11416

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 21 Jan 2019 15:15

Re: Lente mama's 2019 ( maart/april/mei)

Ik zie wel een ticker alleen je termijn klopt niet!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Oreo

Kletskop

Berichten: 790

Geregistreerd: 24 Mei 2018 22:22

Bericht 21 Jan 2019 15:20

Re: Lente mama's 2019 ( maart/april/mei)

Snowflakes, ik stop 12 maart, hoop ik. Dan ben ik 36 weken.

Ik kan wel in de opslag, maar die staat zo enorm volgebouwd dat ik er niet bij kan. Ergens onderop achterin, helaas :(

Weten jullie al hoeveel geboortekaartjes jullie gaan bestellen? Ik denk dat wij er 100 doen. Hebben 2 grote groepen mensen waar een kaartje heen gaat.
22112014 / 10042019
<<

Anoniem284

Bericht 21 Jan 2019 16:17

Re: Lente mama's 2019 ( maart/april/mei)

Snowflakes, ik ga voor dekentje + lakentje denk ik. Zoals het op de uitzetlijst staat. Ik zie je ticker wel trouwens met een termijn van 30 weken vandaag. Dat over een tornmesje zei mijn collega ook al. Ga ik proberen.

Oreo, wij bestellen 50 kaartjes (kan per 35, 50 of meer). Denk dat we er zo'n 40 gaan versturen. 100 kaartjes versturen zie ik niet zitten, haha! Straks willen die mensen allemaal langskomen, pfff.

Ik heb net weer een bestelling gedaan bij Hema voor een stuk uitzet. Hydrofiele doeken, washandjes, monddoekjes, luieremmer, kammetje/haarborstel, manicuresetje en een aankleedkussen. Langzaamaan verzamel ik de hele uitzet.

Kopen jullie metalen of elektrische kruiken?
Nog tips voor leuke winkels voor aankleedkussenhoezen en dekentjes (het liefst matchend en niet te duur)?
<<

Diva

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 63

Geregistreerd: 03 Dec 2018 20:06

Bericht 21 Jan 2019 16:23

Re: Lente mama's 2019 ( maart/april/mei)

Oreo schreef:Snowflakes, ik stop 12 maart, hoop ik. Dan ben ik 36 weken.

Ik kan wel in de opslag, maar die staat zo enorm volgebouwd dat ik er niet bij kan. Ergens onderop achterin, helaas :(

Weten jullie al hoeveel geboortekaartjes jullie gaan bestellen? Ik denk dat wij er 100 doen. Hebben 2 grote groepen mensen waar een kaartje heen gaat.


Wij zaten ook aan dat aantal te denken.
♡ Ons wondertje ♡
Afbeelding
<<

Diva

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 63

Geregistreerd: 03 Dec 2018 20:06

Bericht 21 Jan 2019 16:25

Re: Lente mama's 2019 ( maart/april/mei)

Gympie schreef:Snowflakes, ik ga voor dekentje + lakentje denk ik. Zoals het op de uitzetlijst staat. Ik zie je ticker wel trouwens met een termijn van 30 weken vandaag. Dat over een tornmesje zei mijn collega ook al. Ga ik proberen.

Oreo, wij bestellen 50 kaartjes (kan per 35, 50 of meer). Denk dat we er zo'n 40 gaan versturen. 100 kaartjes versturen zie ik niet zitten, haha! Straks willen die mensen allemaal langskomen, pfff.

Ik heb net weer een bestelling gedaan bij Hema voor een stuk uitzet. Hydrofiele doeken, washandjes, monddoekjes, luieremmer, kammetje/haarborstel, manicuresetje en een aankleedkussen. Langzaamaan verzamel ik de hele uitzet.

Kopen jullie metalen of elektrische kruiken?
Nog tips voor leuke winkels voor aankleedkussenhoezen en dekentjes (het liefst matchend en niet te duur)?


Wij hebben gekozen voor de oldskool metalen kruiken. Ik las laatst ergens dat een elektrische was ontploft... :shock:
♡ Ons wondertje ♡
Afbeelding
<<

Anoniem284

Bericht 21 Jan 2019 16:26

Re: Lente mama's 2019 ( maart/april/mei)

Oh getsie!
<<

Diva

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 63

Geregistreerd: 03 Dec 2018 20:06

Bericht 21 Jan 2019 16:27

Re: Lente mama's 2019 ( maart/april/mei)

-Heerlijk he dat het zo snel gaat nu!! Mijn laatste werkdag is 27-02-2019. Maar misschien nog iets eerder omdat ik nu al halve dagen werk. Dan moet je 6 weken van tevoren toch?
♡ Ons wondertje ♡
Afbeelding
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6200

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 21 Jan 2019 16:30

Re: Lente mama's 2019 ( maart/april/mei)

Diva schreef:
Oreo schreef:Snowflakes, ik stop 12 maart, hoop ik. Dan ben ik 36 weken.

Ik kan wel in de opslag, maar die staat zo enorm volgebouwd dat ik er niet bij kan. Ergens onderop achterin, helaas :(

Weten jullie al hoeveel geboortekaartjes jullie gaan bestellen? Ik denk dat wij er 100 doen. Hebben 2 grote groepen mensen waar een kaartje heen gaat.


Wij zaten ook aan dat aantal te denken.


Ik denk dat wij tot een stuk of 70 komen.

Kraamzorg zei (uit zichzelf) dat we het beste metalen kruiken konden kopen, dat doen we dan maar.

Ik ga nu in 2 weken m'n scriptie afmaken, mits ik niet nog vreselijke feedback krijg :12:. Dan ben ik bijna 32 weken en gaan we die week de laatste dingen kopen. Is nog best wat hoor, maar ook weer allemaal zo besteld. Dekentjes, lakens, kleren, mutsjes, verzorgingsspullen, aankleedkussens en hoezen, kruiken etc. Weet al aardig wat ik wil van verschillende dingen, maar wil er even goed voor gaan zitten wat we precies nog moeten. Maar als ik het erover heb zoals nu, heb ik alles toch het liefst gister in huis.

Ik vind het niet heerlijk dat het zo snel gaat, maar dat komt omdat ik mijn scriptie nog niet af heb. Vanaf daarna ben ik er klaar voor :P.
<<

Anoniem284

Bericht 21 Jan 2019 16:31

Re: Lente mama's 2019 ( maart/april/mei)

@Diva. Als je gedeeltelijk in de ziektewet zit wel, ja. Dan heb je daarna korter.
<<

Anoniem284

Bericht 21 Jan 2019 16:34

Re: Lente mama's 2019 ( maart/april/mei)

Joey schreef:
Ik ga nu in 2 weken m'n scriptie afmaken, mits ik niet nog vreselijke feedback krijg :12:. Dan ben ik bijna 32 weken en gaan we die week de laatste dingen kopen. Is nog best wat hoor, maar ook weer allemaal zo besteld. Dekentjes, lakens, kleren, mutsjes, verzorgingsspullen, aankleedkussens en hoezen, kruiken etc. Weet al aardig wat ik wil van verschillende dingen, maar wil er even goed voor gaan zitten wat we precies nog moeten. Maar als ik het erover heb zoals nu, heb ik alles toch het liefst gister in huis.



Hier heb ik dus last van. Ben er heel onrustig door dat ik nog maar met een halve uitzet zit, het kamertje nog niet klaar is en ik nu een bij elkaar geraapt zooitje aan babykleding heb. Ik heb veel gekregen, maar ook veel grote maten waar ik nog niks aan heb, veel te veel rompertjes en weer veel te weinig andere dingen. Heb overzicht nodig! :cry:
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6200

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 21 Jan 2019 16:41

Re: Lente mama's 2019 ( maart/april/mei)

Ja onze babykamer is op gordijnen en verlichting na af, dat zat me ook achter toen dat nog niet zo was. Terwijl we in principe de baby wel een half jaar op onze kamer willen, dus eigenlijk heeft het totaal geen haast :palm:. Maar goed, dat is nu wel uit m'n hoofd. Maar qua spullen idd totaal geen overzicht en daar word ik ook erg onrustig door. Maar ik wil nu niet nog meer dingen zo even bestellen want dan heb alsnog geen overzicht. En over een paar weken heb ik daar lekker alle tijd voor en dat is ook nog op tijd zat. Maar ik moet me inhouden. Ik vind het allemaal nogal veel om over na te denken. En het is totaal niet nodig om er constant mee bezig te zijn, maar dat doet m'n hoofd nou eenmaal momenteel.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers