Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Liefde, seks & relatie biechttopic #3

<<

Anoniem335

Bericht 20 Jan 2019 12:40

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #2

Ik heb ook niet zoveel met seks en vind het ook maar inspannend.

Is het niet gewoon net als hardlopen? De een vindt het leuk, de andere vindt het niks?
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3718

Geregistreerd: 01 Jan 2015 12:05

Bericht 20 Jan 2019 13:22

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #2

Biechtje seksbeleving blijft en is naar mijn mening heel persoonlijk. Je kunt van de ander niet verwachten dat diegene dezelfde seksdrive heeft als jij of seks hetzelfde ervaart. Hoe meer druk je erop legt, hoe minder leuk het voor de ander is.
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 15:20

Bericht 20 Jan 2019 18:29

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #2

In plaats van te discussiëren over wie gelijk heeft, kun je misschien samen in gesprek gaan en samen een invulling geven aan jullie seksleven dat voor jullie beiden prettig is.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 20 Jan 2019 22:47

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #2

Naast een drukke baan zou ik het als man zijnde ook niet trekken om elke dag seks te 'moeten' hebben. 1 a 2 keer in de week vind ik ook genoeg. Wel zie ik het als ontspanning. Wat betreft solo snap ik wel wat hij bedoelt. Soms moet het ontladen als er druk op staat en dat gevoel kan ineens op komen en als jij dan geen zin hebt of er niet bent doet ie het solo. Overigens zou ik mij daar geen zorgen om maken. Kun je trouwens zelf niet vaker met zelf spelen als je zo'n hoog libido hebt? Als partner zijnde zou ik daar geen moeite mee hebben.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 08 Mrt 2019 22:16

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #2

*weggehaald om eventuele herkenning te voorkomen*
Laatst gewijzigd door Biechtje op 11 Mrt 2019 09:38, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3718

Geregistreerd: 01 Jan 2015 12:05

Bericht 08 Mrt 2019 22:45

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #2

Pfoe biechtje, ik snap dat de vriendschap je dierbaar is maar dat is het toch al niet meer, alleen een vriendschap? Wie is er belangrijker voor je, je partner of deze vriend? Probeer eens in de schoenen van je partner te gaan staan dat hij zo'n vriendschap en idem gevoelens zou hebben? Ik denk dat eerlijkheid echt het langst duurt. Je bent ook maar gewoon een mens maar ik ben bang dat je van je partner verwijdert gaat raken door het niet met hem te delen. Ik denk dat je juist je relatie op het spel zet door er niet over te praten met je partner.

Ik vind dat hij wel het recht heeft om dit te weten en samen met jou te werken aan jullie relatie. Want dat is blijkbaar nodig nu aangezien je echt grenzen over bent gegaan.

Nergens uit je post blijkt dat je partner belangrijker is voor je, je spreekt zelfs over eenzaamheid en liefdesverdriet over die vriend. Vind ik best heftig, waarom blijf je bij je partner? Wat is er zo leuk aan hem? Je hele post gaat namelijk over je dierbare vriend en hoe speciaal hij is.
Laatst gewijzigd door Fantine op 08 Mrt 2019 22:51, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Kira

Bericht 08 Mrt 2019 22:46

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #2

Ik heb je post gelezen en ik wil hier morgen even op reageren. Ik heb ook zo'n vriendschap namelijk.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 08 Mrt 2019 22:52

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #2

Fantine, als het gaat om het werken aan m'n relatie heb je helemaal gelijk. Maar het eerlijke antwoord is dat ik echt niet meer weet wie er belangrijker voor mij is. Zo intens is de band met mijn beste vriend. En dat was ook al zo voordat er andere gevoelens ontstonden. Ik word dan ook echt helemaal verscheurd van binnen (en ook van buiten, ik zit een lekker potje te janken :palm: ).

En je laatste alinea is ook terecht. Ik heb er bewust voor gekozen om alleen te schrijven over wat ik fout heb gedaan, los moet laten, en moet verwerken. Maar misschien zit er onbewust ook wel een beetje twijfel achter.

Kira, dank je wel voor de moeite alvast! Ben benieuwd naar jouw perspectief.
Laatst gewijzigd door Biechtje op 08 Mrt 2019 22:56, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3718

Geregistreerd: 01 Jan 2015 12:05

Bericht 08 Mrt 2019 22:56

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #2

Biechtje schreef:Fantine, als het gaat om het werken aan m'n relatie heb je helemaal gelijk. Maar het eerlijke antwoord is dat ik echt niet meer weet wie er belangrijker voor mij is. Zo intens is de band met mijn beste vriend. En dat was ook al zo voordat er andere gevoelens ontstonden. Ik word dan ook echt helemaal verscheurd van binnen (en ook van buiten, ik zit een lekker potje te janken :palm: ).

Kira, dank je wel voor de moeite alvast! Ben benieuwd naar jouw perspectief.


Dit strookt dan toch niet met de tekst in je biecht? Waarom blijf je bij je partner? Waarom zie je juist die toekomst met hem? Wat heeft hij dat die speciale vriend niet heeft? Je hoeft niet bij je partner te blijven he, niemand verplicht je hiertoe behalve jijzelf, waarom?
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3293

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:20

Bericht 09 Mrt 2019 05:16

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #2

Wat een moeilijke situatie. Het klinkt voor mij als dat je 'platonische' vriend veel belangrijker is. Dat komt natuurlijk doordat je in je verhaal uitleg geeft over de intensiteit van de vriendschap en je niet over je relatie praat, maar ook doordat je zegt dat jullie elkaar alles vertellen en van elkaar weten. Meer dan jullie relaties van jullie weten. Dat klinkt voor mij als een bijzonderdere band dan met je eigen vriend. Is het echt zo dat je voor je vriend wil kiezen, Als je diep in je hart kijkt?
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3718

Geregistreerd: 01 Jan 2015 12:05

Bericht 09 Mrt 2019 08:40

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #2

Je hoeft niet voor je partner te kiezen he biechtje, ook al zijn jullie al heel lang samen. Natuurlijk is dit heel moeilijk na zoveel jaren samen te zijn. Maar waar je nu mee bezig bent, vind ik erger dan de keuze maken om voor jezelf te kiezen. Dan ben je in ieder geval eerlijk tegen jezelf de ander, nu laat je je partner in het ongewisse en loop je rond met een geheim.

Heel veel sterkte deze periode, ik kan me goed voorstellen dat het heel moeilijk is de situatie waar je in zit. Misschien helpt het om even afstand te nemen door een nachtje alleen weg te gaan en goed na te denken over wat je wil en voelt? Mocht je toch verder willen met je huidige partner dan vind ik wel dat hij het recht heeft om te weten wat er bij jou speelt zodat jullie hier samen keihard aan kunnen werken.
<<

Kira

Bericht 09 Mrt 2019 14:37

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #2

Weggehaald.
Laatst gewijzigd door Kira op 15 Mrt 2019 07:12, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3718

Geregistreerd: 01 Jan 2015 12:05

Bericht 09 Mrt 2019 14:54

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #2

Gevoelens zijn niet te sturen maar de keuze die je omtrent je gevoelens maakt wel.
<<

Anoniem315

Bericht 09 Mrt 2019 18:27

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #2

Wat een lastige situatie, biechtje. Ik herken je gevoel ergens wel. Ik heb de neiging meer naar mannen toe te trekken, qua vriendschap, dan naar vrouwen en heb in het verleden meerdere keren afstand moeten nemen vanwege gevoelens (van de man uit en meestal niet wederzijds) en een innige vriendschap die niet werd gewaardeerd door mijn vriend/man.

Tja, welke opties heb je nu? De relatie tussen die innige vriend en jou laten bekoelen en niks aan je vriend vertellen? Of opbiechten en afwachten hoe hij reageert? Weet je zeker dat je geen relatie wil met die innige vriend?
Als mijn man een dergelijke vriendschap had en ik kwam daar achter.. pfieuw, dat zou ik heel heftig vinden. Het samen slapen vind ik echt heel ver gaan en ik vraag me af hoe zoiets zo ver komt. Hoe is alles überhaupt zo ver gekomen? Zou je dat van je vriend kunnen accepteren? Lees dit overigens niet als een judgement, ik ben gewoon benieuwd en vraag me dingen 'hardop' af.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 09 Mrt 2019 20:13

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #2

*weggehaald om eventuele herkenning te voorkomen*
Laatst gewijzigd door Biechtje op 11 Mrt 2019 09:38, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem282

Bericht 09 Mrt 2019 22:21

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #2

Biechtje schreef:
Overigens vind ik het zelf niet heel gek dat ik niet alles (maar wel bijna alles!) deel met mijn vriend. Als ik naar mijn zus en vriendinnen kijk bijvoorbeeld, dan zijn er ook dingen die zij wel met mij delen, maar niet met hun partner. Voor mij zegt dit niets over mijn relatie, die echt heel goed en fijn is.


Vooropgesteld kan ik me er zeker in vinden dat je in een relatie niet alles met elkaar hoeft te delen, maar eerlijk gezegd vind ik dat je nu wel een heel essentieel deel van jouw leven bewust niet vertelt. Een deel dat de fijne relatie met je vriend volledig kan veranderen en hij daar nu geen weet van heeft en dus geen keus in heeft. Dat vind ik naar hem toe wel heftig.

Klopt het dat je vooral bang bent om alleen te eindigen? Die vraag stel ik omdat je het hebt over de twee mensen, die jou het dierbaarst zijn, kwijt zou kunnen raken.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 09 Mrt 2019 22:51

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #2

*weggehaald om eventuele herkenning te voorkomen*
Laatst gewijzigd door Biechtje op 11 Mrt 2019 09:39, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3718

Geregistreerd: 01 Jan 2015 12:05

Bericht 10 Mrt 2019 09:31

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #2

Biechtje schreef:Om je laatste vraag als eerste te beantwoorden: ik denk dat iedereen ergens wel in enige mate bang is om alleen te eindigen. Maar nee, dat is in dezen echt niet wat mijn keuzes drijft. Het is echt zoals ik het zeg: het gaat om de twee dierbaarste personen in mijn leven, die ik allebei niet zou kunnen en willen missen.

Dat ik daarbij iets achter houd voor m’n vriend is inderdaad egoïstisch. Dat ik dat kan en doe komt omdat we weliswaar grenzen hebben overschreden, maar ook binnen de (voor mij althans) belangrijkste grenzen zijn gebleven. Het “ergste” dat we hebben gedaan is elkaar met kleding aan een dikke knuffel geven, en in het zelfde bed slapen. We hebben elkaar niet onder de nachtkleding aangeraakt, niet gezoend, en al helemaal geen seks gehad. Nog steeds niet goed, maar voor mij te licht om m’n relatie en/of m’n beste vriend op het spel te zetten.


Maar nu heb je het over lichamelijke grenzen, de geestelijke ben je toch al veel te ver overgegaan?? Wat maakt dat je bij je parner blijft? Ik heb je nog niks bijzonders, fijns of leuks over hem zien schrijven. Blijf je bij hem als persoon of wil je jullie leven niet op de kop gooien met alle gevolgen van dien? Of is het die angst om beide kwijt te raken? Ik zou me bijzonder klote voelen wanneer dit de reden voor mijn vriend zou zijn om bij me te blijven.

Ik zou het echt niet leuk vinden wanneer mijn vriend met een andere vrouw heeft liggen knuffelen maar het emotionele vreemdgaan zou me dieper raken. Come on je hebt liefdesverdriet over een goede vriend, dat gaat echt heel ver hoor. Niet eerlijk tegenover je partner die je op dit vlak volledig buiten sluit. Waarom? Eerlijkheid duurt echt het langst en je partner heeft er ook recht op vind ik.
<<

Anoniem279

Bericht 10 Mrt 2019 10:12

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #2

Nouja Fantine, dat is dus waarschijnlijk ook precies de reden waarom ze dit hier biecht. Dat heeft ze zichzelf waarschijnlijk allang bedacht.
<<

Peanutbuttercup

Bericht 10 Mrt 2019 10:19

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #2

Fantine, ik vind jou we heel erg fel naar biechtje toe.
De reden dat zij niets fijns of liefs over haar vriend schrijft is waarschijnlijk omdat ze biecht over haar eigen struggles. En volgens mij schrijft ze in haar eerste biecht hoeveel ze van haar vriend houdt en dat ze zich oud ziet worden met hem.

Biechtje, wat een moeilijke situatie! Ik begrijp heel goed dat je ook je vriendschap ook niet kwijt wilt. Maar op het moment dat er verliefdheid bij komt kijken, is de vriendschap al niet meer zoals 'ie was, volgens mij. Als je ervoor kiest om niets met de verliefdheid te doen en verder te gaan met je vriend, dan zal er tussen jou en je beste vriend voor altijd iets veranderd zijn, er zal altijd iets tussen jullie in blijven staan. Dat is ten minste mijn ervaring.
Als je de mogelijkheid hebt om een weekendje uit te waaien, of in ieder geval even weg te gaan uit deze situatie om alles op een rijtje te krijgen, zou ik dat doen.
Sterkte!
<<

Anoniem262

Bericht 10 Mrt 2019 11:27

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #2

Ik had de biecht gisteren al gelezen, maar wist niet goed hoe ik moet reageren. Ik heb in een soortgelijke situatie gezeten en heb voor een relatie met mijn beste vriend gekozen i.p.v. relatie voortzetten met toenmalige vriend. Het bleek alleen zo te zijn dat het enkel een stukje spanning was wat ik verwarde met liefde en toen ik het dan ook uitmaakte met hem, verloor ik mijn allerbeste vriend. Ik denk nog dagelijks aan hem, hij is bij belangrijke gebeurtenissen in mijn leven niet geweest en dat was natuurlijk ook niet meer mogelijk geweest, maar ik mis het/hem wel. En ik heb zo'n spijt dat ik dacht verliefd te zijn, terwijl het gewoon ging om iets anders wat niet precies te definiëren was. Een soort verliefdheid in de vriendschap, hem leuker vinden dan gewoon een beste vriend, maar geen lang & gelukkig worden we samen oud, niet als stel in ieder geval. Ik kan het niet goed beschrijven, maar ik heb mezelf, hem en ook mijn toenmalige vriend ermee pijn gedaan. Nu ben ik blij dat ik van toenmalige vriend af ben, dat is weer iets anders, maar ik zou goed nadenken over de verliefdheid die je denkt te voelen. Is het die liefde die je lang en gelukkig en samen oud laat worden ? Of zit er een stukje verwarring door bepaalde gebeurtenissen die niet echt met liefde te maken hebben? Jij wilt je vriend niet verliezen, dus het is belangrijk dat je erover nadenkt. Anders zijn er straks vier verliezers en dat is zonde.
<<

Sugarfall

Kletskop

Berichten: 836

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:04

Bericht 10 Mrt 2019 11:55

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #2

Eens met Fantine, vind het ook niet perse fel verwoord. In 9 van de 10 gevallen waarin iemand gevoelens voor een ander krijgt, wordt dat heel dramatisch beschreven als “zó anders, nog nóóit meegemaakt, echt mijn soulmate”, kan best zo voelen maar dat komt natuurlijk ook gewoon voor een heel groot gedeelte omdat het nieuw is, en omdat je het blijft voeden. Het is allemaal veel interessanter omdat het een “wat als” situatie is.

Je zegt dat je geen “andere” grenzen bent overgegaan, maar wil het vervolgens niet aan je vriend vertellen, wat logisch is maar dat geeft wel aan dat je zelf ook weet (daarom ook deze biecht dat snap ik), dat dit al veel te ver is gegaan. Ik vind het erg oneerlijk naar je vriend toe, hij heeft hier totaal geen keuze in, jij leeft in een droomwereld met je beste vriend waarin hij geen deel uitmaakt. Ik zou als partner graag de keuze hebben en hier vanaf weten, al dit romantische gepraat en geromantiseer van de situatie zou voor mij nog meer als bedrog voelen dan een keertje zoenen of seks hebben.
<<

Anoniem282

Bericht 10 Mrt 2019 12:16

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #2

Wat ik inlees is dat je vooral uit jezelf redeneert: jouw keuzes, wie jij niet zou kunnen en willen missen, jouw grenzen en wat jij al dan niet op het spel wil zetten. Als jouw vriend dit zou weten, wat zo te lezen niet gaat gebeuren, kan het best zijn dat hij jou wel kan en wil missen. Dat hoeft niet, maar het kan wel.

Ik denk dat je zelf het antwoord al hebt gegeven: zelf zou je het niet trekken als je vriend dit meermaals had gedaan. Hij krijgt die keus van jou niet en dat maakt het in mijn optiek zo naar voor hem. Niemand kan jou hier vertellen wat je moet doen, uiteindelijk beslis je dat zelf. En als je het niet vertelt, zal je je heus niet opeens heel fijn voelen. Daarmee wens ik je sterkte, want het lijkt me ingewikkeld om met zulke gevoelens rond te lopen.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 10 Mrt 2019 12:34

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #2

*weggehaald om eventuele herkenning te voorkomen*
Laatst gewijzigd door Biechtje op 11 Mrt 2019 09:39, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Bergkristal

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 605

Geregistreerd: 10 Feb 2019 14:50

Bericht 11 Mrt 2019 07:20

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #2

Wat lastig. Verliefdheid is het denk ik echt wel als ik het zo lees anders behoud je die vriendschap niet jaren. Je moet voor jezelf denk ik een keuze gaan maken deze 2 werelden gaan je opbreken. De relaties/vriendschappen zijn nu niet te vergelijken met de ene ben je al zo lang etc. Stel je bent single ontmoet beide tegelijk gaat daten en na een maand moet je een keuze maken wie zou voor jou perfect zijn? Die persoon moet je kiezen en dan eerlijk zijn tegenover elkaar en jullie partners.
Carpe Diem
VorigeVolgende

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers